Etsitään lasikattoisen -08 Bravon avainta.

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Rasse
Viestit: 43
Liittynyt: 20.10.2008 19:08

Etsitään lasikattoisen -08 Bravon avainta.

Viesti Kirjoittaja Rasse »

Tuli hommattua Bravo T-jetti lasikatolla ja nahkasisustalla. Autoon löytyy vain yksi avain jossa kauko-ohjain sekä toinen ilman nappeja. Käsittääkseni lukkoseppä voi kopioida ajonestosirun muttei ohjelmoida uutta kaukosäädintä toimimaan? Taitaa olla asionti autokeskuksen taikka deltan kanssa ainoa ja kallis vaihtoehto? Näin ajattelinkin kysyä jos täältä löytyisi tuntomerkkeihin sopivan auton omistaneita. Edellisitä omistajista olen tavoittanut ensimmäisen sekä minua edeltäneen mutta tässä välissä on ollut kaksi omistajaa. Jos joku täältä tuntee auton historiaa voi pistää vaikka YV:tä jos vaikka vara-avaimet löytyisikin vielä jonkun foorumilaisen taikka tutun avainkaapista :) .
Alfa Romeo 33 1.7 QV -89, Fiat Bravo T-Jet Sport 180, ex Alfa Spider 2.0TS lusso-95, ex Lancia Dedra HF Integrale-92, ex Fiat barchetta-98, ex Lancia lybra 2.0 emblema-00, ex Fiat punto S 75 -97, ex Lancia Thema t16 lx -93
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Etsitään lasikattoisen -08 Bravon avainta.

Viesti Kirjoittaja mikah »

Epäilen että suomessa ei yksikään lukkoseppä saa tehtyä toimivaa sirua siihen, kuten ei Stiloonkaan. Voi olla että asiaan on tullut muutos, mutta pari vuotta sitten tilanne oli se.
Kaukosäätimen ohjelmointi kyllä onnistuu.
Siru on kryptattu ja vaatii myös auton ojelmointia. Merkkiliikkeestä tulee esiiohjelmoitu avain, ja sekin pitää autoon opettaa.
Vanhempiin Stiloihin saan kyllä avaimen ja sirun tehtyä, mutta Bravo on vielä vaikeampi tapaus, kuten -06> Stilokin, jossa on samat systeemit kun Bravossa.
Saattaa onnistua, mutta en ole vielä tarkemmis perehtynyt asiaan.
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
tare
Viestit: 478
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Etsitään lasikattoisen -08 Bravon avainta.

Viesti Kirjoittaja tare »

Minun tehdastilaus-Bravon (2010) avaimina tuli tehtaalta yksi kauko-ohjainavain, sekä toinen perinteinen avain.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
tare
Viestit: 478
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Etsitään lasikattoisen -08 Bravon avainta.

Viesti Kirjoittaja tare »

Niitä kauko-ohjaimella olevia avaimia olisi muistaakseni tilausvaiheessa saanut vaikka kuinka paljon. Normaalisti auton mukana taitaa tulla yksi kauko-ohjain ja yksi avain.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Rasse
Viestit: 43
Liittynyt: 20.10.2008 19:08

Re: Etsitään lasikattoisen -08 Bravon avainta.

Viesti Kirjoittaja Rasse »

Kiitos tiedoista. Yhdeltä lukkosepältä kyselin hintaa avaimelle niin kuulema vähintään 250€! Sanoi että kyllä pitäis onnistua kaivaa koodit auton järjestelmästä mutta ei luvannut mitään. Pakko tota ainoaa kaukkariavainta on vaan varjella.
Alfa Romeo 33 1.7 QV -89, Fiat Bravo T-Jet Sport 180, ex Alfa Spider 2.0TS lusso-95, ex Lancia Dedra HF Integrale-92, ex Fiat barchetta-98, ex Lancia lybra 2.0 emblema-00, ex Fiat punto S 75 -97, ex Lancia Thema t16 lx -93
Avatar
1300ti
GFF
Viestit: 1039
Liittynyt: 21.09.2004 11:11
Paikkakunta: Perniö

Re: Etsitään lasikattoisen -08 Bravon avainta.

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Minulla on myös 156:sessa vain yksi avain ja hissillä rampatessa saan hermoilla, etten tiputa kuiluun sitä avainta. Kyselin suutarilta uuden avaimen kopiointia ja hinta-arvio koodatulle avaimelle oli 250-300 euroa. Sellaiselle vara-avaimelle, jolla saan sportswagonin ovet auki kun vielä jonain päivänä lyön takaluukun kiinni avaimet kontissa, hinta olisi ollut noin 150 euroa. Filaro/Ricambi Heikka pystyy kuulemma tilaamaan oikean Alfa Romeon avaimen 250 eurolla, jonka hankkimista olen uhkarohkeasti nyt lykännyt. Toisaalta minun ei tarvitse kuin kerrsn tiputtaa ne avaimet sinne hissikuiluun tai joutua pyytämään lukkoseppää avaamaan ovea / rikkoa tuulilasi itse, niin ollaan samassa summassa. Yksi vaihtoehto olisi soitella auton vanhoille omistajille mahdollisesti löytyneistä avaimista, mutta Alfani taitaa olla ulkomailta uitettu.
Vastaa Viestiin