GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Muutamia pokkariräpsyjä osoitteessa:
https://www.dropbox.com/sh/ggw4dfdhbibslny/IvpYLIzUfb
Otin lisäksi joitain videonpätkiä, täytyy koittaa saada niiden leikkaus alihankintaan ja latailtua tuotos sitten juutuupiin...
Näin lippumiehen näkökulmastakin hieno päivä ja ennakkopeloista huolimatta sää suosi! Täytyy taas toivoa että saisi jossain välissä jotain aikaiseksi, niin olisi kanssa joku millä huristella radalla. No, kävinhän mä Cromalla loppupäivästä hidastelemassa muutaman kierroksen... pitäisi vaan olla niin hemmetisti voimaa, jotta näin nolo kuljettajakin etenisi edes kohtuullisella nopeudella.
https://www.dropbox.com/sh/ggw4dfdhbibslny/IvpYLIzUfb
Otin lisäksi joitain videonpätkiä, täytyy koittaa saada niiden leikkaus alihankintaan ja latailtua tuotos sitten juutuupiin...
Näin lippumiehen näkökulmastakin hieno päivä ja ennakkopeloista huolimatta sää suosi! Täytyy taas toivoa että saisi jossain välissä jotain aikaiseksi, niin olisi kanssa joku millä huristella radalla. No, kävinhän mä Cromalla loppupäivästä hidastelemassa muutaman kierroksen... pitäisi vaan olla niin hemmetisti voimaa, jotta näin nolo kuljettajakin etenisi edes kohtuullisella nopeudella.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
GFF:n ratapäivien kirous murrettu 3P:n osalta, tällä kertaa auto pysyi ehjänä
Perjantai illaksi suunnitellun talli illan peruuntumisen, kaverin Caddyn pelastamisen takia, kaikkia suunniteltuja parannuksia en ehtinyt tekemään, mutta silti 1.5 sek parannus viikkoa aikaisemmin ajettuun Vielä on ajettavuudessa tehtävää, mutta enään ollaan vain karvan yli sekunnin päässä oman kasin Apparan kierrosennätyksestä ja tehoa 3P:ssä on n. 30 vähemmän Lisäksi molemmat ajat on nyt ajettu kirjaimellisesti samoilla renkailla! Kävin meinaan ruuvaamassa oman kasin alta nuo 3P:n eturenkaat sadekelin varalta, eli eivät nekään olleet aivan tuoreet
Kiitokset jälleen kaikille tapahtuma mahdollistaneille! (ja tietysti koko tiimille sekä kaikille sponsoreille, vai miten se nyt oli )
Perjantai illaksi suunnitellun talli illan peruuntumisen, kaverin Caddyn pelastamisen takia, kaikkia suunniteltuja parannuksia en ehtinyt tekemään, mutta silti 1.5 sek parannus viikkoa aikaisemmin ajettuun Vielä on ajettavuudessa tehtävää, mutta enään ollaan vain karvan yli sekunnin päässä oman kasin Apparan kierrosennätyksestä ja tehoa 3P:ssä on n. 30 vähemmän Lisäksi molemmat ajat on nyt ajettu kirjaimellisesti samoilla renkailla! Kävin meinaan ruuvaamassa oman kasin alta nuo 3P:n eturenkaat sadekelin varalta, eli eivät nekään olleet aivan tuoreet
Kiitokset jälleen kaikille tapahtuma mahdollistaneille! (ja tietysti koko tiimille sekä kaikille sponsoreille, vai miten se nyt oli )
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Ai niin ja kiitokset sille jollekin joka oli pudottanut bravon ikkunasta yhden kadonneista vanne keskiön korkeistani
Etupyörien korkit ottivat hatkat vissiin jo ekalla ajorupeamalla, muovinen sisus ilmeisesti suli ja kutistu lievästi jarrujen kuumuudessa, sillä ei tää yksi jonkun löytämäkään tossa enää paikallaan millään pysy ennen ku näytän sille vähän lämpöä ja taivuttelen klipsit takaisin muotoonsa Muuta vaurioita rallaamisesta ei tainnut tulla, vielä en ainakaan ole huomannut... *koputtaa puuta*
Ja ilman muuta järkkäreille iso kiitos minunkin puolesta!
T:Henkka
Etupyörien korkit ottivat hatkat vissiin jo ekalla ajorupeamalla, muovinen sisus ilmeisesti suli ja kutistu lievästi jarrujen kuumuudessa, sillä ei tää yksi jonkun löytämäkään tossa enää paikallaan millään pysy ennen ku näytän sille vähän lämpöä ja taivuttelen klipsit takaisin muotoonsa Muuta vaurioita rallaamisesta ei tainnut tulla, vielä en ainakaan ole huomannut... *koputtaa puuta*
Ja ilman muuta järkkäreille iso kiitos minunkin puolesta!
T:Henkka
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Kelläs ne aika-ajojen tiedot on? Kuvakin piisais niin vois kirjoitella ne tekstiksi.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Hienoja kuvia Villellä!
kolmekakkosen ulosjoustot rajoilla.. (kuva 43)
kolmekakkosen ulosjoustot rajoilla.. (kuva 43)
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Kiitokset vaan ennenkaikkea kävijöille - te päivästä teitte onnistuneen! Ja vielä iso kiitos myös talkoolaisille...
Tässä ne ajanoton tulokset. Ensin seisova ja jälkimmäinen on lentävä kierros.
Ääniin oltiin kiinnitetty kyllä kiitettävästi huomiota. Ainoa mikä ei niitä läpäissyt oli se 430:nen Scuderia...
Tässä ne ajanoton tulokset. Ensin seisova ja jälkimmäinen on lentävä kierros.
Koodi: Valitse kaikki
Sami J, 132 2.07.6 1.56.6
Vilonen, Bravo rata 1.53.0 1.45.4
Henry B, Bravo T-jet 1.58.8 1.50.3
Marko S, 127 16v 1.50.0 1.43.1
Hannu M, Marea 2.06.6 1.56.0
Ari S, Pelto-Brava 1.54.5 1.48.0
Jussi K, 128 3P 1.45.0 1.37.8
Mika K, Linea T-jet 1.53.7 1.46.6
Mikko K, Alfa 156 V6 1.44.8 1.38.7
Mikko S, Stilo 130 2.01.0 1.53.9
Matti M, Alfa 156 JTS 1.54.9 1.46.8
Eero H, Alfa 75 1.52.2 1.43.9
Jyrki M, Bravo rata 1.54.8 1.45.0
Tomi A, Uno rata 1.52.1 1.40.5
Kari H, Croma i.e DNF
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho vuodesta 1980
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Tulipahan tuota Theemaakin kokeiltua radalla ensimmäistä kertaa. Yhtä liukasteluahan se oli, ei vain yksinkertaisesti kääntynyt mutkiin, kiitos Nankangien Moni "perus" vehjekin ohi tuli, mutta mukavaa oli, eikä mikään edes hajonnut.
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Pitkästä aikaa croma radalla... voima loppuu kesken tuolla originaali välityksellä. 3 vaihde loppuu kesken ja 4:sella ei jaksa. 140km/h. kolmos vaihteella oli huiput kuulemma mittari virheellä laskettuna. Eli sen tuo kulkee mitä kirjassa lukee Vieläkö kun joku muistasis välillä pyöränpultitkin tarkistaa ja kiristää No, onneks ei tullut kun pultti tappio. Kotiinpäin kun lähdettiin, saksalainen lämmönsäätömoottori päätti jäädä kylmälle...turun puolessa rupes vähän kylmä kyllä olemaankin, mut tuokin nyt taas jälleen ehjätty.
makarooni ja riisikuppi
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Aika harvat on välitykset Cromassa..
Syykin Mirafiorin jarrujen pettämiseen löytyi. Tai oikeastaan useampi.
Olen unohtanut että nuo 2002 asennetut grilingit, tarkalleen ottaen alempi satulan kiinnityspultti ottaa raidetangon päähän kiinni kun ulompi pala kuluu yli puolenvälin. Oli sitten vääntänyt oikealta puolen satulaa vinoon. Ja ulompien palojen alusta oli ruostunut ja oikealta puolen oli sitten radalla pinta irronnut&pudonnut, eikä vinosta satulasta löytynyt tarpeeksi liikettä suoraksi muuttuneelle palalle, tässä tapauksessa raudalle, vaan rakenne jousti. Siispä poljin kolahti lattiaan pumpatessakin pääsuoran jarrutuksessa. Hiukan sai takapiiriä aktivoitua kun painoi poljinta kunnolla mattoon, mutta kun tuossa on vieläpä toimiva paineensäädin joka liikkuu, niin ei meinannut poljinliike riittää vaikka onkin 2-piirijarrut.
Vasemmaltakin puolelta oli palasta pinta irti, vaikka materiaalia olikin reilusti. Ei ollut vain vielä päässyt pois välistä. Ja liukutappien kumit riekaleina ja kuskin puolelta jumissa. Johan noi olikin aika rempata.
Ihme kyllä, tarvikelevyt on yhä hyvässä kunnossa, ilmareiät on ihan puhtaat vain pientä pintaruostetta. Kun taas Scudossa saman ikäiset alkuperäiset on niin ruostuneet ettei niissä ole reikää oikeastaan ollenkaan.
Tässä huomasi kesäauton huonon puolen. Kun ei tarvitse vaihdella renkaita, ei tule säännöllisesti katseltua jarrujakaan. Ei Mintexitkään aikaa kestä sen paremmin kuin muutkaan.
Syykin Mirafiorin jarrujen pettämiseen löytyi. Tai oikeastaan useampi.
Olen unohtanut että nuo 2002 asennetut grilingit, tarkalleen ottaen alempi satulan kiinnityspultti ottaa raidetangon päähän kiinni kun ulompi pala kuluu yli puolenvälin. Oli sitten vääntänyt oikealta puolen satulaa vinoon. Ja ulompien palojen alusta oli ruostunut ja oikealta puolen oli sitten radalla pinta irronnut&pudonnut, eikä vinosta satulasta löytynyt tarpeeksi liikettä suoraksi muuttuneelle palalle, tässä tapauksessa raudalle, vaan rakenne jousti. Siispä poljin kolahti lattiaan pumpatessakin pääsuoran jarrutuksessa. Hiukan sai takapiiriä aktivoitua kun painoi poljinta kunnolla mattoon, mutta kun tuossa on vieläpä toimiva paineensäädin joka liikkuu, niin ei meinannut poljinliike riittää vaikka onkin 2-piirijarrut.
Vasemmaltakin puolelta oli palasta pinta irti, vaikka materiaalia olikin reilusti. Ei ollut vain vielä päässyt pois välistä. Ja liukutappien kumit riekaleina ja kuskin puolelta jumissa. Johan noi olikin aika rempata.
Ihme kyllä, tarvikelevyt on yhä hyvässä kunnossa, ilmareiät on ihan puhtaat vain pientä pintaruostetta. Kun taas Scudossa saman ikäiset alkuperäiset on niin ruostuneet ettei niissä ole reikää oikeastaan ollenkaan.
Tässä huomasi kesäauton huonon puolen. Kun ei tarvitse vaihdella renkaita, ei tule säännöllisesti katseltua jarrujakaan. Ei Mintexitkään aikaa kestä sen paremmin kuin muutkaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Sainpas sittenkin pätkän juutuuppiin. Vissiin nopein kierros päivän aikana.
http://www.youtube.com/watch?v=duXfTTGIEFU
http://www.youtube.com/watch?v=duXfTTGIEFU
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Harvat on välitykset kyllä. Mut, eihän tuo bensaakaan syö. Tänään vasta piti tankata Ja tuo reissu ja vähän muuta ajoa, kulutukseksi muodostui 8,8 l 100 km.Sämpy kirjoitti:Aika harvat on välitykset Cromassa..
Syykin Mirafiorin jarrujen pettämiseen löytyi. Tai oikeastaan useampi.
Olen unohtanut että nuo 2002 asennetut grilingit, tarkalleen ottaen alempi satulan kiinnityspultti ottaa raidetangon päähän kiinni kun ulompi pala kuluu yli puolenvälin. Oli sitten vääntänyt oikealta puolen satulaa vinoon. Ja ulompien palojen alusta oli ruostunut ja oikealta puolen oli sitten radalla pinta irronnut&pudonnut, eikä vinosta satulasta löytynyt tarpeeksi liikettä suoraksi muuttuneelle palalle, tässä tapauksessa raudalle, vaan rakenne jousti. Siispä poljin kolahti lattiaan pumpatessakin pääsuoran jarrutuksessa. Hiukan sai takapiiriä aktivoitua kun painoi poljinta kunnolla mattoon, mutta kun tuossa on vieläpä toimiva paineensäädin joka liikkuu, niin ei meinannut poljinliike riittää vaikka onkin 2-piirijarrut.
Vasemmaltakin puolelta oli palasta pinta irti, vaikka materiaalia olikin reilusti. Ei ollut vain vielä päässyt pois välistä. Ja liukutappien kumit riekaleina ja kuskin puolelta jumissa. Johan noi olikin aika rempata.
Ihme kyllä, tarvikelevyt on yhä hyvässä kunnossa, ilmareiät on ihan puhtaat vain pientä pintaruostetta. Kun taas Scudossa saman ikäiset alkuperäiset on niin ruostuneet ettei niissä ole reikää oikeastaan ollenkaan.
Tässä huomasi kesäauton huonon puolen. Kun ei tarvitse vaihdella renkaita, ei tule säännöllisesti katseltua jarrujakaan. Ei Mintexitkään aikaa kestä sen paremmin kuin muutkaan.
makarooni ja riisikuppi
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Nyt sydäntalvella on hyvänä motivaattorina kesäautoprojekteille fiksua pukata video näkyville:
http://youtu.be/8pDIfzZcWuo
http://youtu.be/8pDIfzZcWuo
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
18.07 arvakkaa kumpi ajaa minä vai arpati.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Ei lie epäilystäkään...
Kyllä Ville on oikeessa. Sain vaihdettua peltobravan kuskin ulkokahvankin viimein. On pikkusen vittumainen vaihtaa mutta kyllä se tässä harjoittelun avulla viimein onnistui ja varmaan seuraavalla kertaa ehkä vähän nopeamminkin
Mites muuten oliko tossa turbothemassa alkava laakerivaurio vai nakuttiko vaan?
Kiitokset Villelle viteosta - piristää kummasti
Heikki näkyy vetävän törkeesti lähempää kaidetta tohon sillalle Mulla ei kantti piisannu. No 3 sekkaa jäin kierroksella joten jostainhan se tulee
Kyllä Ville on oikeessa. Sain vaihdettua peltobravan kuskin ulkokahvankin viimein. On pikkusen vittumainen vaihtaa mutta kyllä se tässä harjoittelun avulla viimein onnistui ja varmaan seuraavalla kertaa ehkä vähän nopeamminkin
Mites muuten oliko tossa turbothemassa alkava laakerivaurio vai nakuttiko vaan?
Kiitokset Villelle viteosta - piristää kummasti
Heikki näkyy vetävän törkeesti lähempää kaidetta tohon sillalle Mulla ei kantti piisannu. No 3 sekkaa jäin kierroksella joten jostainhan se tulee
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18
Kuulosti muistaakseni enemmän venttiilikoneiston ääneltä tuossa Themassa ainakin livenä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -