Lumipalloralli 2006

GFF-tapahtumia ja paikalliskahvitteluita. Muiden kerhojen tapahtumien ilmoitukset ilman ennakkoon kysyttyä lupaa on kielletty.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Vähäks on hienoa kun on vähän mainstreamista poikkeava auto. Kyllähän noita vanhakoppasia Themoja on yli 200 Suomessa ajossa, mutta sekin on aika vähän. Suht pienellä rahalla voi päästä marginaaliautomerkkikerhoon, sepäs on hienoa. Mitäs hyötyä siitä on? Saako alennusta jostain tms? Who cares? Jotenkin tätä lumikolapallopelijuttua lueskellessa on tullut semmonen fiilis että on aika tosi hienoa että mulla on Lancia. Ei se nyt ehkä ole mitään spider tai beta tai s4 tai muu vanha hieno klassikko, mutta kaikin puolin kiva peli kuitenkin. Lancia Club Finlandin toiminta tuntuu olleen hiukka hiljaista lähi vuosina, mutta ei tilanne siitä parane jossei harrastajia klupi kiinnosta.

Minulla on ollut tuo Lancia jo viitisen vuotta, mutta en ole kerhoon kuulunut. On jäänyt vähän epäselväksi mitä hyötyä siitä on. Nyt sen sitten tietänee kun liittymispaperit laitoin tilaukseen.

..

Olen vähän katsellut tuota viime talven lumipallo-videota ja vähän on jäänyt semmoinen kuva että onko niin ettei kalliilla ja hienolla ja tehokkaalla nelivetotykillä uskalla tykittää kunnolla? Eikös autot ole sitä varten että niillä mennään eikä meinata? Varsinkin suljetulla alueella. Se valkoinen dedra (vai mikä se on kun en noista niin tiijä) näytti olevan ainoa joka meni niinkuin talvella mennään ei-etuvetosella autolla. Vai olikos siellä kesärenkaat siinä punaisessa Deltassa (?), kun ei uskaltanut kepittää, eikä silti meinannut pysyä tiellä...

Tuo lumipalloralli kyllä kiinnostaisi kovastikin, mutta kun ei ole takatuupparia, eikä etuvetosella ole mitään hienoa ajella liukkaalla...
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Veikkaan harjoittelutilanteiden olevan niin harvassa että siksi moinen epävarmuus. Toisaalta noita jääratatapahtumiahan on Lumipallorallin lisäksi muitakin, ja lisäksi päälle tulee merkkien yhteiset tapahtumat. Nuo erilaiset meetingit onkin ehkä se suurin syy miksi kerhoihin kuulun. Alennus osistakin tulee siinä kun löytää rompepäiviltä jotain aarteita, tehtaan paketissakin olevia uusia osia, jotka olisivat maksaneet D-A:ssa triplahinnan.

Nytkin olisi ollut uusi 1.8 TC:n kampiakseli 150 euroa. Pystyykö pemariklupi moisiin alennuksiin varaosaliikkeen tiskiltä? :lol: Ei varmaan muuten kuin vastaavanlaisissa tapahtumissa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No paikanpäällä olleena en voi kun ihmetellä kommetteja siitä ettei tuo mainittu Delta uskaltanut suht reilusti kepittää mutta mitäs uutta se on että johtopäätelmiä tehdään nettivideoiden perusteella :roll: ... Vaikka ainakin itsellä oli ainakin ajoissa tiettyä turvamarginaalia ettei autoa tarvinnut kaivaa hangesta tai petäjän kyljestä. Koska ei päivän tarkoitus ole saada romua aikaan eikä myöskään kilpailu vaan omien ajotaitojen parantaminen! Ja voihan sillä etuvedollakin ajoa sinne lähteä opettelemaan.. :roll:

Jotenkin tuntuu että tuo yhdistysmaailma on pikkasen hämärtynyt - ei se ole mitään pisnestä vai luuletteko että reilu 100 jäsenen kerho saa aikaan vaikka mitä 25e jäsenmaksulla :shock: ?!? Kyllä hei jäsenet itse tekevät kerhostaan oman näköisensä ja jos touhu ei miellytä varmasti pääsee kerhon hallitukseen tekemään siitä aika pitkälle sellaista jota itse haluaa - ei noihin harrastekerhojen hallituksiin yleensä pahemmin tunkua ole.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Meltdown kirjoitti:

Tuo lumipalloralli kyllä kiinnostaisi kovastikin, mutta kun ei ole takatuupparia, eikä etuvetosella ole mitään hienoa ajella liukkaalla...
Vai ei ole mitään hienoa. Kyllä se on kun edes jotenkin osaa etuvetoa ajaa(minä en) Tässäkin viestiketjussa on ihasteltu Keltsin ajoa oikeen useamman miehen voimin joten kun on osaava kuski niin se on myös näyttävää sen nopeuden lisäksi. Tosin joku Thema nyt ei ole mikään ihanteellinen verrattuna tohon Tipoon kun liukkaalla pitäs näyttävästi ajaa.

Ja jos tonne ensi talvena vielä Fiatilla pääsee niin taidan tulla minäkin.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

mkk kirjoitti: Tässäkin viestiketjussa on ihasteltu Keltsin ajoa oikeen useamman miehen voimin joten kun on osaava kuski niin se on myös näyttävää sen nopeuden lisäksi. Tosin joku Thema nyt ei ole mikään ihanteellinen verrattuna tohon Tipoon kun liukkaalla pitäs näyttävästi ajaa.

Ja jos tonne ensi talvena vielä Fiatilla pääsee niin taidan tulla minäkin.
Mutta ainakin yhtä kovaa vastaavankokoisella kamppeellakin näyttää tuolla radalla pääsevän... :P

Kuva

Niin ja eiköhän se yhteistyösopimus GFF:n ja LCF:n välillä ole vielä ensitalvenakin voimassa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Meltdown kirjoitti:...Olen vähän katsellut tuota viime talven lumipallo-videota ja vähän on jäänyt semmoinen kuva että onko niin ettei kalliilla ja hienolla ja tehokkaalla nelivetotykillä uskalla tykittää kunnolla? Eikös autot ole sitä varten että niillä mennään eikä meinata? Varsinkin suljetulla alueella. Se valkoinen dedra (vai mikä se on kun en noista niin tiijä) näytti olevan ainoa joka meni niinkuin talvella mennään ei-etuvetosella autolla. Vai olikos siellä kesärenkaat siinä punaisessa Deltassa (?), kun ei uskaltanut kepittää, eikä silti meinannut pysyä tiellä...

Tuo lumipalloralli kyllä kiinnostaisi kovastikin, mutta kun ei ole takatuupparia, eikä etuvetosella ole mitään hienoa ajella liukkaalla...
Ei se Dedrakaan niin kahva edelle mennyt enää, kun aikaa otettiin. Se näyttävin ajotyyli kun ei lumellakaan ole nopein (vaikka ehkä hauskin se on..). Ja molemmilla punaisilla Deltoilla oli kyllä oikeastikin yritystä, sivustakatsottuna ja varsinkin suhruisesta videosta katsottuna vauhdin tuntu vaan häipyy täysin.

Kameran kanssa olin tosiaan Tommin kyydissä tuossa in car -pätkässä, ja voin sanoa, ettei itellä kantti riittäis tuolla vauhdilla ajella puitten ja kovien penkkojen välissä :shock: Ja kyllä siellä ihan kivaa etuvetoisellakin on, vaikka itse keskityin enemmälti tuohon kuvaamiseen.. Mutta kyllä yykkärillä tuli vähän kierrettyä, ja raivottua kaikilla 45 hevosvoimalla :wink:
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Niin siis videolta ei saa mitään käsitystä siitä miten LIUKASTA siellä oikeasti on katurenkailla. Mutta totta on että esimerkiksi siellä metsäosuudella moneen paikkaan olisi voinut tulla paljon lujempaakin. Lisäksi pätkä kiillottui jäälle iltaakohden vakavasti joten pito oli paljon huonompi kuin aamusta kun alettiin ajamaan. Ja ajat otettiin viimeisenä illalla.

Ja kuten hoohookin totesi niin siellä ei ole tarkoitus ajaa kilpaa ketään vastaan (tämä uhoaminen on vain 'uhoamista' huumorin kera), vaan ajoharjoitella. ihan kuten kaikki mutkarata-ajopäivät kesälläkin on VAIN ajoharjoittelua, ei kilvanajoa varten. Ajanotto on yhtä leikkimielinen kuten kaikki uhoaminenkin täällä. :)

Kannattaa tulla ensi talvena tuonne kokeilemaan ja sitten puhumaan kun porukka ajaa hitaannäköisesti. Ainakin Pasi ajeli Dedralla hyvinkin vauhdikkaasti.....ja allekirjoittanut yritti pysyä 'perässä'....
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

joo eihän se ajo siinä pellolla mitään näyttävää ollut mutta ei siinä niitä erojakaan tehty
kyllä siellä metässä vedin aika limiitillä (ei se ero muuten olisi venähtänyt)
kun oli aika hyvä tuntuma hommaan
täytyy vielä mainita sellanen asia jonka paikalla olioden ainakin pitäs tietää
että ajoin koko pätkän 2-vaihteella kun kytkin oli sökö :lol:
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1744
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Kauhea hinku päästä mukaan enstalvena, kai tuonne yksi gruppolainen sopii sekaan alfalla penkkoja pölisyttämään? :)
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

aijahas!? olik tää uho vai tosiasia? :D

eipä siellä mettässä sinänsä kovin montaa pykälää tarvita....mutta....

ja mettässä on monta sellaista paikkaa jotka herkästi alkaa vähän säikyttämään jos on vajaan 3min aiemmin tuupannut hankeen ja lämmittelykierroksella ei ole jarrujakaan kun levyt sai lumipesun (ja menivät sittemmin kieroiksikin vielä... :( )
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

ei uho
vaan maininta edellisiin viesteihin
niin että kyllä sitä yritystä löyty :twisted:
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Midi^ kirjoitti:Kauhea hinku päästä mukaan enstalvena, kai tuonne yksi gruppolainen sopii sekaan alfalla penkkoja pölisyttämään? :)
Eihän sitä mikään estä. :wink:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Noista yllä olevista viesteistä käy kyllä hyvin selväksi koko tapahtuman luonne. Ajoharjoittelutapahtuma jonka yhteydessä leikkimielinen sprinttikilpailu.

Itse todellakin nostan hattua pasille ja muille nelikkokuskeille. Kyllä siinä etenemisessä oikeasti yritystä oli vaikka ei oikein videolta välitykkään. Kiitos vielä pasille, kun pääsin kyytiin muutamaksi kierrokseksi.

Kyllä etuvedollakin siellä sai hauskaa pidettyä ja kuten HH tuosta ajanotosta kertoikin, kyllä Cromallakin pääsee... Eipä se Willen mirkkukaan kovin kaukana ollut.

Iltaa kohden rata todellakin muuttui selvästi liukkaammaksi. Ennen ajanottoa itselläni oli todella pitkä tauko radan kiertämisessä pienen ulkoilun takia ja sitten radan liukkaus yhdistettynä nopeasti laskeneeseen hämärään ehkä hieman hidasti kierrosta, mutta tämähän on vain selittelyä...
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ja eipä tuolla monessakaan autossa mitään huippuhyviä talvirenkaitakaan ollut - Tommi ainakin hävitti päivän aikana nastansa ja eipä Keltsilläkään tainnut takana moisia "hidasteita" olla... No eipä niitä omia auton kanssa saman vuotisia Hakkiksen kymppejäkään nyt voi erinomaisena pitää vaikka niistä yli puolet nastoista olikin jäljellä.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Heheh, huonot talvirenkaat meikäläiselläkin. Ensi kerraksi voisi kokeilla ainakin taakse etsiä hieman nastaisempia tapauksia, kun piikkigummeihin ei kuitenkaan ole varaa, eikä ainakaan sprinttiradalla saanut niillä tuolla ajaakaan.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin