Rallisprint

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.
kapaleino
Viestit: 75
Liittynyt: 20.04.2006 07:54
Paikkakunta: Heinola

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja kapaleino »

Tänään ensi testit jäällä ja neljä kierrosta ja kytkimen painelaakeri sanoi työ sopimuksen irti uudet osat haettu ja jos huomenna kykenee niin pelit kasaan ja su sitten jäälle testaamaan. Muuten auto toimi todella hyvin joten eiköhän tämä vastustus kohta lopu no se on motor sporttia se. Jäärata oli hienossa kunnossa ja leveää baanaa ajatellen talven clubi tapahtumaa.
Kaikkea sitä rakentas jos olis aikaa ja rahaa
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja Pele »

Pientä päivitystä täältä vuoden 2011 aluksi: Teamin kotisivut "näkivät päivänvalon".Kiitos Santulle toteutuksesta!
Sisältöä tulee lisää kunhan kisakausi taas käynnistyy,ja pikku viilauksia on vieläkin käynnissä.
Käykäähän tutustumassa: http://www.lanciadeltateam.fi
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
kapaleino
Viestit: 75
Liittynyt: 20.04.2006 07:54
Paikkakunta: Heinola

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja kapaleino »

Eilen 9.1 ajettiin Pertun maan sprint joka avasi myös tämän vuoden sprint kauden.
Itse tuli myös kausi avattua Fiatilla ja täytyy olla tulokseen tyytyväinen luokan 1 voitto tuli kolmentoista sadasosan erolla toiseksi tulleeseen kotkan starletti kuski Marko paroseen.
Yleiskilpailu sijoitus oli kolmastoista.
Kyllä luokka voitto tuntui hyvältä kun koko viikon oli paininut auton ongelmien kanssa.
Sitten sunnuntaina suunnataan kohti Rantasalmea Lipposen sprinttiin.

Tulokset Pertunmaalta löytyy tuolta http://www.netikka.net/oopsware/

Ja kuvia täältä http://ralli.net/rnetti/modules.php?nam ... ic&t=12866
Kaikkea sitä rakentas jos olis aikaa ja rahaa
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja Pele »

Onnittelut hienosta ajosta!Ja vielä kun autokin toimi,ja jäi ehjäksi,niin mikäs siinä!Kelpaa taas lähteä seuraavaan kisaa.Toivotaan että siellä putki jatkuu!
Kyllä täällä onlinea katsottiin,sen minkä kerettiin..
Niin,ja tuossa vielä linkki suoraan pertunmaan tuloksiin: http://www.netikka.net/oopsware/Sprint1 ... 601res.htm

Kovaa kyytiä vaan tuolla nuorten luokassa mennään,vaikka koneet pienenivätkin 1400 kuutioisiksi.Nuorten voittaja olis ollut yleisen puolellakin 4.,samoilla sekunneilla Könösen kanssa! :shock: Ei tainnut sääntömuutos tuottaa toivottua tasaisuutta kalustoon.Eipä silti,ei niitä koskaan sellaisiksi saakaan,mutta väliäkös tuolla.. :D
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuli tuolla Pertunmaalla penkalla oltua. Hienosti kyllä kustu kulki, onnittelut tuloksesta. Harmi kun Rantasalmi ei sovi aikatauluihin vaikkei pahan matkan päässä olisikaan. Yritin kuikuilla, muttei oikein selvinnyt, että mikäs tekniikka tuossa kustussa oikein on? Vai nuorilla alle 1400:t :shock: Oli kyllä ihan menemisen näköistä tuo Fältin meno ja komeasti vehkeet lauloi.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
kapaleino
Viestit: 75
Liittynyt: 20.04.2006 07:54
Paikkakunta: Heinola

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja kapaleino »

Fältin mR 2:sen moottori on toyotan 20 venttiilinen black top moottori johon teetettiin billet kampiakseli ja lohkosta pois moottori on nyt 1398 cc ja penkissä oli ollut yli 190 heppaa :o :shock: minusta ainakin ihan kiitettävät lukemat alle 1400 kuutioisesta moottorista ??!!!!


Jep Sunnuntainakin on aika kovaa vasusta luokassa kun on viimevuoden sprintin SM Seiska samassa luokassa joten kovaa saa mennä tosin rata on todella sopiva fiatille kun on sellaista pientä pyöritystä suurin osa reitistä.
Kaikkea sitä rakentas jos olis aikaa ja rahaa
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja Pele »

Mukavia uutisia ensi kesän asfalttisprinttejä silmälläpitäen saatiin tänään.
Viikonloppuna Helsingissä pidetyssä VM-Motorsport Showssa Future Rallisprintin osastolla arvottiin kaikkien 2011 ennakkoilmoittautuneiden kesken kierros Avon slicksejä.Onnettarena toimi Satu Tuomisto.Hyvin arvontakäsi toimikin,sillä seuraavan näköinen lipukehan sieltä nousi:
http://www.futurerallisprint.com/galler ... t2011k.jpg
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Eejii
Viestit: 784
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Rantasalmelta raporttia: Eipä mennyt putkeen kisa tältäkään Fiat-tiimiltä. Rata oli hienossa kunnossa ja räntäsateesta huolimatta tunnelmat ennen kisaa korkealla. Sitten alkoikin kytkin luistamaan jo katsastukseen menevässä ylämäessä (edellispäivänä harjoitellessa ei ollut tietenkään oireillut vielä mitään). Ekalla kierroksella vauhtia riitti siihen asti kun piti kolmonen heittää sisään. Kakkosella jaksoi vielä jotenkin vetää, mutta kolmonen oli liikaa. Meinasin jo tulla pääsuoran jälkeen pois, mutta päätin sinnitellä niin kauan kun vetoa edes vähän riittää. Loppumatka sitten kakkosella ja kuuluttajakin oli jotain maininnut yksivaihteisesta Fiiatista... Keskialueen syheröissä jaksoi taas kulkea, kun sai vähän alamäestä lisävauhtia. Muutaman penkkaan ajaneen ohi pujotteleminen vähän vielä hidasti. Maaliintulo olikin sitten kovin rauhallinen kun oli lievää ylämäkeä. Aika olikin ihan omilla minuuttiluvuilla...

Tauolla sitten kytkintä säätämään, mutta eipä siellä paljon säätövaraa ollut jäljellä. Vielä vähän kokista yritin ujuttaa kytkinlevylle, mutta todennäköisesti se ei ihan oikeaan paikkaan päätynyt. Toisella kierroksella luistaminen paheni vielä lisää ja meno oli entistä hitaampaa. Varmaan huoltoautollakin olisin tullut kovempaa. Ihan ei minuutin perässä lähtenyt Starletti saanut kiinni. Sitten vehkeet trailerille ja kotia kohti. Oli muuten melkoista puuhaa ajella trailerin kanssa kun satoi alijäähtynyttä vettä. Eipä käynyt kateeksi kauempaa tulleita, onneksi oma kotimatka ei ollut kuin vajaa 50km. Kapaleinolle kiitos 600:sen esittelystä ja juttuseurasta. Hieno on kilpuri. Harmi vaan tuo konerikko, mutta onneksi varasuunnitelma on jo olemassa. Onnea vaan seuraavaan kisaan. Itellä alkaa kytkinremppa, kun aikaa liikenee. Samalla voisi vähän noita ratasasioita tutkailla kun loota on irti.

Edit: kuvia kisasta mm tuolla: http://race.kuvat.fi/kuvat/+2011+Lippos ... llisprint/
Viimeksi muokannut Eejii, 18.01.2011 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
kapaleino
Viestit: 75
Liittynyt: 20.04.2006 07:54
Paikkakunta: Heinola

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja kapaleino »

Eejii:tä lainatakseni nyt on se vara suunnitelma perässä ja jopa ollut tänään käynnissä eikä todellakaan kuulosta pahalta :shock: :roll: Perjantaina tosin vasta pääsee testaamaan jäälle miten se oiken menee.
Pientä ogelmaakin on mootorin vaihtoon mahtunut ensin otti vauhtipyörä kytkinkoppaan kiinni ja sen kanssa painittiin puolipäivää :evil: No sitten tänään kun saatin moottori ensi kertaa käyntiin niin imusarja oli kahdesta kohtaa halki, eikun imusarja irti ja korjaukseen no nyt on kaikki suunnilleen kunnossa pientä viimeistelyä vaille.

Sunnuntaina tullaan Toivakkaan vaikka väkisin :P :mrgreen:
Kaikkea sitä rakentas jos olis aikaa ja rahaa
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja Pele »

Vähän elonmerkkejä täälläkin kilpurin suhteen.Jospa nyt vihdoinkin pääsisi tuota uutta konetta tekemään.Osia,ym. esivalmisteluhommia se eteen on tehty jo vuodenpäivät,mutta aina on pukannut jotain muuta projektia..
Nyt on osat kaiveltu pahvilaatikoista,ja viikonloppuna on tarkoitus herätellä kylmästä tallista kilpuri.Ei ole sitten elokuun käynytkään. :roll:
Täytyy varmaan jokin lämpöpuhallin laittaa päiväksi tohottamaan öljypohjaa kohden..20-50 Kendallit voi olla aika jöpäkkää näillä keleillä.
Kuvablogiin avasin kansion uutta moottoriprojektia varten.
Tuossa vähän "esimakua": http://kuvablogi.com/blog/8664/21/
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja Pele »

Noniin,saatiin kone vihdoin ja viimein nippuun! Homma on taas venynyt kaikenlaisten muiden,isompien ja pienempien projektien vuoksi. :roll: + hiukan tuli vielä viimehetken muutoksia/hankintoja koneeseen.Lisäksi pakosarjan toimitusaika venyiiiii....
Kisakausi siis ei ole vielä alkanut,vaikka niin pitäisi,mutta minkäs tuolle voit.Harrastus tää vain on...
Kisoja on seurailtu lähinnä vain tulospalvelun kautta.Tammisaaressa 24.4 oltiin paikanpäällä seuraamassa Future-Cupin avausta.
Kuluneena viikonloppuna sitten olikin jo "kaksari" Seinäjoki-Kokkola.
Nooh,tuleehan noita kisoja.Toivottavasti loppu sujuu ongelmitta.Onhan tuossa vielä nypläämistä,nyt kun konetyyppi muuttui 8V:stä 16V:hen,niin kaikki letkut,putket,kaasuvivustot ym. pitää rakentaa uusiksi,+ öljynlauhdutin tulee toisenlainen,ja eripaikkaan,joten sekin vaatii uudelleen letkuttamisen/putkittamisen.
Lisäksi huomasin tänään konehuoneessa pari murtumaa paikoissa joihin ei näe silloin kun kone on paikallaan.Täytyy ne korjata/vahvistaa vielä.
Toivotaan myös että kun se dynopäivä koittaa,lapuissa ois vähän ees paremmat lukemat kuin entisessä 8V:ssä.
Kuvatuksia päivittelin tuonne: http://kuvablogi.com/nayta/3040218/
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
viatmies
Viestit: 286
Liittynyt: 11.10.2005 09:16
Paikkakunta: varsinaista suomea

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja viatmies »

Todella asiallinen motti. eikös 8v:ssä ollu yli 300 ei sekään huono kun ilmamäärää rajoitetaan kuristimella.
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja Pele »

viatmies kirjoitti:Todella asiallinen motti. eikös 8v:ssä ollu yli 300 ei sekään huono kun ilmamäärää rajoitetaan kuristimella.
Kiitos.Joo 8V..ssä oli 311hv/479Nm.
En nyt mitään kuuta taivaalta tavoittele tehojen suhteen.Täytyy pitää kuitenkin mielessä että tuo minun SF-pyörän laatikko ei ole ihan tuoretta tuotantoa..
Kestävyys/toimivuus/helppo ajettavuus on mielestäni tärkeimpiä tekijöitä,näin harrastelijalle..
Päivitetään tuota voimansiirtoa kunhan kukkaro sen sallii.
Prioriteettijärjestyksessä on monta muuta kohdetta ennen sitä,joten täytyy koittaa malttaa.. :wink:
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Todella asiallista, ammattimaista jälkeä. Onnea tuleviin koitoksiin uuden moottorin kanssa !
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Rallisprint

Viesti Kirjoittaja Pele »

UnoProjekti kirjoitti:Todella asiallista, ammattimaista jälkeä. Onnea tuleviin koitoksiin uuden moottorin kanssa !
Kiitosta vaan! Yritetään tehdä edes nätti,jos vaikka ei tehokas tulisikaan. :)
Näyttäis siltä että loppuviikosta pääsee sovittelemaan,ellei viikonlopuksi tule taas jotain yllärinakkia työnantajalta. :?
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Vastaa Viestiin