Lumipalloralli 2006

GFF-tapahtumia ja paikalliskahvitteluita. Muiden kerhojen tapahtumien ilmoitukset ilman ennakkoon kysyttyä lupaa on kielletty.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

tommi nylund kirjoitti:tuli jälkeenpäin mieleen, että olisi pitänyt oskaria kuljettaa ympäri rataa eri mutkiin niin olisi tullut monesta mutkasta hienoja kuvia! ensi vuonna sitten näin tehdään! :)
Jep. Sun kyyti oli niin rauhallista että kamera ei tärisisi ja saisi hyviä kuvia ohituksista. :mrgreen: :mrgreen:

(oikeesti oli aika liikuttava kokemus päästä nelikon kyytiin - kiitos siitä)
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Eikun ulkoo kuvattua tietty! :)

Joo, kato mä ajelin vaan koria ja kardaanin välystä säästellen vähän pintakaasulla.....ihan sunnuntai-hommia.... Mutta ehkä oikea talvialusta vielä teki menosta lähes citroën-tyyppisen pehmeää.....? :lol: :lol:

8)

HooHoolla on kyllä ajatusta, ei voi kieltää sillä mitä tahansa voi aina tapahtua! Sinänsä hyvä rajata ajokortilla ajo-oikeus kyllä jatkossakin! (vai onko sekään minkään tae kun ei ensimmäistäkään kierrosta pääse ilman ulosajoa.....? :lol: :lol: :lol:).
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja coupe »

Ettei kenellekään jäänyt epäselvyyksiä me emme ajaneet kuin jääradalla ja emme myöskään missään vaiheessa kellotelleet. Tarkoitus kun oli nauttia hienosta päivästä koko perheen voimin.
Kaikkihan tietävät sen, että ajoharjoittelu muuttuu kilpailuksi siinä vaiheessa kun aletaan kellottamaan ja kirjaamaan tuloksia ylös. Siinä vaiheessa ei sitten normaalit vakuutukset (vapaaehtoiset) korvaa. Tai tietenkin korvaa jos "unohtaa" mainita tuon kilpailullisen luonteen. Kilpailuihin on sitten eri vakuutukset (lue kalliimmat). Liikennevakuutuksia on otettu mm. karting-autoihin sen vuoksi jos auto sattuisi menemään katsomoon saakka, jolloin vakuutus korvaisi katsojien vahingot.
Miehistähän on sanottu, että eivät aikuistu koskaan. Vain lelut suurenevat. Miten minusta tuntuu, että kävimme väärällä hiekkalaatikolla....
Kannattaa jatkossa laittaa sääntöihin tuo korttivaatimus epäselvyyksien välttämiseksi.
Ps. Ihan uteliaisuuttani vain kysyisin, kuinka monella on AKK:n jonkin sortin yleinen lisenssi? Pojalla tietenkin on. Minä olen 40v juniori :lol:
Coupe 20VT
Skyline GT-R
Tesla model S
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Tuleekohan tässä nyt sohaistua muurahaispesää oikein kunnolla... No, koitan tuoda tässä esiin vain omia kokemuksia ja näkemyksiä aiheesta.

Ensinnäkin, itse kuvittelin tuon Dedran olevan neliveto, vaikka siinä on turbon lätkät etulokareissa, niin vakuuttavan näköistä meno oli!

Itse kannatan juniorien jäällä tapahtuvaa ajoharjoittelua täysin. Itsekkin on tullut ajettua jääradoilla noin 7:n vanhasta asti. Ensin isän autolla ja myöhemmin omalla juuri tuohon tarkoitukseen hankitulla 128:lla.

Varmastikkaan ette aiheuttaneet mitään vaaratilanteita ajaessanne muiden seassa ja enkä epäile ettetkö olisia vanhempana kantanut vastuuta, jos jotain olisi tapahtunut. Mutta nykyisin, kun näissä tapahtumissa on osanottajien määrä kasvanut, olen valitettavasti huomannut ,että mukaan on "eksynyt" myös vähemmän suoraselkäisiä vastuunkantajia.

Omasta mielestäni olis ollut hyvä kysyä lupa juniorin ajamiseen tapahtuman järjästäjältä (en tiedä toimitko näin). Muiden siirtyessä sprintti-radalle ei jääradalla varmastikkaan ollut tungosta ja silloin siellä ajamiseen olisi varmastikkin saanut luvan... (tämä toteamus on oma kantani, eikä sillä ole mitään tekemistä LCF:n kanssa)

Täysin eriasia onkin sitten kesätapahtumissa tapahtuva kortittomien ajoharjoitelu. Jäällä on huomattavasti pienempi riski siihen, että jotain sattuisi, kuin mitä on esim. Apparalla.

Missään tapauksessa ei kannata puhua mistään väärästä hiekkalatikosta. Uskon, että olette tervetulleita myös tulevaisuudessa järjästettäviin tapahtumiin.
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja coupe »

Tuo on totta, että näin jälkiviisaana lupa olisi pitänyt kysyä. Ja mieluummin etukäteen järjestäjältä, koska muuten olisimme olleet AKK:n valmennusryhmässä sen viikonlopun. Minua vain sotki tuo koko "perheen tapahtuma" -nimi ja se, että olin ensimmäistä kertaa näissä talvisissa tapahtumissa mukana.
Kuten totesit kesätapahtumista niin ne on asia erikseen. Kerran on tullut Coupella Ahvenistolla kurvailtua ja ei tullut pieneen mieleenkään antaa juniorille ohjaksi. Eikä kyllä pyytänytkään.
Coupe 20VT
Skyline GT-R
Tesla model S
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Tietysti tuo jäällä harjoittelu on jälkikasvulle oikeen suotavaa ja itsekkin sitä joskus hiukan tuli koitettua (mutta kuten mun ajosta näkee niin vasta liian myöhään...). Mutta itse sen tekisin kyllä muualla kuin tuollaisessa kerhotapahtumassa ja ainakaan itselle ei tullut edes mieleen laittaa junioria tuolla muiden joukossa rattiin (tosin tuo onkin 3-4v nuorempi).
Tarkoitus ei ole mitenkään pelotella ja toivotaan että jatkossakin tuonne tai vastaaviin tapahtumiin tulette ja uskon että ymmärsit mitä ajoin takaa. Raja noissa on vaan mielestäni johinkin vedettävä ja kaikkien jälkikasvu ei ole yhtä taitavaa kun sinulla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

coupe kirjoitti:Kaikkihan tietävät sen, että ajoharjoittelu muuttuu kilpailuksi siinä vaiheessa kun aletaan kellottamaan ja kirjaamaan tuloksia ylös. Siinä vaiheessa ei sitten normaalit vakuutukset (vapaaehtoiset) korvaa. Tai tietenkin korvaa jos "unohtaa" mainita tuon kilpailullisen luonteen. Kilpailuihin on sitten eri vakuutukset (lue kalliimmat).
Lumipalloralli ei nimestään huolimatta ole mikään kilpailu, vaan harjoittelutapahtuma. Sillehän ei mitään mahda jos joku sivustakatsoja ottaa kellolla aikaa.....

Jokuhan voisi kysäistä vakuutusyhtiöstä miten liikennevakuutus korvaa, jos kolarissa on jompana kumpana osapuolena kortiton.... Tilannehan on se että nykyään vakuutusyhtiöt tiukentavat koko ajan linjaansa ajoharjoittelutapahtumiin ja omavastuu saattaa olla esim. 50% tms ja kasko ei välttämättä korvaa mitään. Vuoden päästä ei tilanne ainakaan ole yhtään helpompi kun vähän seuraa vakuutusyhtiöiden suuntauksia... :(

Tietty tässä Dedra kuskilla ei ollut sitä vaaraa että Lada olisi tuupannut persuksiin :mrgreen: :mrgreen: .

Tietty vähän voi järkeä käyttää näissä hommissa. Tarvis välttämättä rupee mussuttamaan kaikesta shaissesta... hu-0h...
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

tommi nylund kirjoitti: Joo, kato mä ajelin vaan koria ja kardaanin välystä säästellen vähän pintakaasulla.....ihan sunnuntai-hommia.... Mutta ehkä oikea talvialusta vielä teki menosta lähes citroën-tyyppisen pehmeää.....? :lol: :lol:
Aina hienoa lukea perisuomalaista selittelyä! Unohdit lisäksi vielä vaikka solvata renkaita, kytkinjalkaan tullutta suonenvetoa ja häikäisevää aurinkoa... :mrgreen:
coupe kirjoitti: Ps. Ihan uteliaisuuttani vain kysyisin, kuinka monella on AKK:n jonkin sortin yleinen lisenssi?
Eihän tarvii olla tämänvuotinen? :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Jani the heimopäällikkö varmasti kohta kertoo miten asian kanssa pitää menetellä tulevaisuudessa niin tulee tähänkin virallinen tolkku?
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja coupe »

Ei tarvi. :lol:
Coupe 20VT
Skyline GT-R
Tesla model S
lanciapoika
Viestit: 1057
Liittynyt: 19.04.2004 01:15

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Näitä asioita vatvoessa kannattaisi kumminkin keskittyä olennaiseen eli siihen et miten tapahtumaa tullaan kehittämään ja miten saadaan enemmän lancisteja paikalle?? koska täältä korvesta ei ole mitään järkeä tulla muutaman lancian takia...eli jotain kehitystä on tultava..kun lähempääkin löytyy ratoja..
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

lanciapoika kirjoitti:jotain kehitystä on tultava..
Jeps, oisko ehdotuksia?
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja coupe »

Lanciapoika puhuu asiaa. Tuolla aiemmin mainitsin tästä väärästä heikkalaatikosta. Tarkoitin juuri sitä, että tapaamisissa käyvät aina samat naamat. Tehdään ne samat asiat ja se on siinä. Uusi ei tule ja jos tulee niin....... Ongelmahan näissä on se, että vetovastuu tuppaa kasaantumaan yhdelle tai kahdelle henkilölle. Virta loppuu ja homma kuivuu. :shock:
Coupe 20VT
Skyline GT-R
Tesla model S
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

coupe kirjoitti:Ongelmahan näissä on se, että vetovastuu tuppaa kasaantumaan yhdelle tai kahdelle henkilölle. Virta loppuu ja homma kuivuu. :shock:
Jeps. näin on. Tuli juteltua LSD:n puheenjohtajan kanssa ja sanoi että on viidettä vuotta hommassa ja siihen tartteis uutta verta.. LCD:llä on jäseniä reilu sata - eli tosi vähän... Jospa inte-webbi kuten tämä Forumi tuottaisi joitakin harrastajia lisää joukkoon (kuten minut) ja pitää muistaa se tosiasia että Suomessa on koko ajan vähempi ja vähempi Lancian omistajia... :cry:

Eli: Oisko ehdotuksia?
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

mun mielestäni lumipalloralli nykyisellään on hyvä, konseptissa mielestäni ei ole mitään kehitettävää. jokainen itse päättää tahtooko ajaa autollaan jää-/tai maarataa ja jos joku ei tahdo niin ei sille mitään voi vaikka kuinka perustettaisiin kehitysryhmä tapahtumalle.

liika suuri osanottajamäärä tekee vain hirveen jonottamisen radalle. (audi-kerhon jääratapäivillä menneenä viikonloppuna oli esim. satakunta autoa......)

yksinkertaisesti lancisteja ei varmasti riitä suomessa niin suureksi määräksi ottamaan osaa talviajotapahtumaan, että siitä mitään suurta shöytä tulisi.

lanciapoika voisi itsekin kertoa miten sitten tapahtumaa pitäisi kehittää, että kokisi mielekkääksi ajaa susia pakoon ko. tapahtumaan? pomppulinna?
Vastaa Viestiin