GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Kiitokset järkkäreille hienosta päivästä, siskokin viihtyi taas mukana. Hyvin pelitti tipo radalla kun malttoi hieman jarruja säästellä ja oli yllättävän hauska ajaa. Vaikka vähän mäkiin hyytyikin
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Olihan ihan mukava päivä, järjestäjille iso kiitos.
Saisi mareassa olla puhtia vähäsen enemmän, mutta kestäähän jarrut sitten paremmin
kun ei mene niin lujasti
Saisi mareassa olla puhtia vähäsen enemmän, mutta kestäähän jarrut sitten paremmin
kun ei mene niin lujasti
Htm
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Linea otti nokkiinsa ratatouhuista ja rikkoi kuskin puolelta vetarin ulomman nivelen (kuskilla ei ollut tähän mitään osuutta)
Nilkuttamalla päästiin kotio. Ja just varikolla kehuskelin kun ei ole tarvinnut tallissa ropata pariin vuoteen.
Nilkuttamalla päästiin kotio. Ja just varikolla kehuskelin kun ei ole tarvinnut tallissa ropata pariin vuoteen.
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Niimpä ei pitäis kehua liikoja....mkk kirjoitti:Linea otti nokkiinsa ratatouhuista ja rikkoi kuskin puolelta vetarin ulomman nivelen (kuskilla ei ollut tähän mitään osuutta)
Nilkuttamalla päästiin kotio. Ja just varikolla kehuskelin kun ei ole tarvinnut tallissa ropata pariin vuoteen.
Jep mukava päivä tosiaan oli radalla ja kelikin oli kohillaan.....tulihan sitä reilu 100km taas ratakilsoja bravoon lisää. Ilmeisen hyvin uudet virityksetkin toimi
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Kiitos hienosta iltapäivästä. Taisi olla vetareiden hajoaminen tarttuva tauti, samat oireet täälläkin, mutta kotiin asti sentään kesti.
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Olihan se jälleen hauskaa, kiitokset vaan kaikille!
3P:ssä oli vielä lumpparin jäljiltä piikkirenkaat alla, kun päätimme viime viikolla lähteä sillä ratapäiville. Isommat etujarrut takaisin, kesärenkaat alle, nestepintojan tarkastus, akun lataus, auton pesu ja puuhakilpien liimaus, eli helpolla päästiin n. tunti ennen tapahtuman alkua koitettiin lähteekö auto käymään ja ekalla starttauksellahan se heräsi tulille.
Autoon tehtyjä muutoksia päästiin nyt testaamaan ensimmäistä kertaa radalla ja jälleen oli käytös hieman parantunut. Kuski tosin oli ruosteessa, joten auton kierrosennätys ei parantunut... Pikkuisen hienosäätöä ja keskittymistä, niin eiköhän tuokin asia vielä tuosta korjaannu
Valitettavasti illan ohjelman takia jouduimme lähtemään suoraan kellotus kierroksen jälkeen, mutta eiköhän ne kierrosajat tännekkin joskus eksy.
3P:ssä oli vielä lumpparin jäljiltä piikkirenkaat alla, kun päätimme viime viikolla lähteä sillä ratapäiville. Isommat etujarrut takaisin, kesärenkaat alle, nestepintojan tarkastus, akun lataus, auton pesu ja puuhakilpien liimaus, eli helpolla päästiin n. tunti ennen tapahtuman alkua koitettiin lähteekö auto käymään ja ekalla starttauksellahan se heräsi tulille.
Autoon tehtyjä muutoksia päästiin nyt testaamaan ensimmäistä kertaa radalla ja jälleen oli käytös hieman parantunut. Kuski tosin oli ruosteessa, joten auton kierrosennätys ei parantunut... Pikkuisen hienosäätöä ja keskittymistä, niin eiköhän tuokin asia vielä tuosta korjaannu
Valitettavasti illan ohjelman takia jouduimme lähtemään suoraan kellotus kierroksen jälkeen, mutta eiköhän ne kierrosajat tännekkin joskus eksy.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Seurailin sivusta menoa ja oli mukavaa katseltavaa. Punasella ja mustalla bravolla oli hyvät kähinät keskenään ja aika tasaista ajoo tuntui olevan. Kellottelin "sinne päin" aikoja kännykällä ja molemmat huristeli 1,42-1,44 aikoja.
Punaisia alfoja oli radalla useempikin, mutta ainakin yksi alitti 1,40 moneen kertaan, eikä auto näyttänyt olevan edes mitenkään erityisen "rakennettu".
Valkoinen volkkari ajeli kans 1,38 muutamia kierroksia, hyviä aikoja siviiliautolle ja tavan renkaille.
Mustassa lanciassa tuntui kans voimaa olevan kivasti ja pakoputken läppäkin lensi hienosti ylämäessä jääden savuamaan mutkaan Aikaa en saanut kelloteltua, mutta kai se nopeimpien joukkoon kuului.
Jos sitä ens kesänä itekkin pääsee uunolla kiertään rataa, ei tarvi vaan seitä radan varressa
Punaisia alfoja oli radalla useempikin, mutta ainakin yksi alitti 1,40 moneen kertaan, eikä auto näyttänyt olevan edes mitenkään erityisen "rakennettu".
Valkoinen volkkari ajeli kans 1,38 muutamia kierroksia, hyviä aikoja siviiliautolle ja tavan renkaille.
Mustassa lanciassa tuntui kans voimaa olevan kivasti ja pakoputken läppäkin lensi hienosti ylämäessä jääden savuamaan mutkaan Aikaa en saanut kelloteltua, mutta kai se nopeimpien joukkoon kuului.
Jos sitä ens kesänä itekkin pääsee uunolla kiertään rataa, ei tarvi vaan seitä radan varressa
Fiat Uno Turbo
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
tässä nyt video ritmon päivästä, niinkuin lupasin... toivottavasti herättää hilpeyttä
http://www.youtube.com/watch?v=suc94wsEz1U
voimaa oli vähemmän, kuin ääntä ja savua, mutta aluillaan oleva turbotus-projekti saattaa tuoda joskus apua
http://www.youtube.com/watch?v=suc94wsEz1U
voimaa oli vähemmän, kuin ääntä ja savua, mutta aluillaan oleva turbotus-projekti saattaa tuoda joskus apua
Karo Kuusinen
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
-Fiat Tipo 1,6ie -93
-Volvo V70 D5 -05
- VW Golf 1,9 tdi variant
-Fiat Ritmo 1,7 D -83
EX. autot: -Fiat Tipo 1,4 -90 -Fiat 127 900 -79 -Fiat Stilo 1,6 MW actual -03 -Skoda felicia 1,3 -95
-Fiat Bravo 1,6 -99 -Mitsubishi grandis -04
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Kiitokset runsaslukuisille kävijäjoukolle kerhonkin puolesta! Kelit suosi, ja toivottavasti kaikki kerkesi ajaa riittävästi ja katsomista oli riittävästi. Pävä suijui järjestäjän silmin kohtuullisen mallikkaasti ja siitä ennenkaikkia todella iso kiitos kaikille järjestelytalkoisiin osallistuneille, teidän apu oli korvaamaton. Toki sitä porukkaa olisi voinut olla muutama enempi niin olisi saatu harjullekin päivystys...
Harri Heikka
GFF puheenjohtaja
e: Ja tässä ajanoton "tulokset":
Harri Heikka
GFF puheenjohtaja
e: Ja tässä ajanoton "tulokset":
Koodi: Valitse kaikki
Keltsi 128 3P 1:46.2 & 1:38.4
K_V127 Ritmo Diesel 2:26.2 & 2:15.2
äMKoo 156 V6 1:43.5 & 1:38.0
mkk Linea T-jet 1:54.0 & 1:46.0
stoichiometric 156 JTS 1:50.6 & 1:43.7
Miksu Stilo 130 2:01.2 & 1:54.2
Mikael P Bravo T-jet 1:52.3 & 1:47.3
htm Marea 2:03.3 & 1:55.3
Endurace Bravo HGT 1:49.5 & 1:41.5
Lancisti Punto 60 2:03.7 & 1:55.2
J.Koskenniemi Bravo HGT 1:49.3 & 1:41.7
Midi Tipo 2:04.4 & 1:55.7
oopp99 VW Scirocco 1:46.1 & 1:40.0
Philippe B 131 1:54.1 & 1:49.8
Joni L Abarth 1000 1:51.2 & 1:44.2
Tapani M X1/9 2:02.3 & 1:54.0
sedicivalvole1 Y10 tbo 1:57.7 & 1:47.0
1300ti 128 berlina 2:14.6 & 2:06.3
Sämpy 131 Super 1:56.9 & 1:49.9
Stefa Bravo HGT 1:50.2 & 1:41.7
Heidi L Abarth 1000 2.25.2 & 2.19.2
-HH- Ritmo 125TC 1.52.8 & 1:45.6
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho vuodesta 1980
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Trapanttikin tuntui istuvan tonne ihan kohtuu jees. Varsinkin välitykset oli aika kohdallan, ja vanha Yokohaman siviilipyörä tuntui pitävän enempi kuin kuski uskaltaa ajaa noin vähällä treenillä. Aikakierrokset meni ihan kohtuullisesti, mitä nyt lentävällä oli se ohitustilanne ja harjun päällä tuli kämmätty huolella että kolmosen paikassa piti hakea kakkosta. Mutta aika oli siihen nähden enempi kuin kohdallaan... 170 Trapantti keräs mittariin suoran päässä (tosta varmaan ainakin kymppi pois) ja vika mutka meni nostamatta...
Ja päivän trendin mukaan alko kanssa vetari pikkasen naputtamaan liikkellelähössä - ja eilen kun poitsun kanssa oltiin Alastarossa alko kuulumaan jos mutkassa vedossa niin piti ottaa vähän iisisti...
Ja päivän trendin mukaan alko kanssa vetari pikkasen naputtamaan liikkellelähössä - ja eilen kun poitsun kanssa oltiin Alastarossa alko kuulumaan jos mutkassa vedossa niin piti ottaa vähän iisisti...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Punton rattiin ilmestynyt pieni värinä, olisiko vetonivel? No, kuulunee asiaan. Tuolta löytynee fiilistelyvideo sisäkamerasta aika-ajosessiosta, https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 3no_iECTrs
Fiat Punto -03
Lancia Delta HF integrale -88
Lancia Phedra 2.2 JTD
Kawa ZX9R Ninja -94
Lancia Delta HF integrale -88
Lancia Phedra 2.2 JTD
Kawa ZX9R Ninja -94
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Se on sit hyvä ettei oo semmosia turhuuksia kuin vetonivel autossa niin säily kalusto ehjänä..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- sedicivalvole1
- GFF
- Viestit: 701
- Liittynyt: 10.07.2010 09:35
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Mulla muuten pysy niin kartaani , vetarit ja tamppausteline ehjinä YykässäSämpy kirjoitti:Se on sit hyvä ettei oo semmosia turhuuksia kuin vetonivel autossa niin säily kalusto ehjänä..
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Me tehtiin vetarihuolto etukäteen ja vältettiin ongelmat. Näemmä täpärät tappiot oli meillä reissun teema. No ei kyllä nuo muutama kymppi harmita.
SJ:llä hienoja kuvia. Joitain omia upattu: klick. Kaipaisi vähän pitempää putkea kun tuon 70 mm.. Hitusen siistimmässä asennossa tuo oikea rata-bravo kulkee verrattuna meidän kyntäjään
SJ:llä hienoja kuvia. Joitain omia upattu: klick. Kaipaisi vähän pitempää putkea kun tuon 70 mm.. Hitusen siistimmässä asennossa tuo oikea rata-bravo kulkee verrattuna meidän kyntäjään
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: GFF Rrrratapäivä 6.7.2013 klo 13-18, Ahvenisto
Joo toi bravon keulapaino on vaan niin sairas.....vaatii aikasta paljon rautaa et sen saa aisoihin....eikä toi takapääkään ole radalle tarkotettu... pikkuhiljaa rupee toi meijän bravon alusta oleen kohillaan...Stefa kirjoitti:Me tehtiin vetarihuolto etukäteen ja vältettiin ongelmat. Näemmä täpärät tappiot oli meillä reissun teema. No ei kyllä nuo muutama kymppi harmita.
SJ:llä hienoja kuvia. Joitain omia upattu: klick. Kaipaisi vähän pitempää putkea kun tuon 70 mm.. Hitusen siistimmässä asennossa tuo oikea rata-bravo kulkee verrattuna meidän kyntäjään