Muuten kyllä mutta työpäivätl1000r kirjoitti:Onkos lauantaina muuten alastarolle tulijoita?
http://www.x-treme.fi/tapahtumat/221.dsp
Aattelin ainakin käydä ihmettelemässä jos ei mitään kummallista tuu..
Lumipalloralli 2006
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Eihän noin pääse käymään, jos hiljaa ajaa.
Itselläkin kuului kaiken maailman kilinöitä ja kolinoita tuonne penkan syvyyksiin ajellessa, mutta olivat sitten ilmeisesti jotain jäänpaloja vain, kun öljypohjaankaan ei tullut vaurioita.
Kardaani tosin rupesi täristämään muutaman päivän kuluttua tapahtumasta, sen kumidonitsi saattoi hyvinkin saada siipeensä tuolla röykyissä. Toisaalta olipa se tuolla alla pyörinyt jo uudesta saakka, joten vaihdoin donitsin tuoreempaan ja vähemmän koppuraiseen... 8)
Itselläkin kuului kaiken maailman kilinöitä ja kolinoita tuonne penkan syvyyksiin ajellessa, mutta olivat sitten ilmeisesti jotain jäänpaloja vain, kun öljypohjaankaan ei tullut vaurioita.
Kardaani tosin rupesi täristämään muutaman päivän kuluttua tapahtumasta, sen kumidonitsi saattoi hyvinkin saada siipeensä tuolla röykyissä. Toisaalta olipa se tuolla alla pyörinyt jo uudesta saakka, joten vaihdoin donitsin tuoreempaan ja vähemmän koppuraiseen... 8)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Joo siksi mulle ei tullutkaan mitään tuollaisia vaurioita - no oli öljypohjasta tasainen paikka pohjamaalia näkyvissä sen hajonneen kallistuksenvakaajan välitangon (huom Kake ) lisäksi... Mutta ihmetyttää mistä Meltdown sai nuo vauriot - pohjasiko se Thema nyt noin pahasti vai kävitkö penkassa?vvieri kirjoitti:Eihän noin pääse käymään, jos hiljaa ajaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Kait noi madallusjouset on vähän huonot talviajossa... Kerran kolahti pahasti siinä ekassa hypyssä ja muutaman kerran siellä takana olleissa töissyissä... Tolla alustalla ei sillä radalla paljoa lujempaa pääse - joutui jo aika paljon hölläämään kaikkiin töyssyihin.. Koni olis kiva kaveri...
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
jkiuru kirjoitti:Kysyin asiaa käyttämästäni vakuutusyhtiöstä Tapiolasta. Ajokortittoman kuljettajan ollessa (syyllisenä) osallisena vahingossa vakuutusyhtiö VOI vähentää tai jättää maksamatta korvauksia. He siis voivat esim. katsoa että 16 vuotiaalla ei ole edellytyksiä kuljettaa autoa 150 km nopeudella. Jos kortittomalla kuskilla on kokemusta esim. kolmevuotiaasta asti mikroautolla ajamisesta ja kilpailemisesta vakuutusyhtiä voi ehkä mahdollisesti (siis varmaa se ei ole) katsoa sen parantavan ko. henkilön kykyä kuljettaa autoa 150 km nopeudella.
Vakuutusyhtiön asiakaspalvelusta on vaikeaa löytää henkilöä joka osaisi asiasta antaa 100% varmoja vastauksia. Juttelin kolmen virkailijan kanssa eikä asia täysin selvinnyt mutta asiantuntijalle(?) on jätetty soittopyyntö.
No käännetäänpäs takkia Eli vakuutusyhtiön asiantuntija äsken soitti.
