fiat croma
fiat croma
olen ostamassa cromaa,mut siinä on lämppärin "boksi" sökö,joku ehjä tulis mukaan(miks ei o vaihdettu?)mittaristossa palaa punainen check-valo mistäs sellanen valo ilmottelee,ei kai vaan moottorin toiminnoista,myyjä väitti sen johtuvan siitä rikkinäisestä boksista??jotain releiden napsetta kuuluu mittariston alta sekin johtuu kuulemma tosta boksista???eniten hämää et miks toi check-valo palaa.auto on croma turbo-92.tekis mieli ostaa mut mut...
Mikä sitten on hintapyyntö? Tuollainen turbo-croma on kyllä oikeasti hauska auto.
Lämppärin poikiminen on eräänlainen tyyppivika, ensin sieltä menee se Boschilainen säätömoottori ja sitten palaa boksista pääteaste. On tosin vaihdettavissa.
Sytytys ja ruiskuhan tuossa ovat erilliset joten sytytyksen merkkivalo ei voi viitata lambdaan joka on ruiskun osa - vaikea sanoa kun croman mittaristo ei ole tuttu. Joku kommentoikoon tähän...
Lämppärin poikiminen on eräänlainen tyyppivika, ensin sieltä menee se Boschilainen säätömoottori ja sitten palaa boksista pääteaste. On tosin vaihdettavissa.
Sytytys ja ruiskuhan tuossa ovat erilliset joten sytytyksen merkkivalo ei voi viitata lambdaan joka on ruiskun osa - vaikea sanoa kun croman mittaristo ei ole tuttu. Joku kommentoikoon tähän...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Check valon
palaessa tulisi palaa myös mittaristossa olevan autonkuvan pikkuledeistä jokin. Siellä on varoitukset palaneista lampuista, öljyn, jarrunesteen ja jäähdytinnesteen korkeudet. Onko kys. paneelissa kaikki lamput ehjiä saat selville kun käännät virrat päälle jolloin heteksi tulee kaikkien punavalojen syttyä!
Joku "kätevä" voi katkaista vaikka johdot poikki paneelista
Voi olla ihan anturivika joka ei montaa Euroa kustanna!
Todennäköisesti jokin lämmityslaitteen kääntömoottoreista siellä tosiaan naksuu. Eli vika on syytä korjata ennen kuin asentaa uutta ohjainta.
Croma T.i.e omistaa just samanlaisen joten eiköhän täältä löydy tarkempaakin tietoa juuri siitä mallista.
Mikä on muuten väriltään kyseinen auto, hopea??
16" Vanteet? 2-kilvet?
Joku "kätevä" voi katkaista vaikka johdot poikki paneelista
Voi olla ihan anturivika joka ei montaa Euroa kustanna!
Todennäköisesti jokin lämmityslaitteen kääntömoottoreista siellä tosiaan naksuu. Eli vika on syytä korjata ennen kuin asentaa uutta ohjainta.
Croma T.i.e omistaa just samanlaisen joten eiköhän täältä löydy tarkempaakin tietoa juuri siitä mallista.
Mikä on muuten väriltään kyseinen auto, hopea??
16" Vanteet? 2-kilvet?
Nuo välkkyvät varoitusvalot
ovat korjattavissa pikkuvaivalla, ja jopa lämppärin boxiin löytyy korjaajia nykyään. Ja kyllä niitä boxeja Euroopasta löytyy kun kokonaisia autojakin saa 100-200 Eurolla.
Kannattaa muistaa ettei II-koppa Croman boxi ole 100% sama kuin vanhemmissa!
Onkos siinä muuten automaatti ilmastointi?
Vaiko Suomessa jälkiasennettu Diavia tms.
Ilmastoinnin kytkentärelekin voi napsua jos on kylmäaine vähissä.
Tarkistaa kannattaa ainakin taka-akseli, ja etupään nivelet&puslat, hammastanko (onko väljä/vuotoa), pakoputki, iskarit, jakohihna ja takajarrut eli ihan perusjutut jotka kuluvat.
Kulutusosia saa hyvin, katso vaikka Motonetistä tarjontaa.
Mutta kun kaikki uusii kerralla tulee autossa kuin autossa 1000 Euron pieti.
Eikös tuo ruisku ole LE-jetronic ilman mitään vikavaloa turbossakin?
Kannattaa muistaa ettei II-koppa Croman boxi ole 100% sama kuin vanhemmissa!
Onkos siinä muuten automaatti ilmastointi?
Vaiko Suomessa jälkiasennettu Diavia tms.
Ilmastoinnin kytkentärelekin voi napsua jos on kylmäaine vähissä.
Tarkistaa kannattaa ainakin taka-akseli, ja etupään nivelet&puslat, hammastanko (onko väljä/vuotoa), pakoputki, iskarit, jakohihna ja takajarrut eli ihan perusjutut jotka kuluvat.
Kulutusosia saa hyvin, katso vaikka Motonetistä tarjontaa.
Mutta kun kaikki uusii kerralla tulee autossa kuin autossa 1000 Euron pieti.
Eikös tuo ruisku ole LE-jetronic ilman mitään vikavaloa turbossakin?
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
morjens... kylmäaineen lisäys cromaan oli vajaa 400 vanhaa markkaa, tosin ei nämä uudet aineet kuuleman mukaan pysy siellä systeemissä. BTW näissä uudemmissaei enää virrat päälle laitettaessa syty kaikki ledit niinkuin vanhemmissa, joten siitä ei voi tarkistaa toimintaa enää. LE-jetronikissa ei ole mitään varoitusvaloja toimimattomuudeta, eli check valosta ei kannata säikähtää. Ne viittaa vaan siinä lämppärin yläpuolella oleviin pikku ledeihin. Ja uudemman kopan cromasta ei liiemmin ole negatiivista sanottavaa pikku taisteluita ton lämppärin kanssa huolimatta, kaikin puolin hyvä peli että osta pois vaan jos noinkin halvalla saat hyväkorisen.
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati