Lumipalloralli 2007
Ammattikouluaikaan koulukaverin Asconasta alkoi nastat napsumaan irti vajaassa kahdessasadassa ja kyllä se kaikki nastat sai irti sillä reissulla . Itselläni ei ole kyllä koskaan kovassa vauhdissa nastat lähtenyt irti - talvirengas on kyllä mennyt rikki parin satkun vauhdissa... Enkä kyllä usko siihen että nastat lähtee irti kovassa vauhdissa, ennenkuin itse näen .. Mutta eiköhän nastat yleensä lähde kiihdytyksissä irti, varsinkin keväällä kun on sulaa ja lunta.. Yleensä nastoista on lähtenyt kärjet irti tai ne on taittunut ihan vinoon niin ettei niistä mitään hyötyä ole pidon kannalta.
Lumipalloralliin pitää kyllä ehdottomasti saada joku lousku toimintaan ja eikun vetäville pyörille HPKL4 tai 5:t .
Lumipalloralliin pitää kyllä ehdottomasti saada joku lousku toimintaan ja eikun vetäville pyörille HPKL4 tai 5:t .
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Sitä että jos yksi malli on susi niin ei se automaattisesti tarkoita sitä että seuraajatkin ovat - ja sama tietty toisinpäin eli jos joku malli on ollut kerran hyvä ei se tarkoita että jatkossa kaikki vastaavat on hyviä. Eli siis yleistämistä...vvieri kirjoitti:Miten niin ennakkoluuloinen?
Mutta jos ymmärsin väärin niin unohda koko juttu...
Ai niin - oli viime keväänä ekasarjan Ivaloissa nastan rungot pirun tiukassa . Juu - juurikin rungot kun Koskenpään reissun jälkeen ei eturenkaissa ollut kärkiä pahemmin tallella...
Mä en noista Lumpparirallin renkaista jaksa pahemmin stressata. Tallistahan löytyy on ne legendaariset sisäkaarteeseen viettävät Hakkikset (pari ykkösiä ja pari kymppejä) ja kun ovat vielä vanteellakin niin voiskin ihan piruuttaas laittaa ne alle ja sitten copypasteta vaan selityksiä jo valmiiksi topicciin
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Siksi käytinkin tuossa sanaa 'oli'.
Tosiaan tuo sisäänpäin suistamisen riski on kyllä paha ja vaarallinen ominaisuus renkaassa - niille jotka eivät tiedä, katsokaa tuolta vuoden 2005 videosta ( http://sorri.homeip.net/lumipalloralli/ ). Itse tapaturma kohdassa alk. n. 17:37 ja kuskin kommentit tapahtuneesta 20:20.
Tosiaan tuo sisäänpäin suistamisen riski on kyllä paha ja vaarallinen ominaisuus renkaassa - niille jotka eivät tiedä, katsokaa tuolta vuoden 2005 videosta ( http://sorri.homeip.net/lumipalloralli/ ). Itse tapaturma kohdassa alk. n. 17:37 ja kuskin kommentit tapahtuneesta 20:20.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Noista nastojen irtoilemisesta vielä, lankomiehellä on 2003-mallisen Punton (RIP) mukana tuleet Pirellin nastat (Winter Carving tai jotain sellaista se mallinimi), niistä on piikit kyllä hävinneet oikein urakalla! Muistaakseni jossain renkaassa varmaan jotain 60-70%:n kato, eikä ole ajeltu radoilla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Omissa Nokia(huom ei Nokian) talvirenkaissa tuntuu nastat pysyvän ihan hyvin.. viime talvena noin 10tkm ja kaikki ihan ok.. toki asfaltilla sudittelut kuluttavat piikkien päät vähän huonoiksi.. tarvee varmaan seuraavaan kierrokseen pyytää ns. pakun nastat.. nekun näyttävät ite ne tuolla pajalla nastoittavan.. noihan ei viellä edes näyttäisi kai pahan laittomilta kadulla.. rapinaa tulee joka puolelta joten sen lisääntyminen ei liene ropleema... vanhojen jatko virittäminen ei liene järkevää.. vaikka pyssy ja enskamopon nastoja saattaisikin jostain löytyä...
hmm.. tarveeko joku talven ajettuja kelpo 205/50-16" nastiksia?
hmm.. tarveeko joku talven ajettuja kelpo 205/50-16" nastiksia?
LANCIA delta integrale 16v -88
Tai sitten se 'n' on myöhemmin liitetty siksi jotta pystytään identifioimaan laadukkaat nokian tuotteet...
Talvirengasjutut eivät ole milloinkaan Lumipalloralliin liittyen offtopiccia, sen verran paljon niitä on livenäkin paikan päällä puitu..
nimim. 'tuskin maltan odottaa...'
Talvirengasjutut eivät ole milloinkaan Lumipalloralliin liittyen offtopiccia, sen verran paljon niitä on livenäkin paikan päällä puitu..
nimim. 'tuskin maltan odottaa...'
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
No et oo ainoo... Ja tosiaan näitä rengasasioita pitääkin täällä pohtia että tietää sitten tapahtuman jälkeen minkä selityksen voorumin kätköistä kaivaavvieri kirjoitti: nimim. 'tuskin maltan odottaa...'
Vai pitäiskö tullakkin kitkoilla - ei mutta sitten jäis iltaohjelmat väliin...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Kuvassa Bridgestone Noranza jotka oli punton alla kokona 165/65-14
Nastoja lähti mystisesti pieniltä alueilta esim, ulkoreunalta n15cm matkalta puuttu kaikki. Tämmösia molemmissa eturenkaissa. Takana lähtenyt aika vähän.
Pienessä mielessä käynyt että kysyis jos joku suostus tavallisia nastoja liimalla laittamaan. Luulis ainakin pysyvän.
Ja ensi talvena tarkotus tulla pelipaikalle ja tehoja kun saatiin pikkasen lisää niin pitäis siinä peltoaukeella päästä vähän kovempaa. Vaikka aika syvälle hankeen päästiin viimeksi pienemmilläkin tehoilla.
Tällä vuorokierrolla osuu yövuoro joten ei voi jäädä kuuntelee selityksiä.
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
luigi kirjoitti:Nykyisinhän saapastehtaan renkaat myydään nimellä Nokian, eli ännä lisätty erottamaan kenkäpuhelinfirmasta.Meltdown kirjoitti:tl1000r kirjoitti:Omissa Nokia(huom ei Nokian)
Jep eli ilmeisesti jonkut kopiot.. malli merkintäkin oli joku mitä ei nokialta löydy mutta silti tyyliin sopiva.. NRS-T tai jotain.. hintakin tosiaan n.30% aidosta....
LANCIA delta integrale 16v -88
Jokimaalla Vieterikadulla oli joskus joku firma missä mulle liimattiin PV:n (susuki) nokialaisiin nastat. 8) Ne oli vähän uhkarohkeet paljaalla asfaltilla, mutta piti jäällä. 8)mkk kirjoitti: Pienessä mielessä käynyt että kysyis jos joku suostus tavallisia nastoja liimalla laittamaan. Luulis ainakin pysyvän.
Näyttäis itseastiassa olevan vieläkin tuo firma tuolla vaikka peevee-ajoista onkin jokunen vuosi. Googlella löydettyä:
Jumpsis Oy, Vieterikatu 6, 15700 LAHTI
tai
Jumpsis Oy
Kyläkunnantie 32, 15700 LAHTI
Puhelin: 0500 498161