Uudempikoppanen Croma

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Uudempikoppanen Croma

Viesti Kirjoittaja ose »

Farmaria tekisi mieli, Stilo oli sellainen viritys että ei sitä enää. Croma bensakoneella, millaisia noi uudempikoppaiset Cromat on, 2,2 bensa automaatti? Veljellä ollut 2 dieseliä, itsellä Bravo Mjet joka oli todella dhyvä auto, verot vaan niin kovat että ei enää dieseliä. Toinen joka kiinnostaa on Doblo 1,6 paku dieselinä, kokemuksia?
Rouvalla (ja itsellä) ajossa 1,6 crdi Kia Ceed farkku pakuksi rekattuna, varma käyttökampe mutta jotenkin sieluton kikkare. Omia on Ducatopohjainen 2,8 idtd Granduca täysintegroitu matkailuauto ja vanha -00 Focus farkku.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uudempikoppanen Croma

Viesti Kirjoittaja VTO »

En ole varma mitä sukulaissuhteita Doblolla on, mutta omana mielipiteenä mieluumin se kuin 2,2 Croma. Croma aika pahasti GM-sukua. Ajalle tyypillisine ongelmineen.
Toisaalta vähällä rahalla saa Cromassa paljon, mutta myös ongelmia.
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Uudempikoppanen Croma

Viesti Kirjoittaja ose »

VTO kirjoitti:En ole varma mitä sukulaissuhteita Doblolla on, mutta omana mielipiteenä mieluumin se kuin 2,2 Croma. Croma aika pahasti GM-sukua. Ajalle tyypillisine ongelmineen.
Toisaalta vähällä rahalla saa Cromassa paljon, mutta myös ongelmia.
Kokemuksia myös farkkutemprasta, siinä myös GM kamaa, egr vaivasi kymppitonnin välein

Lähetetty minun TA-1021 laitteesta Tapatalkilla
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uudempikoppanen Croma

Viesti Kirjoittaja VTO »

Tempran sukulaisuus GM:n taisi olla aika kaukaista laatua verrattuna Cromaan.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uudempikoppanen Croma

Viesti Kirjoittaja wellu »

ose kirjoitti:
VTO kirjoitti:En ole varma mitä sukulaissuhteita Doblolla on, mutta omana mielipiteenä mieluumin se kuin 2,2 Croma. Croma aika pahasti GM-sukua. Ajalle tyypillisine ongelmineen.
Toisaalta vähällä rahalla saa Cromassa paljon, mutta myös ongelmia.
Kokemuksia myös farkkutemprasta, siinä myös GM kamaa, egr vaivasi kymppitonnin välein

Lähetetty minun TA-1021 laitteesta Tapatalkilla
Temprassa monipisteruutta ja siihen liittyviä juttuja (mm. ajonesto) GM-sukua. Muuten ihan italian peli.

Croma, noh.... Hajuton smurffipulla. Ei mitään käsitystä minkä laatuinen peli. Käy kokeilemassa?
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Uudempikoppanen Croma

Viesti Kirjoittaja ose »

Tempra oli kyllä sitä uudempaa tuotantoa eli ihan turkkilainen
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Uudempikoppanen Croma

Viesti Kirjoittaja ose »

ose kirjoitti:Tempra oli kyllä sitä uudempaa tuotantoa eli ihan turkkilainen
Niinkuin muuten Doblokin. Bravo oli ihan italianihme.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uudempikoppanen Croma

Viesti Kirjoittaja väisänen »

No ihan ok varma on toi tiisseli croma.
Vanhempikoppanen (ennen faseliftiä) on ruma ja laatikot pastoja ja vikavalot vilkkuu mutta liikkuu.
Veron hintaa EI kannata kauhistella.
Tankillisella ajaa kaksi viikkoa vs bensan 2.2 koneen viikon tankkausväliin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Uudempikoppanen Croma

Viesti Kirjoittaja ose »

Kokemusta Mjet Bravosta, vähällä kulki ja voimaa piisasi. On vaan ykköslähtijänä tuo KIA Ceed SW crdi paku, se menee vielä hiukkasen pienemmällä kulutuksella kuin Bravo meni. Croma olisi tulossa siis kakkosautoksi (2-4) kun on se Unkariin sijoitettu Focus ja kotimaassa majaileva Granduca. Seisonta laskee muuten kuluja kummasti...Kummaa muuten tuo katsastus kun auto pitää tuoda kotimaahan katsastettavaksi, ei ole EU yhtenäisiä ajoneuvorekisterejä olemassa.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
kh
Viestit: 43
Liittynyt: 23.04.2006 11:59
Paikkakunta: Turku

Re: Uudempikoppanen Croma

Viesti Kirjoittaja kh »

2 vuotta olen nyt ajellut kyseisellä 2,2 l. automaattilla. 10 000 km. On nyt tullu sinä aikana. Hyvät asiat on: Hyvä ajella talvella. Painava etupää, menee liukkaalla vaikka puun latvaan saakka. (jos on uudet renkaat). :lol: Hyvä ja suuntavakaa liukkaalla.. Päihittää huonomman katumaasturinkin. Penkkin saa hyvällä korkeudella..ei tarvitse mönkiä autoon sisälle ja ulos. Automaatti sopii hyvin tuon moottorin kanssa.
Huonot puolet: Penkinlämmitin vähän hidas, nahkapenkit vähän kylmät, täysin Opel Vectra C. Kaikki viat näkee opeli foorumilta. :thumb: Täysin kertakäyttöauto. Jakopään laukeeminen taitaa olla seuraavaan 20 000 km. sisällä... eli 200 000 km. Tässä kylmällä huomasin että, kuljettajan puolen lämmönläppä moottori ei pelitä. Tämäkin sama ilmeisesti kun ooppelissa :) Työllistävä vaikutus ollut ainakin tällä yksilöllä. Kauheesti en suosittele sellaiselle joka ajaa paljon. :roll: Tai sitten tuo vanha 1 croma vaan on ollut liian hyvä.
Nämä nyt on vaan mun mielipiteitä ja kokemuksia :)
makarooni ja riisikuppi
Vastaa Viestiin