Lumipalloralli 2006
Vaikken nyt ole vielä yhdessäkään tapahtumassa paikalla ollutkaan, niin sanoisin, että on ainakin ihan hyvä, ettei osanottajakalustoa ole tiukasti rajattu yhteen merkkiin. Riittää vähän paremmin porukkaa noihin tapahtumiin, Lancia-kanta kun ei ole ihan niitä suurimpia. Pitää muistaa, että osa harrastajista tuskin haluaa harrastevälinettään riskeerata/rääkätä radalla, tietysti yksi ratkaisu on kuvissa näkemäni riisuttu Prisma (vai mikä juttu se puskuriton Prisma oikein oli? Joku forumilainen? ), jossa ulosajossa herkästi rikkoutuvat osat on otettu pois. Tämä siis pienentää "potentiaalisten" osallistujien määrää entisestään.
Mikäs noissa muuten on ollut käytäntönä, tuleeko osallistumisoikeus jäsenyyden mukana, vai pitääkö ajoautonkin olla oikeaa merkkiä/konsernia? Jos sattuisi joskus olemaan tapahtuman aikaan lankku pukeilla, niin tehdäänkö natsipakastimesta porukalla nuotio makkaranpaistoon, jos joku sellaisella paikalle saapuu, vaikka kuinka olisi jäsen?
H...etti, kun tuli sekoiltua tuon Kuivannon ja Lumipallorallin kanssa, viime vuonnahan oli kait joku tapahtuma Punkaharjulla, mikä olisi ollut jo sopivan lähellä. Sekoitin sitten Kuivannon siihen Punkaharjuun, niin ei tullut järjestettyä aikaa Lumipallorallille. Huomasin virheeni siinä Lumipallorallin aikoihin. No, jos ens vuonna sitten.
Edit: Pitäis lukea nuo jutut ennenkuin lähettää..
Mikäs noissa muuten on ollut käytäntönä, tuleeko osallistumisoikeus jäsenyyden mukana, vai pitääkö ajoautonkin olla oikeaa merkkiä/konsernia? Jos sattuisi joskus olemaan tapahtuman aikaan lankku pukeilla, niin tehdäänkö natsipakastimesta porukalla nuotio makkaranpaistoon, jos joku sellaisella paikalle saapuu, vaikka kuinka olisi jäsen?
H...etti, kun tuli sekoiltua tuon Kuivannon ja Lumipallorallin kanssa, viime vuonnahan oli kait joku tapahtuma Punkaharjulla, mikä olisi ollut jo sopivan lähellä. Sekoitin sitten Kuivannon siihen Punkaharjuun, niin ei tullut järjestettyä aikaa Lumipallorallille. Huomasin virheeni siinä Lumipallorallin aikoihin. No, jos ens vuonna sitten.
Edit: Pitäis lukea nuo jutut ennenkuin lähettää..
Viimeksi muokannut Luigi, 12.02.2006 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Joo!!! kehittää pitäs. Leipää ja sirkushuveja! Olut teltta, makkaran myyntiä, yö kerho ja sit sellanen rata kun mm rallin yleisö pätkillä et saa mies miestä vastaan ajaa kisaa! No einyt vaiskaan
Tollasiahan nää tapahtumat yleensä on, ei ne ladojen kokoontumisajot ja VW kokoontumiset ABC asemalla sen ihmeellisempiä ole. Ehkä se on jokaisesta itsestään kiinni miten viihtyy. Se 13 v tais olla ainut todistetusti jolla ei ollut korttia? Liian vaikeeksi noita juttuja ei ehkä kannata tehdä ja sääntöja ja määräyksiä ruveta räätälöimään. Suhteellisen pienestä piiristi on kysymys niin homman pitäs pelata kun jokainen toimis hyvän omantunnon mukaan ja kantaa vastuun tekemisistään. Mielestäni jäärata on paras paikka kokeilla ajoa ja rajojansa olipa sitten kortti tai.
(jos yleensäkin allitsee auton ajon jollain lailla)
Itse en tule ensi talvena jos ei alle tuu takapotkuu, eli kutsu pitäs laittaa liikenteeseen, niin saadaan niitä alta 3 minsan aikoja . Tuo etuveto ja kitkarengas yhdistelmä ei oikein innostanut.
Tollasiahan nää tapahtumat yleensä on, ei ne ladojen kokoontumisajot ja VW kokoontumiset ABC asemalla sen ihmeellisempiä ole. Ehkä se on jokaisesta itsestään kiinni miten viihtyy. Se 13 v tais olla ainut todistetusti jolla ei ollut korttia? Liian vaikeeksi noita juttuja ei ehkä kannata tehdä ja sääntöja ja määräyksiä ruveta räätälöimään. Suhteellisen pienestä piiristi on kysymys niin homman pitäs pelata kun jokainen toimis hyvän omantunnon mukaan ja kantaa vastuun tekemisistään. Mielestäni jäärata on paras paikka kokeilla ajoa ja rajojansa olipa sitten kortti tai.
(jos yleensäkin allitsee auton ajon jollain lailla)
Itse en tule ensi talvena jos ei alle tuu takapotkuu, eli kutsu pitäs laittaa liikenteeseen, niin saadaan niitä alta 3 minsan aikoja . Tuo etuveto ja kitkarengas yhdistelmä ei oikein innostanut.
Täh? Meinaat takatuupparilla saada kovia aikoja? Takavetosista saadaan parhaat valokuvat kun vedetään kunnolla kahva edellä, mutta ei niillä etuvetoisille pärjää nopeudessa....Anderssi kirjoitti:Itse en tule ensi talvena jos ei alle tuu takapotkuu, eli kutsu pitäs laittaa liikenteeseen, niin saadaan niitä alta 3 minsan aikoja .
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Oiskos tuo kutsu oikeesti kustu, elikkäs 600 Fipatti Siinä on sentään paino vetävillä pyörillä... Se vasta voiskin olla hauskaa katteltavaa, kun kuussatasella vedettäis kahvassaMeltdown kirjoitti:Täh?...Anderssi kirjoitti:...eli kutsu pitäs laittaa liikenteeseen, niin saadaan niitä alta 3 minsan aikoja .
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
No sitten voin minäkin nostaa käden ylöscoupe kirjoitti:Ei tarvi.
Ja olen kyllä sen kannalla että nuorisoakin päästetään pörryyttelemään radalla, tässä kyseenalaistin lähinnä sitä että mitenkä vakuutusyhtiöt suhtautuisivat mahdolliseen mälliin. Mutta se miten nuorisoa päästetään onkin eri asia. Olisiko mahdollista tehdä vaikka niin, että kortittomat saisivat käydä yksi kerrallaan kokeilemassa vaikka siellä jäällä ajamista. Tällöin se todella olisi koko perheen tapahtuma.
Veikkaanpa että kusiainen olisi kova sana noissa karkeloissa. Tuli itsekin leikittyä ajatuksella että jos ei olisi kusiaisen laatikosta puolikas porsinut ja olisi tuonut sen tuonne, niin minkälaisia aikoja olisi saanut Ja kyllä se menee vallan nätisti kahvassa, ei siinä mitäänlanciay10 kirjoitti:Siinä on sentään paino vetävillä pyörillä... Se vasta voiskin olla hauskaa katteltavaa, kun kuussatasella vedettäis kahvassa
[url=http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5649]X1/9 -75 (ja ex. Alfa)[/url]
Näin hommahan oisi ihan ok! Muten itseä tuossa lasten ajeluttamisessa pelottaa se että noille ei ole mitään mittaria että miten ketäkin osaa autoa ajaa. Tällä kertaa kuski oli osaava mutta ans olla kun joku täysin noviisi tulee paikalle pujottelukepiksi ellei edes uskalla ajaa lähellekkään sitä vauhtia kuin muut. Mitenkään uusia naamoja en ainakaan mä vierasta mutta mä taidan katsoa vaan näitä tapahtumia liikaa myös järjestäjän silmin koska joskus on tullut siihen puoleen sotkeuduttua (ja paljon kivampi näissä tapahtumissa on vaan olla vieraana kun ehtii jopa ajamaan ). Sillä kuitenkin järjestäjän pitää ottaa myös tiettyä vastuuta tapahtumasta ja siksi ainakin mun mielestä hänen pitää tietää vähän millaisia kuljettajia radalla pyörii. Kuitenkaan kysymisen ei pitäisi olla kauhean vaikeata... Mutta loppukaneettina tuo on hyvä idea järjestää lapsille oma ajovuoro jolloin hekin pääsisivät koittamaan. Omalle pojalle on vielä riittänyt istuskelu kartturin paikalla mutta kyllä tuokin vaihe jossain välissä tulee että rattiin hänkin haluaisi.LO kirjoitti:Ja olen kyllä sen kannalla että nuorisoakin päästetään pörryyttelemään radalla, tässä kyseenalaistin lähinnä sitä että mitenkä vakuutusyhtiöt suhtautuisivat mahdolliseen mälliin. Mutta se miten nuorisoa päästetään onkin eri asia. Olisiko mahdollista tehdä vaikka niin, että kortittomat saisivat käydä yksi kerrallaan kokeilemassa vaikka siellä jäällä ajamista. Tällöin se todella olisi koko perheen tapahtuma.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Onkos lauantaina muuten alastarolle tulijoita?
http://www.x-treme.fi/tapahtumat/221.dsp
Aattelin ainakin käydä ihmettelemässä jos ei mitään kummallista tuu..
http://www.x-treme.fi/tapahtumat/221.dsp
Aattelin ainakin käydä ihmettelemässä jos ei mitään kummallista tuu..
LANCIA delta integrale 16v -88
Heippis!
Fiat heimopäällikkönä ja viime vuosien GFF- ja LCF-ratapäivävastaavana vaikkakaan en Lumipallorallin järjestelyihin varsinaisesti osallistukaan vastaan tässä muutamiin kysymyksiin liittyen radalla ajamiseen. Lancia kerhon toiminnasta yleensä on avattu uusi aihe.
Kysyin asiaa käyttämästäni vakuutusyhtiöstä Tapiolasta. Ajokortittoman kuljettajan ollessa (syyllisenä) osallisena vahingossa vakuutusyhtiö VOI vähentää tai jättää maksamatta korvauksia. He siis voivat esim. katsoa että 16 vuotiaalla ei ole edellytyksiä kuljettaa autoa 150 km nopeudella. Jos kortittomalla kuskilla on kokemusta esim. kolmevuotiaasta asti mikroautolla ajamisesta ja kilpailemisesta vakuutusyhtiä voi ehkä mahdollisesti (siis varmaa se ei ole) katsoa sen parantavan ko. henkilön kykyä kuljettaa autoa 150 km nopeudella.
Vakuutusyhtiön asiakaspalvelusta on vaikeaa löytää henkilöä joka osaisi asiasta antaa 100% varmoja vastauksia. Juttelin kolmen virkailijan kanssa eikä asia täysin selvinnyt mutta asiantuntijalle(?) on jätetty soittopyyntö.
Eli siis vaikeuksia tai ainakin hankaluuksia asian selvittämisessä kortittoman ollessa osallisena vahingossa ratapäivillä on odotettavissa.
Henkilökohtaisesti olen menettänyt uskoni siihen että ihmiset enää nykyään kantaisisvat itse vastuunsa, niin kerhotapahtumissa kuin niiden ulkopuolellakin Lupaukset unohtuvat viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa koskea omaan lompakkoon, perheenjäseniin tai omiin kavereihin. Tässä nyt en viitannut kehenkään tai mihinkään yksittäiseen tapaukseen!
Siksi valitettavasti näyttää siltä että ratatapahtumisessa joudutaan menemään enemmän ja enemmän niuhotuslinjalle Itse aikoinaan Gruppon touhuihin Seleniuksen kaudella enemmän mukaan tullessani viehätti nimenomaan toiminnan rentous ja sitä nyt itsekin haluaisin harjoittaa, mutta...
Eo. synkästä tekstistä huolimatta UUDET KÄVIJÄT OVAT ENEMMÄN KUIN TERVETULLEITA KERHOTAPAHTUMIIN. Kerhojen hallituksiinkin varmasti kaikki halukkaat pääsevät ja niin GFF kuin LCF:ssa jopa puheenjohtajaksi saakka! Ainakin minä milelläni olen valmis paikkani luovuttamaan ja siirtymään itse vain käymään tapahtumissa vailla järjestelyvastuuta.
Ajokortittomien alaikäisten on mahdollista päästä näissä tapahtumissa ajamaan vaikka yksi kerrallaan radalla kuten ehdotettiin jos asiasta sovitaan. Ainakin silloin JOS on käytössä kaksi rataa ehkä muulloinkin. Muutenkin järjestäjänä toivoisin että kaikki kuljettajat tulisivat esittäytymään ennen radalle menoa vaikkei ratamaksua perittäisikään.
Niin ja minulta löytyy AKK:n peruskilpailijalisenssi rataleimalla sekä vielä hetken voimassa oleva II-toimitsijalisenssi.
Puskuriton punainen Prisma Lumipallorallissa on minun ja mainitut osat poistin etteivät ne menisi rikki penkkaanajoissa. Kyseinen vessa on silti rekisterissä, katsastettu ja vakuutus voimassa.
Pääasiassa nämä kerhotapahtumat ovat tarkoitettu jäsenille ja italialaisille sekä niiden lisenssi (Lada, vanhat Seatit, ym) autoille. Siis nämä ajo-osuudet, saunat ym. kustannuksia aiheuttavat varsinaiset tapahtumaosuudet. Katsomaan paikalle toki saavat tulla muutkin. Erikseen kysymällä kaikki muukin on mahdollista! . Mitä vähemmän jäseniä ja/tai italialaisia/lisenssi autokuntia on paikalla sitä paremmat mahdollisuudet muilla on päästä mukaan. Mutta esim. jäsenten ajamista muunmerkkisillä autoilla on etukäteen vaikea luvata kun etukäteisilmoittautuminen EI vain kerta kaikkiaan näissä kuvioissa toimi! Eli siis ei tiedä paljonko paikalle autokuntia saapuu. Kokemuksesta voin sanoa että talvitapahtumissa ei hirveää ryysistä ole ollut.
Jouni Kiuru
Gruppo Fiat Finlandia Ry
040-5913864
Nastola
Fiat heimopäällikkönä ja viime vuosien GFF- ja LCF-ratapäivävastaavana vaikkakaan en Lumipallorallin järjestelyihin varsinaisesti osallistukaan vastaan tässä muutamiin kysymyksiin liittyen radalla ajamiseen. Lancia kerhon toiminnasta yleensä on avattu uusi aihe.
Kysyin asiaa käyttämästäni vakuutusyhtiöstä Tapiolasta. Ajokortittoman kuljettajan ollessa (syyllisenä) osallisena vahingossa vakuutusyhtiö VOI vähentää tai jättää maksamatta korvauksia. He siis voivat esim. katsoa että 16 vuotiaalla ei ole edellytyksiä kuljettaa autoa 150 km nopeudella. Jos kortittomalla kuskilla on kokemusta esim. kolmevuotiaasta asti mikroautolla ajamisesta ja kilpailemisesta vakuutusyhtiä voi ehkä mahdollisesti (siis varmaa se ei ole) katsoa sen parantavan ko. henkilön kykyä kuljettaa autoa 150 km nopeudella.
Vakuutusyhtiön asiakaspalvelusta on vaikeaa löytää henkilöä joka osaisi asiasta antaa 100% varmoja vastauksia. Juttelin kolmen virkailijan kanssa eikä asia täysin selvinnyt mutta asiantuntijalle(?) on jätetty soittopyyntö.
Eli siis vaikeuksia tai ainakin hankaluuksia asian selvittämisessä kortittoman ollessa osallisena vahingossa ratapäivillä on odotettavissa.
Henkilökohtaisesti olen menettänyt uskoni siihen että ihmiset enää nykyään kantaisisvat itse vastuunsa, niin kerhotapahtumissa kuin niiden ulkopuolellakin Lupaukset unohtuvat viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa koskea omaan lompakkoon, perheenjäseniin tai omiin kavereihin. Tässä nyt en viitannut kehenkään tai mihinkään yksittäiseen tapaukseen!
Siksi valitettavasti näyttää siltä että ratatapahtumisessa joudutaan menemään enemmän ja enemmän niuhotuslinjalle Itse aikoinaan Gruppon touhuihin Seleniuksen kaudella enemmän mukaan tullessani viehätti nimenomaan toiminnan rentous ja sitä nyt itsekin haluaisin harjoittaa, mutta...
Eo. synkästä tekstistä huolimatta UUDET KÄVIJÄT OVAT ENEMMÄN KUIN TERVETULLEITA KERHOTAPAHTUMIIN. Kerhojen hallituksiinkin varmasti kaikki halukkaat pääsevät ja niin GFF kuin LCF:ssa jopa puheenjohtajaksi saakka! Ainakin minä milelläni olen valmis paikkani luovuttamaan ja siirtymään itse vain käymään tapahtumissa vailla järjestelyvastuuta.
Ajokortittomien alaikäisten on mahdollista päästä näissä tapahtumissa ajamaan vaikka yksi kerrallaan radalla kuten ehdotettiin jos asiasta sovitaan. Ainakin silloin JOS on käytössä kaksi rataa ehkä muulloinkin. Muutenkin järjestäjänä toivoisin että kaikki kuljettajat tulisivat esittäytymään ennen radalle menoa vaikkei ratamaksua perittäisikään.
Niin ja minulta löytyy AKK:n peruskilpailijalisenssi rataleimalla sekä vielä hetken voimassa oleva II-toimitsijalisenssi.
Puskuriton punainen Prisma Lumipallorallissa on minun ja mainitut osat poistin etteivät ne menisi rikki penkkaanajoissa. Kyseinen vessa on silti rekisterissä, katsastettu ja vakuutus voimassa.
Pääasiassa nämä kerhotapahtumat ovat tarkoitettu jäsenille ja italialaisille sekä niiden lisenssi (Lada, vanhat Seatit, ym) autoille. Siis nämä ajo-osuudet, saunat ym. kustannuksia aiheuttavat varsinaiset tapahtumaosuudet. Katsomaan paikalle toki saavat tulla muutkin. Erikseen kysymällä kaikki muukin on mahdollista! . Mitä vähemmän jäseniä ja/tai italialaisia/lisenssi autokuntia on paikalla sitä paremmat mahdollisuudet muilla on päästä mukaan. Mutta esim. jäsenten ajamista muunmerkkisillä autoilla on etukäteen vaikea luvata kun etukäteisilmoittautuminen EI vain kerta kaikkiaan näissä kuvioissa toimi! Eli siis ei tiedä paljonko paikalle autokuntia saapuu. Kokemuksesta voin sanoa että talvitapahtumissa ei hirveää ryysistä ole ollut.
Jouni Kiuru
Gruppo Fiat Finlandia Ry
040-5913864
Nastola
aloitteleva Fiat-ropaaja vaikka tittelit, onneksi,
poistettiinkin
poistettiinkin
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
-> tl1000r: mää mietin tota hommaa kyllä..... en tosin välitä kauheasti tällaisista tapahtumista joita pitää hehkuttaa ja olla niin sairaan tuning (??).... En kylläkään ole vielä päässyt selvyyteen, että jaksanko lähteä. Voi olla, että laitetaan ensi vuoden tapahtumalistalle tämäkin....
Onks kellään tietoa tuosta tapahtumasta muilla? Mitä jotain kuvia kattoin niin deeäksien ja vanhojen bemareiden joukkoon ei paljoa kiinnosta kyllä lähteä. No oli toki joku subarukin kuvissa jne, mutta....???
Onks kellään tietoa tuosta tapahtumasta muilla? Mitä jotain kuvia kattoin niin deeäksien ja vanhojen bemareiden joukkoon ei paljoa kiinnosta kyllä lähteä. No oli toki joku subarukin kuvissa jne, mutta....???
Tarkoitus olis tulla käymään mutta radalle en taida mennä.tl1000r kirjoitti:Onkos lauantaina muuten alastarolle tulijoita?
http://www.x-treme.fi/tapahtumat/221.dsp
Aattelin ainakin käydä ihmettelemässä jos ei mitään kummallista tuu..
Lancia Delta Integrale 16V
Noo, en mitään aikoja sano, mutta väitän että piristetyllä seiskan koneella ja hyvillä pyörillä kusiaisella kiusataan etuvetoja hyvinkin. Takaveto + paino vetävillä pyörillä, itse auton ollessa kevyt. Eikä se nyt niin paha ole ajaa, hyvinhän jm-miehilläkin pysyy hanskassa, vaikka painoa on vielä enemmän takanatommi nylund kirjoitti:nostan kyllä hattua sille joka kuussatasella ajaa katurenkailla alle 3 minuuttia metsäradalla! -> jestas sitä leka-ilmiön määrää kun on vielä lyhyempi akseliväliltään kuin natsikypärä! 8)
[url=http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5649]X1/9 -75 (ja ex. Alfa)[/url]
133:lla paljonkin jäärataa kiertäneenä mielestäni tuo takamoottoriset ovat jopa hyviä ajaa, kupla jo suorastaan loistava. Tuollaisella takamoottorisella voi ainakin jäällä antaa kardaaneille tehoissa tasoitusta noin 30-40% ja ajaa parempia kierrosaikoja.
Että kyllä piristetyllä kustulla varmasti kiusaa isompiaan ihan tosissaan.
Että kyllä piristetyllä kustulla varmasti kiusaa isompiaan ihan tosissaan.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.