kaasarin korjaussarja

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
artokalevi
Viestit: 51
Liittynyt: 16.12.2016 16:18

kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja artokalevi »

Löytyyköhän Fiatissa käytettyihin Webereihin korjaussarjoja?
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Yleensä löytyy.

Ebay:n kautta olen tilannut muutamaan erilaiseen Weberiin korjaussarjan, myös monista nettiakupoistakin löytyy korjaussarjoja. Kotimaisista varaosakaupoista voi löytyä, mutta aika arpomista on moisia etsiä, kun ei noita kovin paljoa mene kaupaksi, niin ei niitä hyllyissäkään paljoa ole.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
VTO
Viestit: 1429
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja VTO »

kannattaa tsekata mistä löytyy Kaasutin ekspertti niminen firma.
artokalevi
Viestit: 51
Liittynyt: 16.12.2016 16:18

Re: kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja artokalevi »

Ongelmani on se, että Fiat 127:ni (903 cc) kaasari Weber 32 ICEV tulvii aika pahasti eli bensa työntyy hukkaputkesta melkoista vauhtia. Vaihdoin neulankin kohokammiossa ja kokeilin puhalluksella tsekata että sulkeutuuko ja se teki niin, mutta kiinni pantua ja startatessa bensaa valuu siis hukkaputkesta edelleen
Avatar
juha66
GFF
Viestit: 1850
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja juha66 »

Tuotas, eikös noissa ole tuo kaasari nimenomaan tehty noin, että bensa kiertää kokoajan kaasarin "ohi", joss tuo hukkaputki?? meinaa sitä toista , paluu bensa liitäntää?
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
VTO
Viestit: 1429
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja VTO »

Voisiko pinta olla väärin säädetty? Ettei sulje neulaa, ennen kuin tulvii?
artokalevi
Viestit: 51
Liittynyt: 16.12.2016 16:18

Re: kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja artokalevi »

Lieneekö pätevä testi mutta kun puhaltaa putkeen niin tiiviiltä vaikuttaa neulaventtiili toiminta,ei ilma puhise läpi.
Tarkoittaisiko toisessa kohtaa nostettu aprikointi, että hukkaputkesta ei päästetäkään bensaa tielle vaan johdetaan letkulla takaisin kaasariin siihen juuressa olevaan putkeen?
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1492
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Juurikin näin...
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8331
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Eikö 32 ICEV ole sohlon (SOHC) kaasutin? 128 ja ehkä 127 OHC?

Tuolla vanhassa topikissa on tollanen kaasutin seiskassa, 32 IBA 20:

http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=16606

Mutta kumminkin eikös näissäkin tuloputken vierestä lähde paluuputki tankkiin ja kaasuttimen jalkaan tulee letku putsarin huohottimen liitännästä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1492
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Sämpy kirjoitti:Mutta kumminkin eikös näissäkin tuloputken vierestä lähde paluuputki tankkiin ja kaasuttimen jalkaan tulee letku putsarin huohottimen liitännästä.
Joo, jäi tuo edellinen vastaus vähä kesken... Elikkä just näin että tulo ja lähtö on vierekkäin kaasarin yläosas...

Ja 32 ICEV pitäis olla nimenomaan 1050:n seiskan kaasari, mutta on niitä laitettu jälkeenpäin 903 koneisiinkin...
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
juha66
GFF
Viestit: 1850
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja juha66 »

Ja myös saman tyypin kaasutin Uno 45/903 cm3 32 ICEV 50/250/1 sekä Uno 55/1116 cm3 32 ICEV 51/250.
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jos nyt oletetaan, että letkut on oikein, niin olisiko koho vettynyt. Ainakin free technicsillä oli joskus opuksia joista löytyi weberien kohojen painoja. Sitten vain puntariin. On sitten aika tarkkoja noista.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: kaasarin korjaussarja

Viesti Kirjoittaja Ippe »

artokalevi kirjoitti:Ongelmani on se, että Fiat 127:ni (903 cc) kaasari Weber 32 ICEV tulvii aika pahasti eli bensa työntyy hukkaputkesta melkoista vauhtia. Vaihdoin neulankin kohokammiossa ja kokeilin puhalluksella tsekata että sulkeutuuko ja se teki niin, mutta kiinni pantua ja startatessa bensaa valuu siis hukkaputkesta edelleen
Laittaisitko tänne kuvan kaasuttimesta ja kuvauksen siitä mistä sitä bensaa valuu?
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Vastaa Viestiin