GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

GFF-tapahtumia ja paikalliskahvitteluita. Muiden kerhojen tapahtumien ilmoitukset ilman ennakkoon kysyttyä lupaa on kielletty.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Muutamia pokkariräpsyjä osoitteessa:
https://www.dropbox.com/sh/ggw4dfdhbibslny/IvpYLIzUfb
Otin lisäksi joitain videonpätkiä, täytyy koittaa saada niiden leikkaus alihankintaan ja latailtua tuotos sitten juutuupiin...

Näin lippumiehen näkökulmastakin hieno päivä ja ennakkopeloista huolimatta sää suosi! Täytyy taas toivoa että saisi jossain välissä jotain aikaiseksi, niin olisi kanssa joku millä huristella radalla. No, kävinhän mä Cromalla loppupäivästä hidastelemassa muutaman kierroksen... pitäisi vaan olla niin hemmetisti voimaa, jotta näin nolo kuljettajakin etenisi edes kohtuullisella nopeudella. 8-)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

GFF:n ratapäivien kirous murrettu 3P:n osalta, tällä kertaa auto pysyi ehjänä :lol:

Perjantai illaksi suunnitellun talli illan peruuntumisen, kaverin Caddyn pelastamisen takia, kaikkia suunniteltuja parannuksia en ehtinyt tekemään, mutta silti 1.5 sek parannus viikkoa aikaisemmin ajettuun 8-) Vielä on ajettavuudessa tehtävää, mutta enään ollaan vain karvan yli sekunnin päässä oman kasin Apparan kierrosennätyksestä ja tehoa 3P:ssä on n. 30 vähemmän :shock: Lisäksi molemmat ajat on nyt ajettu kirjaimellisesti samoilla renkailla! Kävin meinaan ruuvaamassa oman kasin alta nuo 3P:n eturenkaat sadekelin varalta, eli eivät nekään olleet aivan tuoreet :lol:

Kiitokset jälleen kaikille tapahtuma mahdollistaneille! (ja tietysti koko tiimille sekä kaikille sponsoreille, vai miten se nyt oli :lol: )
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
tiarb
Viestit: 5
Liittynyt: 28.12.2006 00:01
Paikkakunta: HOLLOLA
Viesti:

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja tiarb »

Ai niin ja kiitokset sille jollekin joka oli pudottanut bravon ikkunasta yhden kadonneista vanne keskiön korkeistani :)

Etupyörien korkit ottivat hatkat vissiin jo ekalla ajorupeamalla, muovinen sisus ilmeisesti suli ja kutistu lievästi jarrujen kuumuudessa, sillä ei tää yksi jonkun löytämäkään tossa enää paikallaan millään pysy ennen ku näytän sille vähän lämpöä ja taivuttelen klipsit takaisin muotoonsa :D Muuta vaurioita rallaamisesta ei tainnut tulla, vielä en ainakaan ole huomannut... *koputtaa puuta*

Ja ilman muuta järkkäreille iso kiitos minunkin puolesta!

T:Henkka
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja arpati »

Kelläs ne aika-ajojen tiedot on? Kuvakin piisais niin vois kirjoitella ne tekstiksi. :)
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Hienoja kuvia Villellä!

kolmekakkosen ulosjoustot rajoilla.. (kuva 43) :lol:
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
GFF
Viestit: 207
Liittynyt: 02.02.2011 11:48

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja GFF »

Kiitokset vaan ennenkaikkea kävijöille - te päivästä teitte onnistuneen! ;) Ja vielä iso kiitos myös talkoolaisille... :)

Tässä ne ajanoton tulokset. Ensin seisova ja jälkimmäinen on lentävä kierros.

Koodi: Valitse kaikki

Sami J, 132            2.07.6   1.56.6
Vilonen, Bravo rata    1.53.0   1.45.4
Henry B, Bravo T-jet   1.58.8   1.50.3
Marko S, 127 16v       1.50.0   1.43.1
Hannu M, Marea         2.06.6   1.56.0
Ari S, Pelto-Brava     1.54.5   1.48.0
Jussi K, 128 3P        1.45.0   1.37.8
Mika K, Linea T-jet    1.53.7   1.46.6
Mikko K, Alfa 156 V6   1.44.8   1.38.7
Mikko S, Stilo 130     2.01.0   1.53.9
Matti M, Alfa 156 JTS  1.54.9   1.46.8
Eero H, Alfa 75        1.52.2   1.43.9
Jyrki M, Bravo rata    1.54.8   1.45.0
Tomi A, Uno rata       1.52.1   1.40.5
Kari H, Croma i.e      DNF
Ääniin oltiin kiinnitetty kyllä kiitettävästi huomiota. Ainoa mikä ei niitä läpäissyt oli se 430:nen Scuderia... :D
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho vuodesta 1980
TDN
Viestit: 171
Liittynyt: 16.02.2010 20:41

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja TDN »

Tulipahan tuota Theemaakin kokeiltua radalla ensimmäistä kertaa. Yhtä liukasteluahan se oli, ei vain yksinkertaisesti kääntynyt mutkiin, kiitos Nankangien :) Moni "perus" vehjekin ohi tuli, mutta mukavaa oli, eikä mikään edes hajonnut.
kh
Viestit: 43
Liittynyt: 23.04.2006 11:59
Paikkakunta: Turku

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja kh »

Pitkästä aikaa croma radalla... voima loppuu kesken tuolla originaali välityksellä. 3 vaihde loppuu kesken ja 4:sella ei jaksa. 140km/h. kolmos vaihteella oli huiput kuulemma mittari virheellä laskettuna. Eli sen tuo kulkee mitä kirjassa lukee ;) Vieläkö kun joku muistasis välillä pyöränpultitkin tarkistaa ja kiristää :!: No, onneks ei tullut kun pultti tappio. Kotiinpäin kun lähdettiin, saksalainen lämmönsäätömoottori päätti jäädä kylmälle...turun puolessa rupes vähän kylmä kyllä olemaankin, mut tuokin nyt taas jälleen ehjätty. :)
makarooni ja riisikuppi
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Aika harvat on välitykset Cromassa..
Syykin Mirafiorin jarrujen pettämiseen löytyi. Tai oikeastaan useampi.
Olen unohtanut että nuo 2002 asennetut grilingit, tarkalleen ottaen alempi satulan kiinnityspultti ottaa raidetangon päähän kiinni kun ulompi pala kuluu yli puolenvälin. Oli sitten vääntänyt oikealta puolen satulaa vinoon. Ja ulompien palojen alusta oli ruostunut ja oikealta puolen oli sitten radalla pinta irronnut&pudonnut, eikä vinosta satulasta löytynyt tarpeeksi liikettä suoraksi muuttuneelle palalle, tässä tapauksessa raudalle, vaan rakenne jousti. Siispä poljin kolahti lattiaan pumpatessakin pääsuoran jarrutuksessa. Hiukan sai takapiiriä aktivoitua kun painoi poljinta kunnolla mattoon, mutta kun tuossa on vieläpä toimiva paineensäädin joka liikkuu, niin ei meinannut poljinliike riittää vaikka onkin 2-piirijarrut.
Vasemmaltakin puolelta oli palasta pinta irti, vaikka materiaalia olikin reilusti. Ei ollut vain vielä päässyt pois välistä. Ja liukutappien kumit riekaleina ja kuskin puolelta jumissa. Johan noi olikin aika rempata.
Ihme kyllä, tarvikelevyt on yhä hyvässä kunnossa, ilmareiät on ihan puhtaat vain pientä pintaruostetta. Kun taas Scudossa saman ikäiset alkuperäiset on niin ruostuneet ettei niissä ole reikää oikeastaan ollenkaan.
Tässä huomasi kesäauton huonon puolen. Kun ei tarvitse vaihdella renkaita, ei tule säännöllisesti katseltua jarrujakaan. Ei Mintexitkään aikaa kestä sen paremmin kuin muutkaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
HeikkiJ
Viestit: 778
Liittynyt: 11.06.2006 13:53

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja HeikkiJ »

Sainpas sittenkin pätkän juutuuppiin. Vissiin nopein kierros päivän aikana.

http://www.youtube.com/watch?v=duXfTTGIEFU
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
kh
Viestit: 43
Liittynyt: 23.04.2006 11:59
Paikkakunta: Turku

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja kh »

Sämpy kirjoitti:Aika harvat on välitykset Cromassa..
Syykin Mirafiorin jarrujen pettämiseen löytyi. Tai oikeastaan useampi.
Olen unohtanut että nuo 2002 asennetut grilingit, tarkalleen ottaen alempi satulan kiinnityspultti ottaa raidetangon päähän kiinni kun ulompi pala kuluu yli puolenvälin. Oli sitten vääntänyt oikealta puolen satulaa vinoon. Ja ulompien palojen alusta oli ruostunut ja oikealta puolen oli sitten radalla pinta irronnut&pudonnut, eikä vinosta satulasta löytynyt tarpeeksi liikettä suoraksi muuttuneelle palalle, tässä tapauksessa raudalle, vaan rakenne jousti. Siispä poljin kolahti lattiaan pumpatessakin pääsuoran jarrutuksessa. Hiukan sai takapiiriä aktivoitua kun painoi poljinta kunnolla mattoon, mutta kun tuossa on vieläpä toimiva paineensäädin joka liikkuu, niin ei meinannut poljinliike riittää vaikka onkin 2-piirijarrut.
Vasemmaltakin puolelta oli palasta pinta irti, vaikka materiaalia olikin reilusti. Ei ollut vain vielä päässyt pois välistä. Ja liukutappien kumit riekaleina ja kuskin puolelta jumissa. Johan noi olikin aika rempata.
Ihme kyllä, tarvikelevyt on yhä hyvässä kunnossa, ilmareiät on ihan puhtaat vain pientä pintaruostetta. Kun taas Scudossa saman ikäiset alkuperäiset on niin ruostuneet ettei niissä ole reikää oikeastaan ollenkaan.
Tässä huomasi kesäauton huonon puolen. Kun ei tarvitse vaihdella renkaita, ei tule säännöllisesti katseltua jarrujakaan. Ei Mintexitkään aikaa kestä sen paremmin kuin muutkaan.
Harvat on välitykset kyllä. Mut, eihän tuo bensaakaan syö. Tänään vasta piti tankata :mrgreen: Ja tuo reissu ja vähän muuta ajoa, kulutukseksi muodostui 8,8 l 100 km. :roll:
makarooni ja riisikuppi
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Nyt sydäntalvella on hyvänä motivaattorina kesäautoprojekteille fiksua pukata video näkyville:
http://youtu.be/8pDIfzZcWuo
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
HeikkiJ
Viestit: 778
Liittynyt: 11.06.2006 13:53

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja HeikkiJ »

18.07 arvakkaa kumpi ajaa minä vai arpati.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja arpati »

:mrgreen: Ei lie epäilystäkään...

Kyllä Ville on oikeessa. Sain vaihdettua peltobravan kuskin ulkokahvankin viimein. On pikkusen vittumainen vaihtaa mutta kyllä se tässä harjoittelun avulla viimein onnistui ja varmaan seuraavalla kertaa ehkä vähän nopeamminkin :lol:

Mites muuten oliko tossa turbothemassa alkava laakerivaurio vai nakuttiko vaan? :?

Kiitokset Villelle viteosta - piristää kummasti :)

Heikki näkyy vetävän törkeesti lähempää kaidetta tohon sillalle :lol: Mulla ei kantti piisannu. :oops: No 3 sekkaa jäin kierroksella joten jostainhan se tulee :lol:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: GFF Rrrrratapäivä Ahvenistolla 22.9.2012 13-18

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kuulosti muistaakseni enemmän venttiilikoneiston ääneltä tuossa Themassa ainakin livenä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin