40v ja vapaa katsastuksesta ?
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
Tuollainen toverin käräytys numerohan olisi mitä mainioin
Melkein näkisin että käteisestä rahasta luopuminen on kans näiden kateellisten juttuja.
Se samperi sai viiskymppiä kun teki pertsan volvoon yötämyöden uuren helemat. Verot pittööpi semmosesta kyllä maksella muuten ollaan kreikan tiellä ja ne vitosen pizzat kans juuh.
Melkein näkisin että käteisestä rahasta luopuminen on kans näiden kateellisten juttuja.
Se samperi sai viiskymppiä kun teki pertsan volvoon yötämyöden uuren helemat. Verot pittööpi semmosesta kyllä maksella muuten ollaan kreikan tiellä ja ne vitosen pizzat kans juuh.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
Ja kaikki ne, jotka soittaisivat tuohon toverin käräytys numeroon.....Voisivat sitten samantien kertoa, että kuinka heidän elämänlaatunsa parani sillä sekunnilla....
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
Samaa mieltä.stella kirjoitti:Ja kaikki ne, jotka soittaisivat tuohon toverin käräytys numeroon.....Voisivat sitten samantien kertoa, että kuinka heidän elämänlaatunsa parani sillä sekunnilla....
Suomi (tai oikeammin SoMe) on myös väärinymmärtämisen kehto.
Minkä huollan, sen korjaan...
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
https://www.lvm.fi/-/yksityiskaytossa-o ... ee-1026423
Eipä vapautunut.
Eipä vapautunut.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
Ei tullut sitä mitä vaadittiin mutta positiivisena pidän tuota 4 vuoden katsastusväliä MR autoille. Eikä tuo 2 vuoden normaalirekisterissä olevan +40v auton katsastusvälikään yhtään luulisi sylettävän ketään. Hyviä ja asiallisia lopputuloksia
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
Harmi kun ei vapautunut, olisi ollut jo hieman suunnitelmaa sen varalle
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
Ei taideta tähän asiaan enää palata, vaikka seuraavaksi saataisiinkin hallitus jolla on aivot ja järki. Hukattu mahdollisuus.. tämän vuoskymmenen Suomen tarina.
Jatkossakin siis pakko olla opastamassa insinöörejä käyttämään laitteita joita he eivät enää ymmärrä. Aina 500km välein. Järjetöntä.
Jatkossakin siis pakko olla opastamassa insinöörejä käyttämään laitteita joita he eivät enää ymmärrä. Aina 500km välein. Järjetöntä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
Saako kysyä, minkälaisia suunnitelmia?jonik kirjoitti:Harmi kun ei vapautunut, olisi ollut jo hieman suunnitelmaa sen varalle
Nykyjään tuntuu enenevissä määrin siltä, ettei "ammattilaiset" ymmärrä monenkaan asian perusteita. Tällä en tarkoita katsastajaa, se nyt on ihan ymmärrettävää että kerran vuoteen-kahteen tuleva automalli ei ole se tutuin (varsinkin jos ko. automalli on vielä katsastajaa reilusti iäkkäämpi eikä täten ollenkaan tuttu), mutta muuten. Monimutkaisuus tuntuisi vain kasvavan ja joka "työhön" vaaditaan jotain perkeleen moniosaamista, perustaitojen kustannuksella.Sämpy kirjoitti:Ei taideta tähän asiaan enää palata, vaikka seuraavaksi saataisiinkin hallitus jolla on aivot ja järki. Hukattu mahdollisuus.. tämän vuoskymmenen Suomen tarina.
Jatkossakin siis pakko olla opastamassa insinöörejä käyttämään laitteita joita he eivät enää ymmärrä. Aina 500km välein. Järjetöntä.
Loistava esimerkki tästä voisi olla vaikkapa puhelinmyyjä jossain liikkeessä. Menet siltä kysymään, että pitäisi löytää hyvä puhelin puhumiseen, niin osaa kyllä kertoa joka luurista niiden kameran resoluutiot, valmiit softat ymsjne. Harvoin tajuavat edes puheajan akunkestoa, puhumattakaan puhelimen verkon priorisoinnista (=kuinka hyvin kuuluu vaikkapa maastossa).
Esimerkiksi Jyväskylässä on kuulemma merkkikorjaamoilla "wanhanliiton itse tein ja opin" -tekijöistä pulaa, koska tuore työntekijäsukupolvi ei osaa enään perinteistä vian paikallistamisen päätelmäketjua (alusta kolisee jarruttaessa ---> ei väljää tukivarsissa ---> jarruista palat loppu), koska koulutus nojaa liian vahvasti vikakoodien ja älylaatikoiden toiminnan tutkimiseen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
Turvallisuussyistä... Ruotsissa varmaan veri virtaa maanteillä, kun siellä on jo jonkun aikaa tuo vapautus ollut voimassa. No, edes hiukan järkevämpään suuntaan saatu tätä systeemiä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
Sleeper-tyylistä tehomyllyä, tietenkin nykypäivään päivitettynä. Typerää vaan rakentaa mitään, millä ajetaan joitakin kertoja kesässä ja katsastus tulee olemaan aina ongelmallista/aiheuttaa lisätyötä. Toki siirtokilvet on aina vaihtoehto, mutta jos siitä joskus haluaisi luopua järkevään hintaan niin ei onnistu. Suomessa pitäisi olla oma luokka harrastepeleillewellu kirjoitti:Saako kysyä, minkälaisia suunnitelmia?
