GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Tässä ollaan juuri lähdössä Tyksiin hakemaan perheeseen yhtä Fiat-harrastajaa lisää, joten odottelemme kuvia. Kasilla sitten taas syystreffeille.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 25.06.2013 18:35
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Kiitokset taas ajopäivästä, mukavaa oli. Seuraavaan ajeluun laitan kyllä sopivemmat kummiloiset, noit toyon donitsit ei kyllä yhtään passaa meikäläisen rakkineeseen.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Kiitoksia taas järjestelytoimikunnalle, harmi vaan että taas jäi ajot aika vähäisiksi, 131:ssä oli aika huonokuntoinen pyöränlaakeri ja YYY:tä ei sitten uskaltanut kiusata jotta se kesti ajaa ahvenistolta lahteen asti.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Todettakoon vielä, että täällä päässä syntyi terve tyttö hyvillä teknisillä tiedoilla ja nopealla kierrosajalla. Vaimo on vitsaillut Alfa-Romeo ja Fia T. -nimistä, no, ehkä sitten Gi(/J)ulia. Jee!
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Kiitokset kävijöille, ja ennen kaikkea Antille, Mikalle, Jussille ja Hellelle järjestelyhommien hoitamisesta. Teitte päivästä hienon! Vetäkään ei satanut, onneksi, eikä ollut edes tukahduttavan kuuma. Desibelimittari tuntui näyttävän ehkä vähän pienempiä lukemia kun viimevuonna, tai sitten vaan autot ovat hiljentyneet .
Kun joku pian kuitenkin kysyy niin laitetaas lista ajanotosta:
Ilmeisesti vähän kalustovaivoja tuli osalle ja piti heittää pyyhe kehään ennen tuota. Ja sitten yleiskuva varikolta.
Harri Heikka
GFF puheenjohtaja
Kun joku pian kuitenkin kysyy niin laitetaas lista ajanotosta:
Koodi: Valitse kaikki
Marko S Fiat 127 16v 1:47.4 1:39.2
Sami J Fiat 131 1:58.1 1:47.3
Jussi K Fiat Uno 1:47.8 1:42.0
Jan Y Fiat Uno 1:52.0 1:43.8
Matti M Alfa 156 JTS 1:51.2 1:44.8
Tapani M Fiat X1/9 1:59.5 1:52.7
Jouni K Fiat Brava 1:59:4 1:53.4
Mikael H Fiat Ritmo 1:55.2 2.04.2
Harri H Fiat Ritmo 1:51.0 1:44.1
Harri Heikka
GFF puheenjohtaja
- Liitteet
-
- Kuva 001.jpg (100.18 KiB) Katsottu 5461 kertaa
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho vuodesta 1980
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Hahaa, just kun meikä yrittää saada Superia käyntiin.
Tällä kertaa, vaikka startti onkin oikeasti nahkea kuumana, vika olikin johtosarjassa muovipitimestään karkuun lähtenyt apicoliitin. Onneksi tuo vika löytyi 5 sekunnin etsinnällä eikä haitannut päivän sujumista.
Ajot meni oikein mukavasti ja jarrut oli kerrankin liki luotettavat, niin saattoi joka kierroksella jättää jarrutuksia vähemmälle. Aika-ajon lentäväkierros menikin melko nappiin, ei nostettu kaasua varikonmäen päällä vaan pieni kevennys vasta mäen jälkeen, ylämäkimutkat jarruttamatta ja aika parani 2,6 sekuntia viime vuodesta.
Ensi vuonna paremmin renkain toivon mukaan. Kiitokset järjestelyistä ja harmi ettei saatu kunnon 131 vilskettä radalle, niitä kun oli varikolla parhaimmillaan 4kpl! Se kynäjousitettu 4D viime vuodelta ei sitten tullutkaan. Ja varikolla vieraillut Ulyssekin pakeni melkein heti ennen kuin ehti haastelemaan, mutta taisi tuolla olla mukavasti ensikertalaisia jopa radalle asti.
Tällä kertaa, vaikka startti onkin oikeasti nahkea kuumana, vika olikin johtosarjassa muovipitimestään karkuun lähtenyt apicoliitin. Onneksi tuo vika löytyi 5 sekunnin etsinnällä eikä haitannut päivän sujumista.
Ajot meni oikein mukavasti ja jarrut oli kerrankin liki luotettavat, niin saattoi joka kierroksella jättää jarrutuksia vähemmälle. Aika-ajon lentäväkierros menikin melko nappiin, ei nostettu kaasua varikonmäen päällä vaan pieni kevennys vasta mäen jälkeen, ylämäkimutkat jarruttamatta ja aika parani 2,6 sekuntia viime vuodesta.
Ensi vuonna paremmin renkain toivon mukaan. Kiitokset järjestelyistä ja harmi ettei saatu kunnon 131 vilskettä radalle, niitä kun oli varikolla parhaimmillaan 4kpl! Se kynäjousitettu 4D viime vuodelta ei sitten tullutkaan. Ja varikolla vieraillut Ulyssekin pakeni melkein heti ennen kuin ehti haastelemaan, mutta taisi tuolla olla mukavasti ensikertalaisia jopa radalle asti.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Ainakin viis kuvaajaa näkyi eri aikaa ympäri rataa, kuvia odotellessa....
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Tulihan harrastettua sunnuntai ajelua
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Tänne pitäisi kuulemma tulla ainakin - lyötiin käyntikortti siinä päivystäessä käteen...vesamaan kirjoitti:Ainakin viis kuvaajaa näkyi eri aikaa ympäri rataa, kuvia odotellessa....
http://mjvinnari.kuvat.fi/kuvat/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Kiitoksia minunkin puolestani järjestäjille. Mukavaa oli vaikka päivä ikävästi vähän torsoksi jäikin, mutta motorsporttiahan tämä vain on.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Niin tuli harmi vaan et tuli ajettua pösöllä 4.5h ja fiatilla vajaa 5 min..dunaaja kirjoitti:Tulihan harrastettua sunnuntai ajelua
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Kiitokset jälleen hienosta ratapäivästä! Homma toimi hyvin ja tuo nopeiden ja hidasten ajovuorojen suhde taisi olla kohdillaan.
Torstaina sain Unon ulos tallista lyhyelle koeajolle ja sen perusteella arvelin 1.43 aikuisten kierrosaikojen olevan mahdollisia.
Ensimmäisellä vedolla tuo tavoite täyttyikin ja seuraavalla vedolla tulikin jo matala 1.42 Tuosta vaan ei tuntunut pääsevän nopeammin, kunnes Stefa tuli kiirittäjäksi ontuvalla Hevi Gee Teellä. Siinä ajoin kaksi peräkkäistä kierrosta 1.41.37 No, enhän mä HGT:n perässä olisi noilla ajoilla pysynyt, jos siinä olisi tehot olleet kotona...
Kellotuksessa koitin "iskeä" heti ekalla kierroksella, mutta kylmien renkaiden huonon pidon takia varikon mäessä linja meni hieman leveäksi ja jouduin vähän nostamaan. Seuraavalla kierroksella tuli vielä hieman varottua ja jäin reilun puolen sekunnin päähän parhaasta ajastani.
Uudet etutolpat vaikuttivat onnistuneilta ja öljynjäähdytin piti öljyn lämpötilan mukavasti 100:saa asteessa. Bensanpaineen hienoisella nostolla sai laajakaistan näyttämään 12.7 lukemia täydellä kaasulla, joten teknisesti tuo tuntuisi olevan varsin luotettavalta
Renkaista en osaa sanoa mitään, ne on seitsemän vuotta vanhat, varsin löysä runkoiset, Renault'n eturenkaat joista on kyljet halkeilleet... Alle ne tuli laitettua ainoastaan katurenkaiden säästämiseksi
Harmillista, että porukalle tuli noita teknisiä ongelmia ja kellotuksessa oli vähän osallistujia. Muuten kaikki halukkaat saivat varmasti kiertää rataa riittävästi.
Torstaina sain Unon ulos tallista lyhyelle koeajolle ja sen perusteella arvelin 1.43 aikuisten kierrosaikojen olevan mahdollisia.
Ensimmäisellä vedolla tuo tavoite täyttyikin ja seuraavalla vedolla tulikin jo matala 1.42 Tuosta vaan ei tuntunut pääsevän nopeammin, kunnes Stefa tuli kiirittäjäksi ontuvalla Hevi Gee Teellä. Siinä ajoin kaksi peräkkäistä kierrosta 1.41.37 No, enhän mä HGT:n perässä olisi noilla ajoilla pysynyt, jos siinä olisi tehot olleet kotona...
Kellotuksessa koitin "iskeä" heti ekalla kierroksella, mutta kylmien renkaiden huonon pidon takia varikon mäessä linja meni hieman leveäksi ja jouduin vähän nostamaan. Seuraavalla kierroksella tuli vielä hieman varottua ja jäin reilun puolen sekunnin päähän parhaasta ajastani.
Uudet etutolpat vaikuttivat onnistuneilta ja öljynjäähdytin piti öljyn lämpötilan mukavasti 100:saa asteessa. Bensanpaineen hienoisella nostolla sai laajakaistan näyttämään 12.7 lukemia täydellä kaasulla, joten teknisesti tuo tuntuisi olevan varsin luotettavalta
Renkaista en osaa sanoa mitään, ne on seitsemän vuotta vanhat, varsin löysä runkoiset, Renault'n eturenkaat joista on kyljet halkeilleet... Alle ne tuli laitettua ainoastaan katurenkaiden säästämiseksi
Harmillista, että porukalle tuli noita teknisiä ongelmia ja kellotuksessa oli vähän osallistujia. Muuten kaikki halukkaat saivat varmasti kiertää rataa riittävästi.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
Kiitos!
Tuosta 9855 kuvasta ne ongelmat näkyy, kun vertaa takarenkaaseen niin eturengas menee ihan kyljen varassa, vaikka painetta on reilusti yli 2,5 baria. Ja negatiivista Camberiakin saisi olla lisää, nyt ollaan miltei positiivisella kun vertaa takarenkaaseen. Uusi akselipalkki josta siirtää huomaamattomasti tukivarren reikiä ulospäin? Ei haittaisi vaikka saisi ylöspäinkin, on varret aika yläviistossa, mikä Camberit pilaakin.
Tuosta 9855 kuvasta ne ongelmat näkyy, kun vertaa takarenkaaseen niin eturengas menee ihan kyljen varassa, vaikka painetta on reilusti yli 2,5 baria. Ja negatiivista Camberiakin saisi olla lisää, nyt ollaan miltei positiivisella kun vertaa takarenkaaseen. Uusi akselipalkki josta siirtää huomaamattomasti tukivarren reikiä ulospäin? Ei haittaisi vaikka saisi ylöspäinkin, on varret aika yläviistossa, mikä Camberit pilaakin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: GFF Rrrrrratapäivä 10.8.2014 13-18, Ahvenisto
wow.. mä unohdin tän, muistin et oli myöhemmin
http://www.fiat127.net