Fiat 500:n osto
Fiat 500:n osto
Hei!
Tarkoituksena olisi ostaa 1.2-koneella oleva ja kävin yhtä koeajamassa ja muutama kysymys syntyi.
Ilmastoinnin kompressori meni vähän väliä poispäältä ja takaisin päälle, onko aineet vähissä vai missä vika?
Tyhjäkäynnillä moottorinsuojakansi tärisi melkoisesti, ei taida olla normaalia? Onko kannatinkumi esim. viallinen?
Onko jotain tyyppivikoja joita tulisi katsoa?
Minkälaisiin kulutuslukemiin olette päässeet tällä 69-heppaisella?
Onko digitaalimittaristo ollut lisävaruste vai miksi niitä ei Suomi-autoissa näy?
Taitaa olla ainut Fiat joka muuten säilyttää arvonsa hyvin kun oli 10-vuotiaistakin pyydetään 6000-7000 euroa...
Tarkoituksena olisi ostaa 1.2-koneella oleva ja kävin yhtä koeajamassa ja muutama kysymys syntyi.
Ilmastoinnin kompressori meni vähän väliä poispäältä ja takaisin päälle, onko aineet vähissä vai missä vika?
Tyhjäkäynnillä moottorinsuojakansi tärisi melkoisesti, ei taida olla normaalia? Onko kannatinkumi esim. viallinen?
Onko jotain tyyppivikoja joita tulisi katsoa?
Minkälaisiin kulutuslukemiin olette päässeet tällä 69-heppaisella?
Onko digitaalimittaristo ollut lisävaruste vai miksi niitä ei Suomi-autoissa näy?
Taitaa olla ainut Fiat joka muuten säilyttää arvonsa hyvin kun oli 10-vuotiaistakin pyydetään 6000-7000 euroa...
Re: Fiat 500:n osto
Voin vastata tuohon tuon mittariston osalta, meillä kun oli reilu kolme vuotta uutena tilattu 0,9 Lounge Dualogic ja digimittaristolla, nahkasisustuksella, sähköisellä lasikattoluukulla, mintunvihreällä pastellivärillä ja Beats-hifisysteemillä.
Digimittaristo on lisävaruste ja tosiaan noita varusteltuja Fiateja ei juuri ole, myyjät kun tuppaa vaan hinnat alkaen- mallia enemmän pihalle.
Hinta varustellussa autossa pysyy todella huonosti mielestäni. Meidän auto oli 3v 3kk vanha ja hinta uudesta tippui yli puolet.
Entinen automme toki myytiin liikkeestä heti uudelle omistajalle ja vaikuttaa nyt Turussa.
Entisen automme sivut löytyvät vielä http://fiat500.jthima.com
TERO
Digimittaristo on lisävaruste ja tosiaan noita varusteltuja Fiateja ei juuri ole, myyjät kun tuppaa vaan hinnat alkaen- mallia enemmän pihalle.
Hinta varustellussa autossa pysyy todella huonosti mielestäni. Meidän auto oli 3v 3kk vanha ja hinta uudesta tippui yli puolet.
Entinen automme toki myytiin liikkeestä heti uudelle omistajalle ja vaikuttaa nyt Turussa.
Entisen automme sivut löytyvät vielä http://fiat500.jthima.com
TERO
---
Johanna ja Tero
Saab 9-5 Aero Wagon A -2006 (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000
Fiat Ducato Matkaaja -1991 (ei ajossa)(SFC #52815)
http://sfc52815.jthima.com / http://saab.jthima.com
Johanna ja Tero
Saab 9-5 Aero Wagon A -2006 (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000
Fiat Ducato Matkaaja -1991 (ei ajossa)(SFC #52815)
http://sfc52815.jthima.com / http://saab.jthima.com
Re: Fiat 500:n osto
Kiitos vastauksesta. Näin se tuppaa Suomessa olemaan, että varusteita ei oteta. Hinnan pudotusta kun vertaa esim. Bravoon, joka on uutena maksanut n.10 000€ enemmän kuin 500 myydään huomattavasti halvemmalla nyt.sfc52815 kirjoitti: ↑13.09.2021 10:51 Voin vastata tuohon tuon mittariston osalta, meillä kun oli reilu kolme vuotta uutena tilattu 0,9 Lounge Dualogic ja digimittaristolla, nahkasisustuksella, sähköisellä lasikattoluukulla, mintunvihreällä pastellivärillä ja Beats-hifisysteemillä.
Digimittaristo on lisävaruste ja tosiaan noita varusteltuja Fiateja ei juuri ole, myyjät kun tuppaa vaan hinnat alkaen- mallia enemmän pihalle.
Hinta varustellussa autossa pysyy todella huonosti mielestäni. Meidän auto oli 3v 3kk vanha ja hinta uudesta tippui yli puolet.
Entinen automme toki myytiin liikkeestä heti uudelle omistajalle ja vaikuttaa nyt Turussa.
Entisen automme sivut löytyvät vielä http://fiat500.jthima.com
TERO
Onko 500 harvinainen tällä palstalla vai miksi vastauksia ei ole tullut enempää?
Re: Fiat 500:n osto
...eikä myydä. Kun pari vuotta sitten pyytelin tarjousta 124 Spideristä, niin ei saanut edes väriä valita värikartasta, vaan myyjäoletetulla oli selvä kanta, että maahantuojalla on varastossa nämä 7 autoa ja niistä pitää valita, jos Fiatin haluaa. Ostin bemarin.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: Fiat 500:n osto
Leasing autona jos saapi niin hyvä ois, niin ei tulis takkiin vaihdossa. Nätti nostalginen tunnelma ohjaamossa.
Re: Fiat 500:n osto
Eikö kellään ole kokemuksia kyseisestä autosta tai asioista joita huomioin koeajon aikana?
Re: Fiat 500:n osto
Noh, tota taitaa uusin fiiu mitä olen edes ajanut olla vm. 2006. Itse en omista yhtään 2000-luvun fiattia kun omien Fiat-autojen keski-ikä on jossain 60-70 luvun paikkeilla. Moni täällä harrastaa nimenomaan 70-80 lukujen malleja niin ei ole oikein kosketuspintaa näihin.
Toki noita uudempiakin palstalaisilla on ja pari tiedän joilla on uusi 500.
Mutta ilmastoiniin kompressori kytkeytyy koko ajan päälle ja pois kaikissa autoissa. Uutena melko huomaamaton toimenpide, jos klonksuu kovemmalla äänellä että kuuluu selkeästi sisälle voi kaivata kytkentävälin säätöä pienemmäksi. Joissain onnistuu säätö paikallaan, toiset mallit pitää irrottaa autosta.
Toki noita uudempiakin palstalaisilla on ja pari tiedän joilla on uusi 500.
Mutta ilmastoiniin kompressori kytkeytyy koko ajan päälle ja pois kaikissa autoissa. Uutena melko huomaamaton toimenpide, jos klonksuu kovemmalla äänellä että kuuluu selkeästi sisälle voi kaivata kytkentävälin säätöä pienemmäksi. Joissain onnistuu säätö paikallaan, toiset mallit pitää irrottaa autosta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 500:n osto
Huomioi vastaavat asiat kuin muulloinkin käytettyä ostaessa. Kytkin voi olla vähillä kilometreillä kulunut enemmän jne. Ja kurkistus auton alle.
Onko siinä automaattinen ilmastointi. Eiköhän sitä saa säädettyä.
Autolla pitäisi saada ajaa tovi ja lukea vikakoodit, erityisesti että onko testit suoritettu onnistuneesti.
Onko siinä automaattinen ilmastointi. Eiköhän sitä saa säädettyä.
Autolla pitäisi saada ajaa tovi ja lukea vikakoodit, erityisesti että onko testit suoritettu onnistuneesti.
Re: Fiat 500:n osto
Jos ilmastoinnin kompura kovin taajaan menee päälle ja pois, niin systeemissä ei varmaankaan ole oikeaa määrää ainetta. Voi olla vajaa, tai voi olla liikaakin, jonkun parkkipaikkahuoltajan jäljiltä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat 500:n osto
Meillä on ollut vissiin kolme vuotta 0.9 Twinair Dualogic. Varusteiden ostaminen oli tosiaan ihan tavattoman vaikeaa, hämmentää automyyjän logiikka kyllä. Ja tämähän tuli eri värisenä kuin tilattiin, väri olikin se varusteista suurin piirtein toinen. Takaluukun mikrokytkin on hajonnut, muuta vikaa ei ole tainnut olla. Nyt alkaa käsijarru olemaan siinä kuosissa että pitäisi tutkia. Tämä yksilö on ainakin toistaiseksi ollut kyllä täydellisen luotettava, konepeltiä ei ole avattu kuin uteliaisuudesta.
Kaupunkiautonahan tuo on erinomainen, baarijakkaralla istuu korkealla, ikkunat on isot, peilit on ainakin kolme kokoa isommasta autosta ja kun Dualogiciin tottuu niin se on kaupungissa hyvä. Nätisti tai sulavasti se ei vaihda millään asteikolla ja edelleen joutuu katsomaan kojetaulusta käynnistyksen jälkeen onko siellä vaihde päällä vai ei.
Kaupunkiautonahan tuo on erinomainen, baarijakkaralla istuu korkealla, ikkunat on isot, peilit on ainakin kolme kokoa isommasta autosta ja kun Dualogiciin tottuu niin se on kaupungissa hyvä. Nätisti tai sulavasti se ei vaihda millään asteikolla ja edelleen joutuu katsomaan kojetaulusta käynnistyksen jälkeen onko siellä vaihde päällä vai ei.
Re: Fiat 500:n osto
Meillä ei osto ollut hankalaa niinkään, myyjä ruksaili sen mitä haluttiin, mutta sitten tehtaalla tuli kaikennäköistä ongelmaa vastaan, jonka takia jouduttiin autoa odottamaan 7 kuukautta. Mutta sieltä tuli juuri sitä mitä haluttiin.Nollakaks kirjoitti: ↑21.09.2021 12:10 Meillä on ollut vissiin kolme vuotta 0.9 Twinair Dualogic. Varusteiden ostaminen oli tosiaan ihan tavattoman vaikeaa, hämmentää automyyjän logiikka kyllä. Ja tämähän tuli eri värisenä kuin tilattiin, väri olikin se varusteista suurin piirtein toinen. Takaluukun mikrokytkin on hajonnut, muuta vikaa ei ole tainnut olla. Nyt alkaa käsijarru olemaan siinä kuosissa että pitäisi tutkia. Tämä yksilö on ainakin toistaiseksi ollut kyllä täydellisen luotettava, konepeltiä ei ole avattu kuin uteliaisuudesta.
Kaupunkiautonahan tuo on erinomainen, baarijakkaralla istuu korkealla, ikkunat on isot, peilit on ainakin kolme kokoa isommasta autosta ja kun Dualogiciin tottuu niin se on kaupungissa hyvä. Nätisti tai sulavasti se ei vaihda millään asteikolla ja edelleen joutuu katsomaan kojetaulusta käynnistyksen jälkeen onko siellä vaihde päällä vai ei.
Mahtava pikkuauto kylläkin, erittäin halpa ajella. Meillä ei ollut mitään vikaa 44000km:n aikana. Takuuaikana uusittiin toinen etusumari kun päästi kosteutta vähän sisään.
Ainoa korviin pistävä ominaisuus oli kahden vuoden kuluttua ensiasennusrenkaat (Goodyear), jotka olivat kyllä järjettömän äänekkäät ja liukkaat.
Tuli tietty verrattua Saabiin, johon hankimme halvat kiinarenkaat, jotka taas ovat todella hiljaiset. Toki kyllä autojen äänieristyksetkin ovat ihan erilaiset.
TERO
---
Johanna ja Tero
Saab 9-5 Aero Wagon A -2006 (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000
Fiat Ducato Matkaaja -1991 (ei ajossa)(SFC #52815)
http://sfc52815.jthima.com / http://saab.jthima.com
Johanna ja Tero
Saab 9-5 Aero Wagon A -2006 (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000
Fiat Ducato Matkaaja -1991 (ei ajossa)(SFC #52815)
http://sfc52815.jthima.com / http://saab.jthima.com
Re: Fiat 500:n osto
Mitä tuollaisen Twin Air:n kulutus kaupungissa on, onko eroa 1.2:seen? Jostain olen ainakin lueskellut että twin air kuluttaisi enemmän kuin 1.2.
Noissa ei taida olla ongelmia ketjun kanssa? Miten 2-sylinterinen muuten toimii talvessa, lämpeneekö auto normaalisti yms.?
Noissa ei taida olla ongelmia ketjun kanssa? Miten 2-sylinterinen muuten toimii talvessa, lämpeneekö auto normaalisti yms.?
Re: Fiat 500:n osto
Itselle on jäänyt erään huoltopuolen ihmisen tokaisu muutaman talven takaa. "V***u ensimmäiset pakkaset ja kaikki multiairit jäässä"
Eli tuolloin noita tuli hinurilla huoltoon sulatukseen.
Jos jollain on ihan käytännön kokemusta tuosta keksinnöstä Suomen talvessa, kuulisin mielelläni.
Eli tuolloin noita tuli hinurilla huoltoon sulatukseen.
Jos jollain on ihan käytännön kokemusta tuosta keksinnöstä Suomen talvessa, kuulisin mielelläni.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 500:n osto
Eikö ihmiset oikeasti tajua laittaa talvella maskisuojaa.
Re: Fiat 500:n osto
Meillä oli keskikulutus 5,5 litraa satasella luokkaa.fiude500 kirjoitti: ↑23.09.2021 09:27 Mitä tuollaisen Twin Air:n kulutus kaupungissa on, onko eroa 1.2:seen? Jostain olen ainakin lueskellut että twin air kuluttaisi enemmän kuin 1.2.
Noissa ei taida olla ongelmia ketjun kanssa? Miten 2-sylinterinen muuten toimii talvessa, lämpeneekö auto normaalisti yms.?
Nyt kun vertaa Saabiin, niin tosi hitaasti lämpeni TwinAir. Tosin meillä oli aina +5 asteen alle lohkolämppäri ja sisälämppäri käytössä. Kyllä monta kilometriä sai ajaa, että moottorin lämpötila nousi. Muutoin toimi todella hyvin talvella.
TERO
---
Johanna ja Tero
Saab 9-5 Aero Wagon A -2006 (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000
Fiat Ducato Matkaaja -1991 (ei ajossa)(SFC #52815)
http://sfc52815.jthima.com / http://saab.jthima.com
Johanna ja Tero
Saab 9-5 Aero Wagon A -2006 (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000
Fiat Ducato Matkaaja -1991 (ei ajossa)(SFC #52815)
http://sfc52815.jthima.com / http://saab.jthima.com