LCF lumipalloralli 2013, 16.2. Jämsän Koskenpäässä
Re: LCF lumipalloralli 2013, 16.2. Jämsän Koskenpäässä
Olipas jälleen mukavaa päästä jääradalle ajamaan!
Kiitokset Mikolle auton lainasta! Hieman varauksella suhtauduin 3P:n alustan toimivuuteen, mutta sehän toimi todella loistavasti myös jääradalla Autoonhan en tehnyt mitään muutoksia kesän jäljiltä, kuin pienemmät etujarrut, että mahtuu 13" renkaat alle. Yhtään isompihalkaisijaiset renkaat ei mahdu pyörimään, kuin nuo 13"piikit...
Pidempäänkin olisi kyllä viihtynyt, mutta bensan siirtopumppu lopetti toimintansa, joten oli parempi pakata auto trailerille ja lähteä kotia kohti.
Kiitokset järjästelyistä vastanneille! Ensi vuonna koitetaan tulla uudestaan...
Kiitokset Mikolle auton lainasta! Hieman varauksella suhtauduin 3P:n alustan toimivuuteen, mutta sehän toimi todella loistavasti myös jääradalla Autoonhan en tehnyt mitään muutoksia kesän jäljiltä, kuin pienemmät etujarrut, että mahtuu 13" renkaat alle. Yhtään isompihalkaisijaiset renkaat ei mahdu pyörimään, kuin nuo 13"piikit...
Pidempäänkin olisi kyllä viihtynyt, mutta bensan siirtopumppu lopetti toimintansa, joten oli parempi pakata auto trailerille ja lähteä kotia kohti.
Kiitokset järjästelyistä vastanneille! Ensi vuonna koitetaan tulla uudestaan...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: LCF lumipalloralli 2013, 16.2. Jämsän Koskenpäässä
Kummasti tuntui tuo jäärata vetävän väkeä, maaradalla sai tosiaan olla ihan rauhassa vaikka oli erittäin hyvässä kunnossa ja tarjosi paljon hauskaa ihan siviilipyörillä liikkuneille. Jäi tuo Ritmon sivupeilikin toimittamatta kun ei sinne jääradan varikolle mahtunut niin pysyin suosiolla poissa testikierroksen jälkeen. Päivän päätteeksi kun muut oli häipyneet kävin muutaman kierroksen ajamassa, olisi voinut olla jopa hauska kun olisi ajanut toiseen suuntaan mutta jäi harmittavasti kokeilematta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: LCF lumipalloralli 2013, 16.2. Jämsän Koskenpäässä
Juu huomasi ettei tosiaan jäärataa ole ollut monena vuotena kun porukka viihtyi siellä niin hyvin. Itse en siellä siviilipyörillä kovin hyvin viihtynyt vaan kyllä maarata on niillä niin paljon kivampi. Mielenkiintoinen myös se ajosuunnan kääntö - jotenkin tuntuu että on niin päin ajettavampi mutta eikös virallisesti sitä niin päin ajetakin.
Ja iltaan asti tuolla kannatti tietty olla...
Ja iltaan asti tuolla kannatti tietty olla...
- Liitteet
-
- lumppari-arpajaiset -13.jpg (82 KiB) Katsottu 4983 kertaa
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: LCF lumipalloralli 2013, 16.2. Jämsän Koskenpäässä
Tarjoilut olleet kohdallaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: LCF lumipalloralli 2013, 16.2. Jämsän Koskenpäässä
Joo, tällä kertaa onni suosi vaikkei edes ollut rohkea!
Iltahan sitten vielä jatkui perinteisen Grappa Fiat Finlandia -tapahtuman merkeissä. Taitaa olla ens vuonna mun vuoro tuoda juotavat.
Iltahan sitten vielä jatkui perinteisen Grappa Fiat Finlandia -tapahtuman merkeissä. Taitaa olla ens vuonna mun vuoro tuoda juotavat.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: LCF lumipalloralli 2013, 16.2. Jämsän Koskenpäässä
Kattelin videoilta kierrosajat.
1 2.45
2 2.41
3 2.40
tauko
4 2.38 (63km/h keskinopeus)
5 2.40
6 2.42
7 2.45
8 2.41
"väärinpäin"
9 2.45
10 2.45
11 2.45
tauko, edelleen "väärinpäin"
12 2.51
13 2.58
14 2.50?
Sitten ajoin pari koeajokierrosta kiurun bravolla niin 44,8 km maarataa ympäri. Jäällä jokunen kierros, eli reilu 50km. rälläystä. Arpati tais ajaa vielä vähän enempi että toistasataa km kesti uuno ilman isompia murheita, mitä ny pakoputki rupes vuotaan heti alussa.
1 2.45
2 2.41
3 2.40
tauko
4 2.38 (63km/h keskinopeus)
5 2.40
6 2.42
7 2.45
8 2.41
"väärinpäin"
9 2.45
10 2.45
11 2.45
tauko, edelleen "väärinpäin"
12 2.51
13 2.58
14 2.50?
Sitten ajoin pari koeajokierrosta kiurun bravolla niin 44,8 km maarataa ympäri. Jäällä jokunen kierros, eli reilu 50km. rälläystä. Arpati tais ajaa vielä vähän enempi että toistasataa km kesti uuno ilman isompia murheita, mitä ny pakoputki rupes vuotaan heti alussa.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: LCF lumipalloralli 2013, 16.2. Jämsän Koskenpäässä
Latasin lisää uunojurnuutusta tuubiin http://www.youtube.com/watch?v=HDPiW2Yk6DI
Ensimmäinen kierros se päivän nopein. 8.10 eteenpäin croskartin perässä.
Ensimmäinen kierros se päivän nopein. 8.10 eteenpäin croskartin perässä.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: LCF lumipalloralli 2013, 16.2. Jämsän Koskenpäässä
Kiitokset pelastuspartio HeikkiJ ja arpati, jotka päivän päätteeksi ansiokkaasti kaivoivat nietoksesta ajotaidottoman ohjastajan käsistä radan oheen tuiskahtaneen Sämpylän.
Kiitokset myös samaisille herrasmiehille Sämpyllä vahvistettuna, jotka antoivat tumpelo autonropaajalle hengellistä tukea kun vielä varikolla kötöstelin erinomaisen kyseenalaisen virityksen ajo-ominaisuuksien viimeistelemiseksi.
Jouni Kiuru
Kiitokset myös samaisille herrasmiehille Sämpyllä vahvistettuna, jotka antoivat tumpelo autonropaajalle hengellistä tukea kun vielä varikolla kötöstelin erinomaisen kyseenalaisen virityksen ajo-ominaisuuksien viimeistelemiseksi.
Jouni Kiuru
aloitteleva Fiat-ropaaja vaikka tittelit, onneksi,
poistettiinkin
poistettiinkin
Re: LCF lumipalloralli 2013, 16.2. Jämsän Koskenpäässä
Kiitos järjestäjille kivaa oli.Pääsin jääradalla Jagen ja diesel 2,4 159Q4:kun kyytiin molemmissa kuskina Alfa cupin voittaneet Jagessa joka myös 4-veto hallitseva romeo eli viritetyt luokan,tosin toinenkin voittajan Alfetta 2l sedan oli viritetty.Jaggemiehen Alfetta gtv 6 2,5 kompuralla. Jagge on selvästi yliohjaava,kun Alffa puskee ensin,mutta rohkeasti kaasua painamalla yliohjaa sen mitä kuski haluaa.Minä otin Alffan ajat vieressä istuen Jagen varikolla otti Alffa kuski niinkuin muidenkin ajat.Sama aika Jagella ja Alffall joka oli farmari n. 1,28,00 Jagge kuski ei tiennyt ajan otosta toisin kun lähti parantamaan croscartin aikaansa joka oli sama ennen parannusta viritetyn Gralen kanssa eli 1,15,00 parannettu croscartin 1,13,00 näissä piikit kuin isossa pemarissa aika 1,20,00.Oma Ritmo alko röpöttämään parin kierroksen jälkeen pensapulaa tankin sihdissä varmaan roskaa.Sain pelaamaan ja pelas hyvin Padasjoelle vähän Tuuloksen. Loput mentiin pysähdellen välillä,mutta koko loppumatkan röpötti eikä meinannut mäkiä nousta Lammilta hain omaan tankkiin lisää kaljaa aparaattikin innostui eikä tarvinnut loppumatkalla pysähtyä kertaakaan.Se on kiva kun on kuski mukana voi vähän loiventaa oloa.
ladan esiisä Fiat 124 special T