Fiat bravo 1,4 t-jet- pesuri ongelma

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
TaikaZim
Viestit: 1
Liittynyt: 09.03.2019 16:39

Fiat bravo 1,4 t-jet- pesuri ongelma

Viesti Kirjoittaja TaikaZim »

Kyseessä 2009vm kulkupeli ja kovasti pienellä paineella tuppaa pissapoika puskemaan etulasiin tavaraa. suuttimet ei ole tukossa , joten onko tuo pumppu kuinka hankalasti irrotettavissa? Konepellin sisältä löytyy myös kaksi irrallista sähköpiuhaa liittimillä(kuva), mikähän tarkoitus noilla liittimillä on kun vapaana tuolla ovat?
Liitteet
pesuri3.JPG
pesuri3.JPG (52.48 KiB) Katsottu 2439 kertaa
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat bravo 1,4 t-jet- pesuri ongelma

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Pisupojan suuttimien mahdolliset lämpövastukset liittynevät irrallisiin johtoliittimiin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Neverth
Viestit: 353
Liittynyt: 03.11.2012 14:45

Re: Fiat bravo 1,4 t-jet- pesuri ongelma

Viesti Kirjoittaja Neverth »

Olen kahdesti purkanut omista autoista tuon y-haara takaiskun ennen suuttimia kun sinne sisälle kertyy jotain paskaa joka rajoittaa painetta.
Kuvassa oleva on vähän erilainen, toivon mukaan ei ole hitsattu kasaan.
Omissa sai veitsellä kammettua tuon auki ja meni takaisin kasaan painamalla.
Buongiorno
Viestit: 5
Liittynyt: 01.04.2019 22:45

Re: Fiat bravo 1,4 t-jet- pesuri ongelma

Viesti Kirjoittaja Buongiorno »

Epäilin, että letku pumpulta suuttimille olisi jostain kohtaa "litussa". En lähtenyt selvittämään ko. paikkaa, koska letku on niputettuna johtojen kanssa. Ensin irroitin letkun tuosta y-haarasta ja katsoin, millaisella paineella tulee vettä. Sitten avaisin vasemman sisälokasuojan, jotta sain pumpun näkyviin (melko helppo homma). Etulasille menevä letku irti ja testi, tuleeko pumpusta vettä kovemmalla paineella kuin tuolta y-haaran kohdasta tuli. Tällä tavalla saa selville, onko pumppu ehjä. Mulla tuli pumpulta vettä kovalla paineella, joten letku täytyi olla tukossa jostain kohtaa. Sitten vaan Biltemasta letkua ja vedin uuden letkun pumpulta tuohon y-haaraan ja johan alkoi lasi puhdistumaan. Letkun saa helposti pujotettua pumpulta y-haaraan, kunhan katsoo, että konepellin saranakohdassa ei jää mihinkään väliin. Muutama nippuside tarvitaan myös ja uuden letkun voi sitoa niillä vaikka vanhaan letkuun. Vanhaa letkua en siis poistanut. Tämä homma olisi pitänyt tajuta tehdä aikoja sitten. Kustannukset olivat muistaakseni noin 5 EUR + oma työ.
Vastaa Viestiin