Alaikäisyys ja sita kautta kortittomuus EI vaikuta vakuutuskorvauksiin ainkaan alentavasti Päinvastoin saatetaan katsoa että alaikäisellä ei ole kykyä arvioida tekojensa seurauksia yhtä hyvin kuin täysi-ikäisellä ja siten hölmöilytilanteissa korvauksen ehdot täyttyvät PAREMMIN
Samoin perustein tällä ja muillakin keskustelupalstoilla usein taivasteltu aihe vaikuttavatko ajokin LAITTOMAT (esim. mielettömän tehokas moottori) muutokset vakuutuskorvauksiin onnettomuustilanteissa: EIVÄT VAIKUTA! Syy-yhteyttä muutosten ja vahingon välillä on käytännössä erittäin vaikea osoittaa. Ennemmin näissä tapauksissa tulee esiin törkeä piittaamattomuus liikennnesäännöstä eli holtiton ajo (esim. yli 200 km/h 40 km/h asuntoalueella) joka saattaa alentaa korvauksia.
Koska näitä kerhojen ajoharjoittelutapahtuma-alueita ei täysin saada suljettua esim peltoja pitkin tetsaavilta jalankävijöiltä jatkossakin VAADIMME kaikilta ajokeilta liikennevakuutuksen Mutta koska suoraan tieliikennelaki ei radoilla päde niin edellytämme kävijöiltä vastuullista käyttäytymistä ja ajokin kuljettamista niin radalla kuin varikollakin. Järjestäjinä sitten arvioimme miten tämä toteutuu ja tarvittaessa siihen puutumme, eli eläkää siivosti
Kannanottoja tästä ja muistakin aiheista otan sujuvasti vastaan. Tapahtumissa sääntöjä pyritään soveltamaan kaupunkilais- tai maalaisjärjellä. Eli KYSYKÄÄ jos on jotain epäselvää ja mieluummin etukäteen.
Jouni Kiuru
Gruppo Fiat Finlandia Ry
040-7779575
Nastola
aloitteleva Fiat-ropaaja vaikka tittelit, onneksi,
poistettiinkin
poistettiinkin
Mistäs sitä nyt puhutaan, kun ei voi enää tuostakaan mutuilla?jkiuru kirjoitti:Samoin perustein tällä ja muillakin keskustelupalstoilla usein taivasteltu aihe vaikuttavatko ajokin LAITTOMAT (esim. mielettömän tehokas moottori) muutokset vakuutuskorvauksiin onnettomuustilanteissa: EIVÄT VAIKUTA!
Hyvä että tuokin selvisi, on kestosuosikki jokaisella autoforumilla, heti kitka/nasta-, etu/takaveto- ja paremmat renkaat eteen/taakse-väittelyiden jälkeen.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Omalle kohdalle tuli kesällä korvaus asioihin liittyen "Törkeän liikenteen vaarantamisen" tuottama kiusa kaskon korvaavuuteen... -> ei korvaa mitään!
sain onneksi tapeltua oman hommani muuttumaan "tavalliseksi" liikenteen vaarantamiseksi.. -> täyskorvaus.. muuten olis ollu taas hieno 20ke:n kahdessa osassa oleva palanut prätkä omassa tallissa ..
homma meni muuten ok ja olen ollut tyytyväinen homman toimintaan pohjolassa sen jälkeen mutta tuo ensimmäinen korvaamatta jättämis päätös vitutti kyllä.. olin 10pv sairaalassa ja sinä aikana oli tullut jo päätös.. ilman että ketään oli minua kuunnellut.. vain jostain jarrumerkeistä oli oletettu että vauhtia oli ollut mielettömästi..
mietein mielessäni että ihan hirvein usein ei mitään korvaamispäätöstä saa noin pikaseen kyllä..
homma meni hyvin mutta kannattaa ainakin pitää huoli että ei pöpelikköön suhatessa jollain arvopelillä jää kiinni yli nopeudesta.. vissiin kuitenkin n.20km/h yli nopeus voi olla törkeää.. -> et saa mitään..
henkilövahingot onneksi tietty korvataan jokatapauksessa jollei humalassa ajele.. ..
sain onneksi tapeltua oman hommani muuttumaan "tavalliseksi" liikenteen vaarantamiseksi.. -> täyskorvaus.. muuten olis ollu taas hieno 20ke:n kahdessa osassa oleva palanut prätkä omassa tallissa ..