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
Varmaan tuo on yksi niistä syistä, miksi ei mennyt läpi.jonik kirjoitti:Sleeper-tyylistä tehomyllyä, tietenkin nykypäivään päivitettynä.wellu kirjoitti:Saako kysyä, minkälaisia suunnitelmia?
Tästä olen kyllä täysin samaa mieltä.jonik kirjoitti:Typerää vaan rakentaa mitään, millä ajetaan joitakin kertoja kesässä ja katsastus tulee olemaan aina ongelmallista/aiheuttaa lisätyötä. Toki siirtokilvet on aina vaihtoehto, mutta jos siitä joskus haluaisi luopua järkevään hintaan niin ei onnistu. Suomessa pitäisi olla oma luokka harrastepeleille
Lainsäädäntö "olettaa" kaiken rakennetun ja tehokkaan tms. olevan vaarallista. Katsastaminen on perseestä jne.
Länsinaapurissa on tämä(kin) asia paremmin autoilun osalta ja siellä on liikenne turvallisempaakin kuin täällä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
Auotaanko muuten konttoreilla kuinka usein konepeltejä? Mitä omia kokemuksia niin ei noihin vanhoihin tuntuisi konttoreilla ihan hirmu mielenkiintoa olevan. Puhumattakaan että inssi oikeasti edes tajuaisi jos jotain on tehty
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
No kylhän konepelti yleensä katsastuksessa avataan, että esimerkiksi akun kiinnitys tarkistetaan, ja rungonnumero myös......Stefa kirjoitti:Auotaanko muuten konttoreilla kuinka usein konepeltejä? Mitä omia kokemuksia niin ei noihin vanhoihin tuntuisi konttoreilla ihan hirmu mielenkiintoa olevan. Puhumattakaan että inssi oikeasti edes tajuaisi jos jotain on tehty
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
Avataan kokemuksieni mukaan aina ja tuskimpa inssi tajuaa yhtään mitään vaikka 128:n koneen tilalle olisi laitettu 1.2/16V ilman muovikoristeita yms. (127:n tunnistaa kaikki).Stefa kirjoitti:Auotaanko muuten konttoreilla kuinka usein konepeltejä? Mitä omia kokemuksia niin ei noihin vanhoihin tuntuisi konttoreilla ihan hirmu mielenkiintoa olevan. Puhumattakaan että inssi oikeasti edes tajuaisi jos jotain on tehty
Mutta, kun käy jotain. Tutkijalautakunta voi antaa lausunnon, ettei moottori vaikuttanut mitenkään onnettomuuteen, mutta lööpit ja päättäjät uskoo muuta.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 40v ja vapaa katsastuksesta ?
No omaan autoon sais vaihtaa laturin joka katsastuksen jälkeen, jos ei olisi lyömässä inssiä näpeille että tätä moottorimallia EI sammuteta virtalukosta.
Luulisi että raskaan kaluston puolelta olisi tuttuja ilman sähkösammutinta olevat dieselit.
Tai kuinka moni tälläinen saisi hylyn "käsijarru tehoton" kun se on kardaanilla.. jos käyttää neliveto-ohjelmaa jarrupenkissä.
Löytyykö pitkät lattiapolkimesta? Entä lasinpesuri? Vai onko viiksi revitty paskaksi. Löytyykö se pesuri jos se on viiksessä, mutta päästä painamalla? Tai italialaisessa erillinen viiksi pitkille/parkeille.
Saati kun siinä ratissa alkaa olla ennakonsäätöä yms. ja polkimetkin toimii eri lailla kuin nykyautossa.
Ihan naurettavaa pelleilyä viedä tämmöisiä laitteita inssille ihmeteltäväksi jonnekin 50 kilometrin päähän.
Luulisi että raskaan kaluston puolelta olisi tuttuja ilman sähkösammutinta olevat dieselit.
Tai kuinka moni tälläinen saisi hylyn "käsijarru tehoton" kun se on kardaanilla.. jos käyttää neliveto-ohjelmaa jarrupenkissä.
Löytyykö pitkät lattiapolkimesta? Entä lasinpesuri? Vai onko viiksi revitty paskaksi. Löytyykö se pesuri jos se on viiksessä, mutta päästä painamalla? Tai italialaisessa erillinen viiksi pitkille/parkeille.
Saati kun siinä ratissa alkaa olla ennakonsäätöä yms. ja polkimetkin toimii eri lailla kuin nykyautossa.
Ihan naurettavaa pelleilyä viedä tämmöisiä laitteita inssille ihmeteltäväksi jonnekin 50 kilometrin päähän.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net