LCF Ratapäivä Jurvassa, 30.7.2006

GFF-tapahtumia ja paikalliskahvitteluita. Muiden kerhojen tapahtumien ilmoitukset ilman ennakkoon kysyttyä lupaa on kielletty.
jatu
Viestit: 52
Liittynyt: 26.08.2005 12:21
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja jatu »

Gralella saatiin mittarinopeutta 160-170km/h suoran päähän riippuen kuskista.
Renkaina BFGoodrich G-force profiler...rengaspaineet 2,8-2,9. Renkaiden kanssa ei ollut ongelmia...
Lancia Delta Integrale 16V
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Apukuski kelasi 160km/h mittarinopeutta, mulla jäi vähän alle. Mittariheittoa on kyllä ihan sikana - matkalla oli nopeusnäyttö joka näytti 80km/h, kun mittarissa oli 90km/h.... Otin muuten yhden kierroksen verran kuvaa mittaristosta, katotaan minkämoista tärinää tuli, noilla vakiopenkeillä kun ei kovin liimattuna pysynyt :) .. 45 profiilirenkaisiin laitoin painetta vajaa kolme baaria ja 50 profiilin takarenkaisiin 2.5bar. Ja hyvin pysy tiessä vaikka oikea eturengas vaihtuikin Ässän pinnattuun nastarenkaaseen - ei hidastanut menoa kuin kahdessa mutkassa, tosin apukuski pyöräytti Theman aika-ajossa toisessa noista ;)...

Laitatko muuten W tulokset näytille! Saataisiin vähän jälkipelejä aikaan..

Eikös ollut muuten tasapainoisen näköinen toi meijän valkoinen ralliauto! Takana korkeemmat renkaat, kaikki paino takasisustasta revitty pois ja kuvassa jarrutetaan ja on kaksi kuskia. Vasemman takaiskarin yläpääkin oli irti...
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Todella aistikas. :D

Aikoja on tulossa näytille kunhan saan 2. kiekan ajat laskettua kaikille. Videoita oon tässä aamulla kanssa sorvaillut, nyt on kaikkien aika-ajojen videot valmiina.

Tosiaan, voisi kokeilla erilaista lähtötapaa jos kiihdyttelemään lähtee. :lol: (tuokin kättely näkyy noissa videoissa :oops: ) Totuin lähtemään tuolla launch controlilla (lähtökierrosrajoitin) joten nyt ei osaa sitten ilman enää ollenkaan kun ei turbo ole alusta alkaen matkassa.

Vaihdan nuo vanhat jarrut takaisin loppukesäksi jos kiihdytellä meinaan, tuntuu että nykyiset on noilla paloilla (joku Remsa tjsp. tarvikemerkki) jopa huonommat kuin vakio jarrut olivat. Ainakin poljin pehmeni paljon pienemmällä rääkillä vaikka levyt on isot ja jäähdytetyt!

Renkaista ei moittimista. Kaaren reunaan apukuskin puolelta vähän otti mutta varikolla tuli reunaa vähän rullattua sisään jolloin tuokin ongelma poistui.

EDIT: Tässä on ajat ajojärjestyksessä. Oikeudet lasku/lyöntivirheisiin pidätetään.

Koodi: Valitse kaikki

Nro          1. kierros           2. kierros            kokonaisaika
2              1:36.2                1:29.9                 3:06.1
1              1:40.2                1:35.5                 3:15.7
125            1:39.5                1:34.6                 3:14.1
KHN            1:38.1                1:33.1                 3:11.2
1              1:41.7                1:49.5                 3:31.1
8              1:31.0                1:26.0                 2:57.0
105            1:44.0                1:38.9                 3:22.9
127            1.48.4                1.34.6                 3:22.9
Ylivoimaisesti parhaan ajan veti siis se Tbo Uno -luokan kilpuri...
Numero 1:n eka aika on Meltdownin.

Aika-ajojen videot on osoitteessa
http://maranello.dy.fi:8080/videos/lcfjurva06/
Monet kiitokset y10-miehelle kuvaamisesta!

Teen thumbnailit ja kunnon sivun jahka kerkiän... lisään sitten myös uusia pätkiä. Tallentakaa videot omalle levylle ennen katsomista.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
KHN
GFF
Viestit: 176
Liittynyt: 16.02.2003 15:03
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja KHN »

vvieri kirjoitti: Tosiaan, voisi kokeilla erilaista lähtötapaa jos kiihdyttelemään lähtee. :lol: (tuokin kättely näkyy noissa videoissa :oops: ) Totuin lähtemään tuolla launch controlilla (lähtökierrosrajoitin) joten nyt ei osaa sitten ilman enää ollenkaan kun ei turbo ole alusta alkaen matkassa.
Tuu vaan perjantaina kokeilemaan eri lähtötapoja Kauhajoelle. Eihän Laihialta ole sinne matkaa kuin alle 80 km eli ei sen pitäisi olla ongelma. Jos tulee liian voimakkaita testituloksia (=voimansiirto katkeaa), niin mä lupaan hinata sut köyden perässä kotiin.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

vvieri kirjoitti:Vaihdan nuo vanhat jarrut takaisin loppukesäksi jos kiihdytellä meinaan, tuntuu että nykyiset on noilla paloilla (joku Remsa tjsp. tarvikemerkki) jopa huonommat kuin vakio jarrut olivat. Ainakin poljin pehmeni paljon pienemmällä rääkillä vaikka levyt on isot ja jäähdytetyt!
Mulla on Remsoista vastaavanlaisia kokemuksia jopa liikenteestä - tai no ei ihan kun jo toisessa jarrutuksessa jo häipyivät :lol: . Niin ja nuokin levyt oli tietty jäähdytety mutta vaan 243mm halkaisijaltaan ja kippo painaa vaan tonnin luokkaa. Kunnon palat vaan seiskaan niin alkaa nuokin toimia niin ettei sun tarvii jarruttaa jo puolessa välissä suoraa...

Noista rengaspainesta - mun mielestä rengas sulaa paaaaljon helpommin alle kun ajetaan liian isolla paineella. Eli jos renkaan runko on vaan riittävän jäykkä niin en nää syytä käyttää niitä kolmen baarin paineita. Aikoinaan tuli ajettua hyvällä 60-sarjan siviilirenkaalla just hiukan päälle 2 barin paineilla (about 830kg:n kipolla) ihan tosissaan radalla ja ei ollut minkään laista renkaiden alletaipumaongelmaa... Onkohan nuo nykyajan renkaat menneet ihan p*skoiksi :roll:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Eiköhän tuonne Kauhajoelle jollain tapaa lähdetä. :wink:

No mulla on noissa 185/55/14 kumeissa jotain 2 baria painetta mutta eipä toisaalta auto painakaan paljoa. Ei taitu alle eikä tekstit katoa kyljistä. :lol:
Toisaalta nuokin oli sellaiset rungoiltaan, että sai rengasmies kiroilla vanteille laittaessaan...

Noista paloista vielä.. oikeastaan nyt kun incarejani katsoin ja muistelin, niin taisi olla niin että ihan ensimmäiselle ajolle 'sedicivalvolen' kanssa lähdin varikolta, ja jo 4 mutkan jälkeen eli siellä kohti tornia ja varikkoa tulevalla takasuoralla kiihdytyksen jälkeen tuntui palat leijailevan eli jarrupoljin kyllä tuntui kovalta muttei vauhti hidastunut toivotulla tavalla. Eli pari kolme kunnon jarrutusta riittää... :shock:

Edit: näkyy oikein hyvin tuossa incarissakin jonka päivitin edm. videosivulle.
Viimeksi muokannut vvieri, 02.08.2006 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Niin ja sitten kun pala ei enää pidä niin syntyykin vaan lämpöä... Et sentään levyjä saanut tällä kertaa "mustattua"?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ei.. levyt näyttää lämmenneiltä mutteivät edes sinistyneet. Miksei, kun kitkaa ei ollut. :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

Viimeksi muokannut hepe75, 01.08.2006 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Ei kuule ainakaan mulla toimi toi video.
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kyl ainakin mulla tuo Hepenkin pätkä toimis.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

tässä on vielä yksi versio

http://video.google.com/videoplay?docid ... 4446&hl=en

tämähän on jo tuolla ylempänä olevassa linkissä
mutta tähäm on lisätty alku ja loppu tekstiti....(tärkeetä :D )
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
jatu
Viestit: 52
Liittynyt: 26.08.2005 12:21
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja jatu »

Videon tynkää Kliketi klick
Lancia Delta Integrale 16V
KHN
GFF
Viestit: 176
Liittynyt: 16.02.2003 15:03
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja KHN »

jatu kirjoitti:Videon tynkää Kliketi klick
Tää oli hyvä pätkä. Mulle filmin opetus oli se, etten ole ainoa joka ei käytä tuulilasinpyyhkijöitä kesäkäytössä. :lol:
Vastaa Viestiin