Sivu 5/17

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.02.2018 18:38
Kirjoittaja Huikko
GreenThing kirjoitti:Yritän liittää autoa uconnect tiliini, niin tulee ilmoitus että on liitetty jo toiseen tiliin...
Kätevää. Kuinkahan sen saa pois?

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.02.2018 18:40
Kirjoittaja GreenThing
Hyvä kysymys. Pitäis varmaan ko. henkilön poistaa se tilistään. Kun ei vain ole tietoa että kuka se on...

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.02.2018 18:43
Kirjoittaja Huikko

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.02.2018 18:51
Kirjoittaja GreenThing
Ei meittin nyt tuonne muricaan tarvitse lähteä soittelemaan...

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.02.2018 18:52
Kirjoittaja Huikko
Siellä oli contact linkki. Laita mailia ja kopio kauppakirjasta. Vapauttavat tilin.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.02.2018 19:03
Kirjoittaja GreenThing
Laittelin jo Italiaan aiemmin viestiä.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 08.02.2018 18:37
Kirjoittaja GreenThing
Kaunis naisääni Italiasta sanoi, että huomenna pitäisi toimia Uconnect-live oman Tipottimeni kanssa. 8-)

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 10.02.2018 08:03
Kirjoittaja GreenThing
Mjo, sain tuon Uconnect-liven toimimaan. Nyt on päivitelty tarpeelliset, eikä näy auton sijainti väärässä luurissa.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 11.02.2018 07:58
Kirjoittaja Huikko
3000km tuli Tipolla ekaan viikkoon.

Plussat:
- Ei Start&Stop -järjestelmää ollenkaan, yllätyin
- Hyvä ajaa
- Contin kitkoilla hiljainen
- Mukava. Sitikkaurpolta mukavaksi kehuminen tarkoittaa mukavaa
- Tilava. Varsinkin takapenkin tilat saaneet kehuja
- Handsfreen äänenlaatu
- Peruspalikkaradion virittimen laatu ja mediatoisto USB:ltä erinomaiset
- Selkeä mittaristo
- Kulutus 5,6l/100km, keskinopeus 71km/h lompakolla mitattuna. Ajot.k. näyttää 5,4.
- Hinta/laatusuhde perusmallissa erinomainen
- Mahdollisuus asentaa 2DIN -soitin iso plussa
- Ei tule joka mutkassa samanlaista vastaan. Löytyy myös parkkipaikoilta helposti

Miinukset:
- Yli satasen vauhdissa ei tule pesunestettä kunnolla lasille kuskin puolella, koska suihku osuu osittain pyyhkijänvarteen. Tämä oli jo stilossa tämä ongelma. Ei liene tärkeää kun ei viitsitä korjata.
- Cruise hyvin palikka. Ainoastaan +-1km/h säätö napeista mahdollinen. Jos olisi adaptiivinen cruise, niin nappulaa pohjassa pitämällä pomppisi +-10 pykälissä.
- Karkeilla tienpinnoilla melua sieltä täältä
- Pitkät valot huonot, kuten kaikissa H15 ratkaisuissa (esim seiskagolfin halogenit)
- Ohjauksen keskialue paimennettavaa mallia, ei kuitenkaan pahasti
- Ei 12v pistoketta tavaratilassa, aion laittaa.
- Ratti turhan isokehäinen ja ohutpuolainen. S-Desing -version ratti odottaa tallilla asennusta jo
- Hyvin pieniä ritinöitä kovilla pakkasilla
- Kun oli pakkasta -25 niin lämppärin teho ei sitikan tai volvon tasolla. Täysin riittävä kuitenkin. Lämpimämpi kuin Avensis tai uusin Golf. Ei pärjää Cactukselle tai V90:lle

Kaikenkaikkiaan ehkä järkevin auto mitä olen uutena ostanut.
Lupasin, etten kerro kauppahintaa mutta ilman vaihdokkia maassa lojuvan kulimallin bensavaparilla sai erittäin sopivaan hintaan.

Ajoasento löytyi pienen kaivamisen jälkeen. Selkä ei kiukuttele, eli penkki toimii.
Verhoilu on mustaa ohutta kangasta ja mustaa kovaa muovia. Sen kruunaa mauttoman mattahopeiset aksentit ja huterat nappulat. Työkaverin kommentti sisustasta "saatanan ruma" oli ihan käypä arvio.
En ole ronkeli, eikä ego tarvitse premiumia. En itse kärsi sisustasta lainkaan.

Näkyvyys ulos on hyvä. Mitään parkkitutkiahan tässä ei ole. Olen silti huomannut että Tipo on helppo ahtaissakin paikoissa. Ovet myös aukeavat takana lähes 90 astetta. Isojenkin läskien on ollut helppo kulkea takapenkille ja sieltä pois.

Tavaratila on hyvän mallinen, luukku aukeaa riittävän ylös. Suojapeite ei kelaudu kovin vahvasti kovalla pakkasella, mutta elän sen kanssa kyllä. Myös takalasin pyyhin ja pesuri ovat hyvät. Kerrankin riittävän iso alue pyyhkijän alla. Monissa nykyautoissa on postikortin kokoinen alue mikä pyyhitään. Tämän ominaisuuden huomiointi johtuu pysäköintiavustimien poissaolosta.

Kun miettii mitä rahalla sain, niin samalla sijoituksella Dacian Logan on selvästi heikompi ajettavuudeltaan ja ergonomialtaan. Minun mielestäni Tipo on onnistunut tekele. Jos farkun saisi vaikka 14900€ uutena kaupasta, niin voisi joku ostaakin. Ajattelin ensin että kaikilla varusteilla ladattu nahkaverhoiltu S-Desing olisi hitti 24900€ hinnalla. En ajattele enää. Perusauto ei ole laatutuntumaltaan kakkosella alkavan hintaluokan auto. Siksi sitä ei ostaisi kukaan, kun Leonin, Octavian, Golfin, Auriksen tai Meganen saa samaan rahaan.

Tämä on sellainen käteensopiva perusjyrä. Kuitenkin ainakin Suomessa aika harvinainen tien päällä. Se on minulle plussaa. Jotenkin aina karttanut sitä mitä muut suosivat. Joku vastarantoja ja pieniä kaloja sivuava juttu todennäköisesti.

Yllättävän moni on tullut kysymään, että "onko hyvä?" Varmaan 15 henkilöä jo ekan viikon aikana.
Huomioitavaa on, että kyselijät ovat olleet yhtä lukuunottamatta minua nuorempia naisia.

Jos perusfarkku peruskoneella kiinnostaa, niin kannattaa tehdä rohkeita tarjouksia liikkeisiin, joissa on varastoon jääneitä autoja. Maahantuoja tukee tiskin alta niiden hukkaamista. Summat joilla tuetaan olivat ihan kohtuullisia. Myös talvirengassettejä 195/65R15 on maahantuojalla heitellä ilmaiseksi näihin Pop-varustetason 1.4 95hv -versioihin. Näin on keskikokoiset linnut laulaneet ja ainakin kohdallani täytyy sanoa, että lähtöhinnasta lähti kyllä.

Saatan ajella tällä pitkäänkin.
Tämä on 74. oma autoni sitten vuoden 1992.
Pitkään minun kohdallani on esim yli kaksi vuotta.

Spideria odotellessa Tipoilen tieheni pitkin Suomea.
Lapa pystyyn jos tulen vastaan.

-Huikko-

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 13.02.2018 15:49
Kirjoittaja tare
Onnea uudelle autolle. Sinulla tuli Tipolla kilometrejä viikossa enemmän, kuin minulla tulee vuodessa! Ja minulla on ollut vain seitsemän autoa vuodesta 1984 lähtien. Kaikki ovat olleet tosin Fiat merkkisiä ;)

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 13.02.2018 19:10
Kirjoittaja Huikko
Viime vuonna tähän aikaan oli upouusi Volvo V90 D3 AWD alla.
Tipo on parempi auto.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 15.02.2018 10:53
Kirjoittaja GreenThing
Pissapojan säiliö saisi olla vähän isompi Tipossa.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 15.02.2018 18:23
Kirjoittaja Huikko
GreenThing kirjoitti:Pissapojan säiliö saisi olla vähän isompi Tipossa.
Komppaan. Ja vettä saisi tulla lasille kovemmissakin vauhdeissa kunnolla.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 17.02.2018 17:15
Kirjoittaja ykskuutonen
Terve!
Huikolta kyselisin tästä 1,4 litraisen vapari Tiposta,että miten se liikkuu tuolla muun liikenteen seassa.Meidän perheen naisväellä on
käytössa tällä samalla koneella oleva Grande Punto ja se tuntuu ainakin omaan Giuliettaan (2,0 JTDM 140 hv) verrattuna tosi nuhaiselta.
Olen kyllä käynyt tämmöistä Tipoa koeajamassa ja se tuntuu pirteämmältä kuin GP.Onhan tosin Italialaisilla ollut tässä välissä 10 v aikaa
tehdä uutta ohjelmaa boxehinsa. Dieseliä en enää tarvitsisi ajojen vähennettyä ja pitkä kokemus Fiiattien parissa kiinnostaa edelleen.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 17.02.2018 17:38
Kirjoittaja Fletch
GP:tä sai 1.4:na sekä 77hp 8V että 95hp 16V. Tipo on se 16 tappinen 95hp aina vaparina.

Edit. Niin saihan sen tipon sillä upealla 1.6 vaparillakin :roll: