Tasanopeusrallia

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja Eejii » 08.08.2017 09:00

wellu kirjoitti:Täh? Miten??


Kas näin:
Kuva

Tuossa siis magneetit 2kpl liimattu jarrulevyyn (toinen näkyy juuri tuossa anturin alla). Kiinnike pakoputkiklemmarilla taka-akselissa ja kaapelointi takakontin kautta hyttiin Rabbitboxille http://rabbitrally.com/en/rabbit-box/

Yleensähän nuo laitetaan jarrukilven läpi lukemaan ohi vilistäviä pyöränpultteja, mutta Unossa olisi vaatinut pyörännavan muokkaamista, että saa anturin pultin kohdalle, enkä siihen viitsinyt ruveta.
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 602
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja Jimi » 10.08.2017 22:54

Eejii kirjoitti:Tuossa siis magneetit 2kpl liimattu jarrulevyyn (toinen näkyy juuri tuossa anturin alla). Kiinnike pakoputkiklemmarilla taka-akselissa ja kaapelointi takakontin kautta hyttiin Rabbitboxille http://rabbitrally.com/en/rabbit-box/


Miten tuo rabbit-box käytännössä toimii, nytkö on saatu GPS:n tekemät heitot pois?

Eli pitääkö tässä jo ensi viikolla tilata tuollainen boxi.

Huomenna saatte varmaan pitää pienen esitelmän aiheesta.
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastava -80
Fiat punto 55/60/75:set -95, -97, -99 ja -00
Fiat Tempra 1.6 mpi -95 ja -97
Kuva

http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
Jimi
 
Viestit: 387
Liittynyt: 26.06.2003 07:24
Paikkakunta: Panttila

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja Eejii » 11.08.2017 09:01

Jimi kirjoitti:Miten tuo rabbit-box käytännössä toimii, nytkö on saatu GPS:n tekemät heitot pois?

Eli pitääkö tässä jo ensi viikolla tilata tuollainen boxi.

Huomenna saatte varmaan pitää pienen esitelmän aiheesta.


Perjantai-iltanahan se sitten nähdään, miten toimii :D. Mutta joo, numerot vilistää näytöllä nyt huomattavasti reaaliaikaisemmin, eli kaiketi tarkkuudenkin pitäisi olla nyt just eikä melkein. Eli samaa tasoa muiden perinteisten trippien kanssa. Älylaitteiden GPS päivittää sijaintia sen verran hitaasti että matka- ja nopeusnäytössä tapahtuu hyppimistä, mikä vaikeuttaa nopeuden pitämistä tasaisena. Nyt kun pulssi tulee anturilta, niin katkoja ei ole. Ja metsän siimeksessä välillä GPS signaali häviää tai pomppaa väärään paikkaan muutenkin.

Boxihan toimii siten että anturi on kiinni siinä johdoilla ja kartturin edessä oleva tabletti liitetään bluetoothilla. Mulla on vielä kuskin paikalla näkyvillä bluetoothilla tablettiin liitetty puhelin jossa pyörii Pilot versio softasta, eli sen näytöllä näkyy tämänhetkinen nopeus, tavoitenopeus ja sekunnit kuinka paljon siis ollaan edellä/jäljessä. Taitaa siinä olla vielä seuraava nopeus ja matka vaihtopisteeseen. Lähtöviivalla odotellessa näkyy juokseva aika starttihetkeen. Tabletilla pyörivä softa on sama kuin GPS-versiossa ja siinä on vähän enemmän tietoa kartturille. Jos boxi tai anturi leviää, niin GPS toimii sitten varajärjestelmänä.

Boxissa on vielä pikanapit millä voi nopeasti vähentää/lisätä kuljettua matkaa metrillä tai kymmenellä, jos kuski joutuu esim oikaisemaan mutkia. Isommat mokat kuten risteysten missaamiset kartturin pitää korjata tabletilla. Tuo metrin korjaus kuulostaa aika hifistelyltä. En mä ainakaan osaa sanoa että nyt muuten oikaisin metrin... Mittailtiin eilen että leveähkön soratien 90 mutkan oikaiseminen vaikuttaa n -5m matkaan. joten ehkä kahden mutkan kunnon oikaisun voi kuitata tuolla -10m napilla. Tosin ollaan tähän asti ajateltu että kun välillä oiotaan ja välillä päästetään ajolinja leveäksi, niin aika tasanhan nuo pitäisi suunnilleen mennä.

Parastahan tuossa on että aika monipuolisen tripin saa näin melko halvalla. Boxi ja anturi vähän reilu satku ja softat on ilmaisia. Älypuhelimia ja tabletteja rupeaa olemaan kaikilla jo muutenkin.

Katellaan paikan päällä lisää.
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 602
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja Eejii » 14.08.2017 10:26

Jyväskylän kisa tuli ajeltua Unolla ja tyylillemme uskollisena meno ja paluu myös samalla autolla. Mehän ei trailereita tarvita... Jyväskylään saavuttuamme auto vähän säikäytti kun tankilla käynnin jälkeen Unosta hävisi sähköt. Vika löytyi nopeammin kuin Jari-Matilla pari viikkoa sitten. Päävirtakatkaisijan ruuvia tiukemmalle ja homma jatkui taas.

Perjantai-illan neljä pätkää meni uuden trippisysteemin kanssa opetellessa ja sakkoa kertyi luvattoman paljon. Uskottiin orjallisesti tripin näyttämään eikä huomioitu että soratiellä näyttämä poikkeaa asvaltilla tehdystä kalibroinnista tietysti vähän, kun pyörä ei seuraa tienpintaa röykkyisellä ja luistavallla pinnalla ihan niin hyvin. Oltiin koko ajan n 2sek ihanneaikaa edellä. Yötauolle lähdettiin sitten kokonaissijalta 15 ja omassa luokassa oltiin toiseksi viimeisenä eli viidentenä. Sakkoa oli kertynyt n 100sek

Lauantaina ajettiin 9 pätkää. Nyt oltiin perjantaista viisastuneena(?) uudella taktiikalla liikenteessä ja yritettiin ajaa 1-3 sekuntia tripin näyttämää perässä, riippuen tien laadusta ja pituudesta. Samalla tarkkailtiin huolellisemmin väliaikoja ja korjattiin vauhtia tarvittaessa. Homma tuntui toimivan, aikasakot alkoivat puolittua ja sijoitus alkoi nousta pätkä pätkältä. Lauantain aikana noustiin kokonaiskisassa sijalle 8 ja omassa luokassa pronssille. Virhesekunteja kertyi lauantain aikana vähän alle 100sek, eli n samanverran kuin edellisellä alle puolta lyhyemmällä osuudella. Jos homma olisi näin toiminut alusta saakka, oltaisiin oltu ehkä tappelemassa sijoista 5-6 ja luokan kakkossijasta. No taas tuli oppirahoja makseltua.

Uno toimi koko reissun ajan oikein hyvin. Viimeisellä pätkällä tosin puhkesi jarruputki takaa. Rengas oli päässyt hiertämään putkea röykyissä ja pätkän puolivälissä jarrupoljin meni pohjaan... Oma asennusvirhehän tuo oli. Ei tullut ilmeisesti tarkastettua tarpeeksi huolella että putkella on tarpeeksi tilaa 14" renkaiden kanssa. Vähän oli rengas hiertänyt myös sisälokaria sisäänjoustoissa. Vähän ahtaat nuo Alvadin sisälokarit. Nyt pitää harkita hommataanko 13" renkaat kisoja varten. Normaaliajossa 14" mahtuu pyörimään hyvin, mutta sateiden takia huonompaan kuntoon päässeet tiet aiheutti sen verran joustoa, että on näköjään ahdasta. Iskareita voisi ehkä myös yrittää päivittää parempiin. Röykyt tuntui tulevan aika kovasti läpi.

Takaisin Savonlinnaan ajeltiin sitten melkein ilman jarruja. Litistin vuotavan jarruputken tukkoon, mutta ei se silti aivan pitänyt. 131:llä ajelleelle Ollille suurkiitokset jarrunestepurkista :thumb: .

Kaikenkaikkiaan reissu kuitenkin onnistui. Auto kesti hyvin ja vauhti ei hyytynyt ylämäissäkään kun turbo antoi apua. Ouninpohja päästiin ajamaan kokonaan ja se oli huippukunnossa. Onhan se kyllä aivan upea pätkä ajaa, vaikka vauhtia ei ollutkaan kuin vajaa 60km/h. Mittariin kertyi reiluun vuorokauteen n 800km. Ai niin ja oltiin muuten lopputuloksissa paras Fiat :lol:

Vielä kuva Laajavuoresta
Kuva

edit: meidän osalta tuli viimeisen pätkän aikoihin vielä muutosta. Oltiin vikalla EK:lla toiseksi paras ilman niitä jarruja. Ensi kerralla katkotaan jarruputket jo lähdössä :D
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 602
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja wellu » 14.08.2017 20:32

Eejii kirjoitti:edit: meidän osalta tuli viimeisen pätkän aikoihin vielä muutosta. Oltiin vikalla EK:lla toiseksi paras ilman niitä jarruja. Ensi kerralla katkotaan jarruputket jo lähdössä :D

Hmm, mikä mielikuva.
"Mitä te oikein touhuatte...?"
*auton kuskit könyää auton alla*
- Katkotaan jarruputket!
"Mitäh? Miksi!?"
- Kulkee paremmin!
:lol:

Hieno uuno ja hyvä kun reissu meni hyvin! Oli todella piristävä näky nähdä uunon ajavan vastaan harmaan massasukkuloiden joukon keskellä. :thumb:
miehen ansaitsemasta eurosta nainen saa 80 centtiä eli miehelle jää vain 20 centtiä. Tästä naiset aina jaksavat valittaa, pitäiskö heidän siis saada se loppukin 20 centtiä siitä eurosta.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3219
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja Eejii » 01.09.2017 15:01

Tiedossa rautaisannos uunoilua. Varhain huomisaamuna startataan kohti Seinäjokea. Pohjanmaaralli alkaa iltapäivällä ja homma pitäisi olla ohi sunnuntaina iltapäivällä. Ja sitten vielä reipas 400km kotiin. Auto toimii edelleen ihan hienosti, joten luottavaisin mielin ollaan matkaan lähdössä. Toivottavasti Jyväskylästä tarttunut oppi on mennyt perille ja päästään ajelemaan vaihteeksi mitaleista.
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 602
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja Jimi » 02.09.2017 22:28

Pohjanmaa-rallin yö-tauolle Fiatit kaksoisjohdossa, Juutilaiset turbo-unolla ykkösenä ja Rintala - Silvasti 128 sport coupella toisena.

Allekirjoittaneen autokunta hyvissä hyökkäsasemissa neljäntenä noin 8 sekkaa kärjestä
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastava -80
Fiat punto 55/60/75:set -95, -97, -99 ja -00
Fiat Tempra 1.6 mpi -95 ja -97
Kuva

http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
Jimi
 
Viestit: 387
Liittynyt: 26.06.2003 07:24
Paikkakunta: Panttila

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja Eejii » 04.09.2017 10:20

Ekan päivän jälkeen näytti oikein hyvältä. Meillä tukeva yhden sekunnin johto Rintala-Silvasti pariin ja Fiatit hienosti sijoilla 1-2. Tosin aamulla selvisi että toinen Fiat-pari oli ottanut 10s sakkoa AT:ltä, joten lauantaille lähdettiin 3s johdossa. Ajo perjantaina siis kulki oikein mallikkaasti ja nelospätkän pohjat kruunasi illan.

Lauantaina olikin vähän syheröisempää osuutta ja se ei oikein osunut meille. Välillä jäätiin ja välillä mentiin liian kovaa. EK5 jälkeen oltiin pudottu toiseksi, EK6 jälkeen kolmanneksi ja sitten EK7:lla neljänneksi. Seiska oli niin röykkyinen että oli pakko ottaa varovasti ja kiertää pahimmat montut kun en halunnut särkeä autoa tuonne keskelle metsää. Takaiskarit alkoi jo vetää viimeisiään, edestä kuului jotain kolinaa ja sisälokarin riekaleita revittiin pois viimeisen pätkän AT-jonossa. Viimeinen pätkä oli vähän parempaa tietä ja siinä pelastettiin kisan neljäs sija ja pienet pytyt kotiin viemisiksi. Kärjestä jäätiin vähemmän kuin koskaan aiemmin, n 16sek. Vähän paremmin kun olisi mennyt nuo lauantain ekat, niin oltaisiin oltu kärjen tuntumassa. No mukavaa oli ajella kun kärki vaihtui lähes joka pätkällä ja saatiinhan me sentään ekat pytyt Unolla. Homma meni nyt vähän kun Kimillä yleensä. Tosin me jätettin kyllä Mersut taakse. Nyt ollaan ilmeisesti sarjassa neljäntenä 3p pronssista ja yksi kisa jäljellä. Kotiin päästiin kivasti valoisan aikaan ja Unon mittarilukemat karttui 1100km Pohojammaan turneella.

Iskarit pitää nyt vaihtaa seuraavaaan kisaan. Ebaysta löytyi edullisesti sarja Bilsteinin B4:sia. Pannaan alle ja katotaan miltä ajo niillä tuntuu. Pohjapanssari voisi olla kanssa aika kiva, ettei tuo välijäähy ota osumaa...

Tuossa kuva tauolta Laihialta. Kisan Fiatit komeasti eturivissä.

Kuva

Ai niin ja vvierin Mirafiorin näkeminen toimitsija-autona oli tietysti mukavaa :thumb:
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 602
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja Eejii » 06.10.2017 09:48

Kohta mennään taas. Lauantaina kisataan HRRT:n viimeinen osakilpailu Naantali-Mynämäki suunnalla. Uno starttaa matkaan tänään kahden maissa kohti Turkua. Siellä yö ja aikaisin aamulla Mynämäelle. Autoon on laitettu uudet iskarit ja tiistain koeajelun perusteella tuntuivat hyviltä ajaa. Varsinkin takapää on nyt paljon parempi sekä soralla että asvaltilla. Sarjatilanne on nyt semmoinen että ollaan viidentenä 5p pronssista perässä. Nyt kun heikoimman kilpailun pisteet putoavat pois saadaan me vielä 2p etu, kun meillä heikoin kisa tähän mennessä on 0p ja kilpailijalla 2p. Nyt vähän harmittaa, tuo avauskisan väliin jääminen, kun nuo pari muuta talvikisaa meillä meni kuitenkin aika hyvin. Mutta lähdetään ajamaan tarkasti ja lasketaan pisteet maalissa. Kilpailijoiden taso on tämän kauden aikana noussut valtavasti ja kisat ovat tasaisia, joten mitä vaan voi tapahtua.
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 602
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja Jimi » 06.10.2017 19:52

Meillä matka kohti Mynämäkeä alkaa vasta aamu-yöstä puoli kolmen maissa.

Sarjatilanne meidän kohdalla on toisaalta hyvä, sarjan kakkossija on jo varma, mutta mestaruuteenkin on langan ohut mahdollisuus, siihen tarvitaan vain omalla kohdalla voitto ja kilpakumppanin pitää olla viides tai huonompi, eli vaatii jo keskikokoista ihmettä. Mutta voittihan Tommi Mäkinenkin mestaruuden vuonna -98 odotellessaan lentokonetta Englannista Suomeen.

Tämä kisa on todennäköisesti viimeinen mitä tuolla Mazdalla ajetaan, tulevana talvena viivalla pitäisi olla jo Subaru Justy 4wd, ja kesällä olis tarkoitus ajaa mazda 1300:lla, johon tuon nykyisen kilpurin moottori ja vaihreisto siirtyy
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastava -80
Fiat punto 55/60/75:set -95, -97, -99 ja -00
Fiat Tempra 1.6 mpi -95 ja -97
Kuva

http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
Jimi
 
Viestit: 387
Liittynyt: 26.06.2003 07:24
Paikkakunta: Panttila

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja Eejii » 09.10.2017 19:09

No niin HRRT sarjan päätösosakilpailu ajeltu. Turkuun saavuttiin iltakahdeksalta perjantai-iltana. Tarkoitus oli nukkua kunnon yöunet Turun kristillisellä opistolla sijaitsevassa Hostellissa. Rauhalliselta paikka vaikuttikin, kunnes joskus keskiyöllä alkoi helvetinmoinen sota yläkerrassa. Ilmeisesti melkoisen hyvässä kännissä olleen pariskunnan huonompi (?) puolisko oli onnistunut suututtamaan eukkonsa pahanpäiväisesti. Koko loppuyön sai kuunnella saatanaperkeleitä ja seiniin lentävien kamojen pauketta. Ja tätä todellakin jatkui aina siihen asti kun kello soi kuudelta... Ei kovin kristillistä menoa. Siinä sitten silmät ristissä kamat kasaan ja kohti Mynämäkeä :roll:

Itse kisahan lähti aika mukavasti käyntiin sadetta lukuunottamatta. Ekalla pätkällä oltiin kolmantena ja toisella noustiiin johtoon. Kärjessä sitten pysyttiinkin aina viimeisen pätkän alkuun asti. Samalla kun pahimmalla kilpakumppanilla Fiat 128SC:llä oli jotain ongelmaa auton kanssa, alkoi sarjan pronssimitalit häämöttää silmissä. Lopullinen niitti tulikin siinä kun heti EK5 alussa huomiomerkin jälkeisessä mutkassa oli 128SC syvällä ojassa ja äijät penkalla. Jälkeenpäin kuulin että oli otettu oikein kunnon rallilähtö ja siitä sivuluisussa perä puuhun ja ojaan :o Onneksi oli autossa kuppipenkit ja kilpavyöt, niin ei käynyt pahasti. Fiiattikaan ei kuulemma kärsinyt pahasti hurjasta tilaneesta huolimatta.

Viimeinen pätkä oli kisan pisin 27km, eli melkein puolet koko kisan pituudesta. Nuo pitemmät siivut on jostain syystä ollut meille vaikeita ja pelkäsinkin että n 5s johto ei tule riittämään. Näin siinä sitten kävikin ja pudottiin toiseksi 5,3s turvin :( Harmitti tietysti hirveästi hyvän kisan jälkeen pudota kärjestä, mutta hoppeekaan ei oo häppee ja bonuksena tuli sitten sarjan pronssit,mitä voi pitää oikein hyvänä tuloksena kovassa seurassa. Kotona oltiin puoli kymmenen maissa illalla ja huolettomia kilometrejä kertyi reissusta Unon mittariin 1130kpl. Unolla on muuten pirun kiva ohitella Bemareita ja Audeja motarilla. Ne kuskien ilmeet, kun mennään heittämällä ohi... :D

Summasummarum kaudesta. 5 kisaa ajettiin. Fordilla oltiin kerran kakkonen ja kerran nelonen (+yksi kisa sijoilla ynnä muut). Samat sijat kertyi Fiatilla, mutta kumpaakin Unolla ajettua kisaa johdettiin. Viimeistä jopa suurimman osan kisasta, joten eiköhän se voittokin Unolla vielä ajeta, mutta se menee ensi kauteen. Nyt luultavasti ajetaan vielä AL-cupin päätöskisa marraskuun pimeässä Sipoossa, mutta se otetaan testaamisen ja seikkailun kannalta.

Onnittelut vielä Jimille ja Ristolle sarjan hopeatilasta :thumb: . Vastus oli meille vielä liian kova.

Tuolla tuloksia: https://www.autoliitto.fi/sites/default ... lokset.pdf
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 602
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja Jimi » 10.10.2017 21:04

Eejii kirjoitti:
Onnittelut vielä Jimille ja Ristolle sarjan hopeatilasta :thumb: . Vastus oli meille vielä liian kova...


Kiitokset, ja onnittelut pronssi-mitaleista

Meidän kisa oli melko kaksijakoinen, alussa oltiin taas hieman jäässä. Sijoitukset EK1 7. EK2 6. ja EK3 6., mutta niin on jokainen kisa alkanut, eli ei hätää. EK neloselle muutettiin hieman lähtötapaa, koska edellisten pätkien tuloksissa oli hieman ylimääräistä myöhää. Muutos auttoi ja sijoitukset EK4 3. ja EK5 5.

Viimeiselle EK:n lähtöön tullessa olimme kokonaiskisan kakkosena 5,2 sekkaa kärjestä (eli Eejiistä), ja sarjapisteissä johtava oli viidentenä, eli täydellisellä suorituksen mahdollisuus sarjan voittoon oli vielä olemassa.

Tässä kohtaa rouva Fortuna päätti näyttää meille persettään Ek:n lähettäjän muodossa.

Jostakin käsittämättömästä syystä valokennolinjan sijainnin kertova kaveri jäi seisomaan automme eteen, kun lähtöön oli aikaa enää kahdeksan sekuntia aloin räikättää kaverille, jos se vaikka siirtyisi pois linjalta, kellossa oli enää kaksi sekuntia jäljellä kun kaveri lopuksi ymmärsi siirtyä pois edestä. Lähtövalot sammuivat, ja ei kun matkaa, mutta edellä mainitusta episodista johtuen laitoin kellot noin sekunnin väärään aikaan käyntiin. Valitettavasti viimeisellä pätkällä oli 27 aikatarkastuspistettä, se tiesi siis noin 30 sekkaa ylimääräistä, ja sen lisäksi ajorytmi oli täysin kateissa, ja nopeus seilasi tosi reilusti, eli se teki lisää virhesekunteja. Ja tämä viimeisen pätkän sekoilu pudotti meidät kisan sijalle yhdeksän, ja sarjan kakkosiksi. Eroa voittajaan tuli 36,8 sekuntia

Se olisiko normaali suoritus viimeisellä pätkällä riittänyt voittoon ja mestaruuteen jää ikuiseksi arvoitukseksi.

Tämän vuoden sarjan tasaisuudesta kertoo se, että mestaruus ratkesi vasta viimeisellä pätkällä, ja ei me huonolle hävitty, koska mestarit johtivat sarjaa helmikuusta eli toisesta osakilpailusta saakka.

Uuden kauden alkuun on kolme kuukautta, loppusyksyn ja alkutalven aikana pitää taas keksiä uusia juttuja, koska kisa on tiukentunut varsinkin kesän kisoissa todella paljon, niin ja pitää se uusi autokin saada valmiiksi.
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastava -80
Fiat punto 55/60/75:set -95, -97, -99 ja -00
Fiat Tempra 1.6 mpi -95 ja -97
Kuva

http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
Jimi
 
Viestit: 387
Liittynyt: 26.06.2003 07:24
Paikkakunta: Panttila

Re: Tasanopeusrallia

ViestiKirjoittaja Eejii » 08.11.2017 09:32

AL-Cupin Sipoon kisa ajettiin lauantaina. Eipä ole ennen noin huonolla ajolla tullut hopeeta kouraan. Ajettiin harhaan kaksi kertaa pätkällä ja kerran siirtymällä. Kerran oli nopeuden vaihto väärässä paikassa ja liikenteen takia tuli useampikin hidastus matkalla eteen. Muilla taisi olla sitten vieläkin enemmän ohjelmaa joten taas tuli palkintojenjaossa kotiin vietävää. Oltaisiin oltu muuten kolmas, mutta edellä ollut Escort kaksikko oli kahdesti ylittänyt sallitun nopeuden 20km/h:lla ja siitä palkintona 3600s sakkoa... Kakkossija varmisti meille myös tämän sarjan pronssin, joten pronssia tuli sekä HRRT että AL-Cup sarjoista.

Menomatkalla Uno vähän säikytteli, kun tauon jälkeen ei meinannut lähteä käyntiin. Pari kertaa hörähti, mutta ei vastannut kaasupolkimeen ollenkaan. Vähän sama kuin silloin kun oli alipaineletku murtunut. Nyt ei letkuista vikaa löytynyt ja autokin lähti jonkun minuutin yrittelyn jälkeen käyntiin. Bensanpaineet oli ok, mutta ruisku ei jostain syystä pruutannut mitään koneelle. Oiskohan ollut jäätä ilmamäärämittarissa tai jossakin, kun käyntiin lähdettyään ei ongelmia enää ollut.
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Avatar
Eejii
 
Viestit: 602
Liittynyt: 12.01.2009 12:36

Edellinen

Paluu Moottoriurheilu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä