Katsastus syyskuussa...

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Katsastus syyskuussa...

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Mua on ruvennu pelottamaan et meneeköhän toi kinneri sittenkään syksyllä katsastuksesta läpi. :? Tuning-häikäisysuojan joutuu ainakin repii pois. :evil: Mitenköhän katsastusukko suhtautuu pikimustiin takavaloihin??? Öljypohjakin vuotaa... Täytys kattoo koululla rullil et miten jarrut toimii. No tummat takalasit tuskin haittaa...? Vai onko siinki joku arvo et kuin tummat ne saa olla? Ja mitenkäs sitten töötti? Pitäis varmaan väsätä nappi torvelle ku tohon Formulingin-rattiin ei saa oikeen värkättyä töötin painiketta. Ajattelin et rupeen jo ajoissa karsimaan laittomuudet pois tästä hiivatista... 8)
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Takavaloista voi tulla hylky
Öljy vuodosta voi tulla sanomista
Tummat takalasit ei haittaa(ainoastaan tuulilasi ja etusivu lasit täytyy olla tehdas valmisteiset Loput ikkunoista takasivu ja takalasi voi olla vaikka peltiä)
Töötti on pakollinen muttei määritetty missä on nappula

No kyllä se läpi menee
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Juu tos just kysyin yhdeltä kaverilta niistä valojutuista... Kuulemma menee tummat takavalot läpi jos vaan laittaa punaset heijastinsysteemit taakse. ??? Kenties joku nauha kelpaa...? Täytys väsätä töötille joku viisas nappula kojelautaan. Ärsyttää porailla reikiä kojelautaan... :D
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

jos katsastus setä
toteaa
vilkku(t), ajo valot yms.
on liian tummat
EI auta mitkään heijastin nauhat yms.
(poikkeuksia voi olla niin ostetut "lailliset" mutta ei itse tummennetut)
FACTA

En nyt muista miten laki pykälä menee mut kummiski täytyy
selvästi eroittaa ajovalo, vilkku, yms.
tosin se riippuu katsastus sedästä (miten hän näkee asian)

Olen kyllä itsekin läpi leimasta saanut sraylla tummennettuja valoja läpi leiman, jotka ovat olleet piki mustia
mutta se on ollut tuuria (ja on ollut isommat polttimot)

heh.. hassua laissa määritetään töötti on pakollinen, mutta sen katkaisijan sijaintia ei määritellä (periaatteessa vois olla vaik taka luukussa)
Sama juttu vilkut on pakolliset, mutta laissa ei sanota että niiden tarvitsisi "vilkuttaa"(eli toisin sanoen pelkät valot riittäisi näyttämään suunta merkkiä)
Laki on ihmeellinen :wink:
Se / Ne riippuu aina näkemys erosta

Jep se ärsyttää jos joutuu tekee ylimääräsiä reikiä
toisaalta jos meinaa modifioida koko auton ei se harmita yhtään
(tulee ainakin persoonallinen)
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

No voi p*ska mä kyllä sanon jos niistä takavaloista tulee sanomista. No onneksi katsastukseen on vielä aikaa ni ehtii vaihtaa öljypohjaankin tiivisteet. :wink: Ostin muuten tänään pari osuvaa tarraa Fiattiin American Car Showsta. Ja tietenkin Fiat-paitakin oli ostettava. :P
Vastaa Viestiin