ratapäivät
Jees hauskaa oli, erittäin hauskaa... 1500 kattilada (numerolla 25 ja köyhät kyykkyyn tarra takalasissa) meni spaxien kanssa 175 14" renkailla 2 min/kiekka alkupäivästä ja loppupäivällä kellottaja lähtikin jo shoppailemaan (kun rupes eturenkaatkin vähän pitämään - öljyä radalla ) Huiput oli takasuoralla 130 - 135 km/h ja kolmosella sai ajaa melkein muun osaa radasta
Iskareihin olen eritäin tyytyväinen Vauhti ei tunnu enää samalla tavoin kuin vakio alustalla Eturenkaat ja teho alkoivat olla rajoittavia tekijöitä (kuskin lisäksi)
PS laitelkaa vähän mitä aikoja ja millä tehoilla/painoilla ajelitte notta saa vähän vertailupohjaa
Iskareihin olen eritäin tyytyväinen Vauhti ei tunnu enää samalla tavoin kuin vakio alustalla Eturenkaat ja teho alkoivat olla rajoittavia tekijöitä (kuskin lisäksi)
PS laitelkaa vähän mitä aikoja ja millä tehoilla/painoilla ajelitte notta saa vähän vertailupohjaa
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Jeah, hauskaahan oli vaikka kasi saapuikin paikalle hieman keskeneräisenä ja poistui paikalta ontuen osallistumatta lopussa järjästettyyn kellotukseen. Onneksi ei mitään vakavampaa, pakosarjan tiiviste oli vaan antautunut. Niin ja nyt autosta löytyy jo pakki ja 5.vaihde, tai löytyihän ne kokoajan, mutta eivät vaan menneet päälle.
Arpatille: täysin vakiolla 1.3 kasilla (n.830 kg ja 60 hv) jotain 1.54.XX alla 175/65-14 Hankookit. Samoilla renkailla seuraavana vuonna 1.45.XX koneessa tehoa n.85-90 hv ja paino oli pysynyt aika lailla samana, tosin alustaa ja jarruja oli hieman paranneltu. Seuraavaksi paneuduttiin lisää alustaan ja renkaat vaihtuivat 195/50-15, mutta konelle ei tehty mitään 1.40.16. Pitää tosiaan huomioida myös se, että kierroksia noiden aikojen välissä on muutamia
PS. Kun tarkastat/lisäät öljyä koneeseen, muista laittaa öljyn mittatikku takaisin paikalleen. Sen ollessa imusarjan päällä konehuone sotkeentuu ikävästi
Arpatille: täysin vakiolla 1.3 kasilla (n.830 kg ja 60 hv) jotain 1.54.XX alla 175/65-14 Hankookit. Samoilla renkailla seuraavana vuonna 1.45.XX koneessa tehoa n.85-90 hv ja paino oli pysynyt aika lailla samana, tosin alustaa ja jarruja oli hieman paranneltu. Seuraavaksi paneuduttiin lisää alustaan ja renkaat vaihtuivat 195/50-15, mutta konelle ei tehty mitään 1.40.16. Pitää tosiaan huomioida myös se, että kierroksia noiden aikojen välissä on muutamia
PS. Kun tarkastat/lisäät öljyä koneeseen, muista laittaa öljyn mittatikku takaisin paikalleen. Sen ollessa imusarjan päällä konehuone sotkeentuu ikävästi
Romurallista...
Nyt kun kaikki on hehkuttaneet kuinka kivaa ratapäivillä mukamas oli ja oma verenpaine alkaa palautumaan normaalille tasolle niin minäkin voin siis avata sanaisen arkkuni ja kertoa kuinka "hauskaa" siellä oli oikeesti... Mitä nyt käyttökinneristä takakulma kasassa että kori banaanilla kun yksi järjenjättiläinen tuuppasi varikon jälkeisessä nousussa - rajoitetulla nopeudella ja "ohittamiskieltoalueella" (ja mulla vauhtia ne sallitut sekä tenavat kyydissä)... No mitäs muuta sitä voikaan laatokkakuskeilta odottaa . Joo olin jo skeptinen ladojen mukaantulosta kun siitä aikoinaan keväällä kuulin eikä lauantai asiaa mitenkään muuttanut. V*ttu pysyisivät vaan siellä siperiassa . Ja sitten vielä se yksikin essonbaarin kasvatti joka levitti aivan väärää tietoa varikolla liikennevakuutuksen voimassa olosta ajoharjoittelussa, v*ttu...
Ja jos nyt ihmetellään että mitä se tupla-H siellä oikeen riehuu niin voin kertoa että la-iltana tän tekstin kirjoittamiseen olisi tarvittu ainakin sata tähteä... No katotaan keskiviikkona vakuutusyhtiön tuomio että mitäs raadolle tapahtuu.
Mutta tää taisi olla kyllä ensinmäinen kerta kun kaksi autoa osuu GFF:n ratapäivällä yhteen. Porukka kyllä allekirjoittanut mukaanluettuna on ajellut pitkin kaiteita mutta tosiaan toisista ollaan osattu olla erossa - ennen slarppojen saapumista ratapäiville .
Ja jos nyt ihmetellään että mitä se tupla-H siellä oikeen riehuu niin voin kertoa että la-iltana tän tekstin kirjoittamiseen olisi tarvittu ainakin sata tähteä... No katotaan keskiviikkona vakuutusyhtiön tuomio että mitäs raadolle tapahtuu.
Mutta tää taisi olla kyllä ensinmäinen kerta kun kaksi autoa osuu GFF:n ratapäivällä yhteen. Porukka kyllä allekirjoittanut mukaanluettuna on ajellut pitkin kaiteita mutta tosiaan toisista ollaan osattu olla erossa - ennen slarppojen saapumista ratapäiville .
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Valitettava tapaus voin sanoa..valitettavasti se olisi voinnut olla yhtä hyvin joku muu merkki kun lada mutta nyt kävi näin.
Kuitenkin harrastaja on aina harrastaja vaikka sitten kiskonpätkää rakentaisi.
Tässä on taas sellaisen lietsomisen meininki että voi vaan sanoa että tällä menttaliteetillä saadaan harrastajat vaan vihaamaan toisiaan ja sehän toki tekee hyvää harrastukselle!
Itse olen varmaan sitten kommarirunkkari vaikka Fiattiakin harrastan ja ajotaidoton hyypiökin mutta sitten olen.Tietenkin aina on näitä kyseisiä tapahtumia jotka harmittaa enemmän kuin tarpeeksi.
Toivottavasti tämä tappamisen meininki ei tartu vaikka sitä kovasti yritetään jos niin huonosti käy niin harrastajat katoavat tästäkin foorumista ja kerhosta aivan varmasti.
Kuitenkin pääasia oli se että radalle pääsi ne jotka halusivat vaikka kaikki ei niin ammattilaisia olisikaan.......
T:Kommarikusipää
P.s:vaikka en ollutkaan asian osainen.....
Kuitenkin harrastaja on aina harrastaja vaikka sitten kiskonpätkää rakentaisi.
Tässä on taas sellaisen lietsomisen meininki että voi vaan sanoa että tällä menttaliteetillä saadaan harrastajat vaan vihaamaan toisiaan ja sehän toki tekee hyvää harrastukselle!
Itse olen varmaan sitten kommarirunkkari vaikka Fiattiakin harrastan ja ajotaidoton hyypiökin mutta sitten olen.Tietenkin aina on näitä kyseisiä tapahtumia jotka harmittaa enemmän kuin tarpeeksi.
Toivottavasti tämä tappamisen meininki ei tartu vaikka sitä kovasti yritetään jos niin huonosti käy niin harrastajat katoavat tästäkin foorumista ja kerhosta aivan varmasti.
Kuitenkin pääasia oli se että radalle pääsi ne jotka halusivat vaikka kaikki ei niin ammattilaisia olisikaan.......
T:Kommarikusipää
P.s:vaikka en ollutkaan asian osainen.....
Fiat 131 Racing replica
Mitsubishi Pajero 100% cityvatkuli
Mitsubishi Pajero 100% cityvatkuli
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
Re: Romurallista...
Eikös se -hh- ollutkin jo aika vaihtaa se käyttökinneri siihen ainoaan ja oikeeseen merkkiin-HH- kirjoitti:Nyt kun kaikki on hehkuttaneet kuinka kivaa ratapäivillä mukamas oli ja oma verenpaine alkaa palautumaan normaalille tasolle niin minäkin voin siis avata sanaisen arkkuni ja kertoa kuinka "hauskaa" siellä oli oikeesti... Mitä nyt käyttökinneristä takakulma kasassa että kori banaanilla kun yksi järjenjättiläinen tuuppasi varikon jälkeisessä nousussa - rajoitetulla nopeudella ja "ohittamiskieltoalueella" (ja mulla vauhtia ne sallitut sekä tenavat kyydissä)... No mitäs muuta sitä voikaan laatokkakuskeilta odottaa . Joo olin jo skeptinen ladojen mukaantulosta kun siitä aikoinaan keväällä kuulin eikä lauantai asiaa mitenkään muuttanut. V*ttu pysyisivät vaan siellä siperiassa . Ja sitten vielä se yksikin essonbaarin kasvatti joka levitti aivan väärää tietoa varikolla liikennevakuutuksen voimassa olosta ajoharjoittelussa, v*ttu...
Ja jos nyt ihmetellään että mitä se tupla-H siellä oikeen riehuu niin voin kertoa että la-iltana tän tekstin kirjoittamiseen olisi tarvittu ainakin sata tähteä... No katotaan keskiviikkona vakuutusyhtiön tuomio että mitäs raadolle tapahtuu.
Mutta tää taisi olla kyllä ensinmäinen kerta kun kaksi autoa osuu GFF:n ratapäivällä yhteen. Porukka kyllä allekirjoittanut mukaanluettuna on ajellut pitkin kaiteita mutta tosiaan toisista ollaan osattu olla erossa - ennen slarppojen saapumista ratapäiville .
Lämmintä piisasi, ja ihan käymisen arvoinen reissu. Harmi, ettei Unoa saanut kuntoon tuonne, joten joutui vaan serkun Bravolla hissuttelemaan, ja toteamaan kuinka upea rata tuokin on
Tuosta -HH-:n ja laatokan mällistä voisin omana henkilökoht. mielipiteenä sanoa, että on TÄYSIN anteeksiantamatonta ajaa "kylmässä ryhmässä" toisen perään. Ainut "hyvä syy" on esim. jarruputken katkeaminen tai vastaava tekninen vika. Vielä kun ohjaajakokouksessakin mainittiin, että ohitukset tulisi tehdä suorilla, menee tuo mälli kyllä ihan laaborikuskin harteille, shame on you
Mutta toisesta päästä, en muita Ladakuskeja lähtisi tuomitsemaan, olisi tuo tappaus saattanut tapahtua fiiullakin
Tuosta -HH-:n ja laatokan mällistä voisin omana henkilökoht. mielipiteenä sanoa, että on TÄYSIN anteeksiantamatonta ajaa "kylmässä ryhmässä" toisen perään. Ainut "hyvä syy" on esim. jarruputken katkeaminen tai vastaava tekninen vika. Vielä kun ohjaajakokouksessakin mainittiin, että ohitukset tulisi tehdä suorilla, menee tuo mälli kyllä ihan laaborikuskin harteille, shame on you
Mutta toisesta päästä, en muita Ladakuskeja lähtisi tuomitsemaan, olisi tuo tappaus saattanut tapahtua fiiullakin
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
niin siis HH:n tekstiä pitäisi varmaankin tulkita siten, että kun alla on joku viidenkympin ruoska niin sillä ajetaan sitten sen mukaan.
onhan se hyvä että radalla käydään harjoittelemassa, mutta pitää muistaa se, että nämä ns. ratapäivät ovat AJOHARJOITTELUA, ei kilvanajoa varten. tämän taas itse olen ajatellut tarkoittavan sitä, että saa käyttää vähän järkeä kun ajaa -> eli saa katsella mitä radalla tapahtuu, mitä on edessä mitä takana ja toimia sen mukaan. tällöin voitaisiin säkällä välttyä tällaisilta tapahtumilta.
vai pitääkö tässä laittaa GFF/LCF asfalttiratapäivät pannaan ennenkun oman ajokin alusta on asianmukainen ja sen verran löytyy voimaa että voi varmistaa ettei koskaan ole tuollaisen edellämainitun ajoneuvon edessä.
EDIT: niinno tietysti enhän mä nytkään ollut....eli......ilmeisesti tähdet oli taivaalla siinä järjestyksessä etteivät antaneet aikaa osallistua...
onhan se hyvä että radalla käydään harjoittelemassa, mutta pitää muistaa se, että nämä ns. ratapäivät ovat AJOHARJOITTELUA, ei kilvanajoa varten. tämän taas itse olen ajatellut tarkoittavan sitä, että saa käyttää vähän järkeä kun ajaa -> eli saa katsella mitä radalla tapahtuu, mitä on edessä mitä takana ja toimia sen mukaan. tällöin voitaisiin säkällä välttyä tällaisilta tapahtumilta.
vai pitääkö tässä laittaa GFF/LCF asfalttiratapäivät pannaan ennenkun oman ajokin alusta on asianmukainen ja sen verran löytyy voimaa että voi varmistaa ettei koskaan ole tuollaisen edellämainitun ajoneuvon edessä.
EDIT: niinno tietysti enhän mä nytkään ollut....eli......ilmeisesti tähdet oli taivaalla siinä järjestyksessä etteivät antaneet aikaa osallistua...
Enpä minäkään muista koskaan aikaisemmin kahden auton törmänneen näillä GFF/LCF:n ratapäivillä vaikka itsekkin on tullut tuolla kaiteeseen nojattua. Vaikka välillä on vapaan nopeuden aikana ollut melkoista "vääntöä" niin aina on kuitenkin herrasmiesmäisesti jätetty tilaa myös toiselle, sillä eihän siellä tosiaankaan kilpaa olla ajamassa.
Myös minunkin mielestä tuollainen on täysin tuomittavaa toimintaa, varsinkin rajoitetun nopeuden aikana, jolloin pitäisi vain rauhassa tutustua rataan ja ihailla vaikka maisemia.
Kaikkia laada kuskeja ei todellakaan pidä tuomita tämän takia. Minä en ainankaan huomannut muiden tekevän mitään kamikaze-tyyppisiä kuvioita radalla tai varikkoalueella ja itse sain ainankin hyvin tietä radalla.
Kai se on niin että, kun radalla olevien autojen määrä kasvaa, niin sekaan eksyy aina suuremmalla todennäköisyydellä joku "arivatanen" jota säännöt eivät koske ja joka hallitsee autonsa omasta mielestään aina parhaiten
Mutta kylläpä täytyy nyt oikein ääneen ihmetellä HH:n maltillista kommenttia. Olisin veikanut juuri tuollaista sadan tähden tekstiä Todella harmi ettei vauriot rajoittuneet pelkästään takapuskuriin ja -kulmaan, jos vielä korikin meni banaaniksi
Myös minunkin mielestä tuollainen on täysin tuomittavaa toimintaa, varsinkin rajoitetun nopeuden aikana, jolloin pitäisi vain rauhassa tutustua rataan ja ihailla vaikka maisemia.
Kaikkia laada kuskeja ei todellakaan pidä tuomita tämän takia. Minä en ainankaan huomannut muiden tekevän mitään kamikaze-tyyppisiä kuvioita radalla tai varikkoalueella ja itse sain ainankin hyvin tietä radalla.
Kai se on niin että, kun radalla olevien autojen määrä kasvaa, niin sekaan eksyy aina suuremmalla todennäköisyydellä joku "arivatanen" jota säännöt eivät koske ja joka hallitsee autonsa omasta mielestään aina parhaiten
Mutta kylläpä täytyy nyt oikein ääneen ihmetellä HH:n maltillista kommenttia. Olisin veikanut juuri tuollaista sadan tähden tekstiä Todella harmi ettei vauriot rajoittuneet pelkästään takapuskuriin ja -kulmaan, jos vielä korikin meni banaaniksi
No taidanpa tähän kirjoittaa oman näkemykseni asiasta. Voisin sanoa että melko läheisenkin ulkopuolisen näkemyksen.
Korvausasioihin en ota kantaa.
Kyseinen ladakuski ajoi kyllä melko mielenkiintoisilla linjoilla rataa ympäri, mutta vauhtia ei kyseisessä kohdassa juurikaan ollut yli suosituksen. Suurin ero oli käytetyissä ajolinjoissa. Olen täysin varma että ladalla ajanut kaveri kuvitteli että fiat hiljensi ja päästi ohi, mutta samantien kun lähti rinnalle tuikkasi fiiu poikittain eteen. Se siitä spekuloinnista.
Mutta kyllä yhtäpaljon pitää tuollasessa rajoitetun nopeuden ajossa katsoa peiliinkin kun siellä ajaa, eli jos joku ottaa sinut kiinni niin aivan varmasti voi tehdä tilaa ja päästää ohitse. Ei ole pakko ajaa sitä optimi ajolinjaa hitaasti. Jos kerran kyydissä oli lapsiakin niin silloinhan kuljettajan kuuluu ajaa entistäkin varovaisemmin ja seurata mitä ympärillä tapahtuu.
Mikäli nuo vanhat fiiut on todellakin noin hepposia että runko menee solmuun tuollasesta tömähdyksestä niin kyllä ne kannattaisi pistää paaliin paljon aiemmin. Sillä törmäys oli todellakin aivan olematon!!!
Toisaalta ne huhut joita kuulin jo ennen ratapäivää fiat-kerholaisten haluista ja tavoista toimia ratapäivillä pitivät paikkansa. Koskaan ei ladakerhon omilla ratapäivillä ole tapahtunut vastaavaa, koska siellä on kunnioitettu jokaista kulkijaa. Tuolla kun huomasi monessakin kohdassa että ladakerhon porukkaa ei sinne oikeasti haluttu. Ja vapaassa ajossa näytti montaa ottavan päähän jos lada meni kovempaa...
Eli eiköhän Ladakerho pysy Fiattien virallisista ajoista pois ja ajele omillaan tästä eteenpäin.
ps. mistä muuten tunnistaa todellisen autoharrastajan?
Korvausasioihin en ota kantaa.
Kyseinen ladakuski ajoi kyllä melko mielenkiintoisilla linjoilla rataa ympäri, mutta vauhtia ei kyseisessä kohdassa juurikaan ollut yli suosituksen. Suurin ero oli käytetyissä ajolinjoissa. Olen täysin varma että ladalla ajanut kaveri kuvitteli että fiat hiljensi ja päästi ohi, mutta samantien kun lähti rinnalle tuikkasi fiiu poikittain eteen. Se siitä spekuloinnista.
Mutta kyllä yhtäpaljon pitää tuollasessa rajoitetun nopeuden ajossa katsoa peiliinkin kun siellä ajaa, eli jos joku ottaa sinut kiinni niin aivan varmasti voi tehdä tilaa ja päästää ohitse. Ei ole pakko ajaa sitä optimi ajolinjaa hitaasti. Jos kerran kyydissä oli lapsiakin niin silloinhan kuljettajan kuuluu ajaa entistäkin varovaisemmin ja seurata mitä ympärillä tapahtuu.
Mikäli nuo vanhat fiiut on todellakin noin hepposia että runko menee solmuun tuollasesta tömähdyksestä niin kyllä ne kannattaisi pistää paaliin paljon aiemmin. Sillä törmäys oli todellakin aivan olematon!!!
Toisaalta ne huhut joita kuulin jo ennen ratapäivää fiat-kerholaisten haluista ja tavoista toimia ratapäivillä pitivät paikkansa. Koskaan ei ladakerhon omilla ratapäivillä ole tapahtunut vastaavaa, koska siellä on kunnioitettu jokaista kulkijaa. Tuolla kun huomasi monessakin kohdassa että ladakerhon porukkaa ei sinne oikeasti haluttu. Ja vapaassa ajossa näytti montaa ottavan päähän jos lada meni kovempaa...
Eli eiköhän Ladakerho pysy Fiattien virallisista ajoista pois ja ajele omillaan tästä eteenpäin.
ps. mistä muuten tunnistaa todellisen autoharrastajan?