Aloitteleva Fiatisti

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Peräkoukku on sitten voinut edesauttaa jänniä ruostevaurioita koriin.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
joukkio
Viestit: 16
Liittynyt: 06.09.2018 14:07

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja joukkio »

Sisusta menee melkein kokonaan uusiksi kun on ottanut hieman hometta ja penkkien päälliset melko hirveässä kunnossa.
Hoksasin että kytkimen palautin jousi on joskus mennyt toisesta lenkistä poikki ja se on korjattu kietomalla rautalankaa jousen ja kytkimen lenkin väliin. Mistä sais uuden jousen?
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Eiköhän tuohon käy melkein mikä vain suunnilleen samanmittainen ja jäykkyyksinen vetojousi. Vaikka tuolta laatikosta: https://m.motonet.fi/fi/tuote/882022/Jo ... ma-200-kpl" onclick="window.open(this.href);return false;

Tai googlaa vetojousia ja katso sieltä sopivan mittainen.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
joukkio
Viestit: 16
Liittynyt: 06.09.2018 14:07

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja joukkio »

Dodii, nyt on autoon vaihdettu öljyt + suodatin, bensa filtteri sekä tulpat ja uusi akku. Jännitys oli suuri kun sai ekaa kertaa kokeilla laittaa tulille tuota autoa mutta pettymys oli suuri kun mitään ei tapahtunutkaan. Kun virrat laittaa päälle niin valot syttyy ja tuuletin pyörii mutta startti ei sano mitään, ei vaimon mukaan edes naksahtanut. Onko tuo startti nyt tiensä päässä vai eikö uusi akku ollutkaan täynnä ja virta ei riitä? Mistä olis helpoin lähteä tutkimaan jotta sais tuon vehkeen käyntiin ja ehkä jopa konttorille vielä ennen lumia
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Jokin liitos hapettunut. Ota startin perästä johdot irti, puhdista liittimet ja laita takaisin.
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja wellu »

Jos nyt 127:sta kyse, niin katsos kannesta apukuskin puolelta tulipeltiin menevä lattakaapeli (maakaapeli).

Minulla oli se hapettunut ja tällai syksyllä riitti, että hiukan hipaisi sitä kaapelia, eikä enään startatessa sanonut mitään...
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Jos solenoidin virta kulkee hiilien läpi, kuten joissain starteissa, niin startin kopautus samalla kun starttaa saattaa herättää sen. Pitkän seisomisen jälkeen voi olla hapettumaa. Tai sitten startti vain on hajonnut, ja se sattuu olemaan alkuperäinen syy seisomaan jäämiselle.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
joukkio
Viestit: 16
Liittynyt: 06.09.2018 14:07

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja joukkio »

Kiitos neuvoista, maa johdon huono kosketushan sen startin hiljaisuuden aiheutti. Hyvin alko startti pyöriin kun kontakti on kunnossa. Nyt ongelma seuraavaksi onkin bensapumppu, taitaa olla sökö kun ei tule bensaa edes suodattimeen asti? huomasin myös et kaasarin alla oleva anturin, jäähdytinnesteen lämpötila anturi?, johto on irronnut toisesta päästä, mihinköhän se tulee kytkeä?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Jos tämä oli 903 koneella, niin voi olla että pumpulle ei vain välity tarpeeksi liikettä. Tuolla kaupassa on koitettu opastaa, miten liike tutkitaan:

https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=38958/574361

Joskus tien päällä on toiminut ensihoitona, että ottaa paperitiivisteen pois pumpun ja muovipalan välistä, pienestä kii :D
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
joukkio
Viestit: 16
Liittynyt: 06.09.2018 14:07

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja joukkio »

Bensapumppu on tosiaankin entinen, ei auttanut tiivisteiden vähennys.
Uutta odotellessa katselin että tuo anturi tuossa kannen päällä tulpan vieressä on öljynpaine anturi, olenko oikeassa? Jos näin on niin onko se kytketty suoraan mittaristoon ja jos on niin miten tuon mittariston saa irtin ja mistä kautta on helpoin uusi kaapeli vetää tuolle anturille? Onko noita kaapeleita jossain valmiina vai pitääkö tehdä itse? Vai voisko sen tilalle vaihtaa vaikka biltemasta hommattu öp-mittari ja sen mukana tulevan anturin?
Avatar
hankala
GFF
Viestit: 635
Liittynyt: 16.03.2014 17:06
Paikkakunta: Rymättylä

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja hankala »

Kannen päällä on vedenlämpöanturi, öljynpaineen anturi on lohkon takakyljessä pakoputken alla
Kaikki on aina vaikeeta!
kumppari
Viestit: 1761
Liittynyt: 01.12.2004 00:34
Paikkakunta: Rauma

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja kumppari »

Seiskoihin on aikoinaan saanut alkuperäiseen mittaristoon keittovalon tilalle mittarin, asennus on ihan yksinkertaista. Vanha anturi vaan vaihdetaan takaveto-ladan mittarianturiin. Muut ei tarvita, toimii vanhan johdon kautta.
Öljynpaineanturi + mittarinanturi Y-jalkaan kiinni, niin saa molemmat, eikä tarvitse jättää valoa pois.
Mittari tarvii sit asentaa jälkiasenteisesti.

Noita vedenlämpömittareita tulee ajoittain vastaan. Rompetorit, netin myyntipalstat, foorumin myyntiosio ja sit vielä kerhon tapahtumat. Varmasti löytyy.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
joukkio
Viestit: 16
Liittynyt: 06.09.2018 14:07

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja joukkio »

kumppari kirjoitti:Seiskoihin on aikoinaan saanut alkuperäiseen mittaristoon keittovalon tilalle mittarin, asennus on ihan yksinkertaista. Vanha anturi vaan vaihdetaan takaveto-ladan mittarianturiin. Muut ei tarvita, toimii vanhan johdon kautta.
Öljynpaineanturi + mittarinanturi Y-jalkaan kiinni, niin saa molemmat, eikä tarvitse jättää valoa pois.
Mittari tarvii sit asentaa jälkiasenteisesti.

Noita vedenlämpömittareita tulee ajoittain vastaan. Rompetorit, netin myyntipalstat, foorumin myyntiosio ja sit vielä kerhon tapahtumat. Varmasti löytyy.
Muuten sais mun puolesta olla tuo varotusvalokin pelkästään mutta sen johdon on joku repinyt poikki. Ja ilmeisesti kyse on nyt jäähdytinnesteen anturista joka on siinä kaasarin alla tulppien vieressä. Voiko sen tilalle laittaa esim. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... 8370909910" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

kumppari kirjoitti:Seiskoihin on aikoinaan saanut alkuperäiseen mittaristoon keittovalon tilalle mittarin, asennus on ihan yksinkertaista. Vanha anturi vaan vaihdetaan takaveto-ladan mittarianturiin. Muut ei tarvita, toimii vanhan johdon kautta.
Tuohon saa ihan motonetistä omaakin anturia.
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
joukkio
Viestit: 16
Liittynyt: 06.09.2018 14:07

Re: Aloitteleva Fiatisti

Viesti Kirjoittaja joukkio »

kappa12 kirjoitti:
kumppari kirjoitti:Seiskoihin on aikoinaan saanut alkuperäiseen mittaristoon keittovalon tilalle mittarin, asennus on ihan yksinkertaista. Vanha anturi vaan vaihdetaan takaveto-ladan mittarianturiin. Muut ei tarvita, toimii vanhan johdon kautta.
Tuohon saa ihan motonetistä omaakin anturia.
Saako sitä kaapelia anturin ja mittariston väliin jostain?
Vastaa Viestiin