Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Kokemuksia lumiolosuhteissa ajamisesta. Jarrut häipyy, ainakin etupäästä. Ja ne v.tun peltivanteet kerää lunta niin, että täristää melkeen kokoajan.
Vilkut ei pysy päällä kylmässä, lähivalot sammuu kun kytkee pitkät. Toisinaan satunnaisesti lyhyet jää päälle pitkien kanssa, mutta käväsee sammuksissa kun sammuttaa pitkät.
Onhan tää vaan onneton talviauto.
Tuulilasi on uusittu joku aika sitten ja hehkut toivottavasti saan asennettua tänään.
-25 pakkasessa viidellä hehkutuksella hyvin hyvin vaikeasti käyntiin kun auto oli seissyt noin 10 tuntia, että on varmaan ihan syytäkin vaihtaa hehkutulpat.
Vilkut ei pysy päällä kylmässä, lähivalot sammuu kun kytkee pitkät. Toisinaan satunnaisesti lyhyet jää päälle pitkien kanssa, mutta käväsee sammuksissa kun sammuttaa pitkät.
Onhan tää vaan onneton talviauto.
Tuulilasi on uusittu joku aika sitten ja hehkut toivottavasti saan asennettua tänään.
-25 pakkasessa viidellä hehkutuksella hyvin hyvin vaikeasti käyntiin kun auto oli seissyt noin 10 tuntia, että on varmaan ihan syytäkin vaihtaa hehkutulpat.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 31.10.2018 20:31
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
jarikin kirjoitti:Kokemuksia lumiolosuhteissa ajamisesta. Jarrut häipyy, ainakin etupäästä. Ja ne v.tun peltivanteet kerää lunta niin, että täristää melkeen kokoajan.
Vilkut ei pysy päällä kylmässä, lähivalot sammuu kun kytkee pitkät. Toisinaan satunnaisesti lyhyet jää päälle pitkien kanssa, mutta käväsee sammuksissa kun sammuttaa pitkät.
Onhan tää vaan onneton talviauto.
Tuulilasi on uusittu joku aika sitten ja hehkut toivottavasti saan asennettua tänään.
-25 pakkasessa viidellä hehkutuksella hyvin hyvin vaikeasti käyntiin kun auto oli seissyt noin 10 tuntia, että on varmaan ihan syytäkin vaihtaa hehkutulpat.
oma 120hv kyllä käynnistyy 1 hehkutuksella ilman lämmitystä koulun pihasta -30 pakkasella (8h seisomisella) ja lämpöä riittää kun lämmöt nousee (tällä hetkellä termostaatti antautunut)
omasta mielestä hyvä auto ajaa talvella ainakin rovaniemen seudulla
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Näin sitä saa uusia kokemuksia, kun on euroautoon sortunut. Ensimmäistä kertaa ikinä mistään mun omistamasta autosta menee jousi poikki! Ja vielä hemmetin moisella pamauksella
Noh, jälelle jäänyt jousi on paikallaan niin ei tarvinnut tämän päivän ja huomisen työmatkoille laina-autoa metästää. Uudet jousetkin on tulossa, että jospa ne ens viikolla saa paikalleen.
Wetteriltä yritin tiedustella jakopään vaihdon kustannuksia, mutta eipä sieltä vastata niin pitänee viedä johonki muualle. Niin ja ne loput kolme hehkuakin pitää samalla vaihdattaa.
Noh, jälelle jäänyt jousi on paikallaan niin ei tarvinnut tämän päivän ja huomisen työmatkoille laina-autoa metästää. Uudet jousetkin on tulossa, että jospa ne ens viikolla saa paikalleen.
Wetteriltä yritin tiedustella jakopään vaihdon kustannuksia, mutta eipä sieltä vastata niin pitänee viedä johonki muualle. Niin ja ne loput kolme hehkuakin pitää samalla vaihdattaa.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Pitkästä aikaa jotain remppaa:
-oikea etupään laakeri sökö
-vasen raidetanko klappaa
-etulevyt ja palat sakoilla
580€/ 272000km
Mitä tulee aiempaan viestiin jousesta, kauhulla kuuntelin työkaverin korjauslistaa vm14/ 75tkm ajetusta Audista:
Etujousi poikki, etupään iskarin laakerit sökö, kaasupolkimen asentotunnistin rikki, toinen ksenon pimeä: 2100€
-oikea etupään laakeri sökö
-vasen raidetanko klappaa
-etulevyt ja palat sakoilla
580€/ 272000km
Mitä tulee aiempaan viestiin jousesta, kauhulla kuuntelin työkaverin korjauslistaa vm14/ 75tkm ajetusta Audista:
Etujousi poikki, etupään iskarin laakerit sökö, kaasupolkimen asentotunnistin rikki, toinen ksenon pimeä: 2100€
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Alatukivarret vaihdettu lokakuussa ja ajettu sen jälkeen vähän päälle 20 000 km ja nyt katsastuksesta tuomio: alapallot väljät. Eipä olleet nämä Ruvillet hyvää laatua näköjään. Noh sain takuuseen samallaiset, toinen tarvikemerkkivaihtoehto olis Motonetissa ollut Triscan, mutta siihen merkkiin en osaa luottaa. Nyt jos uudetkaan Ruvillet eivät kestä kuin puoli vuotta, niin sitten niistä loppuukin jo takuu ja laitan seuraavaksi Lemförderit eli OE-laatuset.
En meinannu ensin uskoa, että alapallot muka väljät mutta ihan selvästi olivat molemmat, kun autoa ravisteli ja sormella koitti.
Ei saanu Fiatin katsastustilastoa kaunistettua
En meinannu ensin uskoa, että alapallot muka väljät mutta ihan selvästi olivat molemmat, kun autoa ravisteli ja sormella koitti.
Ei saanu Fiatin katsastustilastoa kaunistettua
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Eiköhän siellä ole rasvat puuttuneet nivelestä. Nuo kannattaa aina tarkistaa ja lisätä ennen asennusta. Lemförderiin vaihto ei ole mikään tae helpommasta elämästä, tässä Lemförderin taidonnäyte:
https://1drv.ms/i/s!AiQwQq0Hz81SgYkmvo6NFSTZzeEcvw" onclick="window.open(this.href);return false;
https://1drv.ms/i/s!AiQwQq0Hz81SgYkp4dVd1t0wPemxvA" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi piti tehdä tämä, että alkoi raidepäät kestämään:
https://1drv.ms/i/s!AiQwQq0Hz81SgYkrvrSFEm0mWccbHA" onclick="window.open(this.href);return false;
Kotelosuojaa siis päälle. Muuten meni vesi läpi tuosta pellistä ja ruostutti nivelen, vaikka kuinka olisi rasvaa lisätty asentaessa.
https://1drv.ms/i/s!AiQwQq0Hz81SgYkmvo6NFSTZzeEcvw" onclick="window.open(this.href);return false;
https://1drv.ms/i/s!AiQwQq0Hz81SgYkp4dVd1t0wPemxvA" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi piti tehdä tämä, että alkoi raidepäät kestämään:
https://1drv.ms/i/s!AiQwQq0Hz81SgYkrvrSFEm0mWccbHA" onclick="window.open(this.href);return false;
Kotelosuojaa siis päälle. Muuten meni vesi läpi tuosta pellistä ja ruostutti nivelen, vaikka kuinka olisi rasvaa lisätty asentaessa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Noniin. Uudet alatukivarret takuuseen saatu ja nakkasin ne alle joku aika sitte. Käytin uusintatarkastuksessa ja nyt on sitte jämyt alapallot. Saapa nähä miten Triscan kestää..
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Kunhan tuon pyöränlaakerin saa eteen vaihdettua, niin käyttää varmuudeksi vielä ohjauskulmien säädössä. Oli uusien kesärenkaiden sisälaidat sen verran kuluneen näköset, kaippa ne alapallot siihen vaikutti.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Etulaakeri tarvii prässin tai tämä joka itsellä käytössä jolla vaihdettu jo monta laakeria.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000021491" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähetetty minun moto e5 plus laitteesta Tapatalkilla
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000021491" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähetetty minun moto e5 plus laitteesta Tapatalkilla
Bravo t-jet
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Vein olka-akselin korjaamolle ja laakeri on jo vaihdettu. En enää tänään ehtinyt hakemaan sitä.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Noniin, ompa taas hilijanen hiivatti Tai no iso rengasmelu Bravossa kyllä on, mutta eipä huua mikkää ylimääränen.
Saapa nähä kauanko tuolla ainoalla alkuperäsellä laakerilla vielä mennään, mikä on vasemmalla takana. 292500+ km on mittarissa nyt.
Saapa nähä kauanko tuolla ainoalla alkuperäsellä laakerilla vielä mennään, mikä on vasemmalla takana. 292500+ km on mittarissa nyt.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Ja raidetangon ulkopää väljä oikealla. Eikä sekään ole vielä vanha. Lokakuussa vaihdettu, eli vähän yli 20 tuhatta kilometriä. No NK on näköjään surkea merkki myös, tuliki ostettua halpaa tarviketta. Saapa nähä meneekö kohta loputki raidepäät, kun tilasin kaikki neljä päätä NK:ta ja vaihdatin kaikki kerralla.
Jännä kun se ei vielä huhtikuussa ollut väljä kun katsastuksessa käytin. Ja kun autolla on pakko ajaa tällähetkellä satoja kilometrejä päivässä, niin varmaan kesän päälle joudun ostamaan kaksi kesärengastakin ennenkä saa uuden raidepään vaihdettua ja ohjauksen säädettyä. Syöpyy ehjän raidepuolen eturenkaan sisäreuna näköjään aika vauhdilla.. Alapallojen takia syöpy molempien sillon edessä olleiden renkaiden sisäreunat, ne renkaat on nyt takana. Niin nyt syöpyy sitte toiset kaksi. Niin ja ei Hankookikaan soratiellä kestä näköjään. Yksi rengas piti paikata ja toinenkin vajottaa ilmaa. Ei tunnu auttavan paikkausvaahto, mutta hetkessä ei kuitenkaan tyhjene.
Jännä kun se ei vielä huhtikuussa ollut väljä kun katsastuksessa käytin. Ja kun autolla on pakko ajaa tällähetkellä satoja kilometrejä päivässä, niin varmaan kesän päälle joudun ostamaan kaksi kesärengastakin ennenkä saa uuden raidepään vaihdettua ja ohjauksen säädettyä. Syöpyy ehjän raidepuolen eturenkaan sisäreuna näköjään aika vauhdilla.. Alapallojen takia syöpy molempien sillon edessä olleiden renkaiden sisäreunat, ne renkaat on nyt takana. Niin nyt syöpyy sitte toiset kaksi. Niin ja ei Hankookikaan soratiellä kestä näköjään. Yksi rengas piti paikata ja toinenkin vajottaa ilmaa. Ei tunnu auttavan paikkausvaahto, mutta hetkessä ei kuitenkaan tyhjene.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
No ompa niissä renkaissa nyt ilimat pysyneet. Sisälaidat on etusissa ihan kuluneet, varmasti tuon väljän pään takia. Uus Monroen raidepää on nyt paikallaan, ratti meni aavistuksen kieroon vasemmalle mutta auto ei hae urissa nyt kuitenkaan mitä se vähän teki väljällä raijeppäällä. Menee yllättävän hyvin suoraan. Pitää tilata ohjauskulmiensäätöaika.
Mittarissa nyt yli 295 tuhatta.
Mittarissa nyt yli 295 tuhatta.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Ohjauskulmat taas suunnattu tuossa muuan viikko sitten. Meni se raidepään asennus sen verran pieleen, että ohjaus oli niin rajusti harituksella että söi toisen eturenkaan sisälaidan kankaalle asti kun sillon oli työmatkaa 125 km suuntaansa ja pari päivää piti kulkea töissä ennenkä auton sai suuntaukseen. Vaimon autoon saman osan vaihto onnistui paremmin, ennen ja jälkeen ero etuaurauksessa uuden osan puolella ei ollut juuri mitään.
Mutta nyt on Bravossa uudet Kumho eturenkaat. Aika iso kuluneisuusero ja vieläpä väärinpäin, kun paremmat on edessä. Mutta katon jonkun aikaa syökö se renkasta vielä ennenkä siirrän nuo paremmat taakse. Voi olla että syksyllä joutuu ostamaan toiset kaksi, niin toisaalta vois antaa olla huonommat takana siihen asti.
Ja mittarissa yli 298 tuhatta.
Alkaa kytkin tuntua siltä, että se vois olla jo lopun eellä. Sen verta ylhäältä ottaa, ei luista kylläkään. Ja iskarit on toinen mitkä pitäs alkaa vaihtamaan.
Mutta nyt on Bravossa uudet Kumho eturenkaat. Aika iso kuluneisuusero ja vieläpä väärinpäin, kun paremmat on edessä. Mutta katon jonkun aikaa syökö se renkasta vielä ennenkä siirrän nuo paremmat taakse. Voi olla että syksyllä joutuu ostamaan toiset kaksi, niin toisaalta vois antaa olla huonommat takana siihen asti.
Ja mittarissa yli 298 tuhatta.
Alkaa kytkin tuntua siltä, että se vois olla jo lopun eellä. Sen verta ylhäältä ottaa, ei luista kylläkään. Ja iskarit on toinen mitkä pitäs alkaa vaihtamaan.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Nyt tarttis apua mistä lähteä vikaa etsimään:
Oireet
-Vakkari pudottaa aika-ajoin nopeutta, varsinkin ylämäessä. Lukittu arvo tippuu n. 10km/h, eli 70 ->60, jonka jälkeen lähtee kaasuttamaan itsestään takaisin annettuun nopeuteen.
-Auto on välillä täysin tehoton alimmilla vaihteilla. Koskee lähinnä ykköstä ja kakkosta, kerran tehnyt saman myös kolmosella. Kaasupolkimen asennolla ei tunnu olevan vaikutusta, ryömii vain eteenpäin ja nostaa kierroksia todella hitaasti. Monesti kakkosella siinä noin 2500rpm kohdalla tuntuu että ahdin yhtäkkiä hyppää mukaan ja auto lähtee vetämään aika "rajusti".
-oireet esiintyy pääosin lämpimällä koneella ja/tai kuumalla ilmalla.
-mitään vikavaloja ei sytytä.
Ongelma on se että en tiedä mistä lähteä etsimään vikaa. Oma veikkaus olisi MAF-anturi, mutta onko muita veikkauksia?
Oireet
-Vakkari pudottaa aika-ajoin nopeutta, varsinkin ylämäessä. Lukittu arvo tippuu n. 10km/h, eli 70 ->60, jonka jälkeen lähtee kaasuttamaan itsestään takaisin annettuun nopeuteen.
-Auto on välillä täysin tehoton alimmilla vaihteilla. Koskee lähinnä ykköstä ja kakkosta, kerran tehnyt saman myös kolmosella. Kaasupolkimen asennolla ei tunnu olevan vaikutusta, ryömii vain eteenpäin ja nostaa kierroksia todella hitaasti. Monesti kakkosella siinä noin 2500rpm kohdalla tuntuu että ahdin yhtäkkiä hyppää mukaan ja auto lähtee vetämään aika "rajusti".
-oireet esiintyy pääosin lämpimällä koneella ja/tai kuumalla ilmalla.
-mitään vikavaloja ei sytytä.
Ongelma on se että en tiedä mistä lähteä etsimään vikaa. Oma veikkaus olisi MAF-anturi, mutta onko muita veikkauksia?