homma meni muuten ok ja olen ollut tyytyväinen homman toimintaan pohjolassa sen jälkeen mutta tuo ensimmäinen korvaamatta jättämis päätös vitutti kyllä.. olin 10pv sairaalassa ja sinä aikana oli tullut jo päätös.. ilman että ketään oli minua kuunnellut.. vain jostain jarrumerkeistä oli oletettu että vauhtia oli ollut mielettömästi..
mietein mielessäni että ihan hirvein usein ei mitään korvaamispäätöstä saa noin pikaseen kyllä..
homma meni hyvin mutta kannattaa ainakin pitää huoli että ei pöpelikköön suhatessa jollain arvopelillä jää kiinni yli nopeudesta.. vissiin kuitenkin n.20km/h yli nopeus voi olla törkeää.. -> et saa mitään..
henkilövahingot onneksi tietty korvataan jokatapauksessa jollei humalassa ajele.. ..
LANCIA delta integrale 16v -88
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
Mihis se meltillä sielä kolahti?? ei sielä kovia jää korokkeita näkynyt...itse tuli kaikki korkeat kohdat väisteltyä mitä kerkisi...tosin muutama tilanne tulikin sen takia kun kitkat eivät sit purreetkaan kiiltojäähän kovin hyvin..Meltdown kirjoitti:Kait noi madallusjouset on vähän huonot talviajossa... Kerran kolahti pahasti siinä ekassa hypyssä ja muutaman kerran siellä takana olleissa töissyissä... Tolla alustalla ei sillä radalla paljoa lujempaa pääse - joutui jo aika paljon hölläämään kaikkiin töyssyihin.. Koni olis kiva kaveri...
Paras oli kun jäällä ajettiin niin johan joku tuli renkaita katsomaan kun semmosta vauhtia kuulemma mentiin...tais pettymys olla paha kun kitkoiksi paljastuivat
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
vakuutusyhtiöiden kanssa väännettäessä sääntö numero yksi:
KOSKAAN ei KOSKAAN saa tyytyä ensimmäiseen korvauspäätökseen!
kaveri joskus taisteli seittemän päätöstä ja voi vain kummastella kuinka lopulta korvattu summa moninkertaistui kun kaikki asiat tuli puhuttua halki ja virkailija ymmärtämään asiat.
samantapainen kokemus on myös itsellä, mutta tyydyin jo kolmanteen päätökseen...
KOSKAAN ei KOSKAAN saa tyytyä ensimmäiseen korvauspäätökseen!
kaveri joskus taisteli seittemän päätöstä ja voi vain kummastella kuinka lopulta korvattu summa moninkertaistui kun kaikki asiat tuli puhuttua halki ja virkailija ymmärtämään asiat.
samantapainen kokemus on myös itsellä, mutta tyydyin jo kolmanteen päätökseen...
Jäällähän olikin tasaista, mutta metsäpätkällä röykkyjä riitti mielestäni paljon enemmän kuin viime vuonna. Erityisen lujaa paukkui niissä nopeissa loivissa mutkissa, joissa tullaan kuusimetsästä ulos siihen nuoren koivumetsän alueelle, ennen viimeistä vasemmalle kääntyvää ysikymppiä. Tuossa on vauhtiakin sen verran reilusti.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Saiskos ton videon ennen kesää?vvieri kirjoitti:Tuo on ihan hyvä idea mirroroida nuo kuvat siksi aikaa että hätäisimmät saa luettua. Serverillä oli tosiaan eilen aikalailla liikennettä heti kun nuo kuvat tuli näkyville.Meltdown kirjoitti:Lupaa kysymättä laitoin ko. kuvat 20 kertaa pienempänä, 20 kertaa nopeemman linjan päähän vähäksi aikaa hätäisimmille 8) ....
http://lancia.pp.fi/lumi06
Incarin voisi sitten kanssa pukata tuonne, kuten oli ennalta puhetta.
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Vaihdoin tonne ton toisen in car videon. On vähän enempi vauhtia jonka takia teline heiluu jo melkosesti. Ja räminäkin on sen mukaista.
http://lancia.pp.fi/
http://lancia.pp.fi/