Kerhoon mallivastaavat tiedoksi kaikille

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Kerhoon mallivastaavat tiedoksi kaikille

Viesti Kirjoittaja karpy »

Norja Fiat-kerho nimitaulu.jpg
Norja Fiat-kerho nimitaulu.jpg (402.47 KiB) Katsottu 5334 kertaa
Norja Fiat-kerho mallivastaavat.jpg
Norja Fiat-kerho mallivastaavat.jpg (397.31 KiB) Katsottu 5334 kertaa
Ciao

Kuulun GFF lisäksi useaan Fiat kerhoon, esim. Italian 500 clubiin, Ruotsin Fiat classic, Norjan Fiat Register ja muutamaan muuhun kotimaassa,
Useissa monen mallin kerholehdissä on kunkin mallin vastaava tietäjä, johon on helppo ottaa yhteyttä, kuvissa mallina Norja.

Itse voin olla vastaavana 500 Nuova (1957-1977) ja 126 (1972-2000) malleihin sekä jos kukaan muu ei ilmoittaudu myös 500 Topolino (1936-1955) malleihin.

Tänne voi hyvin laittaa vastauksena muiden mallien tietäjät, josta ne voidaan koota GFF nettisivuille ja tänne foorumille kaikkien nähtäväksi.
Olisi hyvä keskustella asiasta myös vuosikokouksessa.

terveisin Kari Pynnä
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: Kerhoon mallivastaavat tiedoksi kaikille

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Vaikkei tuo mun Äksä mikään lajinsa kaunein edustaja ole, niin mulle saa kyllä ohjailla kysymyksiä ko. mallin osalta. Vastaan niihin sitten kykyjeni mukaan. Mulla on myös jonkin verran harrastamista tukevaa kirjallisuutta sähköisessä muodossa.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Jarkko
GFF
Viestit: 519
Liittynyt: 20.12.2002 13:07
Paikkakunta: Raisio

Re: Kerhoon mallivastaavat tiedoksi kaikille

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Tuollaisethan kerättiin Gruppolle jo 90-luvun lopulla, päivitys taitaa olla vähän jäänyt ja mainostus. Jotku märkäkorvaiset varsinais-suomalaiset nuoret niitä silloin ehdotti :lol:
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8331
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Kerhoon mallivastaavat tiedoksi kaikille

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Viime kokouksessahan ehdotin että toi kerhon kirjasto jaettais mallien mukaan jäsenille, jotka jollain tasolla sitoutuis auttamaan tietyn mallin harrastajia ja ottais samalla sen mallin kirjat kontolleen säilytykseen.

Mutta tuolla ne kirjat edelleen makaa mun varastossa kaikki, lajittelematta.

Että kellä ois aikaa tulla lajittelemaan kirjat ja kuuluttelemaan niille merkkivastaavia? En mä niitä ikuisiks ajoiks tuonnekaan haluaisi jättää.

Itte lupasin olla jonkinlainen pääorganisaattori sikäli että voin säilyttää kirjat jotka ei oo mallikohtaisia.

Mutta minulla ei näytä olevan aikaa hoitaa tätä projektia sen pidemmälle, kun on firmalla kolme eri kuviota ja kerholehti päälle.

Joten malliharrastajia saa ilmoittautua niin päästäisiin sopimaan kuviota kuntoon.

Pari hommaa näissä pitäisi jotenkin saada silti kailotettua.

1: mallivastaava ei ole aina mikään varaosapankki. Vaikka harrastaa tiettyä mallia, ei se tarkoita automaattisesti että myy kaikille sen mallin osiaan jos niitä on onnistunut omiin projekteihinsa vaivoin haalimaan

2: mallivastaava ei ole keskustelukerho tai terapiapalvelu, jonne voi soittaa perjantai-iltana 1,5 tunnin puheluita kehuakseen omaa autoaan tai vaihtoehtoisesti haukkuakseen koko merkin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Kerhoon mallivastaavat tiedoksi kaikille

Viesti Kirjoittaja karpy »

Ciao
Nyt asialla on ei-niin märkäkorvainen Fiat-harrastaja ( joka vaikuttaa Rovaniemellä kaukana useimmista harrastajista).

Ei vaineskaan, tämä on täyttä asiaa.

Sämpyn ehdotus on asiaa, kerhon kirjasto olisi ns. mallivastaavilla (jolla on normaalia enemmän tietoa/kokemusta omasta mallistaan).
Myös loppuhuomautukset ovat asiaa.

terveisin Kari
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1304
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Kerhoon mallivastaavat tiedoksi kaikille

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Onhan tuossa ideaa, ja varmaan "normaali" jäsenistö ymmärtää, että vapaaehtoisuuteenhan tämä perustuu eli ei ole kyse ns. 24h vikapäivystyksestä. Minä voisin ilmottautua uudemman Multipla:n osalta (vm. 1998-noin 2011), erityisesti diesel; alustan puolesta kokemus käy kyllä ykkössarjan Bravoon, Bravaan ja Mareaankin, mutta muuten en näitä tavallisempia ole koskaan omistanut. Voisi ottaa uudelleen vaikka tuonne vuosikokouksen listalle keskustelun asiasta?
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Vastaa Viestiin