Sivu 2/3

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 21.11.2017 11:38
Kirjoittaja kappa12
Ykköskoppainen Focus. Itte ajelin - 01 focuksella 250tkm ilman sen suurempia ongelmia.

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 21.11.2017 16:05
Kirjoittaja Fletch
wellu kirjoitti:Siis alkupään (ennen mallivuotta 1996) valmistetut 5-sylinteriset "tinakoneet" (järestäen 10-venttiilisiä) ovat noita heikkoja. Tuolloin tuli lohkopäivitys, jolloin alkoi alakerta kestämään.
Mutta 10V on minun silmissä hiukan turha. 140hp ja tasan samat kulut kuin 20V. Itseasiassa taitaa se 20V mennä maantiellä inan pienemmällä, kun ei tarvitse vedättää niin pirun pitkään, että saa sen malmikasan liikkumaan (170hp).
Meillä majaili parivuotta facelift 850 2.4 10v enkä mä nyt sitä heikoksi tai laiskaksi menisi moittimaan. 400tkm oli mittarissa kun myytiin pois ja ei se nyt öljyä merkittävästi syönyt. Suurin osa öljynkulutuksestakin loppui kun kovettuneet venavarrenkumit vaihtoi. Lisäksi olen täysin päinvastaista mieltä että koska 10v vääntää alhaalta paremmin niin se on ollut mm. karavaanareiden ensisijainen valinta. Samoin bensankulutuksessa kaikki moottorivariaatiot melkein samassa mutta maantiellä 10v menisi inan pienemmällä juurikin siksi että vääntää paremmin. Meillä se meni heittämällä 7:lla alkaviin lukemiin ja joskus Bellasta tullessani kokeilin että jos oikein-oikein nätisti ajoi niin jopa karvan alle 7.

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 21.11.2017 16:57
Kirjoittaja wellu
Anjoviksesta ei varsinaisesti pahaa muttei hyvääkään sanottavaa.

Made in Great Britain tuntuisi ruostuvan hanakammin kuin Made in Japania.

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 24.11.2017 12:00
Kirjoittaja Cicatrix
Tuo ei ihan muutaman tonnin budjettiin mahdu mutta aika erikoinen peli kaikesta huolimatta.

https://www.kamux.fi/vaihtoautot/fiat/500/kon-5815" onclick="window.open(this.href);return false;

ja mualima pelastuu tai niin meille uskotellaan :mrgreen:

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 01.12.2017 08:28
Kirjoittaja Stefa
Kaupat ilmeisesti alustavasti sovittu jotain noin 250 tkm ajetusta V70:stä. Turbokoneinen manuaalinelikko ja pitkällä leimalla. Kai moisessa parin tonnin autoksi on ihan katetta. Sikäli tuo turbo ja nelikko ei mitään kriteereitä ollut, mutta kun nyt kerta moinen oli löytynyt kohtuumatkan päästä.

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 01.12.2017 17:04
Kirjoittaja wellu
Stefa kirjoitti:Kaupat ilmeisesti alustavasti sovittu jotain noin 250 tkm ajetusta V70:stä. Turbokoneinen manuaalinelikko ja pitkällä leimalla. Kai moisessa parin tonnin autoksi on ihan katetta. Sikäli tuo turbo ja nelikko ei mitään kriteereitä ollut, mutta kun nyt kerta moinen oli löytynyt kohtuumatkan päästä.
Ensimmäisenä lumiselle nurmikolle/jäiselle parkkipaikalle, kaveri pihalle seisomaan ja katsomaan kun kiihdytät sutien.

Jos takapyörät ei sudi, on joko haldexin sulake palanut/pois paikoiltaan, haldex itsessään mykkä tai todennäköisin eli kulmavaihteen booriholkki sileä. Korjaamosta riippuen 500-1xxx€ korjaus osineen.

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 01.12.2017 17:48
Kirjoittaja pminetti
tai akseli poikki,poika osti just xc90 volvon

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 01.12.2017 18:13
Kirjoittaja wellu
pminetti kirjoitti:tai akseli poikki,poika osti just xc90 volvon
Yhtään akselipoikkista en ole kuunaan kuullut/nähnyt, vaan aina on se booriholkki mennyt. Se booriholkki on siellä juuri "sulakkeena" välissä, jos joku vanerilippis päättää kokeilla parkkipaikalla pyörittää rinkiä ja osuukin sulaa asfalttia alle.

Leluja nuo mukavedot. Tänään ajoin Hiluxia, hyvin pyörii ympyrää lukot päällä kiinteällä nelivedolla. :mrgreen:

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 01.12.2017 18:17
Kirjoittaja pminetti
itellä hilux 2017mutta kyllä niitä akseleita on mennyt poikki volvoista

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 01.12.2017 18:51
Kirjoittaja hkn
Itse ostin viikko sitten 22.11 270tkm ajetun 850 volvon 200e ja tänään leimasin sen siinä mielestäni hinta / laatu ehkä kohtaa, paloihan siinä koneen vikavalo mutta moottorin lämpö anturi oli antautunut kiitokset avusta 75 elx le

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 01.12.2017 19:30
Kirjoittaja pminetti
hyvä hannu :thumb:

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 01.12.2017 23:16
Kirjoittaja Stefa
Juu, tuo booriholkki on tiedossa. Käsittääkseni ykköskoppaisissa ja alkupään kakkosetkin on viskolla, sitten vasta tuli haldex.

Nyt on sikäli kivat kelit, että nelikkoa on helppo testata pelkäämättä että jotain hajoaa ;)

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 02.12.2017 17:22
Kirjoittaja tare
Jos lotosta tulisi iso voitto, niin kakkosautoksi tulisi heti Tesla Model S P100D. Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed olisi silti edelleen ykkösautoni :D . Teslalle pitäisi ostaa varmaan heti joku pakettiauton kokoinen dieselgeneraattori joka pikalataisi Teslan kotona.

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 02.12.2017 19:18
Kirjoittaja wellu
tare kirjoitti:Jos lotosta tulisi iso voitto, niin kakkosautoksi tulisi heti Tesla Model S P100D. Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed olisi silti edelleen ykkösautoni :D . Teslalle pitäisi ostaa varmaan heti joku pakettiauton kokoinen dieselgeneraattori joka pikalataisi Teslan kotona.
Saikos X:ään jo koukun?

Hinaisi sitä traileria perässä, roikka kokoajan kiinni. Kyljissä teipit "vihreää liikkumista" ja generaattori työntää putkesta taivaalle lakupötköä. :lol:

Mikä "kakkosautoksi"?

Lähetetty: 03.12.2017 10:15
Kirjoittaja Tazio
^ ja ^^
:) :) :) :) :) :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk