Stilon Ajonesto?

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Stilon Ajonesto?

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Mikähän tuohon ritsaan tuli kun herjaa U1600 koodia?
Kadottiko konehuone ja virtalukko toisensa?
Miten tuon saa ohitettua tai koodattua pois päältä?
Ainakaan Bosch KTS 540 testerillä ei tee mitään. Tekeekö Autocomilla tai Vpeckerillä?

Vit*n ritsat!

Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
rieska
Viestit: 3
Liittynyt: 21.10.2017 23:38
Paikkakunta: Oulu

Re: Stilon Ajonesto?

Viesti Kirjoittaja rieska »

Palaako myös mittaristossa ajonestonvalo? Onko kyseinen Stilo millä koneella, onko oireillut mitenkään? Mulla herjasi tuota U1600 kun vaihdoin purkuosana ECUn omaan Stilooni, multiecuscannilla näytti samaa vikakoodia ECU:lla ja Bodycomputerilla ja ainoa vaihdettu komponentti oli se ECU konehuoneessa.
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Re: Stilon Ajonesto?

Viesti Kirjoittaja tötterö »

1.6 pannulla.
Miten sait ajoneston pois?
Mittaristossa palaa koko ajan keltainen ajoneston lukkovalo
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Stilon Ajonesto?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Noissa 1,6:ssa on ollu ihan ecu-vikojakin tosi paljon. Lempääläs olis spesialisti jolla olis kaikki luku ja ohjelmointilaitteet ja toisinaan ehjiä ecujakin, mutta eihän sitä autoo sinne ny saada?
Sitten vois olla vikaa konehuoneen sulakerasiassakin. Niitä on jotkut avanneetkin ja putsanneet. Niin ja akkukaapelin korin pään hapettuminen ja mureneminen. ym.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Re: Stilon Ajonesto?

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Kaikki katsottu ja avain sekä eku vaihdettu toimivasta. Ei tunnista avaimen sirua niin ei sitten :(

Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Stilon Ajonesto?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Mahtaako se ecu keskustella koritietokoneen kanssa lainkaan ilman ohjelmointia... kuten ylläolevassa esimerkissäkin kävi. Pitäis vapauttaa osoitteet ja naittaa ecu uudelleen systeemiin, luulen ma.
Jos ei muu auta koita vaikka soittaa viikolla sinne Lempäälään, autohuolto Helenius.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
rieska
Viestit: 3
Liittynyt: 21.10.2017 23:38
Paikkakunta: Oulu

Re: Stilon Ajonesto?

Viesti Kirjoittaja rieska »

Pitäs olla ns. virgin ecu että se naittaa itsensä koritietokoneen kanssa, se parittaa itse itsensä ensimmäistä kertaa sytytysvirrat päälle laittamalla. Ei riitä että vaihtaa ecun ja avaimen toimivasta (tai ainakaan 1.4 ei riitä).

Vaati aika paljon työtä kun yritin keksiä mitä pitää muuttaa Eprom muistin koodiin että muuttais itsensä virginiksi ja onpa tuo edelleen osittain vielä epäselvää. Loppupeleissä luin Epromin vanhasta ecusta ja kirjoitin sen sellaisenaan uudelle eculle. Tuolla konstilla auto tunnisti uuden ecun ja ajonestonvalo sammui ja kaikki toimi normaalisti.

Eli joko hankit siihen purkuosasta tehdyn virgin-ecun (uudet ECUt on kanssa virgin, mutta hinta voip olla kaamea) ja käytät alkuperäistä avainta tai vaihtoehtoisesti vaihdat kaikki ohjainlaitteet ja otat avaimen samasta purkuautosta.

Perus ohjelmointilaitteet noille ecuille on halpoja ja netti on pullollaan ohjeita ja neuvoja niiden käyttämiseen: esim. Galletto 1260-piuha kiinasta n. 10-20€, VAG KKL-piuha 10-20€, 12v virtalähde tai kunnossa oleva autonakku ECUn herätykseen ja siihen jonkinlainen windows-tietokone.
Vastaa Viestiin