Sivu 1/1

Stilon Ajonesto?

Lähetetty: 12.10.2017 15:06
Kirjoittaja tötterö
Mikähän tuohon ritsaan tuli kun herjaa U1600 koodia?
Kadottiko konehuone ja virtalukko toisensa?
Miten tuon saa ohitettua tai koodattua pois päältä?
Ainakaan Bosch KTS 540 testerillä ei tee mitään. Tekeekö Autocomilla tai Vpeckerillä?

Vit*n ritsat!

Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla

Re: Stilon Ajonesto?

Lähetetty: 21.10.2017 23:44
Kirjoittaja rieska
Palaako myös mittaristossa ajonestonvalo? Onko kyseinen Stilo millä koneella, onko oireillut mitenkään? Mulla herjasi tuota U1600 kun vaihdoin purkuosana ECUn omaan Stilooni, multiecuscannilla näytti samaa vikakoodia ECU:lla ja Bodycomputerilla ja ainoa vaihdettu komponentti oli se ECU konehuoneessa.

Re: Stilon Ajonesto?

Lähetetty: 22.10.2017 08:55
Kirjoittaja tötterö
1.6 pannulla.
Miten sait ajoneston pois?
Mittaristossa palaa koko ajan keltainen ajoneston lukkovalo

Re: Stilon Ajonesto?

Lähetetty: 22.10.2017 09:42
Kirjoittaja Sämpy
Noissa 1,6:ssa on ollu ihan ecu-vikojakin tosi paljon. Lempääläs olis spesialisti jolla olis kaikki luku ja ohjelmointilaitteet ja toisinaan ehjiä ecujakin, mutta eihän sitä autoo sinne ny saada?
Sitten vois olla vikaa konehuoneen sulakerasiassakin. Niitä on jotkut avanneetkin ja putsanneet. Niin ja akkukaapelin korin pään hapettuminen ja mureneminen. ym.

Re: Stilon Ajonesto?

Lähetetty: 22.10.2017 09:44
Kirjoittaja tötterö
Kaikki katsottu ja avain sekä eku vaihdettu toimivasta. Ei tunnista avaimen sirua niin ei sitten :(

Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla

Re: Stilon Ajonesto?

Lähetetty: 22.10.2017 09:59
Kirjoittaja Sämpy
Mahtaako se ecu keskustella koritietokoneen kanssa lainkaan ilman ohjelmointia... kuten ylläolevassa esimerkissäkin kävi. Pitäis vapauttaa osoitteet ja naittaa ecu uudelleen systeemiin, luulen ma.
Jos ei muu auta koita vaikka soittaa viikolla sinne Lempäälään, autohuolto Helenius.

Re: Stilon Ajonesto?

Lähetetty: 22.10.2017 13:01
Kirjoittaja rieska
Pitäs olla ns. virgin ecu että se naittaa itsensä koritietokoneen kanssa, se parittaa itse itsensä ensimmäistä kertaa sytytysvirrat päälle laittamalla. Ei riitä että vaihtaa ecun ja avaimen toimivasta (tai ainakaan 1.4 ei riitä).

Vaati aika paljon työtä kun yritin keksiä mitä pitää muuttaa Eprom muistin koodiin että muuttais itsensä virginiksi ja onpa tuo edelleen osittain vielä epäselvää. Loppupeleissä luin Epromin vanhasta ecusta ja kirjoitin sen sellaisenaan uudelle eculle. Tuolla konstilla auto tunnisti uuden ecun ja ajonestonvalo sammui ja kaikki toimi normaalisti.

Eli joko hankit siihen purkuosasta tehdyn virgin-ecun (uudet ECUt on kanssa virgin, mutta hinta voip olla kaamea) ja käytät alkuperäistä avainta tai vaihtoehtoisesti vaihdat kaikki ohjainlaitteet ja otat avaimen samasta purkuautosta.

Perus ohjelmointilaitteet noille ecuille on halpoja ja netti on pullollaan ohjeita ja neuvoja niiden käyttämiseen: esim. Galletto 1260-piuha kiinasta n. 10-20€, VAG KKL-piuha 10-20€, 12v virtalähde tai kunnossa oleva autonakku ECUn herätykseen ja siihen jonkinlainen windows-tietokone.