Brava vaihteiston päätykopan ruostuminen puhki

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Virtajo
Viestit: 111
Liittynyt: 29.05.2017 09:04

Brava vaihteiston päätykopan ruostuminen puhki

Viesti Kirjoittaja Virtajo »

Onko törmätty moiseen?auto vm 1999 ja 1.2 16.Päätykoppa sitten ilmeisemmin peltiä.Ongelma sillai hankala että osaa vaikea saada ostamatta koko vaihteistoa..ratkaisua ongelmaan?
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Brava vaihteiston päätykopan ruostuminen puhki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Olen noita jokusen kuullut ruostuneen puhki.

Tänne foorumille ostoilmoitus ja tonkimaan internettiä. Muistelisin joskus nähneeni niitä päätykoppia jopa uutena myynnissä jossain ulkomaalaisella varaosapalvelulla, ei mitään muistikuvia missä.

Niitä laatikoita on jokatapauksessa myös jokunen menny ihan rikki, jolloin sen päätykopan voisi ostaa edullisestikkin. Tai sitten nettivaraosa/nettiauto ja hakuun 1.2 Brava/Bravo ja käy purkamassa jostain paaliautosta sen kopan pois.

Joku minua viisaampi voisi nyt tähän kertoa, onko kyseinen peltikoppa sama myös Puntoissa. En osaa varmaksi sanoa, mutta näin epäilisin...
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Brava vaihteiston päätykopan ruostuminen puhki

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ihan normi vikaa noissa. Omaan otin jostain vähänajetusta purkulaatikosta, alkuperäisosana olisi saanut uuden. Eikä hintakaan muistaakseli olisi ollut paha. Ei muuta kuin merkkiliikkeestä kysymään.

Pelkkä keltapassivoitu päätykoppa et tuolla ikuisuuksia kestä....
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
jkiuru
GFF
Viestit: 564
Liittynyt: 11.02.2003 17:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Brava vaihteiston päätykopan ruostuminen puhki

Viesti Kirjoittaja jkiuru »

Kevättalvella metsästin tasauspyörästön pikkurattaat yökänneeseen 1,2 Bravoon terveemmän lootan jonniin aikaa heinikossa lepäilleestä lajitoverista. Siinä päätykoppa oli jo niin pitsiintynyt, että itki liukasteet pihalle autosta poistamisvaiheessa. Otin räjähtäneestä vaihdekassista vähemmän haperon, mutta siinäkin jouduin ongelmaa ratkomaan Kempillä... :roll: :oops: :roll:

En kuitenkaan suosittele tätä lähestymiskulmaa. Parempikin aihio oli hauras, ja puskusaumaan ölppääpitäväksi vaati keskittymistä toimistorotalta. Sanamukaisesti paskamaista oli myös liimailua edeltävä putsailu - rälläkällä, kun en jaksanut hiekkapuhallusvermeitä tämän takia viritellä. Lopuksi sutileeraus 2K-epoksilla.

On kuulemma pitänyt, mutta laippapinnasta lootaan tiputtaa. Loppuvaiheessa rojektia koitin naputella kopan kiinnityspintaa suoremmaksi, mutta tiivistemömmöä taisin loträtä liian nirkoisesti.


Jouni K.
aloitteleva Fiat-ropaaja vaikka tittelit, onneksi,
poistettiinkin
Vastaa Viestiin