GFF & LCF ratapäivä Ahvenistolla 10.6.2006

GFF-tapahtumia ja paikalliskahvitteluita. Muiden kerhojen tapahtumien ilmoitukset ilman ennakkoon kysyttyä lupaa on kielletty.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Päätin tyytyä näyttäviin ajolinjoihin, kun huomasi ettei nuo Misukan Energy-X kumirinkulat pitäneet yhden kierroksen jälkeen oikeastaan ollenkaan(ihan kuin olisi ollut joku ylläri :lol: ). :lol:
Mutta sou not, hauskaa oli vaikkei kello tykännytkää. 8)

Hmm. Jo toinen kerta tänävuonna kun tiimi sortuu vääriin rengasvalintoihin, tai siis oikeastaan laiskuuteen.... :roll:
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Meltdown-> Tuo rengaspainehommakin on vähän niin ja näin - yleensä noihin matalaprofiilikummeihin suositellaan jo niin kovia paineita ettei radalla ole mitään järkeä enää niitä nostaa. Oikea paine pitäis kokeilemalla hakea. Kuis paljon painetta sä normaalisti niissä käytät?

Tuohon pito-ongelman ratkaisu löytyy lukon muodossa... Ei se Thema meno mitenkään huonolta näyttänyt.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Jaa... tuntui että molemmat renkaat kyllä suti(?).. mistäs lukkoja noihin etuvetoisiin saa? Aamulla kun lähdin niin kävin lähimmällä huoltsikalla laittamassa kaikkiin suhtkylmiin nakkeihin 2.3 bar paineet. Jossain rengasliikkeissä puhuttiin että matalaprofiilirenkaissa käytetään jopa 3.5 bar paineita.... Mutta ajattelin että eikös ne paineet vaan nouse kun kumit lämpenee!!!!???!?!! Mites paljon noihin sitten ois voinut laittaa? 3 baria ja ylikin kylmiin renkaisiin??? Profiili on 45 ja 50... (eri renkaat edessä ja takana).
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Jees kai Kiuru noita aikoja huomenna laittaa kun pääsee koneelle. :)

Mulla oli etupäässä paineet 2.4 bar ja takana alkuun 2.0 bar mutta totesin että takapää on liukkaampi kuin viimevuonna ja laskin korvakuulolta pikkasen pois niin pito parani taas. Viimevuonna oli jotain 1.8 bar takana ja tuo 2.4 edessä... :wink:

EDIT: takapäässä renkaat ei kovasti ole ottaneet itseensä eikä eturenkaistakaan tekstit lähteneet kyljistä niinkuin jotkut ovat puhuneet tapahtuvan... :? Eturenkaat ne pääosin kuluvat ja ovat kovemmalla...
Viimeksi muokannut arpati, 11.06.2006 21:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
lanciapoika
Viestit: 1057
Liittynyt: 19.04.2004 01:15

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Meltdown kirjoitti:
Missäs Lanciapoika oli?? Affenistolla olisi Delta HPE:lla ollut mukava mennä, jos vaan alusta on tehoja vastaavassa kunnossa!!! Eiköhän viimeistään Botniaringillä nähdä :!: :?: :!:
Kyllä olis tarkotus tulla Botniaringille katsomaan onko niistä nelikoista tarmacilla mihinkään vai eikö noissa saksan quatroissa ole vaan polleja tarpeeks :wink:

Alusta ja jarrut kisakunnossa...zimmerman uritetut levyt+ferodon palat x4 :P
Delta 2l 16 hpe
Avatar
Miksu
GFF
Viestit: 215
Liittynyt: 15.02.2004 23:00

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Meltdown kirjoitti:Jaa... tuntui että molemmat renkaat kyllä suti(?).. mistäs lukkoja noihin etuvetoisiin saa? Aamulla kun lähdin niin kävin lähimmällä huoltsikalla laittamassa kaikkiin suhtkylmiin nakkeihin 2.3 bar paineet. Jossain rengasliikkeissä puhuttiin että matalaprofiilirenkaissa käytetään jopa 3.5 bar paineita.... Mutta ajattelin että eikös ne paineet vaan nouse kun kumit lämpenee!!!!???!?!! Mites paljon noihin sitten ois voinut laittaa? 3 baria ja ylikin kylmiin renkaisiin??? Profiili on 45 ja 50... (eri renkaat edessä ja takana).
Siinä renkaan kyljessä lukee paljonko siihen voi ilmaa pistää...yleensä muodossa xxx KPA/xxx kg eli millä paineella saadaan maksimi kantavuus. Huoltoasemien mittarit voi näyttää ihan mitä vain. Mutta meikäläisellä on Stilossa 205/55r16 ja edessä on 2.3 ja takana 2.5 ja hyvin tuntuu toimivan. Abartissa 195/45r16 niin edessä 2.4 ja takana 2.6. Tuo 3 on täysin mahdollinen ja kaverilla taitaa Mareassa olla sen verran nyt jokaisessa 215/35r18 kumeissa. Lämpötila taas vaikuttaa sen 0,1bar/10'C
Fiat 500X 1.4 multiair -15
ex.Fiat Ritmo 130TC Abarth -88
ex.Fiat Stilo 130 Dynamic -02
GFF 1594
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Meltdown kirjoitti:Aamulla kun lähdin niin kävin lähimmällä huoltsikalla laittamassa kaikkiin suhtkylmiin nakkeihin 2.3 bar paineet. Jossain rengasliikkeissä puhuttiin että matalaprofiilirenkaissa käytetään jopa 3.5 bar paineita.... Mutta ajattelin että eikös ne paineet vaan nouse kun kumit lämpenee!!!!???!?!! Mites paljon noihin sitten ois voinut laittaa? 3 baria ja ylikin kylmiin renkaisiin??? Profiili on 45 ja 50... (eri renkaat edessä ja takana).
Rengassetäthän suosittelevat kovia paineita lähinnä siksi kun renkaiden ilmatilat on matalia ja lyövät kanttareissa/montuissa pienellä paineella helpolla vanteen p*skaksi. Mun mielestä kannattaa ajaa niin pienellä paineella kuin vaan pystyy eli rengas ei taivu alle. Ellei sulla ollut tuota ongelmaa niin ei se paine välttämättä silloin ollut liian pieni. Jos yli 3bar _olevinaan_ radalla tarttee niin silloin on kyllä mun mielestä jossain pahasti jotain vialla.
Viimeksi muokannut -HH-, 11.06.2006 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Niijoo ja kaikenlainen kuva-/videomateriaali missä vihreä kasi edes vilahtaa, kelpaisi tännepäin.

