GFF / LCF ratapäivä la 18.9 alk. klo 9.00
Onneksi saatiin purkitettua film.. muistitikulle tämä hieno korjausoperaatiokin. Kuvia muutenkin luvassa taas, noiden jo esiteltyjen hienojen otosten lisäksi.
Oli oikein bleederi asennettuna itselläkin että saisi 0.6bar:sta ahtoja nostaa mutta jäi nostamatta - ihan riittävästi oli kuskiin ja olosuhteisiin nähden tehoa muutenkin.
Olisi se hieno ja aurinkoinen syksy saanut jatkua, eikä tämän hemmetin kesän tulla takaisin.
Mutta jälleen kiitetään järjestäjiä sydämellisesti onnistuneen ajosession järjestämisestä!
Oli oikein bleederi asennettuna itselläkin että saisi 0.6bar:sta ahtoja nostaa mutta jäi nostamatta - ihan riittävästi oli kuskiin ja olosuhteisiin nähden tehoa muutenkin.
Olisi se hieno ja aurinkoinen syksy saanut jatkua, eikä tämän hemmetin kesän tulla takaisin.
Mutta jälleen kiitetään järjestäjiä sydämellisesti onnistuneen ajosession järjestämisestä!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Olipas oikein hauskaa vaikken kerinnytkään omien aikataulujen takia muuta kuin muutaman kerran pöhötellä radan lävitte ns. mummotahtiin. Tosin kun olin paikalla siinä puoli kymmenen maissa, meinas tulla ns. housupyykki kun katteltiin isäukon kanssa että mitäs v***ua täällä on vaan roovereita ja jaguaareja haisemassa bensalle.. Meinasin että ei se sittenkin olis ollut alastarolla tai jotain...
Ensi vuonna ehdottomasti uudestaan jos vaan jokukin viiatti sattuu olemaan nipussa.
Ensi vuonna ehdottomasti uudestaan jos vaan jokukin viiatti sattuu olemaan nipussa.
Nariseva lehtijousi tekee auton.
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
Jep, jos vauhtia ja pitoa on pikkasenkin enemmän vakiopenkki alkaa jäädä auttamattomasti huonoksi - samoin kuin ne vyötkin. Tällä kelillä Firen kanssa ei nyt moista ongelmaa ollut mutta kuivankelin renkaiden kanssa olsi voinutkin olla . Tosin ei satellakaan sutimisongelmaa ollut joten vetopitoa oli tehoon nähden sopivasti 8) . Ne kaaret olisivat oman turvallisuuden kannalta kyllä ihan must ja ainakin mulla viimeinen puristus jää tuolla kaarettomalla autolla ottamatta. Tosin ei nyt se perhanan kelikään siheen ollut suotuisa.vvieri kirjoitti:Ensi talven muistilistalle tehokkaammat jarrut, kaaret sekä kuppipenkit vöineen. 2 jälkimmäistä ehkä saisi kaiteet näyttämään vähemmän pelottavilta, etenkin siinä pääsuoran loivassa vauhtimutkassa.
Seiskasta lähti mukava jarrukäry kun sen ohi päästin - ne "valurautaiset" apilavanteet eivät välttämättä ole parhaimmat ratavanteet ja kun vielä ilmakaan niiden läpi kunnolla ei kulje niin jarrut ovat varmasti kovilla, tosin kisapalastakin olisi varmasti apua. Mä taas eilen kuulin auton omistajalta että jarruista on tullut jotenkin huonommat ja ne renkaatkin näyttää kuluneemmalta ...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Juu, ehkä sopivampiakin vannevalintoja voisi olla, takavetoisen offseteillä voisi ruveta etsimään talven aikana... painavatkin kun ovat. Mutta on vakiokoon jarrut liian pienetkin, vaikka lain mukaan ne eivät sitä olisikaan.
Positiivista kyllä että ei jarrut häipyneet kertaakaan, kuumenemisesta huolimatta. Toisaalta liian pienistä kaarrenopeuksista kertoo se että sisäkaarteen pyörän sutimisongelmaa ei liiaksi asti ollut.
Positiivista kyllä että ei jarrut häipyneet kertaakaan, kuumenemisesta huolimatta. Toisaalta liian pienistä kaarrenopeuksista kertoo se että sisäkaarteen pyörän sutimisongelmaa ei liiaksi asti ollut.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Tai sitten alusta vaan toimii kohtuudella ja renkaissa riitti kohtuullisesti pitoa - tuohon keliin. Mutta parempi tuolla oli varmanpäälle ottaa ennen kuin autonrämmäleitä kaiteista kerätä...
Tuolla valurautavanteella juuri tuohon painoon viittasin - mihinkään omaani moisia en kesärenkaisiin juuri tuosta syystä kelpuuttanut... Mikäs tuohon nyt sopiva offsetti olikaan? Jotain 35-38 et:llä olevia 14" löytyy hyvin mutta tuo varmaan vaateisi väliin sitten jo paksumman spancerin. Ne jarrut tosiaan kannattaa päivittää, ja paloiksi sitten moisia päiviä varten kisapalat ja kadulle orginaalit, telttasta. Harakiriliikkeessä jarrupalan nimikkeellä myytävät mustat laatat voivat olla melkeen mitä tahansa. Voihan sieltäkin löytöjä tosin tehdä mutta usein ne ovat niitä kahden kovan jarrutuksen jälkeen levyt sinisenä ja jarruista ei tietoakaan.
Tuolla valurautavanteella juuri tuohon painoon viittasin - mihinkään omaani moisia en kesärenkaisiin juuri tuosta syystä kelpuuttanut... Mikäs tuohon nyt sopiva offsetti olikaan? Jotain 35-38 et:llä olevia 14" löytyy hyvin mutta tuo varmaan vaateisi väliin sitten jo paksumman spancerin. Ne jarrut tosiaan kannattaa päivittää, ja paloiksi sitten moisia päiviä varten kisapalat ja kadulle orginaalit, telttasta. Harakiriliikkeessä jarrupalan nimikkeellä myytävät mustat laatat voivat olla melkeen mitä tahansa. Voihan sieltäkin löytöjä tosin tehdä mutta usein ne ovat niitä kahden kovan jarrutuksen jälkeen levyt sinisenä ja jarruista ei tietoakaan.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Jeps, ihan kivaa oli, nyt vaan kauhea jynssäys noissa aluvanteissa kun jostain syystä mustuivat vaikken montaa kierrosta ajanutkaan.
Varmaan se kaiteiden läheisyys laittoi jarrupolkimelle aika paljon lisää painoa.
Tosin tarvikekaupasta on nuokin palat tullut ostettua, mutta laatikon päällä luki "lucas" joten kuvittelin niiden olevan
hieman parempaa laatua kuin niiden halvimpien "made in EC" palojen.
Varmaan se kaiteiden läheisyys laittoi jarrupolkimelle aika paljon lisää painoa.
Tosin tarvikekaupasta on nuokin palat tullut ostettua, mutta laatikon päällä luki "lucas" joten kuvittelin niiden olevan
hieman parempaa laatua kuin niiden halvimpien "made in EC" palojen.
Htm
Komeastihan se larppa siellä luisteli isompien joukossa (http://members.tiscali.fi/radalla/HPIM1595.JPG). Kiitokset vielä kyydeistä, saatiinpahan incar-kuvamatskuakin.arpati kirjoitti: Hauskaa oli (ainakin mulla ), ja rataa tuli kierrettyä ahkerasti mutta kierroksia en huomannut laskea tai edes mittarilukemaa... Märällä ei haitannu vaikka tehoa ei olekaan eli luistoon pääsi silti 8) (tosi nopeeta ajoa mutta oli kai jotain nähtävää muilla )
Joo olin kans ku orpo piru siellä klo 935 ja kattelin hoona että eiks 900 pitäny jo aloittaa eikä yhtään ketään fiatistia, lancistia tai lisenssistiä paikalla Oli si eka kerta kun olin ekana paikalla kerhotapahtumassa, Hollolassa väki oli jo pääosin lähtenyt menemäänJuho Saari kirjoitti:Olipas oikein hauskaa vaikken kerinnytkään omien aikataulujen takia muuta kuin muutaman kerran pöhötellä radan lävitte ns. mummotahtiin. Tosin kun olin paikalla siinä puoli kymmenen maissa, meinas tulla ns. housupyykki kun katteltiin isäukon kanssa että mitäs v***ua täällä on vaan roovereita ja jaguaareja haisemassa bensalle.. Meinasin että ei se sittenkin olis ollut alastarolla tai jotain...
Ensi vuonna ehdottomasti uudestaan jos vaan jokukin viiatti sattuu olemaan nipussa.
Epäilyistäni huolimatta ajo maistui niin että taidan jatkossakin tulla ajamaan aina kun mahdollista kunhan jarrut toimii ajopelissä Hieman poljin tuli pehmeämmäksi joten hiukan paremmat nesteet lienee syytä laittaa tai voihan ne vaihtaa ajon jälkeen. Radalla jarrut toimi hienosti kun kuukausi sitten ne kaikki vaihdoin katsastukseen 8)
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Tuo jarrupöly on kyllä ihan nykypalojen ominaisuus, valitettavasti. Nuo Lucasit kuuluvat jo kyllä sinne parempien vakiopalojen kastii, ainakin todennäköisesti. Jotain Ferodon ja Mintexin vakiopalaa uskaltaa kanssa ihan huoletta ostaa, jos vaan moisia löytää. Mutta tosiaan nuo made in EC palat kannattaa yleensä jättää hyllyyn jos haluaa että jarrut kestävät muutamankin jarrutuksen peräkanaa...htm kirjoitti:Jeps, ihan kivaa oli, nyt vaan kauhea jynssäys noissa aluvanteissa kun jostain syystä mustuivat vaikken montaa kierrosta ajanutkaan.
Varmaan se kaiteiden läheisyys laittoi jarrupolkimelle aika paljon lisää painoa.
Tosin tarvikekaupasta on nuokin palat tullut ostettua, mutta laatikon päällä luki "lucas" joten kuvittelin niiden olevan
hieman parempaa laatua kuin niiden halvimpien "made in EC" palojen.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Kelihän vaikutti suht hyvältä ja ratakin ehti jo melkein kuivua, mutta pitihän sitten ruveta uudestaan satamaan. Ehtihän sitä muutaman kierroksen vetämään hieman kovempaa ennen kuin pito jälleen katosi
Toivottavasti kaikille osallistuneille jäi tapahtumasta hyvä maku. Oli mukavaa huomata paikalle saapuneiden autojen suuri määrä. Kiitos kaikille osallistuneille!
-Jussi-
Toivottavasti kaikille osallistuneille jäi tapahtumasta hyvä maku. Oli mukavaa huomata paikalle saapuneiden autojen suuri määrä. Kiitos kaikille osallistuneille!
-Jussi-
Kaluston määrä on tosiaan nyt vuosi vuodelta kasvanut, onneksi. Vaikka kelikään ei nyt paras mahdollinen ollut niin varsinkin se huomioiden autojen määrä oli todella mukava. Toki lisää niitä edelleenkin olisi sinne mahtunut.
Ainakin tänne jäi oikeen hyvä maku päivästä, myös poitsu tykkäsi todella paljon ja kokoajan oli isukkiaan radalle käskemässä 8) .
Ainakin tänne jäi oikeen hyvä maku päivästä, myös poitsu tykkäsi todella paljon ja kokoajan oli isukkiaan radalle käskemässä 8) .
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Ferodo muuten oli tuon palan merkki joka oli alla. Pahalle haisi mutta toimivuus ei hävinnyt. Jotain Wokingia näkyy kanssa tarvikemyynnissä, millaisia lienevät?
Heh, sain yhden Arpatin sladin videollekin. Rakeinen digikameraotos, mutta auton korin suunnan ja kulkusuunnan eron näkee hyvin. Hienoa!
Heh, sain yhden Arpatin sladin videollekin. Rakeinen digikameraotos, mutta auton korin suunnan ja kulkusuunnan eron näkee hyvin. Hienoa!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -