ratapäivät

GFF-tapahtumia ja paikalliskahvitteluita. Muiden kerhojen tapahtumien ilmoitukset ilman ennakkoon kysyttyä lupaa on kielletty.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mitä tarkoittaa 'juurikaan yli'? +10%? +25%? +50%?

Kuitenkin kyse on kahden kuljettajan välisestä kärhämöinnistä joten en ulottaisi juttua koskemaan joukkoa Fiat-harrastajat vs. Lada-harrastajat. Ei mikään ihmekään että autoharrastajia kustaan joka käänteessä silmään kun on pitää vaan keskenään olla heti kaikkien kynnelle kykenevien tukkanuottasilla. :evil: Tätä veikkaankin vastaukseksi tuohon edellisen kirjoittajan viimeiseen kysymykseen.

Itse tulen edelleen samaan tapaan juttuun Ladaharrastajien kanssa, koska eivät ne sadat muut harrastajat tuohon haveriin syypäitä ole.

Hyvä silti ettei henkilövahinkoja sattunut. Toivottavasti taloudellinenkin puoli saadaan ratkaistua edes jonkinlaisessa konsensuksessa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Jankos kirjoitti:ps. mistä muuten tunnistaa todellisen autoharrastajan?
En ollut paikalla joten kyseistä tapaturmaa en ala kommentoimaan.

Esimerkki todellisesta autoharrastajasta:
Eräs jamppa päätyi radalla bemarin ja fordin väliin ja ruttua oli edessä ja takana. Mahdollisista korvauksista minulla ei ole tietoa mutta sen tiedän että hän ei alkanut lietsomaan vihaa ko automerkkien harrastajia kohtaan vaikka varmasti tapaturma v**uttikin silloin.

Autoharrastaja keskittyy harrastamiseen ja jättää muiden merkkien edustajille vihoittelun muille. Autoharrastajalle ei välttämättä ole tärkeintä se merkki vaan se itse asia, eli harrastaminen (toisaalta on niitäkin joille millään muulla ei ole väliä paitsi merkillä) :D .

Yksilön moka on hyvä vierittää koko harrastajaporukan niskoille.
Yleistäminen on niiiin ihanaa.

P.S. Ja kyllä, harrastan molempia merkkejä ja tuntemani Ladakuskit ovat erittäin lupsakkaa porukkaa. Kerran olin epävirallisessa kokoontumisessa Volvolla kun piti kyytiin mahtua paljon kaupattavaa rompetta. Ja kerran tuolla ykkösellä kun Ladan olin jo myynyt. Eikä siellä katsottu lainkaan kieroon :!:
Jankos
Viestit: 334
Liittynyt: 31.03.2005 10:30
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Jankos »

'juurikaan yli' tarkoittaa hieman epäselvää nopeutta kun en edes tiedä mitä suositeltiin 80 kai? (radalla istuin läppärin kanssa hanttarin penkillä)

Tuon nopeuden määrittelin siitä että meidän autolla hevosenkengän pystyi kovimmillaan ajamaan 90-100 ja siitä suoralla pääsi noin 120 asti. Tuossa perässä ajellessa hevosenkenkää ei tultu noin noin lujaa ja suoralla tuo ei kerännyt huimasti vauhtia ehkä maksimit oli 100? Kuitenkin reilusti vähemmän mitä olisi meillä ollut mahdollista tulla vapaalla ajolla.

Olen varmasti ainoita kuskini kanssa ketkä tuon tilanteen näki kunnolla, koska tulimme jonossa tuon ladan perässä.

Ja ihan vinkiksi HH:lle sivusta seuranneena: Mikäli asioita hoitaa sinun tavallasi niin aika vaikeata on saada porukka omalle puolellesi.

Mitä taas tulee eri merkeillä harrastamiseen niin tuleepa sitä näin Ladoja pääosin harrastavana oltua monen muunkin merkin touhussa mukana. Nytkin on yhden Fiattin IAW 4Q4 boksin "vaihtoprojekti" käynnissä tutun harrasteajoneuvoon. Täytysköhän pistää holdiin koko projekti, kun meillä onkin sota käynnissä varsinkin kun se kaveri on fiattikerhon jäsen
:twisted: :twisted: :lol:
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Että sellasta...

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

H.H. Sinut yleensä hyvänä autoharrastajana pitävänä ihmisenä, olen hiukan pettynyt kommenttiisi. Ketään harrastajaa ei pidä tuomita automerkin takia. On aivan sama onko auto Fiat, Lada tai vaikka takatuuppari Skoda, autoharrastaminen on kivaa, kun sen pitää kivana. Kävin kyllä katsomassa sitä sinun Cromaasi, enkä usko että osaavalta ihmiseltä sen korjaamiseen menee omaisuuksia tai viikkoja. Väittäisin jopa, että sen Ladan vaurio on vaikeampi korjata. Muistatko muuten sen lapun, ja Kiurun alkupuheen? Itse en lappua kirjoittanut, koska en radalle mennyt. Mutta Jouni sanoi alussa että kaikkien pitää muistaa että radalla ollaan omallavastuulla. Jotenkin näin. Toisaalta taas, Kiuru myös painotti että edellä ajava valitsee ajolinjan. Niinkuin yleinen käytäntö radalla on. No, oli miten oli, tapahtunutta voidaan väännellä kenenkä syyksi vaan. Riippuu kuka asiaa kertoo, ja kuinka asian katsoo. Ja minä en ota kantaa siihen, kuka syyllinen mahdollisesti mielestäni oli. Mutta sinun täällä ottama kanta yleensä Lada harrastajiin on minusta typerä. Jopa niin typerä, että mikäli pysyt kannassasi yleensä Ladakuskeista, minun on muutettava käsitystä sinusta autoharrastajana. Ja se käsitys ei muutu positiiviseen suuntaan. Lopuksi muuten kiitos Fiat Tuninki hemmoille. Hienoja Fiatteja teillä. Niitä oli kiva katsella.
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Mulle ei kettuakaan kuulu, vaikka tappaisitte toisenne.
Mutta turha ruveta koko yhteiskuntaa leimaamaan.
Samaan hengen vetoon totean, että teidän teoriat todellisesta harrastajasta on bullshittia, vaikka en edes vielä tiedä kaikkien mielipidettä.

Ensin mietin tätä lukiessani...
Mulla oli jälkikasvua mukana asioidessani lähellä tuota paikkaa ja jos sattuma olisi suosinut olisin tullut käymään radalla.
Olisin luultavasti tyypitellyt kaverin farkku tempraa, oman ja kaverin jälkikasvun kanssa.
Olisin jotain muutakin tehnyt kuin kirjootellut tänne forumille, Oli sitten kuinka vahinko sitten.
Jotain saa olla jossain yläkamarissa... Itse nään aika selkeesti onko etummaisessa lapsia vaiko ei, ihan vaikka kaupunki ajossa.
Mulle ei tule ikinä mieleenkään ohittaa pakonomaisesti ketään, jos siitä syntyy vaaraa, tai ei edes silloinkaan, koska olen kelen maltillinen kuski.

Ratapäivät, ovat yleensä harjoittelua varten, poikkeuksena ratakisat.
Miksei tuolloin saa hakea niitä oikeita ajolinjoja? Vaikka olisi "paavi" kyydissä?

En edes vaivautuisi paikalle, jos minulle sanottaisiin. Aja siinä!, että muualla!

Vielä totean...
Että menkööt vattuun, isot miehet, jotka ei tätä pysty sopimaan keskeään.
Ja heidän kaverit/ystävät, jotka ajavat omia ajojaan.

Samaan hengen vetoon totean et en tunne ketään osallista, enkä ystäviä.
Muutakuin juttujen perusteella, jotka ovat tasoa ei kasvotusten.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Keltsi kirjoitti: Arpatille: täysin vakiolla 1.3 kasilla (n.830 kg ja 60 hv) jotain 1.54.XX alla 175/65-14 Hankookit. Samoilla renkailla seuraavana vuonna 1.45.XX koneessa tehoa n.85-90 hv ja paino oli pysynyt aika lailla samana, tosin alustaa ja jarruja oli hieman paranneltu. Seuraavaksi paneuduttiin lisää alustaan ja renkaat vaihtuivat 195/50-15, mutta konelle ei tehty mitään 1.40.16. Pitää tosiaan huomioida myös se, että kierroksia noiden aikojen välissä on muutamia :wink:
Vai olis siellä ollu ajanottokin vielä lopuksi :? :cry: :cry: :cry:

Tosiaan alkoi lopuksi tuntua että se peräöljy imeytyi eturenkaisiin (Vanhat sakko misukat MXT:t tms) ja hevosenkengän lopunkin uskalsi ajaa kaasupohjassa loppupäivästä. Viimevuoden sadesäällä siinä tuli nostettua tasakaasulle ja nytkin tuli ihan varmuuden vuoksi alkupäivästä :roll:

Ihan kohtuullisesti laabori tais kulkea 1040 kg / 67 hv huomioon ottaen :wink: Toivotaan että ensvuodeksi sais jo enemmän tehoa johki värkkiin ettei olis suoralla aina edessä :oops:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
jkiuru
GFF
Viestit: 564
Liittynyt: 11.02.2003 17:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jkiuru »

Tere

Kirjoitan taas ettei Fiat-forum ole Gruppo Fiat Finlandia Ry:n vaikka täällä kerhon tapahtumia mainostetaan ja asioita joskus käsitellään. Yksittäisen kirjoittajan viesti vaikka olisikin jäsen ei edusta kerhon kantaa.

GFF:n säännöissä mainitaan paitsi Fiatit niin myös niihin liittyvät ajoneuvot. Puheenjohtajana toivotan tervetulleiksi toimintaamme myös muut italialaiset autot ja lisenssituotteet kuten Ladat sekä niiden harrastajat! Muutenkin linjani kerhossa on monipuolisuus entisöinnistä tuning-autojen rakentamiseen.

Vaikka autoharrastuskulttuuriin kuuluu perinteisesti LEIKKIMIELINEN naljailu kaveriporukassa eri merkkien paremmuudesta on julkinen jonkun merkin harrastajien tuomitseminen mielestäni eri asia ja vältettävä sellainen. Keskinäinen riitely ei paranna mahdollisuuksia kehittää autoharrastamisen edellytyksiä Suomessa.


Ratapäivästä:
Omalla vastuulla ajaminen taisi olla minulta huono ilmaisu sillä moni on tulkinnut sen väärin. Sillä tarkoitin että käytetään järkeä ja otetaan vastuu omista tekemisistä koska lakien ja sääntöjen soveltaminen radalla on tulkinnanvaraisempaa kuin tieliikenteessä eikä aina täysin selvää edes asioiden kanssa tekemisissä oleville. Esim. minulle järjestäjänä. Omalla vastuulla ajaminen EI tarkoita että saa kolaroida ilman seuraamuksia! Kyllä lait sekä yleiset moraali ja käyttäytymissäännöt ovat voimassa myös radalla.

Rata-autoilu on herrasmieslaji joka perustuu monin osin kirjoittamattomiin sopimuksiin. Yksi niistä on että kaikki pyrkivät ajamaan samaa (ihanne)ajolinjaa tai ainakin ajavat ja jarruttavat johdonmukaisesti samalla tavalla kierroksesta toiseen. Näin voidaan ennakoida muiden tekemisiä ja välttää vaaratilanteita.

Aloittelijoille ratakäyttäytymisen kaikki hienoudet eivät tietenkään ole selviä. Olen valmis ottamaan ensikertalaisia ensin viereeni omaan autooni ja kertomaan oikeat ajolinjat ja -tavat. Sen jälkeen voin istua viereen koulutettavan ajokkiin katsomaan ovatko opit menneet perille. En edes yritä väittää olevani hyvä tai nopea kuski mutta kilpailijalisenssin ja rataleiman omaavana ja niihin vaadittavan koulutuksen sekä tutkinnon läpikäyneenä uskoisin pystyväni ainakin perusasiat kertomaan.

Tuon yhteenajon lisäksi lauantaina sattui parikin kaluston hajoamisesta johtunutta radan rasvaamista. Järjestäjänä en kaiken hässäkän keskellä tajunnut puuttua niihin tarvittavalla tarmolla ja nesteet pääsivät leviämään ympäri rataa. Vaikka radanpitäjä tapahtuman jälkeen asian havaittuaan yritti poistaa öljyä radalta sunnuntaina ja varoitti seuraavia käyttäjiä liukkaudesta sattui maanantaina valitettava moottoripyöräilijän kaatuminen. Jatkossa jos ajokkinne hajoaa levittäen öljyä tai glykolia radalle tai jos huomaatte jonkun auton valuttavan tulkaa siitä HETI kertomaan! Kun ne pääsevät leviämään ajokkien pyörissä on poistaminen käytännössä mahdotonta ja vahinko moninkertaistuu.

Järjestelyillä on mahdollisuus vaikuttaa että ratapäivistä tulisi entistä turvallisempia ja mukavampia kaikille kävijöille. Parannusajatuksia jo onkin ja niitä tullaan pohtimaan ja käsittelemään kerhon hallituksessa. Valitettavasti ne yleensä vaativat lisää henkilöitä järjestelytehtäviin ja niiden löytäminen on osoittautunut vaikeaksi. :(


Kuitenkin kokonaisuutena ratapäivä 9.7.2005 silti meni mukavasti ja useimmat kävijät lienevät olleet tyytyväisiä. Kiitos paikallaolleille! :)


Jouni Kiuru
GFF ry puheenjohtaja ja GFF/LCF ratavastaava
040-7779575
Nastola
aloitteleva Fiat-ropaaja vaikka tittelit, onneksi,
poistettiinkin
KHN
GFF
Viestit: 176
Liittynyt: 16.02.2003 15:03
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja KHN »

Pistetään nyt omakin lusikka tähän soppaan. Tuohon yksittäistapaukseen en ota kantaa, koskapa en ollut paikalla näkemässä tilanteen yksityiskohtia. Eli mun höpinä on vain yleisluontointoisia ehdotuksia ratapäivien kehittämiseksi. Edellisessä viestissä Jouni puhui paljon asiaa, mä yritän vain koota vähän lihaa luiden ympärille.

Ajolinjoja kannattaa opiskella kunnolla, koskapa niistä löytyy se jouhevin ja nopein tapa edetä. Netistä Ahveniston linjat löytyvät Teekkarien Autokerhon nettisivulta: http://tak.tky.hut.fi/Motorsport/Ahvenisto/ahvenist.htm Toi ehdotus käytännön tutustumisesta kyydissä istumalla on hyvä, GFF:n jäsenistäkin löytynee useampia AKK:n rataleiman suorittaneita ihmisiä opastamaan ja aikaa luulisi olevan. Eihän kukaan ajoharjoittelussa siviiliautolla pysty tuntitolkulla yhteenmenoon rattia kääntää, välillä on mukava rentoutua jonkun toisen kyydissä.

Tuohon toimitsijapulaan ehdottaisin porkkanaa; jos hoidat puolet ajasta toimitsijahommia, ajat toisen puolen ilmaiseksi. Hyvällä taistelijaparilla tällainen menisi lähes huomaamatta, toinen päivystää vaikkapa varikon portilla auton jäähtyessä vieressä ja toinen raivoaa radalla ja puolen tunnin välein osat vaihtuvat. Se ei ole oikein, että muut tulevat vain nautiskelemaan ja yksi kerhoaktiivi pyörittää yksin järjestelykuviota. Itse voin lupautua vapaaehtoiseksi toimitsijaksi sillä ehdolla, ettei samana viikonloppuna ole mitään ratakisaa jollain muulla moottoriradalla tms. (nää kesäviikonloput on vaikeita kun tuntuu joka viikonlopulle tulevan useampi tapahtuma päällekäin).

Kolaritilanteisiin ehdottaisin selkeää sääntöä; päälleajaja on aina syyllinen. Kerhon ratapäivillähän harrastetaan vain ajoharjoittelua, ei kilvanajoa eli aina on mahdollisuus valita miten lähellä muita ajelee. Takanatulija pystyy kontrolloimaan tilannetta huomattavasti paremmin kuin edelläajava, tarvittaessa jopa jarruttamaan ja jättämään pitkän välin ja ottamaan sitten uuden spurtin. Moottoripyörien ajoharjoittelussa jopa peilit peitetään, jotta jokainen keskittyisi vain omaan ajosuoritukseensa eikä lähtisi poukkoilemaan edestakaisin nähdessään jonkun peilissä. Nyt kun vakuutusyhtiöiden kasko-politiikka on tiukentununt, on pelisääntöjen selvittäminen etukäteen entistä tärkeämpää. Kuvitellaanpa että henkilö X ajaa erittäin varovasti 40 000 €:n autolla (vakuutus yhtiöstä jonka kasko ei ole voimassa rataharjoittelussa) ja henkilö Y 100 €:n autolla antaa kesken mutkan kalliimmalle autolle sellaisen sysäyksen että se menee lunastuskuntoon. Henkilö X on ollut valmis ottamaan huomattavan taloudellisen riskin luottaen omaan ajotaitoonsa ja auton tekniikkaan (johon hänellä on vaikutusmahdollisuus), mutta hän ei pysty mitenkään vaikuttamaan henkilö Y:n ajosuorituksiin. Selkeintä olisi olla etukäteen allekirjoitettu lappu sovituista pelisäännöistä, joka olisi laadittu niin että sen kanssa voisi tarvittaessa lähteä jopa siviilioikeuteen. Jos on erikseen hitaampi "rajoitetun nopeuden" ajovuoro, voidaan jopa sopia etukäteen missä paikoissa ohittaminen on sallittu ja missä ei. Tää meni aika tiukaksi tekstiksi,mutta eikös se vanha sanonta ole että "Jos haluat rauhaa, varustaudu sotaan" (Si vis pacem, para bellum.).

Mietteitä nimimerkillä "Kolme Fiiua Ahvenistolla kurtattu". 127 täyskierros katon kautta ympäri TAK:n ratapäivillä (kaverin auto, joka lunastettiin käteisellä etukäteen sovitun mukaisesti), 128 kyljelleen GFF:n ratapäivillä ja X1/9 rengaspinoon GFF:n ratapäivillä.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Semmoinen asia tuli mieleen, että onko kellään kuvia meikäläisen kasin remontista? :?
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

mulla olis muutama sekuntti videoo siitä
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Jos jollakulla on kuvia tai videota jakoon laitettavaksi, niin ottakaa yhteyttä... Serverillä on aina tuollaiselle tilaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Mielenkiintoisia kommentteja - vaikka yleisesti mikään lada-vastainen en ole ollut (vaikken niistä suuremmin ole innostunutkaan) niin valitettavasti tosiasia on vaan se että tälläista ei ole sattunut ennen ladojen saapumista ratapäiville :roll: . Ja aikoinaan tuota rajoitettua nopeutta olin ratapäiville tuomassa koska GFF:n jäsenistöstä kuului että ratapäiville ei uskalla tulla mukaan tavallisella autolla kun siellä ajetaan niin kovaa ja siellä joukossa pelottaa. Ehkä siitä syystä tulistuin todella paljon koska ehkä sitten ymmärrän vaan paremmin tuon rajoitetun nopeuden "koskemattomuuden" ja sen että missään nimessä tuolla ei kolaroitaisi tai aiheutettaisi vaaratilanteita.

Entä mitäpä jos uhrina olisikin ollut joku oikea harvinainen arvoauto - ei varmaan niiden omistajat ilahtuisi jos heidän autojaan tuolla kolaroitaisi ja sitten oiottaisi sinnepäin jossain pärnäsen korjaamossa :shock: . Voi tietty olla että jonkun mielestä auto siitä paranee mutta ei ainakaan mun mielestä. Tietysti jokainen voi itse miettiä että olisiko päälleajajalle vaan sanonut kauniisti että kato kun kävikin näin - ei haittaa 8) ...

Jotenkin vaan tässäkin haisee pieni piittaamattomuus :evil: . Sori että häiritsimme teidän ajoanne "matelemalla" sitä suurinta sallittua nopeutta :roll:
Jankos kirjoitti:Tuon nopeuden määrittelin siitä että meidän autolla hevosenkengän pystyi kovimmillaan ajamaan 90-100 ja siitä suoralla pääsi noin 120 asti. Tuossa perässä ajellessa hevosenkenkää ei tultu noin noin lujaa ja suoralla tuo ei kerännyt huimasti vauhtia ehkä maksimit oli 100? Kuitenkin reilusti vähemmän mitä olisi meillä ollut mahdollista tulla vapaalla ajolla.
Se että asianosainen olisi heti ottanut vastuunsa tekemisistään niin asiat oli rullanneet paljon paremmin ilman hampaiden kiristelyä. Tosin vastapuolelle sen verran hatunnostoa että asiat kyllä ovat nyt hoidossa ja ihan hänen liikennevakutuksestaan käyttökinnerini korjataan mutta eipä se ihan automaattisesti käynyt ilman että mun tapauksen takia ei olisi tarvinnut omaa aikaani kuluttaa - nyt asioita sai setviä lähes parin työpäivän edestä. Vauriot nyt ovat mitä ovat mutta pointti on se että rajoitettuun nopeuteen mennessä ei tuollaista pitäisi sattua muuta kuin omasta virheestä. Tietty se että en keskellä mutkaa tuijota vaan peileihin voi tietty olla sitten omaa virhettä jonkun mielestä mutta ennen mutkaan taittoa kyllä laatokat olivat vielä suht "turvallisen" matkan päässä. Ja vauhtia ei mulla missään nimessä ollut alle 80 ja se ajolinja oli juuri se oikea...

Terv. Entinen autoharrastaja Harri

ps. Ja jos sigu häiritsee ei sitä ole pakko lukea :roll: ...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kato empä tällaista kommenttia huomannutkaan - pistetään nyt tääkin tänne omalle paikalleen.
arpati kirjoitti:
HH kirjoitti:
Turvallisuutta teille - ladat pois liikenteestä!
:shock:

Tuskin se autosta on kiinni jos kuski on puusilmä.... :roll: Taisi vanhat ennakkoluulot vaan tulla pintaan... vai? :lol: Paremminkin voisi sanoa että kaikki puusilmä ukot pois liikenteestä... Kuski kun ei todellakaan tajunnut mitään ajolinjoista tai turvävälistä, olis jonkun pitäny liputtaa jo aiemmin radalta :x
No noista "ennakkoluuloista" jo tuossa aiemmin kommentoinkin ja valitettavasti se vaan sitten taisi olla vääränmerkkinen auto joka muhun osui :roll: . Arvaappa nousiko kylmä hiki otsalle kun Arlandan kentällä jonossa oli itänaapurin Tupolev mutta onneksi se nousi ennen meidän konetta ilmaan ettei tullut peräänajoa :lol: :lol: :lol:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Niin, ja silloinkin varoitin liiaksi yleistämästä... :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Niko T
Viestit: 84
Liittynyt: 19.12.2003 13:38
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko T »

Muistan kyllä nähneeni ns. hitailla kierroksilla punaisen 600:n pääsuoran päässä rengaskasassa . Vahinkoja sattuu ! Ei se automerkki varmaankaan ole tässä se päätekijä . Itselle kävi joskus Carfin ratapäivillä hyvä säkä , kun joku jenkki halusi väkisin mennä ohi suolle laskettaessa. Päästin suosiolla ohi ja siellähän se otti lukua alamutkassa renkaiden seassa :shock: . Koko kylki oli siitä hoidon tarpeessa . Kyllä näitä koheltamisia sattuu varmasti kaikille automerkkiin katsomatta. Kuskistahan se kiinni on .
Vastaa Viestiin