O: mk 2 Unon turbon letkuja

Varaosien ostoilmoituksia. Lue säännöt ennen ilmoittamista.

O: mk 2 Unon turbon letkuja

ViestiKirjoittaja fastfiat » 11.05.2018 21:40

Ostetaan turbon letkut. Tekniikasta en ymmärrä mitään ja kuuntelin asentajan ohjeet varsin huolellisesti. :lol:
Mutta kaikki letkut / putket tarpeeseen.

Yyveellä / sami(alaviiva)letti(ät)hotmail.com /o5o-383 56 47
Fiat Uno turbo Hörmann -91
Fiat Panda Sisley 4x4 -88
Fiat Scudo 120jtd 1+7 FT-bus -10
fastfiat

Re: O: mk 2 Unon turbon letkuja

ViestiKirjoittaja Eejii » 14.05.2018 08:46

Siellä on aika paljon letkuja... Alipaineletkuksi käy ihan metritavara. Otat vaan halkaisijat ja marssit Motonettiin. Sama juttu vesiletkujen kanssa. Polttoaineletkuja missä on prässätyt päät on vaikeampi löytää, ehkä Ebaysta saa. Itse otin letkut irti ja vein hydrauliikkaliikkeeseen ja tekivät siellä vastaavat. Öljynlauduttimen letkujen kanssa sama juttu. Muistat vaan mainita että tulee bensiinille tai öljylle, niin tekevät oikeasta tavarasta. Muutama letku taitaa olla vaan muotoletkuja (mm ilmanputsarin ja ilmamäärämittarin liitokset ja jokunen vesiletku), mutta niihinkinkin pitäisi löytyä vastaavia mutkia ainakin mm silikonisena autotarvikeliikkeistä tai ebaysta.
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Uno Turbo ie -88
Eejii

ViestiKirjoittaja fastfiat » 12.06.2018 11:36

Tähän nyt tarkennusta. Haussa siis lohkolta turbolle ja turbolta lohkolle menevät vesiputket.
fastfiat

ViestiKirjoittaja Wesulius » 13.06.2018 22:57

fastfiat kirjoitti:Tähän nyt tarkennusta. Haussa siis lohkolta turbolle ja turbolta lohkolle menevät vesiputket.

Autetaan vähän , ei putket vaan ilmeisesti jäähdyttimen ylä ja alavesiletkut, taitanee käydä ihan normi sohc uunostakin.
Wesulius
GFF

ViestiKirjoittaja FIAT AUTO » 14.06.2018 09:32

fastfiat kirjoitti:Tähän nyt tarkennusta. Haussa siis lohkolta turbolle ja turbolta lohkolle menevät vesiputket.

Uno T turbon rungossa virta myös jäähdytys neste joten ahtimen rungon ja lohkon välissä on myös letkut ja putket (jotka kiinnitetty ahtimen runkoon).

Tarkennus onko tarve metallisille vesiputkille vai niiden ja lohkon! väliin tuleville vesiletkuille.
FIAT AUTO

ViestiKirjoittaja Wesulius » 16.06.2018 22:59

Ääh mitä mä taas olin lukevinani? , no mut lohkosta turbolle tuleva letku on sellanen s - letku , mutta sen saa tehtyä ihan suorasta metritavarasta, tai ainakin näin itse olen tehnyt.

Paluuletku muistaakseni menee huohottimen kautta paisariin ja sieltä y- haaraan lämppärin paluuletkuun josta vesipumpun imuputkeen.
Ei siihen turboon välttämättä tarvita niitä putkia , banjoliittimillä vesiletkut suoraan kiinni.
Wesulius
GFF

ViestiKirjoittaja fastfiat » 16.06.2018 23:30

Eli kyse niistä metallisista putkista, jotka tulevat turbon runkoon. Mulla ei tosiaan termistö ihan hallussa. :D Ongelmana on se putken liitos turboon, joka vuotaa hitusen korjauksesta huolimatta. Siinä ilmeisesti melko eksoottiset kierteet. Putket ei ole pitkät, mutta ilmeisen kimurantin muotoiset.

Vuoto ei ole iso, mutta hieman rasittava.
fastfiat

ViestiKirjoittaja FIAT AUTO » 19.06.2018 15:48

fastfiat kirjoitti:Eli kyse niistä metallisista putkista, jotka tulevat turbon runkoon. Mulla ei tosiaan termistö ihan hallussa. :D Ongelmana on se putken liitos turboon, joka vuotaa hitusen korjauksesta huolimatta. Siinä ilmeisesti melko eksoottiset kierteet. Putket ei ole pitkät, mutta ilmeisen kimurantin muotoiset.

Vuoto ei ole iso, mutta hieman rasittava.

Ahtimen runkoon tulee nippa! kuparitiivisteellä tiivistetty runkoon johon tulee metalliputki jossa kartio tiivistys. usein vuodon syynä on kun metalli putkea irroitettu niin nippa päässyt löystymään ja vuoto rungon ja nipan välistä. Ainoa korjaustoimenpide irroita metalliputki sekä nippa uusi kuparitiiviste ja kiristä nippa tiukasti ja asenna metalliputki uudelleen kiinni huomio puhdista metalliputken kartio ja nipassa oleva kartio.
FIAT AUTO

Paluu Osto & Vaihto / Varaosat