sisätilojen verhoilusta muutama kova kysymys..

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

sisätilojen verhoilusta muutama kova kysymys..

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

Joo, tuossa alkaa olemaan ajankohtaista suunnitella auton sisätilojen verhoilua. Ajattelin tehdä oviverhoilut vähän jäykemmälle pohjalle, koska oviin tulee mahdollisesti myös äänentoistolaitosta.. Eli kyselisin mielipidettä asiasta..

Ajattelin tehdä vanerista levyn, joka vastaa muodoltaan 127:n omaa oviverhoilun pahvirunkoa, jonka päälle sitten ohut superlon / retkipatjakerros, jonka sitten päällystän nahalla. ok? oven aukasurivat otan unosta, mutta ajattelin nämä isommat kahvat / käsinojat tehdä puusta sorvailemalla, ja siihen sitten upotan sähköikkunoiden namiskuukelit.. onko kukaan tehny aikasemmin tällasta ja onko mitään vinkkejä miten homma ois paras tehdä..

ja mikäs ois paras tapa elvyttää kattoverhoilu kun siitä rungosta on tuo itse pinta päässyt irtoamaan eli aika hengettömän olonen on tuo alkuperäinen.. mut sen rungon haluisin säilyttää..
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mä tein jotain tuon kaltaista, tosin käytin ovipahveina alkuperäiseen tyyliin tavallista kovalevyä - kun tuohon autoon taitaa olla turha mitään kajareita pulttailla, taustametelin takia. :lol:

Jonkin sohvan pakkauksesta löysin sellaista hyvin ohutta valkoista, pieniä ilmakuplia sisältävää muovia jota olen kojelaudankin päällystyksessä käyttänyt, ja siihen keinonahka (vinyyli, sitä venyvää lajia) päälle. Tosin omat ovipahvit on vielä päällystämättä kun tuli kiire ajelemaan...

Sisäkattona mulla on Ritmosta napattu ja sopivasti kavennettu, mutta sekin on jäänyt kesken...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

no itseasiassa tuohon ajomeluun voi vaikuttaa aika paljon. Aikasemmassa
omega-projektissani vaimensin auton lähes äänettömäksi. Eipä siihen
mennyt kuin 30 ja 40mm vaimennusmattoa, ruiskutettavaa bitumia ja
mattoa n. 40kg.... uskosin, että tusina vaimenee huomattavasti jos
lattian päällystää bitumilla ja laittaa ohjaamon puolelle tulipeltiin 40mm
mattoa osittain 2-kerrosta ja muuten 1 kerros.. sekä ovet ja ja lokareiden kaaret bitumipäällysteiseksi..
Avatar
rg500rr
Viestit: 32
Liittynyt: 06.02.2003 20:51

Viesti Kirjoittaja rg500rr »

mukava sitten hitsaillakkin joskus nouita bitumi autoja ;)
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

VVieri eihän sun 127 melua sehän laulaa 8)
Kaikki ylimääränen painohan on pahasta :lol:
Oman tipon konekkin keveni konvension myötä n.10kg ja se on aika paljon :wink:
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

no jos hommat tekee kerralla kunnolla niin ei tarvitse enää hitsailla sen jälkeen.. ainakaan sinä aikana, jona auto vielä itsellään on. En mä aio viittä vuotta pidempään yhtä autoa pitää ja vaikka tuosta tuleekin ns. harrasteauto niin eiköhän siitäkin aika jätä jossain vaiheessa kun kiinnostus loppuu.. no, tokihan siihen on aikaa ja rahaa mennyt, mutta eihän mikään ole ikuista :D
Vastaa Viestiin