Fiat Brava puhaltaa kylmää
Fiat Brava puhaltaa kylmää
Fiat puhaltaa välillä normaalisti lämmintä mutta muuttuu yhtä-äkkia puhaltamaan kylmää ilmaa,onkohan kansipahvi menossa? Ei ole koskaan käynyt liian kuumana
Fiat Brava
Re: Fiat Brava puhaltaa kylmää
Vissiin tyhjäkäynnillä kylmää?
Loriseeko käynnistyksen jälkeen, jos hiukan antaa kierroksia (n 2000)?
Mikä moottori?
kansipahvi on helppo testata, mikäli on kompura/paineilmaa.
Loriseeko käynnistyksen jälkeen, jos hiukan antaa kierroksia (n 2000)?
Mikä moottori?
kansipahvi on helppo testata, mikäli on kompura/paineilmaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat Brava puhaltaa kylmää
eikös näissä vuoda ne lämppärin kennon o renkaat?
Re: Fiat Brava puhaltaa kylmää
Vuataa, mutta kokemani perusteella se(kin) voisi olla seuraamus jostain.Wesulius kirjoitti:eikös näissä vuoda ne lämppärin kennon o renkaat?
Ne on helppo tarkistaa. Lämmityslaitteen putket tulevat konehuoneesta matalalla keskikonsolin sisälle. Apukuskin jalkatilasta kun tunnustelee keskikonsolin muovin takaa ihan tulipellin tuntumasta, voi tuntea edm. jäähdytysvesiputken.
Mikäli putki on märkä, vuotaa ne o-renkaat.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat Brava puhaltaa kylmää
Kylmää ilmaa tulee ajon aikana mutta välillä lämmintäkin,käynnistyksen jälkeen vesi lorisee jonkin aikaa mutta loppuu sitten jonkin ajan kuluttua ja tämä lorina on kuulunut jo pitkään mutta ei ole vaikuttanut lämpimän ilman tuloon auton sisälle ja lämpömittari näyttää normaalia lukemaa.Paisuntasäiliössä nesteen taso pysyy normaalina.Bravassa on 1.2 kone ja vm.2001.
Fiat Brava
Re: Fiat Brava puhaltaa kylmää
Voisikohan olla kennolla ilmalukko? Oletko kokeillut ilmata niistä kennon letkun ilmausnipoista?
Tai jos on vanha kenno, niin voi se olla tukkeessakin.
Tai jos on vanha kenno, niin voi se olla tukkeessakin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat Brava puhaltaa kylmää
En ole ilmannut kennoa,mistähän niihin nippeleihin pääsee käsiksi?
Fiat Brava
Re: Fiat Brava puhaltaa kylmää
Konehuoneesta löytyvät.KeijoN50 kirjoitti:En ole ilmannut kennoa,mistähän niihin nippeleihin pääsee käsiksi?
Katso moottorin ja rintapellin väliin, suunnilleen kaasuläpän kohdalta. Näet kaksi, noin 25mm letkua, jotka menevät sylinterikannesta auton rintapeltiin.
Toisessa näistä letkuista on ilmausnippa, semmoinen muovinen ruuvi, jonka voi avata sormin tai lättäpää-meisselillä.
Toinen vastaavanlainen löytyy moottorin jäähdyttäjän (syyläri) oikeasta (apukuljettajan puolen) ylänurkasta.
Ite olen ilmannut niin, että nipat auki ja moottori sammuksissa nestettä koneeseen, kunnes molemmista tulee tasainen "pissapoika". Tuon jälkeen nipat kiinni ja kone käyntiin. Jos nestepinta jää liian ylös, voi kennoille menevän letkun nipan avata ja antaa moottorille kierroksia, työntää tällöin vettä pihalle sieltä ja saa nestepinnan laskemaan.
Sotkuista, mutta tehtävissa.
Kansipahvivammanen sitten toimii ensin ok, mutta alkaa nopeasti lorisemaan uudestaan ja puhaltamaan tyhjäkäynnillä taas kylmää. Järjestelmään ilmestyy paljon ilmaa nopeasti.
Minkä huollan, sen korjaan...