GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
MÖKÄRAJA 95db/4500rpm (koskee myös kuljettajia )
Mittaus 45 asteen kulmassa puolen metrin päästä pakoputken suuaukolta, ilman mattoa alla joten ei siis ihan sama tapa kuin AKK kilpailuissa. Etenkin takamoottoriautoilijat kiinnittäkää melurajaan huomiota...
Radalle Italialaisella tahi lisenssivalmisteajopelillä, GFF-jäsenillä etukäteen sovittaessa mahdollisesti mahdollisuus ajaa radalla muunkin maalaisella autolla. Ajopelin on oltava turvallisessa ja vuotamattomassa kunnossa. Liikennevakuutus vaaditaan, myös rekisteröimättömiltä autoilta.
Katsastus ennen radalle menoa: MELUMITTAUS, vuodot, penkin ja akun kiinnitys, ei irtotavaroita ohjaamossa tai tavaratilassa sekä yleinen turvallisuus. Kuljettajilla oltava ajokortti.
Kaksi ryhmää vuorottelevat:
Hitaammassa ryhmässä rajoitettu nopeus 90 km/h, nopeushuimistelu kielletty ja ohittaminen vain suorilla. Kypärä ei pakollinen, mutta erittäin suositeltava! Tämä tarkoitettu myös aloittelijoille rata-ajoon tutustumiseen. Opastusta saa kysyä.
Nopeassa ryhmässä vapaa nopeus. Kypäräpakko.
Muistutus että mahdollisessa ulosajossa/törmäyksessä myös radalle syntyvät vauriot korvataan ajokin liikennevakuutuksesta.
Ratamaksu 12e GFF sekä LCF-jäsenet, muut 30e
Kysy jos jokin asia askarruttaa.
Paikalle voi saapua ja toivotaankin tulevan ajokkeja ihmettelemään, harrastajia tapaamaan ja vaikkapa rompetorityyliin osia myymään. Siis vaikkei radalle aikoisikaan! Varikolle on vapaa pääsy.
MUISTA EDELLEEN MELURAJA 95 dB 4500 rpm. Sillä jos ajokkisi ei sitä täytä, et aja...
Lisätiedot:
040-777 9575 (iltaisin ja viikonloppuisin)
gff(miau-miau)gruppofiatfinlandia.fi
Mittaus 45 asteen kulmassa puolen metrin päästä pakoputken suuaukolta, ilman mattoa alla joten ei siis ihan sama tapa kuin AKK kilpailuissa. Etenkin takamoottoriautoilijat kiinnittäkää melurajaan huomiota...
Radalle Italialaisella tahi lisenssivalmisteajopelillä, GFF-jäsenillä etukäteen sovittaessa mahdollisesti mahdollisuus ajaa radalla muunkin maalaisella autolla. Ajopelin on oltava turvallisessa ja vuotamattomassa kunnossa. Liikennevakuutus vaaditaan, myös rekisteröimättömiltä autoilta.
Katsastus ennen radalle menoa: MELUMITTAUS, vuodot, penkin ja akun kiinnitys, ei irtotavaroita ohjaamossa tai tavaratilassa sekä yleinen turvallisuus. Kuljettajilla oltava ajokortti.
Kaksi ryhmää vuorottelevat:
Hitaammassa ryhmässä rajoitettu nopeus 90 km/h, nopeushuimistelu kielletty ja ohittaminen vain suorilla. Kypärä ei pakollinen, mutta erittäin suositeltava! Tämä tarkoitettu myös aloittelijoille rata-ajoon tutustumiseen. Opastusta saa kysyä.
Nopeassa ryhmässä vapaa nopeus. Kypäräpakko.
Muistutus että mahdollisessa ulosajossa/törmäyksessä myös radalle syntyvät vauriot korvataan ajokin liikennevakuutuksesta.
Ratamaksu 12e GFF sekä LCF-jäsenet, muut 30e
Kysy jos jokin asia askarruttaa.
Paikalle voi saapua ja toivotaankin tulevan ajokkeja ihmettelemään, harrastajia tapaamaan ja vaikkapa rompetorityyliin osia myymään. Siis vaikkei radalle aikoisikaan! Varikolle on vapaa pääsy.
MUISTA EDELLEEN MELURAJA 95 dB 4500 rpm. Sillä jos ajokkisi ei sitä täytä, et aja...
Lisätiedot:
040-777 9575 (iltaisin ja viikonloppuisin)
gff(miau-miau)gruppofiatfinlandia.fi
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho vuodesta 1980
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Tähän onkin reilu kuukausi enää aikaa. Paljonkos pitikään kuvetta kaivaa radalle pääsyn vastineeksi?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Tarkoitus olisi saada "legendaarinen" tummansininen supermirafiori elvytettyä tätä varten ja jonkin verran järjestelyihinkin saatan sotkeentua, mutta tarkoitus lienee että joku muu huolehtii tänä vuonna rahastuksesta ja kirjanpidosta?
Ilmoitelkaa jos pitää tuoda muuta kuin radiopuhelimet.
Ilmoitelkaa jos pitää tuoda muuta kuin radiopuhelimet.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Näillänäkymin Pati team raahaa paikalle peltobravon. Taikka sitten tuun tolla lumpparin voittaja autolla
Johonkin järjestelyjuttuun ilmottaudun vapaaehtoiseksi, vaikka katsastukseen/liputukseen.
Johonkin järjestelyjuttuun ilmottaudun vapaaehtoiseksi, vaikka katsastukseen/liputukseen.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Ilmeisesti PATI teamin peltobravan hinaus pelipaikalle ei onnistu/kannata käteisvarojen puutteessa.
Mikäli joku kolmas henkilö tahtoo osallistua niin mahdollisesti tankin täyttämällä (60 L 98 oktaanista) voisi päästä osakkaaksi ja ajamaan 1/3 osan ajasta. Bravan pitäs ny mennä vähän paremmin kuin viimekesänä ahvenistolla kun nostettiin bensanpaineita sen jälkeen... Oma kellotettu aika oli viimevuonna 1.51.2 ja se siis kolmos nelosvaihteilla eikä kone vetänyt kunnolla kun meni laihalle yläkierroksilla ja välitykset ylipitkät. Eli kyllä sillä pitäis vähän nopsemmin päästä enemmän kepittämällä ja koneenkin puolesta ellei sitten sada...
Ottakee yhteyttä jos kiinnostaa!
Kuski sais olla tietty sen verran varma ettei heti vedä kaiteisiin kun kimppavehje. Auton ei sinänsä väliä eli ei siitä joudu mitään maksamaan vaikka menee rikki jotenkin. Ratavahingot on sitten kuskin kontolla.
Puhelimella saa kiinni allekirjoituksen numerosta...
Mikäli joku kolmas henkilö tahtoo osallistua niin mahdollisesti tankin täyttämällä (60 L 98 oktaanista) voisi päästä osakkaaksi ja ajamaan 1/3 osan ajasta. Bravan pitäs ny mennä vähän paremmin kuin viimekesänä ahvenistolla kun nostettiin bensanpaineita sen jälkeen... Oma kellotettu aika oli viimevuonna 1.51.2 ja se siis kolmos nelosvaihteilla eikä kone vetänyt kunnolla kun meni laihalle yläkierroksilla ja välitykset ylipitkät. Eli kyllä sillä pitäis vähän nopsemmin päästä enemmän kepittämällä ja koneenkin puolesta ellei sitten sada...
Ottakee yhteyttä jos kiinnostaa!
Kuski sais olla tietty sen verran varma ettei heti vedä kaiteisiin kun kimppavehje. Auton ei sinänsä väliä eli ei siitä joudu mitään maksamaan vaikka menee rikki jotenkin. Ratavahingot on sitten kuskin kontolla.
Puhelimella saa kiinni allekirjoituksen numerosta...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Ilmoitusta päivitetty
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho vuodesta 1980
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Näyttää vähän siltä että paikalle raahataan peltobrava ja uuno. Jotenkin asiat vaan lutviutuu.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
mikäs muuten on hyväksyttävä tapa hoitaa moottorin huohotus? letku muoviseen lasolipulloon vai jotain parempaa?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Mites toi melurajamittaus, ilmeisesti auto paikallaan ilman kuormitusta 4500rpm kierroksia, itellä ainakin tilanne hieman muuttuu kun täysi kuormitus päällä vähän enemmän kierroksia ja ulkoinen hukkaportti täysin auki.. kannattaako tulla kokeilemaan?
lancia delta integrale 16v(harrasteauto)
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Emäntä muistutti että 22.9 on kansainvälinen autoton päivä Pitää muistaa ajaa kahta kauhemmin ympäri rataa, tauot minimiin!! Ja mahdollisimman monta autokuntaa paikalle!
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Ahvenistolla on radan varrella 3 tai 4 mikrofonia ja mitataan myös siis ajon aikana. Tämä on siis radan pitäjän oma systeemi. Ymmärtääkseni aikaisempina vuosina ollut systeemi että jos varikon mittaus ok niin radalle koittaan. Jos ajon aikana liika kovat äänet, niin otetaan pois ajamasta.ArtsiE kirjoitti:Mites toi melurajamittaus, ilmeisesti auto paikallaan ilman kuormitusta 4500rpm kierroksia, itellä ainakin tilanne hieman muuttuu kun täysi kuormitus päällä vähän enemmän kierroksia ja ulkoinen hukkaportti täysin auki.. kannattaako tulla kokeilemaan?
Tosin kun tietää että minkämoinen auto sulla on niin ehkä joku lisä-äänenvaimennin systeemi kannattaa rakentaa että saa edes varikon melunmittauksen lävitte. Tuo 95db on oikeasti tosi vähän. Jos melunmittaus ei mene lävitte, niin kyllä silti kannattaa paikalle tulla on sen verta hieno peli.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Tosiaan aina kannattaa tulla kokeilemaan! Niitä mitkä on menneet varikkomittauksessa lievästi yli on Kurki-Suonio päästänyt monesti ajamaan ja luvannut katsoa niistä ajonaikaisista seurannoista. Onko ketään tultu vielä käännyttämään niiden perusteella pois?
Matala tuo raja on - tossa joku mulle heitti pärräpuolelta hyviä kokemuksia tuollaisista...
http://www.roadtrackandtrial.co.uk/db-k ... -614-p.asp
Matala tuo raja on - tossa joku mulle heitti pärräpuolelta hyviä kokemuksia tuollaisista...
http://www.roadtrackandtrial.co.uk/db-k ... -614-p.asp
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
En nyt muista nimeä, mutta musta sprintti uuno viimevuonna vai edellisellä otettiin pois radalta. Muistaakseni oli joku toinenkin tapaus.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Ed.vuonna sit varmaan. Ei Subarukaan silloin nyt niin kovin hiljainen ollut...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Nimerkki Mafia napattiin radalta pois samana vuonna kun se Subaru papatti siel radalla ja me koetettiin kaikkemme että olis saatu siitä FUTT Thorpy Unskista äänet alemmas(haettiin jopa motonetistä lisä äänen vaimennusta) muttei onnistuttu saamaan kurkisuonion mittarilla sitä sallittuihin rajoihin. Haukkui " meidän "omat mittarit halpiskamaksi joilla ei tee mitään. Vahvan huhun kuulleena ScuderiaKukkilaRacing olisi tulossa ulkoiluttamaan taas sitä unskia ja äänenvaimennusta on tehostettu entisestään saa nähdä pääsekö sitten radalle
Jari Salmensuo