jmplaitinen@gmail.com
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

GreenThing kirjoitti:Niijoo ja kaikenlainen kuva-/videomateriaali missä vihreä kasi edes vilahtaa, kelpaisi tännepäin.
Heh.. niinpä varmaan kaikille mukana olleille. Mun kärrystä sentään oli aikaisemmissa linkeissä yksi kuva, joka saman tien vaihtui tietokoneeni taustakuvaksi lumipalloaiheisen tilalle 8)... Ehkäpä duunissa ei **ttuilla enää....

Rengaspaineista vielä: Käväsin katsomassa lukemat mitä renkaista löytyy (muutettuna bareiksi) 205/50R16 3.5 bar ja 205/45R16 3bar. Eli renkaat kyllä kestävät isommat paineet mutta eikai se sitä tarkoita että semmoisia paineita pitää käyttää.. . 8) Ja eihän noi oikeesti mitään kauheen matalaprofiilisia ole....

Ja vielä jos joku haluaa nopeata kaistaa, niin lancia.pp.fi:ssä on tilaa semmonen 700 megaa (kun ei wieri ole _vieläkään_ saanut sinne laitettua lumipyllyvideota). YV:tä vaan mulle, niin annan ftp-tunnarit. Sitä kannattaa käyttää kun siitä kuitenkin 5€ maksan joka kuukausi ;)...
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Mullois erään Ritmon kyydistäkin in caria, tarvii kysyä kuskilta julkaisuoikeudet vaan ensin.. Ja ihan livenäkin oli melko kylmää kyytiä, "pientä" pito-ongelmaa kiihdytyksissä :D
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
_JL_
Viestit: 336
Liittynyt: 17.11.2003 18:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _JL_ »

Minulta löytyy noi kuvat vielä paremmalla resoluutiolla jos jollakin on tarvetta suuremmille kuville.

Meltdown, voisi olla vielä pari muutakin sopivaa kuvaa.
Lancia Beta Coupe 1600
http://jhl.1g.fi
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

-HH- kirjoitti:Tuohon pito-ongelman ratkaisu löytyy lukon muodossa...
Omasta puolestani voin kyllä allekirjoittaa tämän. Tuo torsen oli kyllä tuolla enemmän kuin sata jänistä, ei ollenkaan sutinut mutkissa niin pahasti kun on ollut tapana ja hauska ilmiö vielä on että kaasun painaminen mutkassa helpottaa ohjausta mutkan suuntaan! Voin kyllä suositella.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Fiiu[FTCF]
Viestit: 31
Liittynyt: 12.06.2006 09:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiiu[FTCF] »

Kuvia ratapäiviltä löytyy osoitteesta http://gallery.photomotion.org/ ja tallessa on lisääkin. En laittanut kaikkia näytille jotta kuvat eivät toista itseään liikaa. S-postilla voi kysellä oman autonsa speksien perusteella (jos autostasi on lisää kuvia). :)

EDIT: s-posti löytyy siis gallerian etusivulta.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Fiiu[FTCF] kirjoitti:Kuvia ratapäiviltä löytyy osoitteesta http://gallery.photomotion.org/ ja tallessa on lisääkin. En laittanut kaikkia näytille jotta kuvat eivät toista itseään liikaa. S-postilla voi kysellä oman autonsa speksien perusteella (jos autostasi on lisää kuvia). :)

EDIT: s-posti löytyy siis gallerian etusivulta.
Hienoja kuvia. 8)

Harrastaminen on vakava asia:
http://gallery.photomotion.org/060610_G ... t_130.html
:wink:
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
127 1301 cc
Viestit: 213
Liittynyt: 02.05.2005 22:31
Paikkakunta: Järvenpää,Haarajoki

Ratapäivä

Viesti Kirjoittaja 127 1301 cc »

Hienoja kuvia, kun on otettu kaikista autoista mitkä kiersi rataa.
Noin ekakertalaiseksi ihan hyvä aika 1.49.2
Missäs asti se botniaringi on ? Jos tulee ajamalla(10 L/100km)aika kalliiksi,niin että helsingistä sinne esimerkiksi.

En kiertänyt kuin viisi nopeaa kierrosta ja auto tuntuu siltä kuin olisi saanut selkäänsä.Huohottaa öljyjä jostakin syystä. Öljynkeräysastia on jo viritteillä.

:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
126A-74,126A-74,127sport-79,127stella-83
Vespa 150 Sprint veloce -74
Hero-64 Heineman-75
GFF 1858
fiatpasi at gmail.com
-------------------------
Italiano molto caldo ferro
Vastaa Viestiin