GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Jepsjoo, hienosti meni. Ei tainnut tulla juuri kalustovaurioitakaan tänä vuonna? Radalle kirjautui 36 autoa ja aika-ajoissa nähtiin peräti 24 suoritusta. Tuossa tuloksia. Nimet voi olla väärin kun ei tiedä 100-varmasti kuka autoa ajoi aika-ajoissa.
Bravo 220 (Rapo) __1.49.2 / 1.42.1
Brava "rataspecial" _1.59.3 / 1.51.2 Ari Salo
Alfa 75 __________1.52.0 / 1.44.4 Joona Karimaa
127 keltainen _____1.50.4 / 1.44.3 Pasi Santama
Bravo (nuova) _____1.52.8 / 1.45.8 Henry Salmén
Alfa 156 __________1.45.5 / 1.38.2 Anssi Tamminen
Ford Fiesta _______2.01.0 / 1.53.7 Markku Putkonen
Lada _____________2.06.2 / 2.00.8 Antti Putkonen
Delta Integrale _____1.58.0 / 1.52.9 Juha Keinonen
Y10 turbo _________1.58.0 / 1.50.0 Jani Laitinen
Alfa 164 __________1.45.6 / 1.39.1 Jussi Keltaniemi
Alfa GTV2000 ______1.51.9 / 1.43.7 Marko Kuningas
Renault Scenic ______1.54.9 / 1.47.5 Mika Kuisma
Bravo V1600 _______1.56.3 / 1.47.7 Tomi Auranen (?)
Bravo 220(Mäklin) ___1.56.6 / 1.45.6
Lancia Beta Coupe __2.18.0 / 2.12.5 Martti Niininen
3P _______________1.49.1 / 1.41.7 Jussi keltaniemi
Bravo valkoinen_____ 2.05.2 / 1.55.4 Jukka Selenius
Brava kupari _______2.00.1 / 1.51.4 Harri Heikka
Alfa GT ___________1.52.5 / 1.44.5 Esko Autio
Bravo 220(Vilonen) __1.54.2 / 1.46.1
Punto ____________2.11.0 / 2.03.6 Ville Vieri
131 Supermirafiori __1.58.4 / 1.51.2 Sami Järvinen
Punto 75 __________2.09.5 / 1.56.8 Jouni Kiuru
Bravo 220 (Rapo) __1.49.2 / 1.42.1
Brava "rataspecial" _1.59.3 / 1.51.2 Ari Salo
Alfa 75 __________1.52.0 / 1.44.4 Joona Karimaa
127 keltainen _____1.50.4 / 1.44.3 Pasi Santama
Bravo (nuova) _____1.52.8 / 1.45.8 Henry Salmén
Alfa 156 __________1.45.5 / 1.38.2 Anssi Tamminen
Ford Fiesta _______2.01.0 / 1.53.7 Markku Putkonen
Lada _____________2.06.2 / 2.00.8 Antti Putkonen
Delta Integrale _____1.58.0 / 1.52.9 Juha Keinonen
Y10 turbo _________1.58.0 / 1.50.0 Jani Laitinen
Alfa 164 __________1.45.6 / 1.39.1 Jussi Keltaniemi
Alfa GTV2000 ______1.51.9 / 1.43.7 Marko Kuningas
Renault Scenic ______1.54.9 / 1.47.5 Mika Kuisma
Bravo V1600 _______1.56.3 / 1.47.7 Tomi Auranen (?)
Bravo 220(Mäklin) ___1.56.6 / 1.45.6
Lancia Beta Coupe __2.18.0 / 2.12.5 Martti Niininen
3P _______________1.49.1 / 1.41.7 Jussi keltaniemi
Bravo valkoinen_____ 2.05.2 / 1.55.4 Jukka Selenius
Brava kupari _______2.00.1 / 1.51.4 Harri Heikka
Alfa GT ___________1.52.5 / 1.44.5 Esko Autio
Bravo 220(Vilonen) __1.54.2 / 1.46.1
Punto ____________2.11.0 / 2.03.6 Ville Vieri
131 Supermirafiori __1.58.4 / 1.51.2 Sami Järvinen
Punto 75 __________2.09.5 / 1.56.8 Jouni Kiuru
Viimeksi muokannut Sämpy, 06.06.2011 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Kiitokset jälleen järjestelijöille heinosta tapahtumasta! Kelikin suosi joten naaman sai kärvennettyä näppärästi siinä samalla.
Kuvia ja jokunen videonpätkä (kamerassa 109 kappaletta yht. n. 3GB) tulossa, kunhan saan lajiteltua vähän noita.
Kuvia ja jokunen videonpätkä (kamerassa 109 kappaletta yht. n. 3GB) tulossa, kunhan saan lajiteltua vähän noita.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Kiitokset jälleen mukavasta ratapäivästä!
Meidän "tiimillä" ei homma mennyt aivan kuten olisi toivottu, mutta oppia (sekä tehtävää) tuli jälleen rutkasti...
164 nakutti ulos päin kuuluvasti, mutta sisällä kypärä päässä ei moisesta ollut tietoakaan Tämän johdosta elektroniikka sitten leikkasi tehoja huomattavasti ja tavoiteltu parannus kierrosaikaan jäi vain 0,2 sekunttiin. Positiivista oli kuitenkin huomata alustaan tehtyjen muutosten toimivuus, tai olihan se perä "hieman" liukas varsinkin kylmillä renkailla, mutta tämä on helppo korjata
3P on yhä edelleen melko vikuri ajettava, vaikka parannus viime vuoteen onkin varsin huomattava. Varsinkin nopeissa vasemmalle kääntyvissä kurveissa autoa ei voinut viedä kovinkaan tarkasti ja tämä vaikeutti luottamuksen saamista autoon, myös vetopidon osalta on paljon työtä tiedossa... Niin, ja se varikkoruutuun kellotuskierroksen jälkeen tippunut neste ei ollutkaan huohotinsäiliöstä, vaan kytkinkopasta, joten jälleen on laatikkosulkeiset tiedossa
Mä ajoin tuon ajanoton 3P:llä, Mikko oli silloin jo himassa
Meidän "tiimillä" ei homma mennyt aivan kuten olisi toivottu, mutta oppia (sekä tehtävää) tuli jälleen rutkasti...
164 nakutti ulos päin kuuluvasti, mutta sisällä kypärä päässä ei moisesta ollut tietoakaan Tämän johdosta elektroniikka sitten leikkasi tehoja huomattavasti ja tavoiteltu parannus kierrosaikaan jäi vain 0,2 sekunttiin. Positiivista oli kuitenkin huomata alustaan tehtyjen muutosten toimivuus, tai olihan se perä "hieman" liukas varsinkin kylmillä renkailla, mutta tämä on helppo korjata
3P on yhä edelleen melko vikuri ajettava, vaikka parannus viime vuoteen onkin varsin huomattava. Varsinkin nopeissa vasemmalle kääntyvissä kurveissa autoa ei voinut viedä kovinkaan tarkasti ja tämä vaikeutti luottamuksen saamista autoon, myös vetopidon osalta on paljon työtä tiedossa... Niin, ja se varikkoruutuun kellotuskierroksen jälkeen tippunut neste ei ollutkaan huohotinsäiliöstä, vaan kytkinkopasta, joten jälleen on laatikkosulkeiset tiedossa
Mä ajoin tuon ajanoton 3P:llä, Mikko oli silloin jo himassa
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Pikkukoneista piti taas vinguttaa rajoittajan tuntumaan ja sinne asti se "kiihtyikin". Paremminkin oli niin että vällärit ei sovi ihan parhaiten kun kakkonen loppuu ~90 ja kolmosella se vetää siinä vaiheessa vielä vähän laiskasti mäissä - no jaksaa se nyt mäen alla olleen vauhdin pitää mutta ei kiihdy yhtään... Pienempi rengas olis ainakin tuossa mun pommissa parempi jotta sais niitä välläreitä vähän tiuhemmiksi. Ja pääsuoran päähän se kelas just sopivasti kolmosella 100 kierrosta vajaa rajoittajaan - olisko ollu joku karvan vajaa 140 mittarinopeutta.arpati kirjoitti:Koneen vetoalue oli aika tiukasti 3500 - 5000 rpm eli ylempänä ei tapahtunut oikein mitään ts kolmosella ei kannattanut vinguttaa lähtösuoralle kun ei vauhtia kertynyt
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Jep jep... Hienosti tuli vakiokuntoinen (?) bravakin pikkukoneella kun aika-ajossa lähes sama aika Taitaa olla meikäläisen ajolinjoissa/jarrutuksissa vielä hiomista No hauskaa oli ja se on pääasia-HH- kirjoitti:Pikkukoneista piti taas vinguttaa rajoittajan tuntumaan ja sinne asti se "kiihtyikin". Paremminkin oli niin että vällärit ei sovi ihan parhaiten kun kakkonen loppuu ~90 ja kolmosella se vetää siinä vaiheessa vielä vähän laiskasti mäissä - no jaksaa se nyt mäen alla olleen vauhdin pitää mutta ei kiihdy yhtään... Pienempi rengas olis ainakin tuossa mun pommissa parempi jotta sais niitä välläreitä vähän tiuhemmiksi. Ja pääsuoran päähän se kelas just sopivasti kolmosella 100 kierrosta vajaa rajoittajaan - olisko ollu joku karvan vajaa 140 mittarinopeutta.arpati kirjoitti:Koneen vetoalue oli aika tiukasti 3500 - 5000 rpm eli ylempänä ei tapahtunut oikein mitään ts kolmosella ei kannattanut vinguttaa lähtösuoralle kun ei vauhtia kertynyt
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Kiitokset täältäkin! Hauskaa oli ja kelikin suosi 8)
Keltsi tuossa jo kertoikin tärkeimmät eli säätöä ja hieman isompaakin tekemistä riittää 3P on kyllä huomattavasti parempi ajaa viime vuoteen verrattuna, mutta syy tuohon "mielenkiintoiseen" mutkakäyttäytymiseen on löydyttävä - ja korjattava. Katsotaan sitten laatikkosulkeisten yhteydessä...
Ja niin... Keltsi tosiaan kellotti tuon ajan 3P:lla. Meikäläinen oli siinä vaiheessä hämmentämässä puurokattilaa
Keltsi tuossa jo kertoikin tärkeimmät eli säätöä ja hieman isompaakin tekemistä riittää 3P on kyllä huomattavasti parempi ajaa viime vuoteen verrattuna, mutta syy tuohon "mielenkiintoiseen" mutkakäyttäytymiseen on löydyttävä - ja korjattava. Katsotaan sitten laatikkosulkeisten yhteydessä...
Ja niin... Keltsi tosiaan kellotti tuon ajan 3P:lla. Meikäläinen oli siinä vaiheessä hämmentämässä puurokattilaa
Fiat 128 3P 1.6tbo, vm. 1978
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Hauskaa oli.
Yykkä kaipaa lisää jalostusta, ja nyt lähtee tilaukseen vähän paremmat gummid.
Kokeilisi vähän matalampia kumeja, jos vaikka muuttuisi tuo välityssuhde edullisemmaksi suolenkiltä nousuun.
Yykkä kaipaa lisää jalostusta, ja nyt lähtee tilaukseen vähän paremmat gummid.
Kokeilisi vähän matalampia kumeja, jos vaikka muuttuisi tuo välityssuhde edullisemmaksi suolenkiltä nousuun.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Missä kaikki kuva ja videot luuraa?
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Kun ei kerran saa omia laitteita ikinä ajokuntoon, niin keskitytään sitten kuvaamiseen
Tossa muutama otos.
T: Saku
Tossa muutama otos.
T: Saku
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
No kyllä mulla on kanssa vielä ranteet aika ruosteessa ja se hauskanpitohan on tosiaan se pääasia . Vakiokuntoinen tuo on ja veikkaisin että pikku lisätreenillä menee suht helposti alle 1.50. Sen jälkee vois sit alkaa tuunaamaan autoakinarpati kirjoitti: Jep jep... Hienosti tuli vakiokuntoinen (?) bravakin pikkukoneella kun aika-ajossa lähes sama aika Taitaa olla meikäläisen ajolinjoissa/jarrutuksissa vielä hiomista No hauskaa oli ja se on pääasia
Hyviä kuvia Sakulla! =)
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Tuli lähdettyä sittenkin ja mukavata oli, iso kiitos järjestäjille!
Ajanotossa ajamani aikakin miellyttää(vaikka eihän se nappikierros ollut ), ensivuodelle hieman muutoksia autoon niin saa enemmän luottoa. Siskokin tykkäsi kun pääsi hitaalla vuorolla kyytiin. Ei ollut tällä kertaa ongelmia öljynpaineiden tippumisen kanssa vaikka on 10W-40 litkut sisällä, kun malttoi ajaa max 4 kierrosta putkeen..
Ajanotossa ajamani aikakin miellyttää(vaikka eihän se nappikierros ollut ), ensivuodelle hieman muutoksia autoon niin saa enemmän luottoa. Siskokin tykkäsi kun pääsi hitaalla vuorolla kyytiin. Ei ollut tällä kertaa ongelmia öljynpaineiden tippumisen kanssa vaikka on 10W-40 litkut sisällä, kun malttoi ajaa max 4 kierrosta putkeen..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Hauskaa oli, ei voi muuta sanoa. Mitään ei päässyt käymään eikä hajoamaan, eikä olisi syytäkään vielä kun hieman varovaisesti tuli ajeltua, mikä on tietysti ihan hyvä. Taas kerran kiitokset järjestäjille, ja kaikille muillekin hyvästä päivästä. Hienoja kuviakin on jo näköjään saatu esille, loistavaa!
Lada 2103 TC -77
Lada 2105 TC TIC -81
Lada 2105 TC TIC -81
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
Perhana, pitääkö mun alkaa jalostaa "aitoa" Mirafioria, kun nyt pysyin vain vaivoin Brava-rintaman edellä. Jos se alle 1.50 tavoite toteutuis mullakin joskus. Tosin 185/60R14 renkaista en luovu, jotenkin se tyyli pitää säilyttää. Niin ja onneksi ei ole öljyinformaatiomittaristoa, parempi kun ei tiedä.. Miten lie Valvoline maxlife noin niinkuin ratakäytössä kun vesilämpömittarissa lukee 110 astetta ja öljypohjakin lyhytiskuisen version eli 3cm ylitäytetty eikä loiskelevyjä.-HH- kirjoitti:No kyllä mulla on kanssa vielä ranteet aika ruosteessa ja se hauskanpitohan on tosiaan se pääasia . Vakiokuntoinen tuo on ja veikkaisin että pikku lisätreenillä menee suht helposti alle 1.50. Sen jälkee vois sit alkaa tuunaamaan autoakin
Aika-ajon ekoissa mutkissa kummastelin kolinaa takapäästä, vilkaisu olan yli paljasti kerhon kassalippaan unohtuneen takajalkatilaan..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
^Oikeen ratarenkaat sulla kun noin matalaprofiiliset . Mulla oli vastaava leveys 65-sarjasena ja paistoleimat vuodelta 99... Tosin eipä aika ainakaan renkaista kiinni ollut - kyllä noiden tarjoama pito oli tällä kertaa ainakin ihan riittävä eikä niitä tarvinnut sääliä.
Oli näemmä kalustotappiotakin tullut. Yks keskiökuppi vanteesta kadonnut kun unhottui ne irroittaa - oli muovi ottaanut sen verran kipeetä että klipsut ei pidä etuvanteissa enää mitään. Lisäksi näemmä yks iskarikin lisää on alkanut vuotamaan...
ps. Sämpy, tuossa haluamasi koossa löytyy sitten kanssa noita kaikenmaailman "katuslicksejäkin" joten ei koosta tarvii tinkiä 8)
Oli näemmä kalustotappiotakin tullut. Yks keskiökuppi vanteesta kadonnut kun unhottui ne irroittaa - oli muovi ottaanut sen verran kipeetä että klipsut ei pidä etuvanteissa enää mitään. Lisäksi näemmä yks iskarikin lisää on alkanut vuotamaan...
ps. Sämpy, tuossa haluamasi koossa löytyy sitten kanssa noita kaikenmaailman "katuslicksejäkin" joten ei koosta tarvii tinkiä 8)
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: GFF RRRatapäivä Ahvenisto su 5.6.2011
No muuta ongelmaa ei ollut vakiossa lyhytiskuisessa TC:ssä kuin se että suolenkin siinä ekassa vasemmassa kireässä mutkassa öljynpaine hieman laski kun siihen latasi täysiä. Muuten ei neulassa näkynyt mitään tippumisia. Paineet yli 4 bar kierroksilla ja koneet lämmöt sitkeästi 82-84.Sämpy kirjoitti: Niin ja onneksi ei ole öljyinformaatiomittaristoa, parempi kun ei tiedä.. Miten lie Valvoline maxlife noin niinkuin ratakäytössä kun vesilämpömittarissa lukee 110 astetta ja öljypohjakin lyhytiskuisen version eli 3cm ylitäytetty eikä loiskelevyjä.
Kova peli.
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae