Yhteensopivat osat Fiat 600een?

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Larry
Viestit: 1
Liittynyt: 05.04.2018 08:17

Yhteensopivat osat Fiat 600een?

Viesti Kirjoittaja Larry »

600een kun etsii osia niin aina tulee vastaan 500n ja 850n osatarjontaa

Eli miten hyvin osat käyvät keskenään esim. 500 <> 600? mm. sporttipenkit löytyy aina 500n ei 600n
Alustaa jos meinaa rakennella niin vastaan tulee aina 500n tai Seicenton osia

Onko jossain listaa tai paikkaa josta tutkia ja verrata?

L
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Yhteensopivat osat Fiat 600een?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ja pakkaa sekoittaa vielä 600T pakettiautot ja multipla, jotka on etupäästä ihan eri alustalla. Silti noitten osia tukkuritkin tarjoo "600" nimikkeellä ilman sen tarkempaa yksilöintiä.

Mun kaupassa ei ole mitään virittelyosia, mutta kun tekee haun "600" niin luvun yleisyyden vuoksi tulee kolme sivua tavaraa joista ehkä kolmannes 600:seen.

https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... &id=search

Tämä lieni nyt jonkinlainen mainos ennemmin kuin vastaus kysymykseen..

Pääsääntöisesti 600:sen alustanosat on omiaan, jotkut etupuslat on samoja kuin 850. Etupalkista en osaa sanoa taikka abarth tyyppisisitä ripustuksista, kun on kokemusta ainoastaan vakio-osista.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Yhteensopivat osat Fiat 600een?

Viesti Kirjoittaja karpy »

Ciao
Minulla on varaosia lähinnä vanhaan 500 malliin ja 126 "joka on suunnilleen 500 uusissa kuorissa". Aika moni alustan osa käy myös 600 malliin, mm ohjauksessa (ei keskitanko), jarruissa sylintereitä (rummut eri halkaisija paitsi 500 Giardiniera = 600 jarrut), valoja, sisustan pikkuosia jne. Fiat 850 on jo sen verran uudempi, että yhtäläisyydet ovat harvinaisempia.
Olen tekemässä omien osien inventoimista, jotta saan kaikki listattua. Varastoa on kertynyt muutaman firman loppuosista, maahantuojien Autonovo, Veho ja Italkon (Delta) ja parin tukkurin osista + itse puretuista autoista.

Olen tuomassa taas tavaraa GFF kevään rompepäiville ja toivon, että minulla on sitä ennen jonkinmoinen lista.
Eri tarvikeliikkeiden listan numuroista (myös Fiat varaosanumeroista) voi päätellä osien yhteensopivuus. Itse totesin aikanaan, että 126:n kytkinlevyn (d=155) tilalle käy 127:n levy (d=160) (ja myös asetelma) juuri varaosaliikkeen numeron perusteella.

t. Kari
nolneljnol 5314352
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Vastaa Viestiin