Sivu 1/1

Ducato Jakohihna vai ketju?

Lähetetty: 10.05.2018 21:35
Kirjoittaja Integrale
Kertokaapas viisaammat onko vuosimallin 2013 Ducato 2.3l kone hihnalla vai ketjulla? Jos hihna niin paljon vaihtoväli entä mikä näissä huoltoväli muuten?

Re: Ducato Jakohihna vai ketju?

Lähetetty: 11.05.2018 08:53
Kirjoittaja VTO
Hihna.

Vaihtoväli ei ihan yksiselitteinen.... jotain hyppimistaipumusta on kaiketi ollut ainakin asuntoautoissa. Huoltoväli voi olla 30 tai 40 tkm ja öljynvaihto siihen välille.

Tällaista löytyy netistä

Answer: The "for life" timing chain of 100 MultiJet, 160 MultiJet Power and 180 MultiJet Power engines does not need to be replaced.

120 MultiJet, 130 MultiJet and 150 MultiJet engines have a timing belt which must be checked every 90,000 km and replaced every 180,000 km on Euro 4 engines, and checked every 96,000 km and replaced every 192,000 km on Euro 5 engines.

On 115 MultiJet engines on the other hand, the belt must be checked every 48,000 km and replaced every 144,000 km.

In all cases, the belt must be replaced every 5 years."

Re: Ducato Jakohihna vai ketju?

Lähetetty: 11.05.2018 23:45
Kirjoittaja Wesulius
Jakohihnan hyppiminen ei johdu hihnasta eikä hihnapyörista ja siihen ei auta hihnan tai pyörien vaihtaminen.
Syyllinen on vesi joka valuu moottorin päälle sateessa , no miten vesi saa hihnan hyppäämään.
Kun vesi valuu jakokopan sisälle ja jäätyy se mahdollisuus, että hihna hyppää on olemassa.
Tuossa korimallissa ei ole tuulilasin edessä mitään vesikourua joka ohjaisi veden sivulle , se pääsee suoraan valuman moottorin päälle, ohjaustehostin säiliöön, sulakerasiaan , egr kuristinläpään , jakohihnaan jne.
Koko rakennelma on susi jo synyessään, itse teki mieli uudempaa pakua , mutta järki voitti ja vanhan kunnostus alkoi. uudet ovat kaikki aivan paskoja, tai en itse ainakaan ole keksinyt mikä olisi parempi kuin tämä vanha 244 korinen 2.8 koneella.