Barchetta nypyttää
Barchetta nypyttää
Vuosimalli -96, eli ei OBD-liitintä. Mistä pitäis lähteä hakemaan vikaa?
Nypyttää alakierroksilla. Korkeammilla käy nätisti.
Missä näissä lienee testipistoke?
Nypyttää alakierroksilla. Korkeammilla käy nätisti.
Missä näissä lienee testipistoke?
Re: Barchetta nypyttää
Onko lambda-anturia uusittu viime aikoina, kenties johonkin tarvikemalliin? Punton tapauksessa oli helppo diagnosoida, anturin johto irti, ja nypytys loppui. Ja pysyi poissa Boschin anturilla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Barchetta nypyttää
Kyllähän siinä lienee se 3 napainen pistoke kuitenkin.
Siittä tutkimaan, jos vaikka olisi vikakoodeja.
Siittä tutkimaan, jos vaikka olisi vikakoodeja.
Re: Barchetta nypyttää
Missä päin se liitin on ja millä siitä saa jotain ulos?A Bart kirjoitti:Kyllähän siinä lienee se 3 napainen pistoke kuitenkin.
Siittä tutkimaan, jos vaikka olisi vikakoodeja.
Mulla on Autocom. Saako sillä?
Re: Barchetta nypyttää
Autocomista en osaa sanoa, onko siellä valikoissa barchetta?
Liitin näkyy majailevan hanttarin puolella liki moottorinohjausmoduulia.
Dedrassahan tämä oli vedetty kätevästi konehuoneen puolelle rintapeltiin.
Liitin näkyy majailevan hanttarin puolella liki moottorinohjausmoduulia.
Dedrassahan tämä oli vedetty kätevästi konehuoneen puolelle rintapeltiin.
Re: Barchetta nypyttää
Juu autocomilla saa luettua. Vaatii adapterin mikä lienee tullut "testerin" mukana.
Oliko tässä ilmamassamittari vai onko mapilla kuten hiivatit yleensä?
Oliko tässä ilmamassamittari vai onko mapilla kuten hiivatit yleensä?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Barchetta nypyttää
Kyllä siellä akun alla on ilmamassamittari.väisänen kirjoitti:Juu autocomilla saa luettua. Vaatii adapterin mikä lienee tullut "testerin" mukana.
Oliko tässä ilmamassamittari vai onko mapilla kuten hiivatit yleensä?
Missäköhän se testipistoke on. Konehuoneen puolella pääsylinterin vieressä on yks, joka lienee ABS.n pistoke.
Siitä koitin kuikuilla, mutta kone ei saanut yheyttä... Ihmekös tuo, ku on ABS-vehkeet otettu pois.
Re: Barchetta nypyttää
Onko tuo ECU:n testipistoke samanlainen, ku tämä ABS-pistoke?A Bart kirjoitti:Autocomista en osaa sanoa, onko siellä valikoissa barchetta?
Liitin näkyy majailevan hanttarin puolella liki moottorinohjausmoduulia.
Dedrassahan tämä oli vedetty kätevästi konehuoneen puolelle rintapeltiin.
- Liitteet
-
- Barchetta_ABS-TestipistokeKeveve.jpg (55.26 KiB) Katsottu 2256 kertaa
Re: Barchetta nypyttää
Uskaltaisin väittää ja yleensä työnnetty johonkin tulppaan ettei heti huomaa.Tarde kirjoitti:Onko tuo ECU:n testipistoke samanlainen, ku tämä ABS-pistoke?A Bart kirjoitti:Autocomista en osaa sanoa, onko siellä valikoissa barchetta?
Liitin näkyy majailevan hanttarin puolella liki moottorinohjausmoduulia.
Dedrassahan tämä oli vedetty kätevästi konehuoneen puolelle rintapeltiin.
Re: Barchetta nypyttää
Pistoke löytyi ja yhteys näytti toimivan siihen asti hyvin, kun luin vikakoodeja. Sitten tuli ilmoitus "Ajoneuvo ei vastaa"
Re: Barchetta nypyttää
Pistoke löytyi hantinpuolelta matton alta. Eli kolmenapainen liitin, johon tulee kaksi johtoa.
Siitäkään ei vaan saanut tuolla mun Delphi=Autocom ohjelmalla mitään irti.
Tuli vaan ilmoitus "Auto ei vastaa asianmukaisesti. Auto ei ehkä tue vianmääritystoimintoa"
Mikähän nyt neuvoksi? Nyt alkoi tyhjäkäyntikin pätkimään.
Siitäkään ei vaan saanut tuolla mun Delphi=Autocom ohjelmalla mitään irti.
Tuli vaan ilmoitus "Auto ei vastaa asianmukaisesti. Auto ei ehkä tue vianmääritystoimintoa"
Mikähän nyt neuvoksi? Nyt alkoi tyhjäkäyntikin pätkimään.
Re: Barchetta nypyttää
Omasta olen vikakoodeja / livedataa katsonut multiecuscan:lla. Itse käyttänyt KKL/VagCom johtoa, mutta saattaa toimia myös elm327:lla. Ilmaisversiolla pääsee barchettaan.
Omasta pimeni koko ruisku, kun akkukotelon alla oleva ruiskun "päävirtakaapelin" liitin oli hapettunut. Punainen johto joka tulee suoraan akun + navasta.
Omasta pimeni koko ruisku, kun akkukotelon alla oleva ruiskun "päävirtakaapelin" liitin oli hapettunut. Punainen johto joka tulee suoraan akun + navasta.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Re: Barchetta nypyttää
Tilasin tuon KKl/VAG johdon Kiinasta. Nyt täytynee vaan odottaa, kun tällä seudulla ei näytä olevan ketään, joka pystyisi auttamaan.Uno_mas kirjoitti:Omasta olen vikakoodeja / livedataa katsonut multiecuscan:lla. Itse käyttänyt KKL/VagCom johtoa, mutta saattaa toimia myös elm327:lla. Ilmaisversiolla pääsee barchettaan.
Omasta pimeni koko ruisku, kun akkukotelon alla oleva ruiskun "päävirtakaapelin" liitin oli hapettunut. Punainen johto joka tulee suoraan akun + navasta.
Kun lähtee kakkosvaihteella kiihdyttämään, niin tuntuu välillä, niin ku ajaisi jonkun yli. Koko auto nytkähtää. Ei varmaan tee hyvää jakohihnalle, eikä moottorin / vaihteiston kannatinkumeillekaan.
Re: Barchetta nypyttää
Onhan ilmamassamittarin ja kaasuläpän välinen kumiletku ehjä? Sitäkin on näistä hajonnut.
Ei taida ruiskun merkkivaloa sytyttää, kun tuo nykäys tulee? Jos ei sytytä niin ei sitten kannata ihan liikaa odottaa, että mitään vikakoodia löytyy. Tuo hitachin ruisku ei ole niitä kaikista herkimpiä kertomaan miksi on paha olla.
Ei taida ruiskun merkkivaloa sytyttää, kun tuo nykäys tulee? Jos ei sytytä niin ei sitten kannata ihan liikaa odottaa, että mitään vikakoodia löytyy. Tuo hitachin ruisku ei ole niitä kaikista herkimpiä kertomaan miksi on paha olla.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Re: Barchetta nypyttää
Kumiletkua on paljon korjailtu, mutta näyttäisi kuitenkin olevan ehjä. Ei ainakaan starttipilottiin reagoi.