GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
Vähän jäi kyl kaivertamaan, etten jääny ajamaan aika-ajoo. Mutta parempi niin, ni en ainakaan innostunu rikkomaan yykkää.
Mut ei kai tuo taaskaan hitaimmasta päästä ois ollu(spekuloi).
Mut ei kai tuo taaskaan hitaimmasta päästä ois ollu(spekuloi).
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
Juu sen verran alkoi eilen vi##amaan kun kusiaisen kaasari oli heti jäässä kun ajoit kierroksen Nyt tilasin Jyväskylään penkkiin ajan 11.3 haltecin säätöön ja yhtään tavaraa ei ole viellä kiinni koneessa no se hieman motivoi tekemään kun tietää et ongelmat poistuu.
Kaikkea sitä rakentas jos olis aikaa ja rahaa
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
Milläs tekniikalla tuo kusiainen muuten oli?
Oli tuo kartturi paimennettavana, ni ei ehtinny niin paljoa tutustumaan kalustoihin.
Oli tuo kartturi paimennettavana, ni ei ehtinny niin paljoa tutustumaan kalustoihin.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
Tervehdys
Kiitoksia vaan kaikille järjestelyihin osallistuneille. Erityisesti heille, jotka ovat koko talven tahkonneet rataa aurauskalustolla.
Tykkäsin radasta, mutkat oli Integralelle (tai ainakin meikäläiselle) sopivan haastavia. Vaihtelevia ja hyvin ajettavia. Lyhyen radan etu on, että mutkat oppii nopeammin kuin pitkässä radassa. Kaikki hyvä loppuu aikanaan, niin tässäkin tapauksessa. Jotain ylimääräistä vikinää alkoi voimansiirrosta kuulua. Mutta hauskaa oli koko rahan edestä, mitä tämä nyt lopulta sitten tuleekaan maksamaan..
Juha
Kiitoksia vaan kaikille järjestelyihin osallistuneille. Erityisesti heille, jotka ovat koko talven tahkonneet rataa aurauskalustolla.
Tykkäsin radasta, mutkat oli Integralelle (tai ainakin meikäläiselle) sopivan haastavia. Vaihtelevia ja hyvin ajettavia. Lyhyen radan etu on, että mutkat oppii nopeammin kuin pitkässä radassa. Kaikki hyvä loppuu aikanaan, niin tässäkin tapauksessa. Jotain ylimääräistä vikinää alkoi voimansiirrosta kuulua. Mutta hauskaa oli koko rahan edestä, mitä tämä nyt lopulta sitten tuleekaan maksamaan..
Juha
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
Videot lisättymkk kirjoitti:Kuvia ensi hätään. Videoita myöhemmin.
http://mkk72.1g.fi/kuvat/Gff+Heinola+2011/
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
KIITOS!
Päivä oli ihan loistava ja porukkaa paikalla reilusti. Kalustopuolellakin oli edustettuna vähän kaikenlaista härpätintä. Ratakilsoja taisi tulla n. 60 eli riittämiin tänä vuonna.
Ratakin oli hyvässä kunnossa eikä edes urautunut pahasti ja pitoa riitti loppumetreille saakka.
Kapaleinolle iso kiitos mahdollisuudesta käydä revittämässä rokkiralliladalla, oli kyllä sellanen kokemus että muistaa ikänsä. BRUTAALI vehje.
Kiitos rataisännälle sekä GFF:lle makkaroista, kahvista yms. särpimistä.
Ensi vuonna taas uudestaan!
Päivä oli ihan loistava ja porukkaa paikalla reilusti. Kalustopuolellakin oli edustettuna vähän kaikenlaista härpätintä. Ratakilsoja taisi tulla n. 60 eli riittämiin tänä vuonna.
Ratakin oli hyvässä kunnossa eikä edes urautunut pahasti ja pitoa riitti loppumetreille saakka.
Kapaleinolle iso kiitos mahdollisuudesta käydä revittämässä rokkiralliladalla, oli kyllä sellanen kokemus että muistaa ikänsä. BRUTAALI vehje.
Kiitos rataisännälle sekä GFF:lle makkaroista, kahvista yms. särpimistä.
Ensi vuonna taas uudestaan!
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
Heippulis!
Kun sain tuon kiireellisimmän kerhovelvoitteeen lopulta käsistä, niin tässä vihdoin näitä aikoja.
Sitä ennen kiitoksia ja kumarruksia kaikille tapahtumaan osallistuneille! Tänä vuonna oli todella monipuolista kalustoa 8) . Kiva että radan ”löytänyt” kapaleino pääsi nyt paikalle ja peräti kahden kilpa-auton voimin! Niistä toisella kun vielä halukkaat pääsivät ottamaan tyypit. Hienoa oli myös nähdä – ja kuulla jkedinon Grale kiitämässä radalla. Kymenlaakson Lada-joukkue oli entistäkin edustavampi. Mirafioreita, tuota automaailman jalokiveä, oli peräti kaksin kappalein , molemmat hienosti TV-lamppuisia 8) , vaikka toisessa soutuvenheen palaset kyljissä olivatkin . Erityisen upeaa oli nähdä kerrankin pilaamaton kaksiovinen. Mielenkiintoinen oli horisontaalitason vaihdoksen kokenut Ladakin. Mukava yllätys oli myös ”ulkomaan vieraan” saapuminen uusimpine tuliaisineen . Yrityiskiitos jälleen rataisännälle hienokuntoisesta, leveästä ja vauhdikkaasta radasta sekä nuotiopaikan järjestämisestä ! Kiitos myös makkaranpaisto tulet virittäneille ja nuotiosumppeja keitelleille sekä ajanottotehtävissä värjötelleille!
Henkilökohtaisen kiitokseni kaikille onnettoman kolariropposeni renkaanvaihto ja huoltotöihin osallistuneille, ainakin mkk, Mako ja muu Kotkan Lada-team. Kiva oli myös Makon tarjoama mahdollisuus kiertää tänäkin talvena rataa takavetokalustolla. En muistanutkaan että Lada on noin hieno auto ajaa 8) ; vuosi sitten jouduin Samaraa siirtämään tallilta kämpille ja se saastutti ajatusmaailmaani tuolta osin . Muutoin kyllä sympatiani ovat etuveto-Ladojenkin puolella.
Anteeksipyyntö osastolle se että opaskyltit tänäkin vuonna myöhässä, maito kaffetta varten unehtui ja pannukahvi sihvilän pysyminen piilossa kassinpohjalle loppumetreille asti. Niin ja ajanotonkin olisi voinut järjestää aiemmin, nyt muutama nopea laite kerkesi haavoittua ja poistua paikalta ennen sitä. Toiset taas ehtivät jo ruuvata siviilipyörät piikkien tilalle. Harmittaa jälleen myös etten oikein kenenkään kanssa ehtinyt jutustelemaan, riittävästi kuvaamaan tai edes kaikkiin kiintoisiin autoihin tutustumaan. Pahoitteluni myös muutoinkin kovia kokeneelle käyttökulkinelleeni kohtuuttomasta kiusaamisestani - taas kerran...
Ajat, seisova & lentävä kierros: (* auton perässä = piikeillä)
kapaleino R-ralli Lada/Opl* 52,16 & 46,87
S. (januskixxin) Uno 1,1 i.e.s. 1:03,63 & 1:00,62
Jokari Kantti-Lada 1:05,30 & 59,89
R Nappis-Lada 1:06,85 & 1:01,17
E. (januskixxin) Uno 1,1 i.e.s. 1:07,80 & 1:00,81
Kapaleino ABA 600/AX* 48,74 & 47,51
Mako Nappis-Lada Kolhoosimalli 1500 1:06,90 & 58,07
Jape 131 tikku-1600* 59,50 & 52,30
januskixx Uno 1,1 i.e.s. 1:02,55 & 58,38
anaconda Kantti-Lada 1,6TC 1:09,8 & 1:03,5
mkk (jkiurun) Punto 75S* 57,00 & 52,4
Kun sain tuon kiireellisimmän kerhovelvoitteeen lopulta käsistä, niin tässä vihdoin näitä aikoja.
Sitä ennen kiitoksia ja kumarruksia kaikille tapahtumaan osallistuneille! Tänä vuonna oli todella monipuolista kalustoa 8) . Kiva että radan ”löytänyt” kapaleino pääsi nyt paikalle ja peräti kahden kilpa-auton voimin! Niistä toisella kun vielä halukkaat pääsivät ottamaan tyypit. Hienoa oli myös nähdä – ja kuulla jkedinon Grale kiitämässä radalla. Kymenlaakson Lada-joukkue oli entistäkin edustavampi. Mirafioreita, tuota automaailman jalokiveä, oli peräti kaksin kappalein , molemmat hienosti TV-lamppuisia 8) , vaikka toisessa soutuvenheen palaset kyljissä olivatkin . Erityisen upeaa oli nähdä kerrankin pilaamaton kaksiovinen. Mielenkiintoinen oli horisontaalitason vaihdoksen kokenut Ladakin. Mukava yllätys oli myös ”ulkomaan vieraan” saapuminen uusimpine tuliaisineen . Yrityiskiitos jälleen rataisännälle hienokuntoisesta, leveästä ja vauhdikkaasta radasta sekä nuotiopaikan järjestämisestä ! Kiitos myös makkaranpaisto tulet virittäneille ja nuotiosumppeja keitelleille sekä ajanottotehtävissä värjötelleille!
Henkilökohtaisen kiitokseni kaikille onnettoman kolariropposeni renkaanvaihto ja huoltotöihin osallistuneille, ainakin mkk, Mako ja muu Kotkan Lada-team. Kiva oli myös Makon tarjoama mahdollisuus kiertää tänäkin talvena rataa takavetokalustolla. En muistanutkaan että Lada on noin hieno auto ajaa 8) ; vuosi sitten jouduin Samaraa siirtämään tallilta kämpille ja se saastutti ajatusmaailmaani tuolta osin . Muutoin kyllä sympatiani ovat etuveto-Ladojenkin puolella.
Anteeksipyyntö osastolle se että opaskyltit tänäkin vuonna myöhässä, maito kaffetta varten unehtui ja pannukahvi sihvilän pysyminen piilossa kassinpohjalle loppumetreille asti. Niin ja ajanotonkin olisi voinut järjestää aiemmin, nyt muutama nopea laite kerkesi haavoittua ja poistua paikalta ennen sitä. Toiset taas ehtivät jo ruuvata siviilipyörät piikkien tilalle. Harmittaa jälleen myös etten oikein kenenkään kanssa ehtinyt jutustelemaan, riittävästi kuvaamaan tai edes kaikkiin kiintoisiin autoihin tutustumaan. Pahoitteluni myös muutoinkin kovia kokeneelle käyttökulkinelleeni kohtuuttomasta kiusaamisestani - taas kerran...
Ajat, seisova & lentävä kierros: (* auton perässä = piikeillä)
kapaleino R-ralli Lada/Opl* 52,16 & 46,87
S. (januskixxin) Uno 1,1 i.e.s. 1:03,63 & 1:00,62
Jokari Kantti-Lada 1:05,30 & 59,89
R Nappis-Lada 1:06,85 & 1:01,17
E. (januskixxin) Uno 1,1 i.e.s. 1:07,80 & 1:00,81
Kapaleino ABA 600/AX* 48,74 & 47,51
Mako Nappis-Lada Kolhoosimalli 1500 1:06,90 & 58,07
Jape 131 tikku-1600* 59,50 & 52,30
januskixx Uno 1,1 i.e.s. 1:02,55 & 58,38
anaconda Kantti-Lada 1,6TC 1:09,8 & 1:03,5
mkk (jkiurun) Punto 75S* 57,00 & 52,4
aloitteleva Fiat-ropaaja vaikka tittelit, onneksi,
poistettiinkin
poistettiinkin
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
Mielenkiintoista vertailla aikoja viimevuotiseen, päivittämällä renkaat Hakkis Vitosiin, vaihtamalla takaiskarit kisamallin Bilsteineistä tavallisiin kaasuihin ja heittämällä oikea lukko taka-akselille ajoista tippui -15 ja -16 sekuntia 800 m radalla. Aika jäätävä ero.
Joskin tänä vuonna rata ei ollut mielestäni niin liukas kuin viimevuonna, piikkivehkeitä oli sen verran paljon rataa karhentamassa.
Joskin tänä vuonna rata ei ollut mielestäni niin liukas kuin viimevuonna, piikkivehkeitä oli sen verran paljon rataa karhentamassa.
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
Milläs autoilla ajavat muuten löytyy minkäkin nimimerkin takaa? Itse laahustin huonorenkaisella keltaisella Prismalla muiden tientukkona.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
http://www.aijaa.com/v.php?i=7015157.jpg
Tuossa omani. Helmiäisvärihän tuo on, mutta varjossa näyttää aivan punamullan punaiselta. No vaihdellaan sitä sitten joskus, kunhan nyt saisi edes tuota tekniikkaa taas päiviteltyä..
Tuossa omani. Helmiäisvärihän tuo on, mutta varjossa näyttää aivan punamullan punaiselta. No vaihdellaan sitä sitten joskus, kunhan nyt saisi edes tuota tekniikkaa taas päiviteltyä..
Lada 2103 TC -77
Lada 2105 TC TIC -81
Lada 2105 TC TIC -81
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
Aivan aluksi haluan kiittää kaikkia tapahtuman mahdollistaneita tahoja. Kiitos myös erittäin vaikuttavasta koeajosta kapaleinolle, on se rokkiralli kyllä melkoista. Oli kyllä mahtava ja vauhdikas ajopäivä, eikä lievältä dramatiikaltakaan vältytty. Hienoa myös oli, että osallistujia oli rohkaistunut paikalle entistä enemmän.
Sitten pahoittelut siitä, etten ole saanut vielä aikaiseksi laitella omia kuvia jakoon, eipä ne tosin häävejäkään ole. Josko huomenna jo?
Ilmeisesti italistit eivät kehtaa omia laitteitaan esitellä, kun näkyville asetetaan pelkkiä lisenssituotteita, kuten omani tässä: http://i254.photobucket.com/albums/hh11 ... 612102.jpg
Jos tuon kehtaa omakseen mainita, ei pitäisi muidenkaan joutua kainostelemaan?
Sitten pahoittelut siitä, etten ole saanut vielä aikaiseksi laitella omia kuvia jakoon, eipä ne tosin häävejäkään ole. Josko huomenna jo?
Ilmeisesti italistit eivät kehtaa omia laitteitaan esitellä, kun näkyville asetetaan pelkkiä lisenssituotteita, kuten omani tässä: http://i254.photobucket.com/albums/hh11 ... 612102.jpg
Jos tuon kehtaa omakseen mainita, ei pitäisi muidenkaan joutua kainostelemaan?
Fiat 133 -76 MA
Lada 2102 16V
Fiat Milletrecento -65
Lada 2102 16V
Fiat Milletrecento -65
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
Tarvitseeko erikseen mainita että punainen Y10 oli minun?Mako kirjoitti:Ilmeisesti italistit eivät kehtaa omia laitteitaan esitellä, kun näkyville asetetaan pelkkiä lisenssituotteita.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: GFF jäärrrata Heinola 26.2.2011
Kiitän myös koko Uno-jengin puolesta hyvästä tapahtumasta! Mukavaa oli. Mukaan pakotettu pikkuvelikin viihtyi ratin takana yllättävän hyvin, vaikka aluksi vierastikin ajamista. Ajokortti vasta pari päivää taskussa, joten ei ihme Hienoja pirssejä porukalla. Tuli hymyä huuleen kun katseli jätkien kaasuttavan ohi! Itse tykkäsin radasta, vaikka perus kumeilla olikin liukasta. Lopulta kuitenkin alkoivat linjat löytymään niin sai kellotettua kohtalaisen ajankin Kiitos myös jkiurulle ajo-ohjeista ja mahtavista punton tyypeistä. Oltiin kaikki kolme siitä niin hyvissä fiiliksissä koko kotimatkan ajan! Täytyy ensitalveksi hommailla itellekin piikkipyörät alle niin voidaan painia isojen poikien sarjassa. Hehe.. Siinä actionkuva omasta unskista http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4949_n.jpg
Ps. Kouvolassa on erittäin hyvä rallycrossrata, jolla ei ole vapaina harjoitusaikoina ratamaksuja. Kypärät mukaan ja baanalle, jos kiinnostaa. Ottakaa yhteyttä jos mieli tekee ajella, tulen kaveriksi! Vaikka koko porukalla joskus? Kausi alkaa kun lumet sulaa!
Ps. Kouvolassa on erittäin hyvä rallycrossrata, jolla ei ole vapaina harjoitusaikoina ratamaksuja. Kypärät mukaan ja baanalle, jos kiinnostaa. Ottakaa yhteyttä jos mieli tekee ajella, tulen kaveriksi! Vaikka koko porukalla joskus? Kausi alkaa kun lumet sulaa!