GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
SÄÄVARAUS
Pahoittelut lyhyestä varoitusajasta, mutta kun nämä nykytalvet ovat mitä ovat eikä omassa jaksamisessanikaan ole kehumista.
Sama paikka kuin aikaisempina vuosina. Yksityisen ylläpitämä rata, joten osoitetta ei voi julkisesti esille laittaa. Eli ilmoittautumiset minulle, joilloin saa ajo-ohjeet. Noin kilometrin lenkki lammen jäällä, saa ajaa piikeillä.
Ajokki EI saa vuotaa nesteitä, mutta tieliikennekatsastusta ei vaadita.
Jotain purtavaa ja hörpittävää paikalle yritän jaksaa hommata, kun lähellä ei ole mitään kaupallisia kioskipalveluja.
Vieraaksi kutsun tänä vuonna myös Citroen-harrastajia.
Jouni Kiuru
Gruppo Fiat Finlandia ry
040-5913864
jouni.kiuru (kissanhäntä) gruppofiatfinlandia.fi
Pahoittelut lyhyestä varoitusajasta, mutta kun nämä nykytalvet ovat mitä ovat eikä omassa jaksamisessanikaan ole kehumista.
Sama paikka kuin aikaisempina vuosina. Yksityisen ylläpitämä rata, joten osoitetta ei voi julkisesti esille laittaa. Eli ilmoittautumiset minulle, joilloin saa ajo-ohjeet. Noin kilometrin lenkki lammen jäällä, saa ajaa piikeillä.
Ajokki EI saa vuotaa nesteitä, mutta tieliikennekatsastusta ei vaadita.
Jotain purtavaa ja hörpittävää paikalle yritän jaksaa hommata, kun lähellä ei ole mitään kaupallisia kioskipalveluja.
Vieraaksi kutsun tänä vuonna myös Citroen-harrastajia.
Jouni Kiuru
Gruppo Fiat Finlandia ry
040-5913864
jouni.kiuru (kissanhäntä) gruppofiatfinlandia.fi
aloitteleva Fiat-ropaaja vaikka tittelit, onneksi,
poistettiinkin
poistettiinkin
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
Hyvä Jouni!
Jos vaan 3P on nipussa ja saan trailerin lainaan, niin tulossa! Harmillisesti vaan taitaa Mikko olla tuolloinkin Jenkeissä
Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöden ristiin, että säät suosivat!
Jos vaan 3P on nipussa ja saan trailerin lainaan, niin tulossa! Harmillisesti vaan taitaa Mikko olla tuolloinkin Jenkeissä
Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöden ristiin, että säät suosivat!
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
Joo, Lanciakin on vielä ehjä! Hieno homma, toivotaan parasta säiden suhteen.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
Perhana on niin paha mikälie ö-virus ettei kykene edes astumaan ovesta ulos, joten taitaa jäädä väliin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
Kovin on tauteja liikkeellä..
Tänään todettu että 155R14 piikit pitäs mahtua pyörimään Tipossa kun sisälokarit otti pois tieltä. Eli tulossa ollaan kunhan saadaan yhdessä renkaassa vielä ilma pysymään =)
Tänään todettu että 155R14 piikit pitäs mahtua pyörimään Tipossa kun sisälokarit otti pois tieltä. Eli tulossa ollaan kunhan saadaan yhdessä renkaassa vielä ilma pysymään =)
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
Heipsis
Vaikka säät eivät tänäkään talvena ole ihan parhaat mahdolliset olleet, niin rata on siihen nähden hyvässä kunnossa ja lauantaina päästään ajamaan.
Ensimmäisestä viestistä unehtui alkamisaika klo 11 ja ratamaksu 10 eur / auto
Mitään varsinaista ilmoittautumisryntäystä ei vielä ole tullut, joten mukaan mahtuu vielä.
Jouni Kiuru
Gruppo Fiat Finlandia ry
040-5913864
jouni.kiuru (kissanhäntä) gruppofiatfinlandia.fi
Vaikka säät eivät tänäkään talvena ole ihan parhaat mahdolliset olleet, niin rata on siihen nähden hyvässä kunnossa ja lauantaina päästään ajamaan.
Ensimmäisestä viestistä unehtui alkamisaika klo 11 ja ratamaksu 10 eur / auto
Mitään varsinaista ilmoittautumisryntäystä ei vielä ole tullut, joten mukaan mahtuu vielä.
Jouni Kiuru
Gruppo Fiat Finlandia ry
040-5913864
jouni.kiuru (kissanhäntä) gruppofiatfinlandia.fi
aloitteleva Fiat-ropaaja vaikka tittelit, onneksi,
poistettiinkin
poistettiinkin
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
Noh eikö muita tulossa? Varmasti viimesiä mahdollisuuksia päästä jääradalle taas tämän vuoden puolella!
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
Kyl mä aion yrittää, kun pysyy mies jo ilman tukea pystyssä. Ei tänä talvena enää montaa kertaa taida jäälle päästä.
Hyvät yöpakkaset on luvassa, niin pitäisi pinnan kestää. Jopa suotavaa että joku tulisi karhentamaan sitä piikeillä.
Hyvät yöpakkaset on luvassa, niin pitäisi pinnan kestää. Jopa suotavaa että joku tulisi karhentamaan sitä piikeillä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
131 on tulossa, piikeillä. Laita Jouni osoite vaikka yv, olen kyllä käynyt radalla mutta muisti heikonlainen. tai soittelen kyllä sitten aamupäivällä jos et ole huomannut viestiäni.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
Hienoa, täällä on Tipo pakattu ja valmiina lähtemään reissuun aamusta.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
Huippupäivä takana, iso kiitos Jounille ja isännälle päivästä!
Ensimmäistä kertaa piikeillä jäällä ja hauskaa riitti, ei olis millään malttanut lopettaakkaan. Hieman tosin reissun mielekkyyttä laski 200km välimatka mutta mitäpä sitä ei harrastuksen vuoksi kestäisi [emoji2]
Joku 50km tuli radalla ajettua ja Tipo pelas loistavasti. Kotimatkalla tuntu jotenkin pirteämmältäkin, karstat vissiin poistettu aika hyvin. [emoji16]
Vauhtia riitti myös puolisoni toimesta, ja hänen autollahan sitä liikenteessä oltiinkin:
Ensimmäistä kertaa piikeillä jäällä ja hauskaa riitti, ei olis millään malttanut lopettaakkaan. Hieman tosin reissun mielekkyyttä laski 200km välimatka mutta mitäpä sitä ei harrastuksen vuoksi kestäisi [emoji2]
Joku 50km tuli radalla ajettua ja Tipo pelas loistavasti. Kotimatkalla tuntu jotenkin pirteämmältäkin, karstat vissiin poistettu aika hyvin. [emoji16]
Vauhtia riitti myös puolisoni toimesta, ja hänen autollahan sitä liikenteessä oltiinkin:
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
On oikeastaan väärin sanoa, että jääratailu on kivaa. Se ei vaan kuvaa fiilistä tarpeeksi. Kuvaavampaa on minusta todeta se fakta, että kun jo pari kierrosta on pitänyt pysähtyä pitämään taukoa, niin radan loppumutkassa toteaa itselleen "vielä yksi kierros". Jo tässä vaiheessa tietää, ettei tuo päätös pidä, koska seuraavan kierroksen lopussa tekee ihan saman päätöksen, mutta silti tämä itsensä huijaaminen ei harmita tippaakaan, koska se vaan on niin pirun kivaa. Ja jos sitten kuitenkin hetkeksi malttaakin pysähtyä, niin ei yleensä mene kauaakaan ennekö löytää itsensä törkkäämästä avainta virtalukkoon, vetämästä turvavyötä kiinni ja laittamasta luistonestoa pois päältä, kun se vaan on niin pirun kivaa. Keula, kylki tai perä saattaa hörpätä hieman lumipenkkaa, linjan leveäksi mennessä voi pölistä, bensaa palaa ja joskus tulee jopa alipainetta takataskuun aiheuttavaa osumaa - mutta mikään näistäkään ei harmita, kun kaikista näistä huolimatta se vaan on niin pirun kivaa.
Suuret kiitokset järjestäjille ja radan ylläpitäjälle. Kuten arvata saattaa, mulla oli ihan pirun kivaa.
Trippimittariin (GPS, eli sutiminen ei vaikuta) pyörähti 322km, kotipihasta kotipihaan aikaa meni 11h 47min ja tästä ajasta auto oli liikkeessä 5h 57min. Bensaa paloi puolisen tankkia, radalla keskikulutus huiteli n. 30l/100km tienoossa.
Kuvasatoa tuli maltillisesti ja kerkesin sitä jo hiukan perkaamaan, Tuosta kätevästi webbigalleriaan.
Yleinen jargoni kuvista, eli jos joku haluaa fotoista isompia, vesileimattomia versioita, niin listaa kaivatut kuvat (tiedostonimi lukee aina kuvan alla, DSC_jotain) yksityisviestiin tai sähköpostiin (aero (at) zbxt.net).
Edit: linkki korjattu, oli vahingossa suoraan tuohon kuvaan eikä galleriaan
Suuret kiitokset järjestäjille ja radan ylläpitäjälle. Kuten arvata saattaa, mulla oli ihan pirun kivaa.
Trippimittariin (GPS, eli sutiminen ei vaikuta) pyörähti 322km, kotipihasta kotipihaan aikaa meni 11h 47min ja tästä ajasta auto oli liikkeessä 5h 57min. Bensaa paloi puolisen tankkia, radalla keskikulutus huiteli n. 30l/100km tienoossa.
Kuvasatoa tuli maltillisesti ja kerkesin sitä jo hiukan perkaamaan, Tuosta kätevästi webbigalleriaan.
Yleinen jargoni kuvista, eli jos joku haluaa fotoista isompia, vesileimattomia versioita, niin listaa kaivatut kuvat (tiedostonimi lukee aina kuvan alla, DSC_jotain) yksityisviestiin tai sähköpostiin (aero (at) zbxt.net).
Edit: linkki korjattu, oli vahingossa suoraan tuohon kuvaan eikä galleriaan
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
Kuten Eero (Aero/Polforea) tuossa yllä totesi, niin oli kyllä pirun kivaa! Vaikka siirtymäkilometrejä kertyi Jeepin mittariin lähes 300, 3P:stä hajosi startti jo ensimmäisessä käynnistysyrityksessä, tuli hieman pelti/maalaustöitä (etunurkka haukkasi jäiseen sisäpenkkaan ja lopulta vielä vaihdelaatikosta katosi kolmonen, niin silti oli pirun kivaa
Kiitokset Jounille homman järjestämisestä, radan isännälle hienosta radasta, työntöväelle 3P:n starttiavusta ja Eerolle avusta 3P:n kanssa sekä "matkaseurasta"!
Kiitokset Jounille homman järjestämisestä, radan isännälle hienosta radasta, työntöväelle 3P:n starttiavusta ja Eerolle avusta 3P:n kanssa sekä "matkaseurasta"!
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: GFF Jäärrrata Heinola 27.2.2016
Kiitos kavijöille!
Erityiskiitokset tyypeistä:
Carlo Copalle 75:lla. Kiva että mallin jäärrrataperinteet jatkuivat tänäkin vuonna. Kauhukseni huomasin, että oma takavetorutiinini alkaa olla todella kateissa. Tosin varikolla aprikoimme porukalla, josko Busso keulalla järkyttää Seiskafemman poikkeuksellisen hienoa liukkaan pinnan tasapainoa.
Perunamaan ystävälliselle taksimiehelle 166 TS koeajosta. Noin isoksi autoksi taipuu hämmästyttävän notkeasti mutkiin ja on helppo mutta silti hauska viedä jääbaanalla! Olisiko tässä nyt sitten kääntäen kevyen nelipyttyisen ansiota?
Erinomaisen mielenkiintoinen oli myös Onkiniemen autopurkaamon edustajan automaattilaatikollinen Subaru Leone Turbo Coupe piikeillä. Vaikka omistajan varoituksen mukaan hieman vaikea vietävä, niin laatikon toimintaa lukuun ottamatta oikeastaan helpoin nelivetokokemukseni jääradalla. Osittain varmaan piikkipyörien ansiosta. Ajoin D:llä ja vaihtojen viipeet olivat välillä tuskastuttavan pitkät, mutta pakkovaihdoilla ja vasurijarrutuksella pienen harjoittelun jälkeen varmaan varsin hauska jääratapirssi.
Oma työmatka-Stiloni yllätti todella myönteisesti, vaikka ensin en meinannut ajaa ollenkaan. Se kun vaikutti niiiin tylsältä vasiten jäälle varusteltujen aikaisempien kulkineideni jälkeen. Vanhoilla kitkoillakin Stilo oli hauska ja kaasua nostamalla perinteisen italialaisen etuvedon tapaan yliohjaava, eivätkä lukkiutumattomat jarrutkaan häirinneet. Erona aiempien talvien piikkipyöräiseen Sämpylään piti taas opetella tempomaan käsijarrua. 1,2 16V-Fire riitti noissa oloissa mainiosti ja jälleen kerran tuli todistettua ettei teho ole oleellista talvirrratapäivillä – kään.
Kiitokset myös Teijalle kaffenkeitosta, minä kun en siitä todistetusti osaa tehdä juotavaa…
Suurin hatunnosto jälleen radanpitäjälle!
Jouni Kiuru
Gruppo Fiat Finlandia ry
040-5913864
Erityiskiitokset tyypeistä:
Carlo Copalle 75:lla. Kiva että mallin jäärrrataperinteet jatkuivat tänäkin vuonna. Kauhukseni huomasin, että oma takavetorutiinini alkaa olla todella kateissa. Tosin varikolla aprikoimme porukalla, josko Busso keulalla järkyttää Seiskafemman poikkeuksellisen hienoa liukkaan pinnan tasapainoa.
Perunamaan ystävälliselle taksimiehelle 166 TS koeajosta. Noin isoksi autoksi taipuu hämmästyttävän notkeasti mutkiin ja on helppo mutta silti hauska viedä jääbaanalla! Olisiko tässä nyt sitten kääntäen kevyen nelipyttyisen ansiota?
Erinomaisen mielenkiintoinen oli myös Onkiniemen autopurkaamon edustajan automaattilaatikollinen Subaru Leone Turbo Coupe piikeillä. Vaikka omistajan varoituksen mukaan hieman vaikea vietävä, niin laatikon toimintaa lukuun ottamatta oikeastaan helpoin nelivetokokemukseni jääradalla. Osittain varmaan piikkipyörien ansiosta. Ajoin D:llä ja vaihtojen viipeet olivat välillä tuskastuttavan pitkät, mutta pakkovaihdoilla ja vasurijarrutuksella pienen harjoittelun jälkeen varmaan varsin hauska jääratapirssi.
Oma työmatka-Stiloni yllätti todella myönteisesti, vaikka ensin en meinannut ajaa ollenkaan. Se kun vaikutti niiiin tylsältä vasiten jäälle varusteltujen aikaisempien kulkineideni jälkeen. Vanhoilla kitkoillakin Stilo oli hauska ja kaasua nostamalla perinteisen italialaisen etuvedon tapaan yliohjaava, eivätkä lukkiutumattomat jarrutkaan häirinneet. Erona aiempien talvien piikkipyöräiseen Sämpylään piti taas opetella tempomaan käsijarrua. 1,2 16V-Fire riitti noissa oloissa mainiosti ja jälleen kerran tuli todistettua ettei teho ole oleellista talvirrratapäivillä – kään.
Kiitokset myös Teijalle kaffenkeitosta, minä kun en siitä todistetusti osaa tehdä juotavaa…
Suurin hatunnosto jälleen radanpitäjälle!
Jouni Kiuru
Gruppo Fiat Finlandia ry
040-5913864
aloitteleva Fiat-ropaaja vaikka tittelit, onneksi,
poistettiinkin
poistettiinkin