Punton seuraaja: Argo?
Punton seuraaja: Argo?
Pelkkää spekulointia, mutta alkaahan 2005 markkinoille tullut Punto olemaan jo aika ikääntynyt, ja tässä olisi valmis paketti:
http://carsalesbase.com/new-fiat-argo-m ... -globally/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Brasilian käsialaa ja varsinaisesti tarkoitettu sikäläisille markkinoille.
http://carsalesbase.com/new-fiat-argo-m ... -globally/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Brasilian käsialaa ja varsinaisesti tarkoitettu sikäläisille markkinoille.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Punton seuraaja: Argo?
Semmostahan se on Fiatilla ollukki, että joka toinen malli melko siro ja joka toinen on möhkäle.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Punton seuraaja: Argo?
Mitäs nykymalleja vielä valmistetaan Torinon tehtaalla?
Onhan näitä esimerkkejä, Fiat 500 Abarth made in Puola ja myydään italialaisena sporttina
Jotenkin Uudenkaupungin Bokseri Porsaat aiheuttaa negaatiota possumiehille samoin kuin Hollannin Daffit hirvitarra-autoilijoille
Onhan näitä esimerkkejä, Fiat 500 Abarth made in Puola ja myydään italialaisena sporttina
Jotenkin Uudenkaupungin Bokseri Porsaat aiheuttaa negaatiota possumiehille samoin kuin Hollannin Daffit hirvitarra-autoilijoille
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: Punton seuraaja: Argo?
Turhaa puristi-perseilyä.Cicatrix kirjoitti:Mitäs nykymalleja vielä valmistetaan Torinon tehtaalla?
Onhan näitä esimerkkejä, Fiat 500 Abarth made in Puola ja myydään italialaisena sporttina
Jotenkin Uudenkaupungin Bokseri Porsaat aiheuttaa negaatiota possumiehille samoin kuin Hollannin Daffit hirvitarra-autoilijoille
Jos suunnittelu/muotoilu toteutettu Torinossa/Fiat yhtymän toimesta, kokoonpano jossain muualla, mitä vikaa siinä on?
Vålvå -piireissä tulppaanipuimureita pelätään ihan sen vuoksi, kun ovat aika säälittävä esitys "perheautosta" (66, 400 -sarja, 300-sarja). Samaten uusimpien vålvåjen kohdalla porukka pahoittanut mielensä, kun tehdään kiinassa. "Kiinanlaatua ei meille tule", mitenköhän monta komponenttia tai kokonaisuuden osia tulee jokaiseen merkkiin kiinasta nykyään...
Ymmärtäisin moisen hätäilyn, mikäli pelättäisiin emomaan työpaikkojen puolesta, mutta tässä(kään) ei siitä liene kyse.
Onhan se ranskalaisillekkin järkytys, kun Renault-autojen suurimmat tuotot tulee romaniasta.
Pointti? Se, että nykyaikana ei pidä pysyä liikaa lestissään, muttei poistuakkaan siitä. Esimerkkinä Saab; yritti olla liikaa lentokone loppuun asti ja kuoli pois. Toisena ääripäänä useiden amerikkalaismerkkien yritys päästä pikkuautoluokkaan (esim. Pacer...). Ja omasta mielestäni Stilo; yritettiin tehdä kilpailija Golfille ja Corollalle. Lopputuloksena hävitettiin ajo-ominaisuudet pois, autosta tehtiin hajuton ja mauton. Moottoreista kuristettiin luonnetta vääntäväksi yms... Eli hävitettiin kaikki se, miksi Fiatilla ajavat ovat ajaneet Fiatilla, luonne.
Tänään oli työmaalla työkaveri Austin Morris 850:llään. Siinä juteltiin vanhoista autoista vanhojen jarrujen kanssa ja lähes kaikilla oli positiivista kerrottavaa Fiatista. Lopulta tuli ilmi, että aika moni vaihtoi Fiatista pois aikanaan maahantuojan ryssimien asioiden takia (karvalakkimalleja, huonosti suojattuja ja huollettuja yms...).
Porsche -puristit ovat ihan oma lukunsa. Automerkki (itseasiassa suunnittelutoimisto), jonka ansiosta meillä on ollut ties mitä vimpaimia moottoritekniikassa käytössä jo iät ajat, ja nämä jarrut kihnuttaa periaatteella "porsseja on vain yksi ja niitä pitäisi myydä vain ilmajäähdytteisinä". Herätkää nyt perkele...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Punton seuraaja: Argo?
Amen ^
Eihän tuo Argo kovin hienolta näytä, mutta toisaalta peugeot 206-207 ja varsinkin olikos se 207+ tms jossa yhdistettiin molempien kamalimmat puolet, on kanssa jokseenkin hirveitä muotoilusilmin katsottuna, vaan eipä se ole myyntiä haitannut. Tästä TopGear väänsikin loistavaa vitsiä, "aletaan tehdä hirveitä, kamalia autoja".
"Punton" ostajat tekee kumminkin valintansa enemmän järjellä kuin tunteella. Se hyvä hankinta edellyttää lisäksi sitä hyvää jälkimarkkinointia, jossa totisesti on ollut parantamisen varaa. Jos tuohon saa hyvän viihdepaketin/käyttöliittymän ja värin sekä pienet vuosiverot, niin mikä jottei tuollaista ostettaisi.
Eihän tuo Argo kovin hienolta näytä, mutta toisaalta peugeot 206-207 ja varsinkin olikos se 207+ tms jossa yhdistettiin molempien kamalimmat puolet, on kanssa jokseenkin hirveitä muotoilusilmin katsottuna, vaan eipä se ole myyntiä haitannut. Tästä TopGear väänsikin loistavaa vitsiä, "aletaan tehdä hirveitä, kamalia autoja".
"Punton" ostajat tekee kumminkin valintansa enemmän järjellä kuin tunteella. Se hyvä hankinta edellyttää lisäksi sitä hyvää jälkimarkkinointia, jossa totisesti on ollut parantamisen varaa. Jos tuohon saa hyvän viihdepaketin/käyttöliittymän ja värin sekä pienet vuosiverot, niin mikä jottei tuollaista ostettaisi.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Punton seuraaja: Argo?
Globalisaatiolle emme voi mitään ja nykyihmiselle tuskin vaikuttaa ostopäätökseen missä tuote on tehty jos brädikin on muuttunut globaaliksi FLA-> FCA
Niitä puritaaneja kyllä autopiireistä löytyy mutta ei niistä sen enempää tässä yhteydessä.
Löytyihän se lista eli Torinon kaupasta ei saa enää Fiatia mutta italialaista Fiatia vielä löytyy
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_F ... mbly_sites" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmaankin laadukkain Fiat on tuo spideri kun se tulee Japanista - Nipponin Abarth
Niitä puritaaneja kyllä autopiireistä löytyy mutta ei niistä sen enempää tässä yhteydessä.
Löytyihän se lista eli Torinon kaupasta ei saa enää Fiatia mutta italialaista Fiatia vielä löytyy
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_F ... mbly_sites" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmaankin laadukkain Fiat on tuo spideri kun se tulee Japanista - Nipponin Abarth
Viimeksi muokannut Cicatrix, 06.06.2017 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: Punton seuraaja: Argo?
AMEN!wellu kirjoitti:Lopputuloksena hävitettiin ajo-ominaisuudet pois, autosta tehtiin hajuton ja mauton. Moottoreista kuristettiin luonnetta vääntäväksi yms... Eli hävitettiin kaikki se, miksi Fiatilla ajavat ovat ajaneet Fiatilla, luonne.
Kävinpä tuossa muutamia aikoja sitten katsomassa Unolle seuraajaa, kun Unon nippuun harsiminen ei enään tuntunut mukavalta. Ehdokkaaksi valikoitui Punto Evo Sport 1.4 16V 105hv Multiair vm.-06, yksi omistaja, 90tkm ajettu. Värinä valkoinen, mikä sopii tuohon mielestäni erinomaisesti sekä lasikatto. Lisäksi oli ilmastointi ja 6-vaihteinen laatikko, eli perusasiat kohdallaan.
Koeajolla ensimmäinen asia mihin kiinnitin huomioni oli todella kova rengasmelu, Uno on 15" matalaprofiilisilla nastarenkailla hiljaisempi ) Seuraavaksi huomio kiinnittyi moottorin luonteeseen, sitä ei ollut... Ei tehnyt alhaalla mitään, mutta ei tehnyt ylempänäkään, tasaisen paksu junnaaja Koeajolenkin aikana tuli vilkuiltua kulutusmittaria ja se huiteli jossain 6,5-7.5 välillä, ei siis mikään säästöpossu!
Lopputulemana oli, että Puntosta ei edes ruvettu hieromaan kauppaa. Ainoat asiat missä tuo omasta mielestäni hakkaa Unon oli: ilmastointi (ilmankin kyllä pärjää), kolariturvallisuus, toistaiseksi ruosteeton kori ja vähät kilometrit. Muilla osa-alueilla Uno vetää pidemmän korren
Vähän samat mietteet oli myös uuden Tipon koeajon jälkeen, jonnekin on hukkunut se Italialaisten autojen ajettavuus ja luonne, se mikä on itseäni näissä aina viehättänyt Tähän mennessä en ole löytänyt omistamisen halua herättävää Italialaista 147/156/GT aikakauden jälkeen Toki uusia Giulia Quadrifoglio kelpaisi ja voisihan sitä uudella Stelviollakin ajella, mutta ne ovat täysin oman budjetin ulkopuolella...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Punton seuraaja: Argo?
Ehkäpä sillä ei kohta ole väliä, kun autoa ei ole tarkoituskaan kenenkään ajaa. Sellaista haikaileville nauretaan samaan tapaan, kuin nyt manuaalivaihteistoa preferoiville.Keltsi kirjoitti:Vähän samat mietteet oli myös uuden Tipon koeajon jälkeen, jonnekin on hukkunut se Italialaisten autojen ajettavuus ja luonne, se mikä on itseäni näissä aina viehättänyt
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Punton seuraaja: Argo?
Jos moottorin luonteet on tapettu niin seuraavana listalla on manuaalilaatikot. Ei mene kauaa kun tomaatti on vakiovaruste ja manu tehdastilaus lisäväruste, jota kukaan ei enää tilaa.
Taitaa manussa olla maksimit tuo 6 eteen ja siihen se taitaa jäädäkin. Tomaateissa kohta pykäliä enemmän kuin maastopolkypyörässä ja kyllä se litranen muki rivakasti tuplaturbolla isoa koppaa vie
60-luvulta amerikan pojilla oli moottorit, kopat mihin mahtu XXL aikuisia kyytiin ja automaatissa 2 vaihdetta eteen, no ne ajat on menneet mutta suunta lienee ihmiskunnan kannalta kehityksessä kuitenkin oikea.
Taitaa manussa olla maksimit tuo 6 eteen ja siihen se taitaa jäädäkin. Tomaateissa kohta pykäliä enemmän kuin maastopolkypyörässä ja kyllä se litranen muki rivakasti tuplaturbolla isoa koppaa vie
60-luvulta amerikan pojilla oli moottorit, kopat mihin mahtu XXL aikuisia kyytiin ja automaatissa 2 vaihdetta eteen, no ne ajat on menneet mutta suunta lienee ihmiskunnan kannalta kehityksessä kuitenkin oikea.
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: Punton seuraaja: Argo?
Se mitä itse olen käsittänyt noiden Abarth 500:n valmistamisesta, että perushomma tehdään Puolassa ja sitten se varusteltaisiin Abarthiksi Italiassa.
Voin toki olla väärässäkin.
Voin toki olla väärässäkin.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Punton seuraaja: Argo?
Yllä olevasta Wikipedia linkistä poimittuna kyllä ne puolalaista taivasta Rabantteina näkevät ensi kertaa. Punto Abarth on ainoa saapasmaasta, olihan Carlokin Karl Itävallasta
Poland Tychy Fiat Auto Poland s.a.
(100% FCA Italy S.p.A.) Tychy 1992
Fiat 500 (2007), 500C Abarth 500, 500C, 595, 595C, 695
Poland Tychy Fiat Auto Poland s.a.
(100% FCA Italy S.p.A.) Tychy 1992
Fiat 500 (2007), 500C Abarth 500, 500C, 595, 595C, 695
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: Punton seuraaja: Argo?
Mun mielestä tuo Wikipedian lista ei pidä enää paikkaansa, ja esim. Ypsilonin valmistus olisi nykyisin Italiassa. Siellähän markkinatkin on.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Punton seuraaja: Argo?
Kävin koeajamassa Tipo HB 95hv mallia. Kyllähän tuolla ajelee, turbo olis poikaa, mutta onko se 2000e arvoinen lisä.... Tulis 2 ovea lisää ja tavaratila kasvais kans tähän 2007 Grande Puntoon verrattuna. Tekniikka oli näissä sama.
Toi kyllä on totta, että vanhat Fiatit, 127/Uno olivat ohjaustuntumaltaan makeat ja pehmeä kori "hiljainen" rengas melun osalta, mutta kyllä Punto/Grande Punto voitaa kuitenki yleisellä tukevuudella tien päällä noi vanhat mallit. Ainakin itse huomasin tuon tukevuuden/jämäkkyyden, kuin ajoin kavereitten isoilla autoilla ja aina Puntoon palatessani, tämähän on jämäkkä ajaan. Samoi kaverikin totesi Puntolla ajaessa.
Lopputulemana oli, että Puntosta ei edes ruvettu hieromaan kauppaa. Ainoat asiat missä tuo omasta mielestäni hakkaa Unon oli: ilmastointi (ilmankin kyllä pärjää), kolariturvallisuus, toistaiseksi ruosteeton kori ja vähät kilometrit. Muilla osa-alueilla Uno vetää pidemmän korren
Toi kyllä on totta, että vanhat Fiatit, 127/Uno olivat ohjaustuntumaltaan makeat ja pehmeä kori "hiljainen" rengas melun osalta, mutta kyllä Punto/Grande Punto voitaa kuitenki yleisellä tukevuudella tien päällä noi vanhat mallit. Ainakin itse huomasin tuon tukevuuden/jämäkkyyden, kuin ajoin kavereitten isoilla autoilla ja aina Puntoon palatessani, tämähän on jämäkkä ajaan. Samoi kaverikin totesi Puntolla ajaessa.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94