Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Nyt olen dieseli bravolla rullannu sellaset 70637 kilometriä. Ostin auton joulukuussa 2016, jolloin ekan tankkauksen tein kun mittarissa oli 194384 km.
Auto on pelannu kyllä todella hyvin. Vaihdettuja osia on VT abs-tunnistin, OE pyöränlaakeri, takalevyt ja palat, etulevyt. Ja porokolarin takia vasen etulyhty ja konepelti.
Muilta osin mennään alkuperäisillä osilla vielä.
Tosin nyt auto alkaa olla niin vetkula ajaa, että tilasin taka-akselin puslat ja niiden vaihtotyökalun. Samalla pitää pikkuhiljaa vaihdella myös raidetangot (jotta aurauksen säätö olisi helpompi jatkossa, (nyt mutterit ei vaan meinaa pyöriä vaikka antaa läheisyyttä ja varsinkin lämpöä) ja alatukivarret, jotta etupäänkin saa paremmin kohdilleen.
Ja mietin vielä että ostanko alustasarjan vai pelkät iskarit. Vakiojousitus tuntuu olevan niin pehmeä, että pohjakosketuksia on tullut ihan tavallisessa ajossa, mitä ei millään edellisellä autolla ole tullut vaikka madallettukin auto on joskus ollut. Toki alkuperäsillä iskareillakin on osuutensa, eivät sisäänvaimenna niin tehokkaasti, mutta eipä jäykemmästä jousestakaan olisi haittaa.
Bravon osto ei kaduta muilta osin kun siltä, että se on diesel. Eikä edes niin kovin pieniruokainenkaan ja verot on järkyttävät; 600 euroa veroja ja keskikulutus 6,1.
Ainoa vika tuntuu olevan jälleen vaihdekepin sivuttaisliikkeen pieni jäykkyys. Vaikea saada pakki päälle ja sen jälkeen ykkönen, mutta kunhan jaksaa niin holkkia herkistelemällä sen pitäs korjaantua. Ja joka kylmäkäynnistyksessä se muistaa sanoa: "check glow blugs", mutta silti käynnistyy hyvin pakkasessakin. Antaa ilmoitella, vaihdetaan hehkut ja rele sitten kun käynnistyminen vaikeutuu
Muutaman kerran olen käyttänyt tätä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/608035/ ... ille-200ml
Ihan niinkun veto olisi parantunut ja muutaman kerran on täydellä kaasulla tullut putkesta ihan kunnolla usvaa. Mutta takapönttö on niin riekaleisen näkönen, että usva on voinut johtua siitäkin että pakokaasua on tullut muualtakin kuin putken päästä. Katotaan kauanko se vielä mukana pysyy, taidan laittaa suoran putken tai jonkun yleistarvikepöntön tilalle kunhan takapönttö hajoo.
Ja se on typerääkin typerämpi ominaisuus, että pyyhkijät tihkuasennossa saa takapyyhkimen viuhtomaan kuin hullu kun laittaa peruutusvaihteen päälle. Saiskohan sitä merkkitesterillä otettua pois päältä? Vai pitääkö katkaista johto, josta tulee signaali peruutusvalolta pyyhinviikselle.
Seuraava jakopääremppa on tulossa reilun 300 tuhannen kohalla. Seuraava määräaikaishuolto 270 kohalla. Ajattelin mennä nyt riskillä etten vaihdakaan dieselsuodatinta, kun vaihdoin sen edellisessä huollossa ja vaihtoväliksi sanotaan 60 tuhatta. Saa nähä jäänkö pakkasella välille On suodatin kuitenkin Bosch, että pitäs olla hyvä. Kallis se ainakin on, tarvikkeena suomesta 50 euroa ja oe-laatusena lähes satasen! M-öljyn vaihdan 15 tuhannen välein ja huolto sitten 30 tuhannen välein.
Kaikenkaikkiaan voin olla tyytyväinen kuitenkin. Haaveena olis saada viritettyä multijettiä niin että tehoa olis ainakin se 200-300 heppaa.
Auto on pelannu kyllä todella hyvin. Vaihdettuja osia on VT abs-tunnistin, OE pyöränlaakeri, takalevyt ja palat, etulevyt. Ja porokolarin takia vasen etulyhty ja konepelti.
Muilta osin mennään alkuperäisillä osilla vielä.
Tosin nyt auto alkaa olla niin vetkula ajaa, että tilasin taka-akselin puslat ja niiden vaihtotyökalun. Samalla pitää pikkuhiljaa vaihdella myös raidetangot (jotta aurauksen säätö olisi helpompi jatkossa, (nyt mutterit ei vaan meinaa pyöriä vaikka antaa läheisyyttä ja varsinkin lämpöä) ja alatukivarret, jotta etupäänkin saa paremmin kohdilleen.
Ja mietin vielä että ostanko alustasarjan vai pelkät iskarit. Vakiojousitus tuntuu olevan niin pehmeä, että pohjakosketuksia on tullut ihan tavallisessa ajossa, mitä ei millään edellisellä autolla ole tullut vaikka madallettukin auto on joskus ollut. Toki alkuperäsillä iskareillakin on osuutensa, eivät sisäänvaimenna niin tehokkaasti, mutta eipä jäykemmästä jousestakaan olisi haittaa.
Bravon osto ei kaduta muilta osin kun siltä, että se on diesel. Eikä edes niin kovin pieniruokainenkaan ja verot on järkyttävät; 600 euroa veroja ja keskikulutus 6,1.
Ainoa vika tuntuu olevan jälleen vaihdekepin sivuttaisliikkeen pieni jäykkyys. Vaikea saada pakki päälle ja sen jälkeen ykkönen, mutta kunhan jaksaa niin holkkia herkistelemällä sen pitäs korjaantua. Ja joka kylmäkäynnistyksessä se muistaa sanoa: "check glow blugs", mutta silti käynnistyy hyvin pakkasessakin. Antaa ilmoitella, vaihdetaan hehkut ja rele sitten kun käynnistyminen vaikeutuu
Muutaman kerran olen käyttänyt tätä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/608035/ ... ille-200ml
Ihan niinkun veto olisi parantunut ja muutaman kerran on täydellä kaasulla tullut putkesta ihan kunnolla usvaa. Mutta takapönttö on niin riekaleisen näkönen, että usva on voinut johtua siitäkin että pakokaasua on tullut muualtakin kuin putken päästä. Katotaan kauanko se vielä mukana pysyy, taidan laittaa suoran putken tai jonkun yleistarvikepöntön tilalle kunhan takapönttö hajoo.
Ja se on typerääkin typerämpi ominaisuus, että pyyhkijät tihkuasennossa saa takapyyhkimen viuhtomaan kuin hullu kun laittaa peruutusvaihteen päälle. Saiskohan sitä merkkitesterillä otettua pois päältä? Vai pitääkö katkaista johto, josta tulee signaali peruutusvalolta pyyhinviikselle.
Seuraava jakopääremppa on tulossa reilun 300 tuhannen kohalla. Seuraava määräaikaishuolto 270 kohalla. Ajattelin mennä nyt riskillä etten vaihdakaan dieselsuodatinta, kun vaihdoin sen edellisessä huollossa ja vaihtoväliksi sanotaan 60 tuhatta. Saa nähä jäänkö pakkasella välille On suodatin kuitenkin Bosch, että pitäs olla hyvä. Kallis se ainakin on, tarvikkeena suomesta 50 euroa ja oe-laatusena lähes satasen! M-öljyn vaihdan 15 tuhannen välein ja huolto sitten 30 tuhannen välein.
Kaikenkaikkiaan voin olla tyytyväinen kuitenkin. Haaveena olis saada viritettyä multijettiä niin että tehoa olis ainakin se 200-300 heppaa.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Mulla vaihdekepin sivuttaisliike oli todella tahmea. Syyksi paljastui kuoren sisällä rispaantunut vajeri. Lopulta vaihdekepin mekanismi luovutti ja hajosi.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Kyseessä tosin Punto
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Jos aikoo hehkut joskus vaihtaa, niin ei kannata ihan hirveän pitkään lykätä. Saattavat melkoisesti juuttua ajan kuluessa.
Takalasin pyyhkimen kytkeytyminen oli aikanaan vain kalliimpien autojen ominaisuus. Luulisi sen olevan pois käytöstä ohjelmoitavissa, mutta itse en ole ominaisuutta ongelmana pitänyt.
Takalasin pyyhkimen kytkeytyminen oli aikanaan vain kalliimpien autojen ominaisuus. Luulisi sen olevan pois käytöstä ohjelmoitavissa, mutta itse en ole ominaisuutta ongelmana pitänyt.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Kepin sivuttaisliikkeen saa korjattua ruiskuttamalla voitelua vaijereihin konehuoneesta.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Viimeksi se ei auttanut, vaan syy tahmeuteen oli mekanismissa oleva muoviholkki. Pitää säätää, niin kyl se sitten taas alkaa toimia. Ainoastaan pakille laittaessa on tahmeutta, mutta kun junttaa oikeaan laitaan niin sitten siirtäjä on kohdallaan että peruutusvaihde voi kytkeytyä.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Tyytyväinen omistaja!
vm2008 1.9Mjet 8v. 5 vaihteinen manuaali. Auto ostettiin perheeseen kun mittarissa oli ~60tkm. Lukema aamulla 252tkm. Viimeviikolla tehtiin elinkaaren toinen jakohihnan vaihto+öljyt+suodattimet. On kyllä ollut niin loisto kärry! Edelleen tosi mukava ajaa niin kaupungissa kuin moottoritielläkin. Keskikulutus kesällä 5,4l, talvella pääsee 4,6l/100km. Toi jokseenkin sama kone löytyy ilmeisesti aika monen merkin keulalta, tosin 16 venttiilisenä. Tehojen puolesta tää on se kaikkein miedoin, 120hv, joten uskoisin että toi tulee taas näkymään kestävyytenä.
Mitä on hajonnut:
-Laturi 90tkm kohdalla (600€)
-Takalasin pyyhkijä (30€)
-Takapyörän laakeri (100€)
-Takalevyt vaihdettu (150€)
-Laatikossa oli ongelmia mutta lopulta vika oli niin pieni että paja paikkasi sen 50€ käteismaksua vastaan
Siinäpä ne.
Tulevaa remonttia on ainakin tuulilasin vaihto halkeaman takia, alle minimin olevat etulevyt. Lisäksi konepellissä alkaa olemaan niin paljon kiveniskemiä että siihen pitäis joku paikkamaali kehittää.
Ainoa melko iso miinus tulee lämppäristä. Talvella alle -15C pakkasessa ei puhalla edes motariajossa lämmintä, alle -25C kun mennään niin pipo saa olla päässä koko matkan. Unohdin tosiaan mennätalven pakkasilla yhtenä aamuna kytkeä lohkoa ennen lähtöä. Mittari näytti -31C ja olin takuuvarma että ei edes lupaa. Ja paskat. Kyllä se vaan käyntiin kiipesi, hetken pyörittämisellä tosin. Kuulosti kyllä hetken aikaa rikkinäiseltä Zetorilta mutta komiasti vaan siitäkin selvittiin.
Sen verran pitää vielä kehua että toi vaihdelaatikkovika oireili aikanaan sillä että sisään ei mennyt 1- eikä 2-vaihde. Näin ollen autoa kun siirreltiin niin liikkeelle piti lähteä 3-vaihteella. Yllättävän hyvin, toki tasaisella, jaksoi vääntää liikkeelle. pienellä pintakaasulla kun sai vierimään niin veti sen jälkeen ihan vain kytkintä nostamalla. Väittäisin että ihan jokainen bensakone ei tähän pystyisi.
Tällä pitäisi ajaa vielä ainakin seuraavat 4 vuotta kunnes toisen auton pätkä on maksettu. Nykyisellä ajomäärällä mittarissa olisi tuolloin noin 410000km. Saas nähdä miten käy
vm2008 1.9Mjet 8v. 5 vaihteinen manuaali. Auto ostettiin perheeseen kun mittarissa oli ~60tkm. Lukema aamulla 252tkm. Viimeviikolla tehtiin elinkaaren toinen jakohihnan vaihto+öljyt+suodattimet. On kyllä ollut niin loisto kärry! Edelleen tosi mukava ajaa niin kaupungissa kuin moottoritielläkin. Keskikulutus kesällä 5,4l, talvella pääsee 4,6l/100km. Toi jokseenkin sama kone löytyy ilmeisesti aika monen merkin keulalta, tosin 16 venttiilisenä. Tehojen puolesta tää on se kaikkein miedoin, 120hv, joten uskoisin että toi tulee taas näkymään kestävyytenä.
Mitä on hajonnut:
-Laturi 90tkm kohdalla (600€)
-Takalasin pyyhkijä (30€)
-Takapyörän laakeri (100€)
-Takalevyt vaihdettu (150€)
-Laatikossa oli ongelmia mutta lopulta vika oli niin pieni että paja paikkasi sen 50€ käteismaksua vastaan
Siinäpä ne.
Tulevaa remonttia on ainakin tuulilasin vaihto halkeaman takia, alle minimin olevat etulevyt. Lisäksi konepellissä alkaa olemaan niin paljon kiveniskemiä että siihen pitäis joku paikkamaali kehittää.
Ainoa melko iso miinus tulee lämppäristä. Talvella alle -15C pakkasessa ei puhalla edes motariajossa lämmintä, alle -25C kun mennään niin pipo saa olla päässä koko matkan. Unohdin tosiaan mennätalven pakkasilla yhtenä aamuna kytkeä lohkoa ennen lähtöä. Mittari näytti -31C ja olin takuuvarma että ei edes lupaa. Ja paskat. Kyllä se vaan käyntiin kiipesi, hetken pyörittämisellä tosin. Kuulosti kyllä hetken aikaa rikkinäiseltä Zetorilta mutta komiasti vaan siitäkin selvittiin.
Sen verran pitää vielä kehua että toi vaihdelaatikkovika oireili aikanaan sillä että sisään ei mennyt 1- eikä 2-vaihde. Näin ollen autoa kun siirreltiin niin liikkeelle piti lähteä 3-vaihteella. Yllättävän hyvin, toki tasaisella, jaksoi vääntää liikkeelle. pienellä pintakaasulla kun sai vierimään niin veti sen jälkeen ihan vain kytkintä nostamalla. Väittäisin että ihan jokainen bensakone ei tähän pystyisi.
Tällä pitäisi ajaa vielä ainakin seuraavat 4 vuotta kunnes toisen auton pätkä on maksettu. Nykyisellä ajomäärällä mittarissa olisi tuolloin noin 410000km. Saas nähdä miten käy
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Lueskelin @jarikin sun noita vanhoja viestejä ja huomasin että olit aikanaan kysellyt vakkaria tähän pulkkaan. Joko asensit sen? Noh, jokatapauksessa tiedoksi tuleville sukupolville ainakin:
Ite ostin aikanaan Autokeskuksesta Alfa 147:n vakkariviiksen (60€). Fiatin ohjauspyörän pylvään sisällä, vilkkuviiksen alapuolella on valkoinen liitin johon ton alfan viiksen saa suoraan kytkettyä. Pylväässä on jopa kiinnitysreiät tuon viiksen asentamiseen. Joskus kun asiaa selvittelin niin sain epävirallisen vastauksen että kaikissa suomeen tuoduissa bravoissa olisi toi vakionopeussäädin jo asennettuna siellä moottorinohjausyksikössä. Vain viiksi puuttuu. Asennusaika n.15min, hinta oli toi 60€ + pari asennuskaljaa.
Ite ostin aikanaan Autokeskuksesta Alfa 147:n vakkariviiksen (60€). Fiatin ohjauspyörän pylvään sisällä, vilkkuviiksen alapuolella on valkoinen liitin johon ton alfan viiksen saa suoraan kytkettyä. Pylväässä on jopa kiinnitysreiät tuon viiksen asentamiseen. Joskus kun asiaa selvittelin niin sain epävirallisen vastauksen että kaikissa suomeen tuoduissa bravoissa olisi toi vakionopeussäädin jo asennettuna siellä moottorinohjausyksikössä. Vain viiksi puuttuu. Asennusaika n.15min, hinta oli toi 60€ + pari asennuskaljaa.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Sinun Bravon moottorin maksimivääntö (255 Nm) tulee kierroksilla 2000 r/ min. Minun bensa Bravossa lukemat ovat 206 Nm ja 1750 r/min. Molempien autoissa taitaa olla 120 heppaa.
Minun lähtee paikaltaan hienosti myös kakkosvaihteella. Melkein sama, kuin ykkösellä. Lähtisi varmaan kolmosellakin , mutta Marellin Selespeed ei anna laittaa kakkosta isompaa vaihdetta paikaltaan lähdössä manuaalipuolella, eikä automaattipuolellakaan.
Minun lähtee paikaltaan hienosti myös kakkosvaihteella. Melkein sama, kuin ykkösellä. Lähtisi varmaan kolmosellakin , mutta Marellin Selespeed ei anna laittaa kakkosta isompaa vaihdetta paikaltaan lähdössä manuaalipuolella, eikä automaattipuolellakaan.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
En ole löytänyt mistään. Stilon viiksipaketteja kyllä löytys purkuosana, mutta parisataa maksavat eikä ole varmaa onko liittimet samat, vaikka viikset ulkoisesti ovat ihan samanlaiset. Bravon viiksiä ei löydä oikeastaan mistään, eikä varsinkaan vakkarin viiksen sisältäviä.MHY303 kirjoitti:Lueskelin @jarikin sun noita vanhoja viestejä ja huomasin että olit aikanaan kysellyt vakkaria tähän pulkkaan. Joko asensit sen? Noh, jokatapauksessa tiedoksi tuleville sukupolville ainakin:
Ite ostin aikanaan Autokeskuksesta Alfa 147:n vakkariviiksen (60€). Fiatin ohjauspyörän pylvään sisällä, vilkkuviiksen alapuolella on valkoinen liitin johon ton alfan viiksen saa suoraan kytkettyä. Pylväässä on jopa kiinnitysreiät tuon viiksen asentamiseen. Joskus kun asiaa selvittelin niin sain epävirallisen vastauksen että kaikissa suomeen tuoduissa bravoissa olisi toi vakionopeussäädin jo asennettuna siellä moottorinohjausyksikössä. Vain viiksi puuttuu. Asennusaika n.15min, hinta oli toi 60€ + pari asennuskaljaa.
Mutta kiitos tiedosta, alan metsästelemään Alfan vakkariviikseä.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Voihan se paikaltaan lähteä kakkosella, mutta ei todellakaan hienosti, eikä varmasti muualla kuin tasaisella asvaltilla. Ei mun dieseli lähe hienosti aina edes ykkösellä, valoista lähtiessä saa joskus odotella sekuntikaupalla ennenkä kierrokset on lähelle 2000 ja auto alkaa vetää. Melkosta jyrräämistä alle tyhjäkäyntikierrosten on jos kakkosella meinaa lähtä paikaltaan. Ykkösellä on ajettava 30 nopeuteen, ennenkä kakkonen jaksaa vetää kunnolla. Ja säästäähän se kytkintä, kun ei vedätä liian isolla vaihteella ja luistata kytkintä. Samoin jos erehtyy kolmosella menemään risteykset, ei vedä eikä kiihdy. Mutta parkkipaikalla voi etsiä tyhjää ruutua ajamalla kakkosella tyhjäkäynnillä.tare kirjoitti:Sinun Bravon moottorin maksimivääntö (255 Nm) tulee kierroksilla 2000 r/ min. Minun bensa Bravossa lukemat ovat 206 Nm ja 1750 r/min. Molempien autoissa taitaa olla 120 heppaa.
Minun lähtee paikaltaan hienosti myös kakkosvaihteella. Melkein sama, kuin ykkösellä. Lähtisi varmaan kolmosellakin , mutta Marellin Selespeed ei anna laittaa kakkosta isompaa vaihdetta paikaltaan lähdössä manuaalipuolella, eikä automaattipuolellakaan.
Vitosella voi alimmillaan ajaa 80 mittarinopeutta. Peräkärryä on taloudellisempaa vetää 90 mittarinopeutta nelosella, vaikka se vitosella jaksaisikin jotenkuten. Asuntovaunua kun vedin, ei vitosta voinut tarjota ollenkaan, vauhti alkoi laskea vitosella. Paitsi alamäessä kun polkasin ja vauhtia oli 110, mutta ei sitä nopeutta jaksanut kauaa pitää yllä, seuraavassa ylämäessä vauhti tippui noin 80 ja taisin ajaa kolmosella sitä mäkeä.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 18.09.2016 00:34
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Moi, kyllä se Stilon vakkari viiksi käy, itsellä alfan viiksi Stilossa.
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Voin laittaa jotain omasta T-jet Bravostani. Auto lähtee aina paikaltaan, kuin sukkasiltaan. Ajan aina automaattipuolella. Kun todellinen nopeus on 55 km/h on vaihde vitonen Selespeedin normaalipuolella. Ja Säästöpuolella "E" samassa nopeudessa vaihde on kutonen ja auto menee melkein tyhjäkäynnillä.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Minulla oli myös Stilossa Alfan viiksi. Se laitettiin Turun Deltassa.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Bravo diesel kertyneitä kokemuksia
Takalasin pyyhkimen automatiikan tais saada pois ihan multiecuscan. Koritietokoneesta?
Itsellä 150hp sport.
-240tkm turbon Akseli ja siivet.
-250tkm kohdalla poskilaakerit laatikkoon.
Seuraavaks laatikkoon kaikki laakerit ja tukivarret sekä raidetankoon sisä ja ulkopäät jotta kulmien säätö onnistuu .
Eipä muuta ihmeellistä.
Öljyä menee vajaa 2litraa 10tkm. Noh ajettu jo 250tkm
Itsellä 150hp sport.
-240tkm turbon Akseli ja siivet.
-250tkm kohdalla poskilaakerit laatikkoon.
Seuraavaks laatikkoon kaikki laakerit ja tukivarret sekä raidetankoon sisä ja ulkopäät jotta kulmien säätö onnistuu .
Eipä muuta ihmeellistä.
Öljyä menee vajaa 2litraa 10tkm. Noh ajettu jo 250tkm
Bravo t-jet