Mikä "kakkosautoksi"?

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja kappa12 » 21.11.2017 12:38

Ykköskoppainen Focus. Itte ajelin - 01 focuksella 250tkm ilman sen suurempia ongelmia.
Avatar
kappa12
GFF
 
Viestit: 1334
Liittynyt: 15.01.2004 00:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja Fletch » 21.11.2017 17:05

wellu kirjoitti:Siis alkupään (ennen mallivuotta 1996) valmistetut 5-sylinteriset "tinakoneet" (järestäen 10-venttiilisiä) ovat noita heikkoja. Tuolloin tuli lohkopäivitys, jolloin alkoi alakerta kestämään.
Mutta 10V on minun silmissä hiukan turha. 140hp ja tasan samat kulut kuin 20V. Itseasiassa taitaa se 20V mennä maantiellä inan pienemmällä, kun ei tarvitse vedättää niin pirun pitkään, että saa sen malmikasan liikkumaan (170hp).


Meillä majaili parivuotta facelift 850 2.4 10v enkä mä nyt sitä heikoksi tai laiskaksi menisi moittimaan. 400tkm oli mittarissa kun myytiin pois ja ei se nyt öljyä merkittävästi syönyt. Suurin osa öljynkulutuksestakin loppui kun kovettuneet venavarrenkumit vaihtoi. Lisäksi olen täysin päinvastaista mieltä että koska 10v vääntää alhaalta paremmin niin se on ollut mm. karavaanareiden ensisijainen valinta. Samoin bensankulutuksessa kaikki moottorivariaatiot melkein samassa mutta maantiellä 10v menisi inan pienemmällä juurikin siksi että vääntää paremmin. Meillä se meni heittämällä 7:lla alkaviin lukemiin ja joskus Bellasta tullessani kokeilin että jos oikein-oikein nätisti ajoi niin jopa karvan alle 7.
Avatar
Fletch
GFF
 
Viestit: 84
Liittynyt: 12.07.2010 12:18
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja wellu » 21.11.2017 17:57

Anjoviksesta ei varsinaisesti pahaa muttei hyvääkään sanottavaa.

Made in Great Britain tuntuisi ruostuvan hanakammin kuin Made in Japania.
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Kuva
Avatar
wellu
 
Viestit: 3612
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja Cicatrix » 24.11.2017 13:00

Tuo ei ihan muutaman tonnin budjettiin mahdu mutta aika erikoinen peli kaikesta huolimatta.

https://www.kamux.fi/vaihtoautot/fiat/500/kon-5815

ja mualima pelastuu tai niin meille uskotellaan :mrgreen:
past and present 6x600,850,2x131,2x128,Y10... Ain't Ferrari without Alfa Romeo
Cicatrix
 
Viestit: 277
Liittynyt: 07.07.2004 10:58
Paikkakunta: Kn

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja Stefa » 01.12.2017 09:28

Kaupat ilmeisesti alustavasti sovittu jotain noin 250 tkm ajetusta V70:stä. Turbokoneinen manuaalinelikko ja pitkällä leimalla. Kai moisessa parin tonnin autoksi on ihan katetta. Sikäli tuo turbo ja nelikko ei mitään kriteereitä ollut, mutta kun nyt kerta moinen oli löytynyt kohtuumatkan päästä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2405
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja wellu » 01.12.2017 18:04

Stefa kirjoitti:Kaupat ilmeisesti alustavasti sovittu jotain noin 250 tkm ajetusta V70:stä. Turbokoneinen manuaalinelikko ja pitkällä leimalla. Kai moisessa parin tonnin autoksi on ihan katetta. Sikäli tuo turbo ja nelikko ei mitään kriteereitä ollut, mutta kun nyt kerta moinen oli löytynyt kohtuumatkan päästä.

Ensimmäisenä lumiselle nurmikolle/jäiselle parkkipaikalle, kaveri pihalle seisomaan ja katsomaan kun kiihdytät sutien.

Jos takapyörät ei sudi, on joko haldexin sulake palanut/pois paikoiltaan, haldex itsessään mykkä tai todennäköisin eli kulmavaihteen booriholkki sileä. Korjaamosta riippuen 500-1xxx€ korjaus osineen.
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Kuva
Avatar
wellu
 
Viestit: 3612
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja pminetti » 01.12.2017 18:48

tai akseli poikki,poika osti just xc90 volvon
pminetti
 
Viestit: 1061
Liittynyt: 31.10.2004 20:36
Paikkakunta: vilppula

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja wellu » 01.12.2017 19:13

pminetti kirjoitti:tai akseli poikki,poika osti just xc90 volvon

Yhtään akselipoikkista en ole kuunaan kuullut/nähnyt, vaan aina on se booriholkki mennyt. Se booriholkki on siellä juuri "sulakkeena" välissä, jos joku vanerilippis päättää kokeilla parkkipaikalla pyörittää rinkiä ja osuukin sulaa asfalttia alle.

Leluja nuo mukavedot. Tänään ajoin Hiluxia, hyvin pyörii ympyrää lukot päällä kiinteällä nelivedolla. :mrgreen:
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Kuva
Avatar
wellu
 
Viestit: 3612
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja pminetti » 01.12.2017 19:17

itellä hilux 2017mutta kyllä niitä akseleita on mennyt poikki volvoista
pminetti
 
Viestit: 1061
Liittynyt: 31.10.2004 20:36
Paikkakunta: vilppula

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja hkn » 01.12.2017 19:51

Itse ostin viikko sitten 22.11 270tkm ajetun 850 volvon 200e ja tänään leimasin sen siinä mielestäni hinta / laatu ehkä kohtaa, paloihan siinä koneen vikavalo mutta moottorin lämpö anturi oli antautunut kiitokset avusta 75 elx le
hkn
GFF
 
Viestit: 199
Liittynyt: 29.03.2008 21:41
Paikkakunta: Vilppula

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja pminetti » 01.12.2017 20:30

hyvä hannu :thumb:
pminetti
 
Viestit: 1061
Liittynyt: 31.10.2004 20:36
Paikkakunta: vilppula

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja Stefa » 02.12.2017 00:16

Juu, tuo booriholkki on tiedossa. Käsittääkseni ykköskoppaisissa ja alkupään kakkosetkin on viskolla, sitten vasta tuli haldex.

Nyt on sikäli kivat kelit, että nelikkoa on helppo testata pelkäämättä että jotain hajoaa ;)
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2405
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja tare » 02.12.2017 18:22

Jos lotosta tulisi iso voitto, niin kakkosautoksi tulisi heti Tesla Model S P100D. Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed olisi silti edelleen ykkösautoni :D . Teslalle pitäisi ostaa varmaan heti joku pakettiauton kokoinen dieselgeneraattori joka pikalataisi Teslan kotona.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
Suzuki GT 250 (1979)
GFF
tare
 
Viestit: 416
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja wellu » 02.12.2017 20:18

tare kirjoitti:Jos lotosta tulisi iso voitto, niin kakkosautoksi tulisi heti Tesla Model S P100D. Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed olisi silti edelleen ykkösautoni :D . Teslalle pitäisi ostaa varmaan heti joku pakettiauton kokoinen dieselgeneraattori joka pikalataisi Teslan kotona.

Saikos X:ään jo koukun?

Hinaisi sitä traileria perässä, roikka kokoajan kiinni. Kyljissä teipit "vihreää liikkumista" ja generaattori työntää putkesta taivaalle lakupötköä. :lol:
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Kuva
Avatar
wellu
 
Viestit: 3612
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Mikä "kakkosautoksi"?

ViestiKirjoittaja Tazio » 03.12.2017 11:15

^ ja ^^
:) :) :) :) :) :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Avatar
Tazio
 
Viestit: 379
Liittynyt: 08.11.2004 13:43

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen Fiat-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä