Milläköhän tavalla nää näitä tutkimuksiaan tutkii.. http://www.kauppalehti.fi/uutiset/kayte ... t=ampparit" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakin itsellä Fiat on ollu luotettava, jos ei kaikkia pikku kolinoita lasketa..
Fiat vissiin aika huono??
Re: Fiat vissiin aika huono??
Amerikkalaiseen tutkimukseen suomessa kannattaa suhtautua varauksella. Siellä kun olosuhteet on hiukan eri kuin täällä.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Re: Fiat vissiin aika huono??
Halpaa pikkukinneriä kohdellaan kuin halpaa pikkukinneriä.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Fiat vissiin aika huono??
Tämä, ylivoimaisesti suurin syypää siihen, että pikkuautot ovat lähes kaikki merkkiin katsomatta aika pommissa kunnossa jo 10 -vuotiaina. Toyota on tässä oikeastaan yksi "poikkeus", pääsyynä varmaankin huollon markkinointi ja toteutus...Nipa kirjoitti:Halpaa pikkukinneriä kohdellaan kuin halpaa pikkukinneriä.
Maahantuojan/ myyjäliikkeen/ huolto vaikuttaa myös oleellisesti tuohon, Fiatillahan on tässä 2000-luvulla ollut oikein mainio myynti-/huoltoverkosto ja maahantuoja...
Omien kokemuksien ja näkemäni perusteella:
Fiat on kohtuu edullinen auto ylläpitää. Vikoja on (kuten joka autossa, kaikilla automerkeillä on myös omat "murhemallinsa"), mutta ovat aika usein melko halpoja korjata/korjuuttaa, eivätkä välttämättä aiheuta välitöntä ja "fataalia" vaaraa. Sähkövikoja.... mielestäni niitä ei ole sen enempää, kuin muissakaan autoissa. Se, että takavalon sähköt ovat sekaisin, ei ole mikään poikkeus muillakaan automerkeillä. Tai että mittaristo toimii miten sattuu, erittäin yleinen vaiva 2000-luvun alun autoissa (EU-direktiivi juotostinan koostumuksesta). Näitä vain haukutaan, koska "ovat niin paskoja etteivät koskaan toimi", jos autossa on vielä alkuperäinen huoltokirja mukana, niin aika usein huollot on laiminlyöty (tai ainakin merkkaamatta) useita vuosia.
Ja tottakai, Fiat on tavallaan "suuri" automerkki/konserni etelämpänä, mutta erittäin kilpaillussa koko- ja hintaluokassa. Riittävästi kun tingitään, niin tulee sitten se "heikko paikka" esille. Tämäkin pätee kyllä kaikkiin automerkkeihin.
Tuossa eräs lähipiirin henkilö juuri kirosi, ajaa muistaakseni 2006 A6 farkkuaudilla, osti sen koska piti saada varmatoiminen ja laadukas perheauto. Viimeisen puolen vuoden (20-30tkm) aikana on auton huoltoihin/korjaukseen mennyt 2000-3000€ ja viimeisimpänä etualatukivarret (etummaiset), etujarrupalat ja levyt, karvan vajaa 800€.
Summasummarum; huoltoja laiminlyömällä saadaan ihan mikä tahansa käyttökalu menemään rikki. Se nyt vain on de fakto.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat vissiin aika huono??
monikohan "laatumerkki" pystyy samaan kuin tuo minun -02 60 Punto.Osat mitä kohta 500000 km laitettu,jokunen nokkahihna ja hilppeet,tulppia muutama sarja,yksi kannentiiviste,etuiskarit,yhdet etualatukivarret,2 lambdaa,etujarrulevyt,tietysti vielä normihuolto osia,öljyä,suodattimia,yms.Minusta aika hyvin tilastojen viimeiselle merkille
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Re: Fiat vissiin aika huono??
Omat Fiatit ovat melko iäkkäitä, -76 ja -80. Molemmissa on käytännössä aina jotain puuhattavaa ja tuossa vanhemmassa on jo reilusti hitsattavaakin.
Eipä noissa mitään kummosempaa ongelmaa ole muun merkkisiin verrattuna, toki 126 ja X1/9 ovat hyvin erilaiset ja eri X:n kohdalla laatuvaikutelma on omanlaisensa. Ilmeisesti noihin pieniin urheilumalleihin panostettiin aika paljon, toivottavasti uusi 124 Spider tehdään myös huolella.
Vikatilastoissa näkyy paljolti se minkälaisia autojen käyttäjät ovat, eivät autot itse. Merkistä riippumatta kaiken saa tosiaan huonoksi laiminlyömällä ylläpidon. Tästä kertoo paljon se että Porsche 911 on pärjännyt hyvin tilastoissa, se on kallis ja niistä pidetään huolta, vaikka kai niitäkin saa korjata silloin tällöin.
Eipä noissa mitään kummosempaa ongelmaa ole muun merkkisiin verrattuna, toki 126 ja X1/9 ovat hyvin erilaiset ja eri X:n kohdalla laatuvaikutelma on omanlaisensa. Ilmeisesti noihin pieniin urheilumalleihin panostettiin aika paljon, toivottavasti uusi 124 Spider tehdään myös huolella.
Vikatilastoissa näkyy paljolti se minkälaisia autojen käyttäjät ovat, eivät autot itse. Merkistä riippumatta kaiken saa tosiaan huonoksi laiminlyömällä ylläpidon. Tästä kertoo paljon se että Porsche 911 on pärjännyt hyvin tilastoissa, se on kallis ja niistä pidetään huolta, vaikka kai niitäkin saa korjata silloin tällöin.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76