Fiat bravo 1,4 t-jet- pesuri ongelma
Fiat bravo 1,4 t-jet- pesuri ongelma
Kyseessä 2009vm kulkupeli ja kovasti pienellä paineella tuppaa pissapoika puskemaan etulasiin tavaraa. suuttimet ei ole tukossa , joten onko tuo pumppu kuinka hankalasti irrotettavissa? Konepellin sisältä löytyy myös kaksi irrallista sähköpiuhaa liittimillä(kuva), mikähän tarkoitus noilla liittimillä on kun vapaana tuolla ovat?
- Liitteet
-
- pesuri3.JPG (52.48 KiB) Katsottu 2451 kertaa
Re: Fiat bravo 1,4 t-jet- pesuri ongelma
Pisupojan suuttimien mahdolliset lämpövastukset liittynevät irrallisiin johtoliittimiin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat bravo 1,4 t-jet- pesuri ongelma
Olen kahdesti purkanut omista autoista tuon y-haara takaiskun ennen suuttimia kun sinne sisälle kertyy jotain paskaa joka rajoittaa painetta.
Kuvassa oleva on vähän erilainen, toivon mukaan ei ole hitsattu kasaan.
Omissa sai veitsellä kammettua tuon auki ja meni takaisin kasaan painamalla.
Kuvassa oleva on vähän erilainen, toivon mukaan ei ole hitsattu kasaan.
Omissa sai veitsellä kammettua tuon auki ja meni takaisin kasaan painamalla.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 01.04.2019 22:45
Re: Fiat bravo 1,4 t-jet- pesuri ongelma
Epäilin, että letku pumpulta suuttimille olisi jostain kohtaa "litussa". En lähtenyt selvittämään ko. paikkaa, koska letku on niputettuna johtojen kanssa. Ensin irroitin letkun tuosta y-haarasta ja katsoin, millaisella paineella tulee vettä. Sitten avaisin vasemman sisälokasuojan, jotta sain pumpun näkyviin (melko helppo homma). Etulasille menevä letku irti ja testi, tuleeko pumpusta vettä kovemmalla paineella kuin tuolta y-haaran kohdasta tuli. Tällä tavalla saa selville, onko pumppu ehjä. Mulla tuli pumpulta vettä kovalla paineella, joten letku täytyi olla tukossa jostain kohtaa. Sitten vaan Biltemasta letkua ja vedin uuden letkun pumpulta tuohon y-haaraan ja johan alkoi lasi puhdistumaan. Letkun saa helposti pujotettua pumpulta y-haaraan, kunhan katsoo, että konepellin saranakohdassa ei jää mihinkään väliin. Muutama nippuside tarvitaan myös ja uuden letkun voi sitoa niillä vaikka vanhaan letkuun. Vanhaa letkua en siis poistanut. Tämä homma olisi pitänyt tajuta tehdä aikoja sitten. Kustannukset olivat muistaakseni noin 5 EUR + oma työ.