OSTETAAN FIAT MULTIPLA
OSTETAAN FIAT MULTIPLA
Voisiko joku auttaa? Haluaisin ostaa fiat multipla auton dieselinä. Ei ole väliä onko uudempi vai vanhempi korimalli kuha on hyvä. Pete 0405300126
Re: OSTETAAN FIAT MULTIPLA
Eikös täällä foorumilla ja Nettiautossa ole Pohjassa yksi suht siisti Multipla kaupan. Lisäys: https://www.nettiauto.com/fiat/multipla/8796252" onclick="window.open(this.href);return false;
- Polkuautoilija
- Viestit: 143
- Liittynyt: 22.03.2016 20:21
Re: OSTETAAN FIAT MULTIPLA
Ei näytä dieseliltä.1300ti kirjoitti:Eikös täällä foorumilla ja Nettiautossa ole Pohjassa yksi suht siisti Multipla kaupan. Lisäys: https://www.nettiauto.com/fiat/multipla/8796252" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: OSTETAAN FIAT MULTIPLA
Juu ja tuo myytiin 7.5. Piti käydä testailemassa mutta en kerinnyt.
Re: OSTETAAN FIAT MULTIPLA
Saksasta?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... &ft=DIESEL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... &ft=DIESEL" onclick="window.open(this.href);return false;
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: OSTETAAN FIAT MULTIPLA
Niin, siellähän niitä olisi. Toinen mokoma auton hinta kuluihin. Ruottiin vois vaikka lähteäkkin, mutta eihän ne ymmärrä hyvän päälle mitään.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: OSTETAAN FIAT MULTIPLA
Otapas kontakti Parkanon suuntaan Jari Sammattiin (olikohan se liikkeen nimi "Hra Sammatti"). Siellä on ollut taannoin yksi kokonainen (tunnen auton historiaa jonkin verran) ja yksi varaosa-auto.
Toisaalta tuo Saksan keikka ei välttämättä ole ollenkaan niin tyyristä kuin luulisi. Rostock/Lübeck-kulmilta olisi helppo ajaa suoraan lauttaan, tai miksei tietysti vaikka Ruotsinkin läpi. Ruotsissa taisi Multipla olla melkein yhtä harvinainen kuin meilläkin, Tanskassa jo yleisempi. Saksassa vanhempien hinnat eivät tosiaan enää päätä huimaa, halvimmat jo alle 500€; melkein heittäisin arvion, että 1500€:lla saat vanhemman korimallin hyvinkin kohtuullisilla kilometreillä, ja kolmella tonnilla jo uudemman korimallin reilu 100 000 ajettuna. Minulla lähestyy 105 JTD:llä 415 000 km, moottorin kanssa ei mitään harmeja toistaiseksi, joten jos löydät vaikka 150 000 ajetun vajaalla parilla tonnilla, niin minun mielestäni teet hyvän kaupan. Autovero ei tuossa hintatasossa liene enää kuin satasia, halvimmissa saattaa olla enää kymppejä, joten pienet matkakululisät eivät liene katastrofi, jos mieluinen peli löytyy. Kuluminen näkyy käytetyissä varmaan enemmän alustan osissa (ei ole mitään mystistä, jota ei pystyisi korjaamaan) ja korissa/sisustuksessa tietenkin; moottori on kerrassaan luotettavaa tekoa.
Tuossa pikahaulla Saksan käytetyistä yksi kohtalainen yhdistelmä (162 000km, 1250€; lähtenee varmaan "tonnilla käteen"), vieläpä Flensburgissa, joka on Saksan ja Tanskan rajakaupunki. Minun Lanciani tuli sieltä ihan ajamalla kotiin:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
Hups, tämä olikin jo valmis paku; ks. tuossa jäljempänä tältä osin lisää....... ja toki autoliikkeestä ostaen saa edes jonkinlaisen takuun.
Minulla on myös pari hyvää kontaktia autontuojista, joita olen itse käyttänyt, joten jos tällainen kiinnostaisi, yhytän teidät.
Jos ajattelit rekisteröidä 3-paikkaisena pakettiautona, niin silloin ensirekisteröinnistä alkaen 1.1.2008 lähtien vuotuinen ajoneuvovero menee CO2-päästöjen mukaan, noin 170g/km, vanhemmissa kokonaispaino ratkaisee. Minulla kun on tuo vanhempi, niin ajoneuvovero + käyttövoimavero on yhteensä 380€/v (käyttövoimavero vain 66€). Noissa uudemmissa 2008 lähtien kokonaissumma putoaa johonkin 320€/v liepeille, karkeasti siis tuon "dieselveron" verran, eli marginaalinen ero vain.
Toisaalta tuo Saksan keikka ei välttämättä ole ollenkaan niin tyyristä kuin luulisi. Rostock/Lübeck-kulmilta olisi helppo ajaa suoraan lauttaan, tai miksei tietysti vaikka Ruotsinkin läpi. Ruotsissa taisi Multipla olla melkein yhtä harvinainen kuin meilläkin, Tanskassa jo yleisempi. Saksassa vanhempien hinnat eivät tosiaan enää päätä huimaa, halvimmat jo alle 500€; melkein heittäisin arvion, että 1500€:lla saat vanhemman korimallin hyvinkin kohtuullisilla kilometreillä, ja kolmella tonnilla jo uudemman korimallin reilu 100 000 ajettuna. Minulla lähestyy 105 JTD:llä 415 000 km, moottorin kanssa ei mitään harmeja toistaiseksi, joten jos löydät vaikka 150 000 ajetun vajaalla parilla tonnilla, niin minun mielestäni teet hyvän kaupan. Autovero ei tuossa hintatasossa liene enää kuin satasia, halvimmissa saattaa olla enää kymppejä, joten pienet matkakululisät eivät liene katastrofi, jos mieluinen peli löytyy. Kuluminen näkyy käytetyissä varmaan enemmän alustan osissa (ei ole mitään mystistä, jota ei pystyisi korjaamaan) ja korissa/sisustuksessa tietenkin; moottori on kerrassaan luotettavaa tekoa.
Tuossa pikahaulla Saksan käytetyistä yksi kohtalainen yhdistelmä (162 000km, 1250€; lähtenee varmaan "tonnilla käteen"), vieläpä Flensburgissa, joka on Saksan ja Tanskan rajakaupunki. Minun Lanciani tuli sieltä ihan ajamalla kotiin:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
Hups, tämä olikin jo valmis paku; ks. tuossa jäljempänä tältä osin lisää....... ja toki autoliikkeestä ostaen saa edes jonkinlaisen takuun.
Minulla on myös pari hyvää kontaktia autontuojista, joita olen itse käyttänyt, joten jos tällainen kiinnostaisi, yhytän teidät.
Jos ajattelit rekisteröidä 3-paikkaisena pakettiautona, niin silloin ensirekisteröinnistä alkaen 1.1.2008 lähtien vuotuinen ajoneuvovero menee CO2-päästöjen mukaan, noin 170g/km, vanhemmissa kokonaispaino ratkaisee. Minulla kun on tuo vanhempi, niin ajoneuvovero + käyttövoimavero on yhteensä 380€/v (käyttövoimavero vain 66€). Noissa uudemmissa 2008 lähtien kokonaissumma putoaa johonkin 320€/v liepeille, karkeasti siis tuon "dieselveron" verran, eli marginaalinen ero vain.
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: OSTETAAN FIAT MULTIPLA
Moro. Kiitos vastauksesta. Olin siihen Sammattiin yhteydessä vähä niinku vahingossa kun se ilmoitti torissa "myydään multipla osia". Hänkin on ilmeisesti lähdössä johonkin reissuun joskus, lupasi ilmoitella jos sopiva kohdalle osuu. Okei, eli ne verolaskurit mitä netissä on, niitäkö ei kannata ihan sokeasti tuijottaa? Olin siinä uskossa että joku 2006 vm autoon tulisi veroja 1000-1500€?
Osaatko sano kun joissakin malleissa on "jääkaappi" siinä keskellä, saako siitä myös penkin? Esim tämä. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
Mistä vuosimallista alkaen on alettu käyttää hiukkassuodatinta? Onko niissä ylipäätään ollut mitään ongelmia?
Olen aika aktiivisesti seurannut kyseistä mallia kun sen talvella ns. löysin. Itsellä on tällä hetkellä doblo ja olen kyl tykännyt. Se tekee auton hankinnasta kanssa pikkaisen vaikeaa, kun miettii miksi hävittää hyvää dobloa kun se niin hyvin palvelee. Mutta, kolmas paikka autossa tulisi enemmän kuin tarpeeseen, viimeistään syksyllä.
Laita vaan yhteystietoja jos sulla on hyvä välittäjä tiedossa. Itse en kerkiä lähteen hakeen. Minulla on yksi kaveri joka lähtisi hakemaan, mutta se pitäisi melkein yhdistää jonkun toisen reissun kanssa. 2500€ välityspalkkiota jostan muutaman tonnin autosta on vähän liikaa.
Osaatko sano kun joissakin malleissa on "jääkaappi" siinä keskellä, saako siitä myös penkin? Esim tämä. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
Mistä vuosimallista alkaen on alettu käyttää hiukkassuodatinta? Onko niissä ylipäätään ollut mitään ongelmia?
Olen aika aktiivisesti seurannut kyseistä mallia kun sen talvella ns. löysin. Itsellä on tällä hetkellä doblo ja olen kyl tykännyt. Se tekee auton hankinnasta kanssa pikkaisen vaikeaa, kun miettii miksi hävittää hyvää dobloa kun se niin hyvin palvelee. Mutta, kolmas paikka autossa tulisi enemmän kuin tarpeeseen, viimeistään syksyllä.
Laita vaan yhteystietoja jos sulla on hyvä välittäjä tiedossa. Itse en kerkiä lähteen hakeen. Minulla on yksi kaveri joka lähtisi hakemaan, mutta se pitäisi melkein yhdistää jonkun toisen reissun kanssa. 2500€ välityspalkkiota jostan muutaman tonnin autosta on vähän liikaa.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: OSTETAAN FIAT MULTIPLA
Morjensta taas!
Lähdetään noista veroista ensin: kun arvioin muutamaa satasta, niin se koski noita 500-1000€ autoja, joten jos kiikarissasi olisi vaikka sellainen 3500£ Multipla, niin varmaan se tonni voisi olla aika lähellä. Kannattaisi ehkä tutkia noita Tullin tuontilistoja, niistä kun keräilee, saa jonkinlaista kuvaa edes. Kannattaa varmaan katsoa muitakin 1,9 jtd-moottorisia, vertailun vuoksi. Eli karkeasti vajaa kolmannes ostohinnasta veroihin.
Jääkaapin tilalle voi asentaa keskipenkin, mutta penkki on täysin omanlaisensa, muiden penkkien jalakset eivät tuohon käy; kaappi ja penkki ovat siis täysin eri varuste. Kaappi ja keskipenkki ovat suoraan lattiassa kuudella helposti irrotettavalla 16mm kantaisella pultilla. Penkissä on itsessään turvavyömekanismi, siksi näppärä vaihto päikseen kuten takapenkkien ja apumiehen istuimen kanssa eivät käy. Eli aina pitää varmistaa, onko jääkaapin tilalle kaveriksi keskipenkki tallella; näin voi usein ollakin. Istuimen jalakset nyt vielä kätevä vaikka rakentaakin takapenkkiin, mutta tuota turvavyötä on hankala erikseen tehdä.
Hiukkassuodattimista en muista, usemmiten kyllä ilmoituksessa kerrotaan tyyppimerkinnässä DPF. Minulla ei ole kokemusta Fiatin suodattimista, mutta alfistien piireistä olen kuullut niiden kyllä toimivan siinä missä muutkin. Yllätys vaan saattaa tulla suodattimeen liittyvässä poltossa, kun järjestelmä päättääkin yhtäkkiä ryhtyä puuhiin kesken ajon: vauhti hiipuu, ties vaikka pitäisi pysähtyä hetkeksi, mutta sitten ajo taas jatkuu.
Doblon 1,9 jtd on kutakuinkin sama 8-venttiilinen kuin Multipla:ssa; hyvä käytännön luonne eikä lastentauteja; en ole ajanut Doblon 1,3-litraisella, joten en osaa verrata. Normikulutuslukemat eli noin 6,5l/100km on erittäin helppo puolellatoista litralla alittaa, jos hyödyntää koneen hyvää vääntöä. Eikä tuo pane pahakseen rallatuksestakaan kiihdytyksissä (kuulostaa vaan riemukkaasti puolta pienemmältä "satakaksseiskalta"!). Doblossa on ainakin kolmanneksen isompi täysmittainen tavaratila ilman takapenkkejä, mutta toisaalta Multipla:ssakin se 2 kuutiota ja silti menee kolme ihmistä, joka tekee kuljetuskyvyssä paljon. Doblon henkilöautomallissa maksetaan täysi dieselvero, 6-7 kertaa Multipla:n pakuversio; erotuksella ostaa monta litraa dieseliä. Pakettiauton vakuutukset ovat myös henkilömallia edullisemmat, mutta Multipla:ssa vuosimallista riippuen kokonaispainot heiluvat 2 tonnin eri puolilla, joka vaikuttaa vakuutuksen hintaan hitusen.
Heitän nuo autontuojat YV:llä, niin ei mene ns. mainoksen puolelle....
Lähdetään noista veroista ensin: kun arvioin muutamaa satasta, niin se koski noita 500-1000€ autoja, joten jos kiikarissasi olisi vaikka sellainen 3500£ Multipla, niin varmaan se tonni voisi olla aika lähellä. Kannattaisi ehkä tutkia noita Tullin tuontilistoja, niistä kun keräilee, saa jonkinlaista kuvaa edes. Kannattaa varmaan katsoa muitakin 1,9 jtd-moottorisia, vertailun vuoksi. Eli karkeasti vajaa kolmannes ostohinnasta veroihin.
Jääkaapin tilalle voi asentaa keskipenkin, mutta penkki on täysin omanlaisensa, muiden penkkien jalakset eivät tuohon käy; kaappi ja penkki ovat siis täysin eri varuste. Kaappi ja keskipenkki ovat suoraan lattiassa kuudella helposti irrotettavalla 16mm kantaisella pultilla. Penkissä on itsessään turvavyömekanismi, siksi näppärä vaihto päikseen kuten takapenkkien ja apumiehen istuimen kanssa eivät käy. Eli aina pitää varmistaa, onko jääkaapin tilalle kaveriksi keskipenkki tallella; näin voi usein ollakin. Istuimen jalakset nyt vielä kätevä vaikka rakentaakin takapenkkiin, mutta tuota turvavyötä on hankala erikseen tehdä.
Hiukkassuodattimista en muista, usemmiten kyllä ilmoituksessa kerrotaan tyyppimerkinnässä DPF. Minulla ei ole kokemusta Fiatin suodattimista, mutta alfistien piireistä olen kuullut niiden kyllä toimivan siinä missä muutkin. Yllätys vaan saattaa tulla suodattimeen liittyvässä poltossa, kun järjestelmä päättääkin yhtäkkiä ryhtyä puuhiin kesken ajon: vauhti hiipuu, ties vaikka pitäisi pysähtyä hetkeksi, mutta sitten ajo taas jatkuu.
Doblon 1,9 jtd on kutakuinkin sama 8-venttiilinen kuin Multipla:ssa; hyvä käytännön luonne eikä lastentauteja; en ole ajanut Doblon 1,3-litraisella, joten en osaa verrata. Normikulutuslukemat eli noin 6,5l/100km on erittäin helppo puolellatoista litralla alittaa, jos hyödyntää koneen hyvää vääntöä. Eikä tuo pane pahakseen rallatuksestakaan kiihdytyksissä (kuulostaa vaan riemukkaasti puolta pienemmältä "satakaksseiskalta"!). Doblossa on ainakin kolmanneksen isompi täysmittainen tavaratila ilman takapenkkejä, mutta toisaalta Multipla:ssakin se 2 kuutiota ja silti menee kolme ihmistä, joka tekee kuljetuskyvyssä paljon. Doblon henkilöautomallissa maksetaan täysi dieselvero, 6-7 kertaa Multipla:n pakuversio; erotuksella ostaa monta litraa dieseliä. Pakettiauton vakuutukset ovat myös henkilömallia edullisemmat, mutta Multipla:ssa vuosimallista riippuen kokonaispainot heiluvat 2 tonnin eri puolilla, joka vaikuttaa vakuutuksen hintaan hitusen.
Heitän nuo autontuojat YV:llä, niin ei mene ns. mainoksen puolelle....
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: OSTETAAN FIAT MULTIPLA
Faijan naapuri lainailee toisinaan jonkun hesalaisen diesel-Multiplaa, kävivät justiinsa sillä Espanjassa hakemassa ylimääräistä tavaraa kesäasunnolta. Pyysin kysymään onko se myynnissä, kun näkee miestä seuraavan kerran.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: OSTETAAN FIAT MULTIPLA
15.5 lähdetään hakemaan saksasta fiatia. toivottavasti kaikki menee putkeen.