ITALIALAINEN AAMIAINEN AHVENISTOLLA 01.09.2013
Re: ITALIALAINEN AAMIAINEN AHVENISTOLLA 01.09.2013
Kannattaa lukea koko ilmoitus www.flacorse.fi (Italialainen aamiainen)tarvittaessa saat lisätietoja 040-4720480 jouni pesonen.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: ITALIALAINEN AAMIAINEN AHVENISTOLLA 01.09.2013
Kiitoksia FLA ja GAN Hienosta tapahtumasta. Ajoaikaa oli sopivasti tuollaiselle raakileelle, ensin sai tutustua rauhassa autoon ja päivän päätteeksi urut auki. Koeajoautotkin kiertivät rataa jatkuvasti, kuvia toivoisin esille jos niitä vain löytyy, itsellä jäi kamera pois kyydistä.
Päivän kohokohtia oli myös Keltsin "päänahan" ottaminen radalla, kalustot omeillä oli toki tasavertaiset.
Päivän kohokohtia oli myös Keltsin "päänahan" ottaminen radalla, kalustot omeillä oli toki tasavertaiset.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: ITALIALAINEN AAMIAINEN AHVENISTOLLA 01.09.2013
CIAO
Hurjista sääennusteista huolimatta saatiin viedä tapahtuma pääosin läpi auringon paisteessa kuivalla radalla
(joku joskus sanonnu Ahvenistolla sataa aina muttei kokopäivää) kalustoa oli paikalla monen mallista mm
Fiat 500,500L 2 mallia,131 6 eri mallia,132,Bravo l versio,Bravo ll versio,Barcetta kova katto ja rätti katto,Stilo 2 eri mallia
Uno,. Lancia Dedra,Delta Integrale 16v. Alfa Romeo 156 TS farmari,156 GTA farmari, 166 3.0,159 2.4 Jtdm,Giulietta Multiair 170hp.
Abarth 500c Competizione,Abarth 131 Volumetrico.
Oli hienoa tehdä mukavan leppoista ajotapahtumaa ilman hampaiden ja peltien kolistelua, naisten omalla ajovuorolla oli radalle liikettä
jatkuvasti ja lopuksi päästettiin ne vauhdin hurmioituneet hurjapäät vapaaksi. Tyytyväisiä tuntui kaikki olevan joten ensivuonna tavataan
samoissa merkeissä.
FLA Corse Club Finland / Gruppo Auto Italia Naantali kiittää
Tapahtumassa mukana olleita
Ahveniston moottorirataa
Autofennica / koe ajo autot Fiat,Alfa ja Abarth
T jouni pesonen
Hurjista sääennusteista huolimatta saatiin viedä tapahtuma pääosin läpi auringon paisteessa kuivalla radalla
(joku joskus sanonnu Ahvenistolla sataa aina muttei kokopäivää) kalustoa oli paikalla monen mallista mm
Fiat 500,500L 2 mallia,131 6 eri mallia,132,Bravo l versio,Bravo ll versio,Barcetta kova katto ja rätti katto,Stilo 2 eri mallia
Uno,. Lancia Dedra,Delta Integrale 16v. Alfa Romeo 156 TS farmari,156 GTA farmari, 166 3.0,159 2.4 Jtdm,Giulietta Multiair 170hp.
Abarth 500c Competizione,Abarth 131 Volumetrico.
Oli hienoa tehdä mukavan leppoista ajotapahtumaa ilman hampaiden ja peltien kolistelua, naisten omalla ajovuorolla oli radalle liikettä
jatkuvasti ja lopuksi päästettiin ne vauhdin hurmioituneet hurjapäät vapaaksi. Tyytyväisiä tuntui kaikki olevan joten ensivuonna tavataan
samoissa merkeissä.
FLA Corse Club Finland / Gruppo Auto Italia Naantali kiittää
Tapahtumassa mukana olleita
Ahveniston moottorirataa
Autofennica / koe ajo autot Fiat,Alfa ja Abarth
T jouni pesonen
Re: ITALIALAINEN AAMIAINEN AHVENISTOLLA 01.09.2013
Tapahtuma oli sopivan lähellä ja kalenterissa oli vapaata, niin pitihän sitä lähteä kokeilemaan käyttö-Unoa ensimmäistä kertaa radalle. Hieman ensin arvelutti tuo lähes koko rata-ajan voimassa ollut 90 km/h rajoitus (joka ei näyttänyt sitten koskevan kaikkia henkilöitä, varsinkaan niillä koeajoautoilla )
Märkä rata kyllä piti ajamisen mielekkäänä noillakin nopeuksilla ja Unon äkkinäinen käytös, halpisrenkailla löysällä ja korkealla alustalla, tuli varsin nopeasti tutuksi... Radan kuivuessa ajaminen oli välillä turhankin haastavaa pidon vaihdellessa läpi kurvien. Kuivalla homma muuttui nopeasti tylsäksi, vähän voimaa ja pitkät välitykset ei vaan ole hyvä yhdistelmä... Pääsuoran jarrutukseen sai 140km/h, eli juuri ennen jarrutusta kone rupesi paukuttamaan rajoittimeen kolmosella
Ajat kostealla radalla oli kuulemma pyörineet jossain 1.50 paikkeilla, joten kai niihin pitää olla tyytyväinen. Omana tavoitteena kun oli päästä kuivalla radalla alle 1.50 Kuivalla tuolla ehkä pääsisi jonnekkin 1.46-47 paikkeille, kunhan kaikki osuisi nappiin...
Ehtoolla tallilla otin tulpat ylös ja nehän oli aivan valkoiset, joten laihalla on menty Vaihdoin samalla toisen lambdan vanhan tilalle ja nostin hieman bensanpainetta... Nyt näyttäisi seokset pysyvän paremmin oikealla alueella ja ehkä tuo konekin on jopa hieman pirteämpi
Märkä rata kyllä piti ajamisen mielekkäänä noillakin nopeuksilla ja Unon äkkinäinen käytös, halpisrenkailla löysällä ja korkealla alustalla, tuli varsin nopeasti tutuksi... Radan kuivuessa ajaminen oli välillä turhankin haastavaa pidon vaihdellessa läpi kurvien. Kuivalla homma muuttui nopeasti tylsäksi, vähän voimaa ja pitkät välitykset ei vaan ole hyvä yhdistelmä... Pääsuoran jarrutukseen sai 140km/h, eli juuri ennen jarrutusta kone rupesi paukuttamaan rajoittimeen kolmosella
Ajat kostealla radalla oli kuulemma pyörineet jossain 1.50 paikkeilla, joten kai niihin pitää olla tyytyväinen. Omana tavoitteena kun oli päästä kuivalla radalla alle 1.50 Kuivalla tuolla ehkä pääsisi jonnekkin 1.46-47 paikkeille, kunhan kaikki osuisi nappiin...
Ehtoolla tallilla otin tulpat ylös ja nehän oli aivan valkoiset, joten laihalla on menty Vaihdoin samalla toisen lambdan vanhan tilalle ja nostin hieman bensanpainetta... Nyt näyttäisi seokset pysyvän paremmin oikealla alueella ja ehkä tuo konekin on jopa hieman pirteämpi
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: ITALIALAINEN AAMIAINEN AHVENISTOLLA 01.09.2013
Juu jotain tollasita luulisin ton menevän, ainakin osaavan kuskin käsissä kohtuu alustalla/renkailla. Mielestäni Bravakin tolla koneella pitäisi saada menemään alle 1.50 (1.51 jotain sillä vakioalustalla silloin ajoin, ja siinä oli vielä kämmäystä mukana ja kumit ikäloput 185/65-14) ja siinä riitti kolmonen pääsuoralle . Uno nyt kuitenkin on about 200kg kevyempi? Välitykset tossa askissa on tohon käyttöön aika huonot, kuuslovista tai rakentaan aski 1.4 12v:n sisuiskaluilla. Se oli mielestäni tiheämmillä välläreillä.Keltsi kirjoitti: Ajat kostealla radalla oli kuulemma pyörineet jossain 1.50 paikkeilla, joten kai niihin pitää olla tyytyväinen. Omana tavoitteena kun oli päästä kuivalla radalla alle 1.50 Kuivalla tuolla ehkä pääsisi jonnekkin 1.46-47 paikkeille, kunhan kaikki osuisi nappiin...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: ITALIALAINEN AAMIAINEN AHVENISTOLLA 01.09.2013
Bellassa noita sai koeajaa ihan ilmaiseksi.karkin kirjoitti:Jaa että Italialaisten koeajoistakin joutuu nykyisin maksamaanFLA kirjoitti: Ahvenistolla on myös mahdollisuus koeajaa uusia Fiat , Alfa Romeo ja Abarth malleja! ratamaksu
jäseniltä 10e ja muilta 30e.i
E pur si muove!